ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 15 Nisan 2024, 13:38:56
Buradaki asıl hata mali gücü yetersiz adama bu işi vermekti. Ce-Ha-Pe ( :) ) iktidara gelirse, ilk deşeceği yara Altay Tankı Projesi değilse, ben de bir şey bilmiyorum!
geçmişten günümüze ATATÜRK hariç chp sadece darbeyle gelmiş bu demek oluyorki chp ya darbeyle yada pembe kar yağdığı zaman iktidara gelir...
Ben bir ATATÜRKÇÜ olarak asla bugünkü chp ye oy vermem... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 15 Nisan 2024, 14:22:20
Alıntı yapılan: Denizci16 - 15 Nisan 2024, 13:03:39
İyide taahhüt vermiyorlar mı şu tarihte üretiriz şu tarihte teslim ederiz diye?

Ne oldu Tank ortalıkta yok.

Bunun hiç mi yaptırımı olmuyacak

Motorsuz tank yapabiliyorsan yap. Tank ihalesi ile motor geliştirme işleri ayrı işler. Motor geliştirme işi bir ARGE projesi. ARGE sözleşmelerinde kural olarak sonuç garanti edilmez zira yapan da know how'ı ARGE sırasında edinir. Aksine sonuç garantisi ve süre konulabilir mi konulabilir. Ama esneklik olması gerekir.

Dediğim gibi motor ve ambargolar BMC'nin kusur değil, yani Motor gelinceye kadar BMC'nin bir sorumluluğu yok. Ceza işletemezsin. Kore motoru geldi ama o da şu anda TSK'da denemelerde, yani aslında ortada MSB'nin TSK'nin onayı gereken yeni bir motorlu, yeni alt sistemleri olan Tank var. Yeni bir prototip söz konusu, üretim için daha idarenin prototipi kabulü gerekecek. BMC motoru geldiğinde bu sürecin yine tekrarı gerekecek. Yani özetle motor işi ilk yattığında tarafların sözleşmeyi fesih hakları doğdu. Hatta motor vs ambargo devletten kaynaklandığı için aslında sıkıntılı taraf devlet ama, AMBARGO kural olarak bir mücbir sebeptir. Mücbir sebep edimin ifasını mutlak olarak erteler, şartları varsa ambargo sonrası sözleşmede uyarlama, hakkaniyet gereği şartların çok değişmesi halinde uyarlama dışında fesih de söz konusu olabilir.

Özetle AMBARGO dolayısıyla BMC'yi sorumlu tutmanız hukuken mümkün değil. Kore ve yerli motor dolayısıyla sözleşmede uyarlamalar da olabilir.

Daha başında AMBARGO ile sözleşmenin karşılıklı feshi daha doğru olur muydu, yoksa AMBARGOya karşı bir duruş olarak yapılan mı doğru ?

Hukuken sözleşmenin başında feshi doğru olabilecekken, devlet idaresi/siyasi bakımdan ise mevcut durum daha doğru olabilir. Fesih sonrası bu işler için yeniden ihale süreçleri olsaydı iş çok daha fazla uzayabilirdi. Kore ve Yerli motor testleri bitmeden ihale olamayacak, yeni ihale de sonuçlanmadan kimse fabrika vs yatırımı yapmayacaktı. Yan, ihale 2025'de yapılsa fabrika inşaatı da en az 1 yıl gecikmiş olacaktı.  Motor/Tansmisyon dışında da ambargolar olduğunu ayrıca unutmayalım.

Görünen köyde kılavuz istemez derler o tank projesine başlandığında engellemek için her türlü ambargoyu ki motor konusunda kesinlikle ambargo uygulayacağını öngörememek düpedüz saflık tır ki o kadar saflık (temiz kalplilik) apttallığa denk oluyor...

Motor konusunda asla bmc yi suçlamıyorum bu projeyi başlatanların bunu öngörememesi dolayısıyla suçluyorum... Mesajı Paylaş

#4222
Forumca ortak kabul ettiğimiz hatalardan birisi ;ALTAY geliştirme projesi ile aynı anda GÜÇ sistemleri projesinin de başlatılmaması hatasıydı... Maalesef projeyi yönetenler nasıl bir kafa yapısındalarsa Almanya'nın sözüne güvendiler... 1990'larda Almanya'nın "Bizim zırhlı araçlarımızı G.Doğu PKK operasyonlarında kullanamazsınız"  alçaklığı yaşanmasına rağmen MTU883 motorlarının hazır olarak geleceğine kendilerini kaptırmıştı proje yöneticileri...

Konjektür iyiyken bu kadar saf bir iyimsellik makul görünebilir...Anlıyorum da hiç değilse Almanya-Türkiye ilişkileri iyiyken belli miktar MTU motor alımı proje ile paralel elde edilebilirdi...

Bu yaşananları üniversitelerde "Proje üretim derslerinde" okutmak lazım ....

Ama kavga etmenize , tartışmanıza gerek yok nasılsa aynı proje faciası ;

Hürjet ile TF-35000 motor geliştirme süreci kötü giderse KAAN'ın da başına aynen gelecektir... Mesajı Paylaş

#4223
Peki tek mesele motor muydu?

Batu ve g.Kore motoru için Altay revize yani ölçülerinde ağırlığında bir değişiklik oldu mu?

Benim bildiğim hayır sadece bizim ve g.Kore motoru pistonu uzun stroke

Yani üretecek adam istese sadece motor eklenecek dahil olacak şekilde üretimi yapardı

Birtek motor geldi mi o motor tanka adapte edilirdi.

Bunu bile yapmadılar, yapmıyorlar. Mesajı Paylaş

#4224
Alıntı yapılan: Denizci16 - 15 Nisan 2024, 17:47:23
Batu ve g.Kore motoru için Altay revize yani ölçülerinde ağırlığında bir değişiklik oldu mu?

Buna gerek yok. Kore motorunun kendisi BMC tarafından değiştirildi, tanka sığması için. BATU ise zaten baştan sığacak şekilde tasarlandı. Buna olanak sağlayan ise Otokar'ın baştan ileri görüşlülük gösterip, motor yuvasını bol kepçe tasarlamasıydı...

BATU güç paketi hizmete girerse, ALTAY artık sorunsuzca üretilir. Çünkü zırh dahil ambargolu her teknolojiyi edindik. Bir tek güç paketi kaldı.

Altay üretilir üretilmesine amaaaa, o zamana kadar korkarım ki zırhlı birlik konseptimiz değişecektir. Olsun, biz o teknolojileri illa ki kullanırız bir yerlerde.

Mesajı Paylaş

#4225
Þu kadar çatışma gördük ,bir an önce  İnsansız Kuleli Altay T3 modeline geçiş yapılmalı...Hiç değilse asker kaybetmeyelim tank içinde...

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Nisan 2024, 20:27:27
Þu kadar çatışma gördük ,bir an önce  İnsansız Kuleli Altay T3 modeline geçiş yapılmalı...Hiç değilse asker kaybetmeyelim tank içinde...



Armata'nın bir benzeri bizimkiler ister mi?Acaba Mesajı Paylaş

 İhalenin Otokar'a verilmemesinin nedeni birim başı 14 milyon USD gibi bir fiyat verip keriz silkelemeye çalışması idi.

Bilinenin aksine Devlet tarafından Koç grubuna herhangi bir ambargo falan yoktu, o yıllarda ve sonrası bir çok Savunma Sanayi projesinde ihale aldılar.

BMC kendini ispat etmiş köklü bir firma yani liyakata sahip bir kuruluştu ama Arap asıllı patronu üzerinden Katar finansmanı ile bir ortaklık gündeme gelince, içerideki Arap düşmanları, durumdan memnun olmayanlar, nemalanamayacak olanlar ve bununla birlikte Ülkemizin gelişmesini istemeyen dışarıdaki güç odakları gereksiz derecede dezerfarmasyon ve yanlı ve yalan haberlerle ortalığı karıştırdılar ve proje sürüncemede kaldı.

Buradaki tek sorun, Devlet içindeki hatta Kuvvet içerisindeki Alman muhiplerinin Almanlara çok güvenmesi idi, aynı grup 90'lı yıllarda MAN firmasını verdikleri siparişlerle iflastan kurtarmıştı ama Almanlar yine o yıllarda bize sınır ötesi harekat için ambargo uygulamışlardı yani yapılan yanlışlardan ders alınmamış aynı gaflet ve dalalet devam etmiş.

Almanya tarafından bize her zaman ambargo uygulanıyordu mesela CNC makinelerini alamıyorduk ama yine MTU motor konusunda ambargo uygulayacaklarını ön görememek nasıl açıklanır bilemiyorum.

Dolayısıyla burada "bence" en son suçlu olan BMC firması, bence sıfırdan bir Askeri motor ailesi projesini başlatmak bile liyakatten öte idealist bir görüş ile olur. Tabii proje uzun sürünce ve yeteri kadar karşı duran grup veya partiler olunca artık birilerinin kellesi alınacaktı ve olan Ethem Sancak'a oldu.

Bu saatten sonra Tosyalı grubu, kendi sermaye ve alt yapısı ve devlet desteği ile bu motor ailesini bitirecek ve tamamen yerli Altay'a kavuşacağız.

Tabii o zamana kadar elektrik tahrik sistemleri gelişir hatta zırhlı birlik konseptimiz değişebilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: aydındurmus - 15 Nisan 2024, 17:22:44
Alıntı yapılan: mehmet05 - 15 Nisan 2024, 14:22:20
Alıntı yapılan: Denizci16 - 15 Nisan 2024, 13:03:39
İyide taahhüt vermiyorlar mı şu tarihte üretiriz şu tarihte teslim ederiz diye?

Ne oldu Tank ortalıkta yok.

Bunun hiç mi yaptırımı olmuyacak

Motorsuz tank yapabiliyorsan yap. Tank ihalesi ile motor geliştirme işleri ayrı işler. Motor geliştirme işi bir ARGE projesi. ARGE sözleşmelerinde kural olarak sonuç garanti edilmez zira yapan da know how'ı ARGE sırasında edinir. Aksine sonuç garantisi ve süre konulabilir mi konulabilir. Ama esneklik olması gerekir.

Dediğim gibi motor ve ambargolar BMC'nin kusur değil, yani Motor gelinceye kadar BMC'nin bir sorumluluğu yok. Ceza işletemezsin. Kore motoru geldi ama o da şu anda TSK'da denemelerde, yani aslında ortada MSB'nin TSK'nin onayı gereken yeni bir motorlu, yeni alt sistemleri olan Tank var. Yeni bir prototip söz konusu, üretim için daha idarenin prototipi kabulü gerekecek. BMC motoru geldiğinde bu sürecin yine tekrarı gerekecek. Yani özetle motor işi ilk yattığında tarafların sözleşmeyi fesih hakları doğdu. Hatta motor vs ambargo devletten kaynaklandığı için aslında sıkıntılı taraf devlet ama, AMBARGO kural olarak bir mücbir sebeptir. Mücbir sebep edimin ifasını mutlak olarak erteler, şartları varsa ambargo sonrası sözleşmede uyarlama, hakkaniyet gereği şartların çok değişmesi halinde uyarlama dışında fesih de söz konusu olabilir.

Özetle AMBARGO dolayısıyla BMC'yi sorumlu tutmanız hukuken mümkün değil. Kore ve yerli motor dolayısıyla sözleşmede uyarlamalar da olabilir.

Daha başında AMBARGO ile sözleşmenin karşılıklı feshi daha doğru olur muydu, yoksa AMBARGOya karşı bir duruş olarak yapılan mı doğru ?

Hukuken sözleşmenin başında feshi doğru olabilecekken, devlet idaresi/siyasi bakımdan ise mevcut durum daha doğru olabilir. Fesih sonrası bu işler için yeniden ihale süreçleri olsaydı iş çok daha fazla uzayabilirdi. Kore ve Yerli motor testleri bitmeden ihale olamayacak, yeni ihale de sonuçlanmadan kimse fabrika vs yatırımı yapmayacaktı. Yan, ihale 2025'de yapılsa fabrika inşaatı da en az 1 yıl gecikmiş olacaktı.  Motor/Tansmisyon dışında da ambargolar olduğunu ayrıca unutmayalım.

Görünen köyde kılavuz istemez derler o tank projesine başlandığında engellemek için her türlü ambargoyu ki motor konusunda kesinlikle ambargo uygulayacağını öngörememek düpedüz saflık tır ki o kadar saflık (temiz kalplilik) apttallığa denk oluyor...

Motor konusunda asla bmc yi suçlamıyorum bu projeyi başlatanların bunu öngörememesi dolayısıyla suçluyorum...
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Ocak - 15 Nisan 2024, 21:07:08
İhalenin Otokar'a verilmemesinin nedeni birim başı 14 milyon USD gibi bir fiyat verip keriz silkelemeye çalışması idi.

Bakalım BMC ne kadar isteyecek Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz