ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

#3830
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 13 Kasım 2023, 01:42:45
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Kasım 2023, 20:09:37
İran 40 senedir o depolandığı F-14 motorlarıyla hava kuvvetlerini döndürüyor...

BEN şunu diyorum " Ey  Almanlar biz yerli tank üreteceğiz ve sizin  MTU883 motorunu kullanacağız. Bize 150 adet MTU883 motor verirseniz anlaşma imzalarız..."

Almanlar " Evet derse proje bu motor ile başlatılır, hayır deseler sadece prototipler için 8-10 motor veririz deselerdi bu işte bir bit yeniği olduğunu anlar başka bir motor üzerinden tank tasarımı mesela 1200hp yapardık...

Yada 1500 beygirlik motor için plan yapıp bu AMT tankının projesini Milden gibi Kaan gibi Siper Block 3 4 gibi  TF2000gibi nihai  20 yıllık hedef gibi koyup önce orta sınıf tank projesi ile başlayıp eldeki 3000 civarındaki tankı değişimini buna göre planlayabilirdik. Buna göre kendimize has harp doktrini çizebilirdik. BMC motor ailesini daha önceden vizyona koyabilirdik.Sıra sıra harp sahasında denenmiş ve küçükten büyüğe gidecek şekilde bir motor ailesi çıkartabilirdik.  Mavi Vatan tatbikatında M48 görmezdik. Elde 200-300 adet orta sınıf ama 0 tankımız olabilirdi , önce yabancı motorlu sonra yerli motorlu olurdu. Orta sınıf tankımız ve ona göre ayarlanmış ZMA platformlarımız olurdu. Yerli 105mm kulemiz ve sahadan alınan dönütlerle daha iyi bir AMT tankı projemiz olabilirdi.
Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Kasım 2023, 20:09:37
İran 40 senedir o depolandığı F-14 motorlarıyla hava kuvvetlerini döndürüyor...

BEN şunu diyorum " Ey  Almanlar biz yerli tank üreteceğiz ve sizin  MTU883 motorunu kullanacağız. Bize 150 adet MTU883 motor verirseniz anlaşma imzalarız..."

Almanlar " Evet derse proje bu motor ile başlatılır, hayır deseler sadece prototipler için 8-10 motor veririz deselerdi bu işte bir bit yeniği olduğunu anlar başka bir motor üzerinden tank tasarımı mesela 1200hp yapardık...


İran devrim öncesi 80 F-14 siparişi verdi. Yedek parçalarıyla birlikte. Bu uçakların 79 adedi teslim ediliği dönemde İran'da devrim oldu. Devrim sonrasında uçakların çoğu uçmadı. Uzun süre yerde kaldılar. Bugün yedek parçaları, yedek motorları vs ile birlikte kullanılamaz durumda olan uçaklardan sökülen parçalarla idare ediyorlar. Yani İran 80 F-14 Siparişinden önce yığınla motor almadı! Dolayısıyla bahsettiğin durum aynı değil.

Ancak tabi ki Tankı alman motoruna uyumlu tasarlamadan önce Almanlarla bu konuda oldukça detaylı bir anlaşma yapılmalıydı. Belki de yapılmaya çalışıldı ama bilmiyoruz! Kervan yolda dizilir mantığıyla yaptığımız onca saçmalıktan sonra böyle bir anlaşma olmasına ihtimal veremiyorum.

Zaten İran örneğinen sonra Batının, kendilerine her fırsatta eyyy bilmem ne diyerek seslenip kitlelerini coşturan bir liderle buna benzer satış anlaşmaları yapabileceğinden şüpheliyim... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#3832
Neyse dünya üzerinde ihraç edilebilir 65 tonluk sayılı tanklardan biri olacak

Beka ve atış gücü olarak Tüm doğu tanklarından üstün t90 MS ,type99,type10,k2 black panter vesaire vesaire

Batıda da lecrec ,ariete ve challanger 2,merkava mk4 den üstün

Rakipler M1 sepv3 ve leopard2a7ve A8 diyebilirim

L55 120 mm kullanan tanklar zaten k2 black panter leo2a6 ve sonraki leopar'larve bizim Altay tankımız.

Sadece ihtiyaç kaliteli sabot malesef bununla ilgili haber duyamıyoruz yoksa 1000-1200 mm çelik delen sabotumuz olabilir batı standartlarında.ama önce 800 mm leri yakalamamız lazım.

Bir diğer konu bu tanktan gerçekten 1000 rakamını bulmamız lazım.

Ve son olarak

40-48 ton arasında bir tank ile 55-60 ton arasında bir tank projesi daha olmalı heryeri Altay ile dolduramayız

Türkiyenin eski tank sayısını devam ettirmesi için 4000 tankı olması lazım.

Birde Tanok tank'tan atılan 120 mm olan 8 km menzilli lazer güdümlü mühimmat projesi var ama ne aşamada kimse bilmiyor.

İki yenilik bekliyorum birde geliştirme

Birinci yenilik tankı hafifletcek ve daha zırh korumasına imkan veren insansız kule

İkincisi lazerli aktif koruma sistemi

Geliştirmeden kastım bu uzaktan kumandalı silah kulelerinin otomatikman tehdit unsuru olan düşman piyadesi,savaşçısı,tanksavarcısı vesaire hemen düşmana çevrilip ateş altına almalı

Birde kamikaze İHA lançerleri eklenmeli 5 km menzilli 1,5-2 kg lık ihalardan bahsediyorum.

Mesajı Paylaş

Bizim projelerde en ciddi hata " platform ile platforma güç sağlayacak yerli güç paketi geliştirme çalışmaları aynı anda başlamamasıdır"

Motor geliştirme işi hep geriden geliyor... Bizimkiler kaportayı yapıp siyaseten işin kaymağını yemeyi ; projeyi üstlenenler de " bak işte tank,uçak,gemi yaptım" geçiştirmesini daha faydalı görüyor...

Geçenlerde Temel Kotil " bir proje %100 yerli değilse senin degildir" türünden bir söz etti , Dünya'da herseyini kendisi üreten bir ulke-uretim modeli yok ama biz buna mecburuz galiba...

Faruk Akşit , Anka projesini anlatırken 155 hp motor kullandık adamlar prototip üretim sonrası seri üretim için motor vermedi. Biz iyisini yapınca gelin size motor verelim dedi...

MMU 'da da , Hürjet'te de aynısı olacak göreceksiniz ne F-110 ne de F-404 gelmeyecek.... Seri üretim için motoru ancak TF-6000-TF-35000 biraz ilerleme sağlarsak alabileceğiz bu ecnebilerden...
Mesajı Paylaş

#3834
Alıntı yapılan: serkan1976 - 13 Kasım 2023, 09:32:36
Bizim projelerde en ciddi hata " platform ile platforma güç sağlayacak yerli güç paketi geliştirme çalışmaları aynı anda başlamamasıdır"

Motor geliştirme işi hep geriden geliyor... Bizimkiler kaportayı yapıp siyaseten işin kaymağını yemeyi ; projeyi üstlenenler de " bak işte tank,uçak,gemi yaptım" geçiştirmesini daha faydalı görüyor...

Geçenlerde Temel Kotil " bir proje %100 yerli değilse senin degildir" türünden bir söz etti , Dünya'da herseyini kendisi üreten bir ulke-uretim modeli yok ama biz buna mecburuz galiba...

Faruk Akşit , Anka projesini anlatırken 155 hp motor kullandık adamlar prototip üretim sonrası seri üretim için motor vermedi. Biz iyisini yapınca gelin size motor verelim dedi...

MMU 'da da , Hürjet'te de aynısı olacak göreceksiniz ne F-110 ne de F-404 gelmeyecek.... Seri üretim için motoru ancak TF-6000-TF-35000 biraz ilerleme sağlarsak alabileceğiz bu ecnebilerden...


İşin enteresan tarafı da şu , bu adamlar hava ve kara platformlarında motor vermezken 9000 beygirlik dizel denizcilik motorlarını, Lm2500 gibi gaz türbinlerini , yada pervane şaft sistemlerini nasıl veriyor anlamıyorum. 1500 beygirlik dizeli vermeyen Alman Reis sınıfında Siemens AiP sistemini veriyor. Akhisar ve Koçhisar sınıfları için Man dizel motorlarını veriyor.
Demekki daha orada kabuğu kırmamışız ki ya da Batı çıkarlarına tam olarak karşı çıkmıyoruz ki 155 beygirlik dizel İHA motoru vermeyen Almanlar denizde istediklerimizi veriyor. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#3835
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 13 Kasım 2023, 10:28:281500 beygirlik dizeli vermeyen Alman Reis sınıfında Siemens AiP sistemini veriyor.

O konudaki ambargo da yolda, endişeye mahal yoktur. ;D S-80 haberi o yüzden çıktı...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gemilerin motorlarına gelirsek, burada iki durum var:

1) Sadece dizel motor kullanan, görece ufak tonajlı gemilerin motorlarında durum ne?. Bu motorların alternatiflerini temin etmesi hem kolay, hem de yerlileri yolda.

2) Dizel+türbin kullanan büyük tonajlı gemilerin motorlarında durum ne? Burada iş biraz daha karışık. TF-6000 ve TF-35000 projelerinin başarısına bağlanıyor. Çünkü Alaman+Amerigan güç paketini yerlisiyle ikame etmenin en kolay yolu, türbin+batarya ile oluşturulacak hibrit sisteme geçmektir. İşte o türbin de TF-6000 ve TF-35000 motorları ile mümkün.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Benim anladığım, Türkiye ve Alamanya, askeri teknoloji sahasındaki "evliliklerini" sonlandırma konusunda zımmi olarak anlaştılar. Deniz sistemleri bu boşanmanın son safhası olacak. Yalnız peşinen söyleyim, bu boşanma askeri sistemlerin ticaretiyle sınırlı kalmaz. Sivil alana da sirayet eder. Gelecek 10 yıllar içinde Türkiye'nin Alamanya ile olan ticaretinin aşama aşama azalarak, marjinal boyutlara ineceğini göreceğiz. Çünkü güvenmediğiniz bir adamdan en yaşamsal, yani en pahalı şeyleri almazsınız, hele ki bunları kendiniz de üretebiliyorsanız. Askeri sistemler sadece başlangıç, devamı da gelecektir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 13 Kasım 2023, 10:53:43
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 13 Kasım 2023, 10:28:281500 beygirlik dizeli vermeyen Alman Reis sınıfında Siemens AiP sistemini veriyor.

O konudaki ambargo da yolda, endişeye mahal yoktur. ;D S-80 haberi o yüzden çıktı...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gemilerin motorlarına gelirsek, burada iki durum var:

1) Sadece dizel motor kullanan, görece ufak tonajlı gemilerin motorlarında durum ne?. Bu motorların alternatiflerini temin etmesi hem kolay, hem de yerlileri yolda.

2) Dizel+türbin kullanan büyük tonajlı gemilerin motorlarında durum ne? Burada iş biraz daha karışık. TF-6000 ve TF-35000 projelerinin başarısına bağlanıyor. Çünkü Alaman+Amerigan güç paketini yerlisiyle ikame etmenin en kolay yolu, türbin+batarya ile oluşturulacak hibrit sisteme geçmektir. İşte o türbin de TF-6000 ve TF-35000 motorları ile mümkün.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Benim anladığım, Türkiye ve Alamanya, askeri teknoloji konusundaki "evliliklerini" sonlandırma konusunda zımmi olarak anlaştılar. Deniz sistemleri bu boşanmanın son safhası olacak. Yalnız peşinen söyleyim, bu boşanma askeri sistemlerin ticaretiyle sınırlı kalmaz. Sivil alana da sirayet eder. Gelecek 10 yıllar içinde Türkiye'nin Alamanya ile olan ticaretinin aşama aşama azalarak, marjinal boyutlara ineceğini göreceğiz. Çünkü güvenmediğiniz bir adamdan en yaşamsal, yani en pahalı şeyleri almazsınız, hele ki bunları kendiniz de üretebiliyorsanız. Askeri sistemler sadece başlangıç, devamı da gelecektir.
İnşallah diyelim , ne denilebilir ki. Bugün ihtiyacımız var diye iş yapıyoruz yarın olmaz yapmayız, yapmayacak hale geleyim.
Lakin sivil alanda Avrupa'nın üretim ve siyaset kalbi Alman  ile zarar gören Türk ticareti hiç iyi olmaz. Biz Avrupa'nın ucuz işçilik ve bazı ara mal üretim tedariğiyiz. Kendi ana ürünlerimizi geliştirmediğimiz sürece işimiz yaş. Çünkü Çin ve Asya bölgesinde Türkiye gibi hatta daha iyi onlarca ülke var. Çin başlı başına herşeyi üretebilme yeteneğine ve ekonomik modeline sahip bir ülke. Ekonomik modeli üretim için kurgulanmış gibi. Çin olmasa Vietnam var , Endonezya var , Pakistan var vs vs. Ama Almanın kalbi otomobil sektöründe akıyor. Yıllık 1.5 trilyon dolarlık ihracatının 700 milyar doları otomobil ve otomobil pazarının direkt ve dolaylı etkili olduğu sektörler. Almanlar Çinlilerin bu otomobil atağına ne cevap verecek çok merak ediyorum açıkçası. Volkswagen kısa kısa aralıklar ile 2000-3000 işçi derken geçen günlerde yaptıkları açıklamalar ile 20.000 işçi çıkartımı yapması gerekli olduğu açıklandı. Aynı tehlikeyi BMW grubunda yapması gerektiği hakkında Alman basına yansıyan haberler geliyor. Daha elektrik devriminin başındayız ve Çinlilerin piyasaya girişleri muazzam derecede. Çok değil 2008'li yıllara gitsek piyasadaki en büyük 10 telefon üreticisinin 1 yada 2 tanesi Çinli idi bunlar da Avrupa markalarının çakma kopyası gibiydi. Tüketici elektroniği olarak genel vaziyet de buydu. Geldiğimiz noktada 10 markanın 8i Çinli geriye kalan Samsung ile Apple'da üretimi Çin'de. Bu devrim otomobilde olacağını düşünüyorum. Avrupalı markalar Avrupa içinde derin bir yarış dönecek oluyor. Türkiye bu alanda ne olur onu bilemeyeceğim.Ama Almanlar bu konuda neler yapacak merak ediyorum.
https://oec.world/en/profile/country/deu
https://tr.motor1.com/news/494337/volkswagen-almanya-isten-cikartma/amp/
https://x.com/alex_avoigt/status/1723278302901670346?s=46&t=OY4-SoeLuOLrJ4puZjXLWg
Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#3837
Sayın Kaptan'ım, Alamanya tuzağa düştü, debeleniyor. Düştüğü tuzak, hem Türkiye ve hem de Rusya ile olan sosyo-ekonomik ilişkisini kopartmaktır. Bu tuzağa düşmesinin nedeni, ABD dayatmalarına karşı koyamamasıdır. Yani Almanya olacakları yerde, Alamanya olmakla yetindiler.

Evet doğru, otomotiv endüstrisi Alamanya'nın can damarıdır. Ve o damar yırtılmak üzere. Hem Çin ve hem de ABD tarafından ekonomik saldırı altında Alamanya. Ucuz üretim kaynağı olan Türkiye'yi ve ucuz enerji+hammadde kaynağı olan Rusya'yı kendisine düşman ettiği için, rekabet gücünü kaybetti. Mesele bundan ibaret. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 13 Kasım 2023, 12:39:00

Evet doğru, otomotiv endüstrisi Alamanya'nın can damarıdır. Ve o damar yırtılmak üzere. Hem Çin ve hem de ABD tarafından ekonomik saldırı altında Alamanya. Ucuz üretim kaynağı olan Türkiyeyi ve ucuz enerji+hammadde kaynağı olan Rusya'yı kendisine düşman ettiği için, rekabet gücünü kaybetti. Mesele bundan ibaret.
Çok değil bundan 5-6 sene önce VW CEO'su Türkiye'de fabrika kurma hakkında küstahça tavırları vardı. Þimdi Almanya'da ki fabrikalarında geçici işçi çıkarımı yapmaya başladılar. Ve eğer Çin'e karşı  Avrupa olarak Gümrük vs ticaret olarak mücadele açmazlar ise rekabete girmeleri imkansız. Yapmaları gereken ucuz işçi gücü olan aynı zamanda otomotiv sanayisi olan bir ülke  ve daha yenilikçi bir üretim planlaması. Ve Tabiki müşteriyi çekecek cazip ürünler. Bugün Alman otomotiv devi VW de bu 3 özellikte şu an yok. Üstüne alametif harikaları olan Alman mekaniği de ortadan kalkınca iş elektroniğe yazılıma ve batarya teknolojisine döndü. Bataryayı Almanlar kotardı diyelim hadi. Elektronik ve yazılımda Almanlar ne Kore ne Çin'e su dökemez bugün döksünler yarın dönemeyecekler. Huawei yazılımından çipine kendi üretimi olan komple paket araç denemeleri yapıyor. Kısaca dediğiniz gibi zar delindi ve yaptığı siyasi düşmanlıklar ile ucuz üretim kaynağı ve hammadde zinciri Rusya'yı ve Türkiye'yi kendine düşman etti yada birileri onu ettirdi. Yok ki sömürecekleri Afrika'da yerleri. Hammadde işçilik kovalasınlar. Bu koşulda ne yapacaklar merak konusu. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Arkadaşlar, yaklaşık 70 tonluk bir tanktan dünya piyasalarına çok miktarlarda (binlerce) satış beklememek lazım. Þahsi kanaatim bu tonajda tank sınıfında artık sona gelindi. Tonajlar azalmak zorunda. Bunun da yolu kuleyi insansız hale getirmek, personel sayısını da 3'e indirmektir.

Bize gelirsek, 1980-90'lardaki 3.000+ tank mevcudunu da bu tonajda artık dolduramayız. Nato konseptinde daha önce 54 olan taburdaki tank mevcudu 41'e indi. Muhtemelen daha aşağı sayılar doktrinde tartışılıyordur. Uygular mıyız, bilmiyorum ama yakın geçmişte tank tabur sayısının önce 40, ardından uzun dönemde 30'a çekilmesi değerlendirilmişti. 40 taburu mevcut zırhlı ve mekanize tugay ve mekanize alayların sadeleştirilmesi ile yakalayabiliyoruz. 30 sayısını yakalamanın yolu ise bütün zırhlı tugayların mekanize tugaya çevrilmesinden geçmektedir. Buna göre, 40 tabur için yaklaşık 1.700, 30 tabur için 1.300 tank gibi bir ihtiyaç ortaya çıkar.

Ancak, özellikle Ukrayna-Rus harbinden de görüleceği üzere tehdit biçim değiştirdi. Artık arazide piyadeyi belli bir zırh şemsiyesi altında tutabilmek önem kazandı. Bunun için paletli ve tekerlekli zırhlı araçların sayısının arttırılması gerekiyor. Buna ilave olarak bu piyadeye mevcutların üzerinde ateş gücü kazandırmak şart oldu. Bunun için belki tugay seviyesinde "hafif tank" diye tanımlayabileceğimiz (tankçı sınıfı bunlara tank demeyecektir.) birer taburu birliklere eklemek gerekecek.

Bizim buna neden iltifat etmediğimiz ise aslında gün gibi açık. Ana ihtiyaç kalemlerimiz çok fazla, buna karşılık kaynaklarımız sınırlı. O sebeple de hâlâ M-48'lere devam ediyoruz. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz