ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Kasım 2023, 09:27:30Alman mühendis "Siz bu arzuladığınız tankı 20 yılda yapamazsınız " demiş ve bizim eleman da sinirlenmiş , hirslanmış garibim ama zaman Alman mühendisi haklı çıkardı...

Alaman kendi derdine yansın önce. Bu işlerden önce MTU+Renk rakipsizdi. Þimdi 3 tane rakibi birden oldu. ABD karşıt pistonlu dizel motorlar geliştiriyor Cummins ile. Bizde BMC Power, G. Korede ise Doosan var.

İsrail bizim başımıza gelenden ders aldığı için yaptı bunu, çok akıllı olduğundan değil. Alamanya ise kalıcı olarak pazar kaybetti.

Savaş teknolojisindeki değişiklikler yüzünden tankların önemi azalmasaydı; bizimkilerin güç grubu konusundaki bu öngörüsüzlükleri başımıza büyük dert açacaktı. İyi tarafından bakarsak, bu sayede güç paketi meselesi kalıcı olarak çözüldü, 20 yıl bile sürse. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Kasım 2023, 09:27:30
https://www.savunmadunyasi.com/altay-tankimiz-hk-ssb-baskani-sn-haluk-gorgun-e-kamuoyuna-acik-bir-mektup-230

Çok kısa bir yazı...Alman mühendis "Siz bu arzuladığınız tankı 20 yılda yapamazsınız " demiş ve bizim eleman da sinirlenmiş , hirslanmış garibim ama zaman Alman mühendisi haklı çıkardı...
İsrail'in merkava-4 projesi için gerekli tüm güç paketlerini proje öncesinde alıp depolandığını anlatmış...

Beyfendi  makalesinde ,onceden 1500 hp motoru  alip saklamaliydik diyorda,unuttugu , soylemedigi, yada gozden kacirdigi birsey var.bizim tank motoru isteri 1800 hp bir motordu,kuvvetin istegi bu yondeydi.o zaman 1500 hp motor alinip stoklanmadiysa bu yuzdendir.yoksa almanyanin herseye amborga koyacagi hesaplansaydi muhakkak zamaninda alinirdi.. Mesajı Paylaş

#3822
Gelmeyen sadece güç grubu da değil. Örneğin tank zırhı işinde ABD'li bir seramik firmasından (CoorsTek) destek alınacaktı. O iş olmadı. Tankın her alt sistemini yerlileştirmek, yani kopyalamak zorunda kaldık. Tam kopyası olmasa bile en azından yeterince yakındır. Bütün bunları beraber düşünürsek, 20 yılda bu işi, yine de iyi kotarmışız derim. Tek başına AKKOR bile çok büyük iştir.

Altay ve Kaan Projeleri, şu anda tam olarak farkında değiliz ama, resmen sanayimizin DNA'sını değiştirdi. Özellikle motor projelerinin ardından başlatılacak olan ulusal haberleşme protokolü Link-M ve milli işlemci projeleri ile bu dönüşüm daha da ileri noktalara ulaşacak. Ondan sonra sıra moleküler biyoloji ve yapay zeka alanında ilerlemeye gelecek. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 12 Kasım 2023, 17:57:18
Gelmeyen sadece güç grubu da değil. Örneğin tank zırhı işinde ABD'li bir seramik firmasından (CoorsTek) destek alınacaktı. O iş olmadı. Tankın her alt sistemini yerlileştirmek, yani kopyalamak zorunda kaldık. Tam kopyası olmasa bile en azından yeterince yakındır. Bütün bunları beraber düşünürsek, 20 yılda bu işi, yine de iyi kotarmışız derim. Tek başına AKKOR bile çok büyük iştir.

Altay ve Kaan Projeleri, şu anda tam olarak farkında değiliz ama, resmen sanayimizin DNA'sını değiştirdi. Özellikle motor projelerinin ardından başlatılacak olan ulusal haberleşme protokolü Link-M ve milli işlemci projeleri ile bu dönüşüm daha da ileri noktalara ulaşacak. Ondan sonra sıra moleküler biyoloji ve yapay zeka alanında ilerlemeye gelecek.

Tabi üstümüze vazife olmayan bir savaşa veya saçmalığa girmezsek... Mesajı Paylaş

O zamanlar çok sayıda motor alıp stoklayabileceğimiz düşüncesi bana saçma geliyor. Yüzlerce, belki de binlerce motoru  Almanlara ne diyerek alacaktık! Anlamayacaklar mıydı kendi tankımızı yapmak istediğimizi? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

yani ben artık Alaman motoruyla ilgili yazmak istemiyorum da,  yüzlerce motoru stoklama fikri bana da pek saçma görünüyor.
---
yahu,  aslında  şu Tülomsaş'ın motorunu  tank motoruna çevirmek, ,  o da olmadı  TS1400'ü  tank motoruna çevirseydik,  motor sorunu daha kolay çözülebilir miydi acaba?
bu  ertelenme işi  içimi  burktu açıkçası.
---
dün  tartıştığınız konuyu araştırırken  Kore motoru  için kaç sipariş verilmiş?  sözleşme ne zaman imzalanmış?  filan bir baktım,  şanzıman için sözleşme  haberi var;  fakat gariptir  internette motorla ilgili seri üretim sözleşmesine dair bir haber bulamadım.
ne zaman imzalandı?
kaç motor?
---
bari  butik olarak top taşıyıcı araç projesi başlatsalar  o tarihlere kadar.
150 adet  pulat eklentili  top taşıyıcı  8x8  araç  eskimiş M48  envanterine de geçici bir  panzehir olabilir.
Otokar'ın   yeni 8x8  aracı  40 ton  muharebe ağırlığına  ulaşmış ve  yerli motorlu.
40 ton ağırlık  ciddi bir zırh koruması  sağlar diye tahmin ediyorum.
cidden,  artık  emektar M48  tankları  için   birçok alternatif var sanayimizde.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 12 Kasım 2023, 18:48:15
O zamanlar çok sayıda motor alıp stoklayabileceğimiz düşüncesi bana saçma geliyor. Yüzlerce, belki de binlerce motoru  Almanlara ne diyerek alacaktık! Anlamayacaklar mıydı kendi tankımızı yapmak istediğimizi?

Kesinlikle.

Romantik yaklaşım bunlar. Altay için yüzlerce motor depolasaydık diyorlar. Aynısını bir kaç yıl önce de KAAN için diyorlardı. Kendi motorumuz hazır olana kadar 100 adet F110 motoru alıp depolayalım diyen vardı. Bunlar stratejik ürün. Muhatap ülke hayırdır beyler siz bu motoru ne yapacaksınız? Niye istiyorsunuz demeyecek sanki.

İşin komik tarafı sanki bu ülkeler bize her şeyi vermeye çok istekliymiş de biz oralı olmamışız gibi düşünce var. Bundan 7-8 yıl önce Tümosan'a motor desteğini bile vermedi Avusturya. Almanlar baskı yaptı

Sn. Merzifonlu'nun da dediği gibi Amerikalar zırh teknolojisini vermedi. Tepeden tırnağa yerlileştirmek zorunda kaldık tankı. 10 yıl önce ithal olacak neredeyse pek çok kritik sistemi millileştirip tanka yerleştirdik.

2008'de başladı proje. 15. yıldayız. 2025'te üretime girecek. 18 yılda yapmış olduk. Tek sorun motor değildi. Pek çok alt sistem ambargo nedeniyle millileştirildi. Mühendis bile olsan kalkıp 20 yılda yaptık niye yavaşız demek komik. İlk defa yapıyoruz, müttefik, dost bildiğimiz ülkeler kazık attı. Verecekleri parçaları bile kendimiz üretmeye başladık. Elin Kore'si ne isterse alıyor, Avrupalılar her türlü desteği alıyor. Biz neyi var neyi yok kendimiz yapıp göbeğimizi kendimiz kesmek zorunda kaldık. Mesajı Paylaş

#3827
Neden acaba?

Herhalde 3 kuvvetin de en stratejik ve en akçeli işlerinin aksaması sadece dıj güjlerin eseri sebebiyle değildir değil mi? Mesajı Paylaş

İran 40 senedir o depolandığı F-14 motorlarıyla hava kuvvetlerini döndürüyor...

BEN şunu diyorum " Ey  Almanlar biz yerli tank üreteceğiz ve sizin  MTU883 motorunu kullanacağız. Bize 150 adet MTU883 motor verirseniz anlaşma imzalarız..."

Almanlar " Evet derse proje bu motor ile başlatılır, hayır deseler sadece prototipler için 8-10 motor veririz deselerdi bu işte bir bit yeniği olduğunu anlar başka bir motor üzerinden tank tasarımı mesela 1200hp yapardık...
Mesajı Paylaş

#3829
+1 Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz