ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

#4250
Þartnameyi okuyan var mı ? Hem sıfırdan motor geliştir hem tankı 18 ayda seri üret. Diğer taraftan Kore motorunun pazarlıkları ile teslimi 2021/22'de mi gerçekleşmişti?  1 yıl BMC test edip 2023 Nisan gibi TSK'ya sunmuştu tankı testler için. Yani firma+TSK,  mevcut Kore motorlarının uygulanması ile testi başlayalı bile 24 ay oldu gibi. Halen testleri devam ediyor. Bu arada mevcut Kore motoru olgunlaştırılarak, aynı zamanda tankın , motorun ve transmisyonun eğitim/bakım dökümanları için girdiler elde edilip dökümanlar da hazırlanıyor. BATU'nun ilk ateşmelesi ise 2021 yılında yapılmış.  İsmail DEMİR'in  teslim, seri üretime dair açıklamaları  var ama, esas olan şartnamedir. Ama 2018 ihale 2020 tankın seri üretimi vs ne yerli ne alternatif yabancı motor ortada yok, mantıklı gözükmüyor.

İngiliz'e gelirsek. İngiliz yıllarca tanklarında aynı zamanda 2, hatta 3 motor kullandı. Yeterli onlarca yıl gücü tek ve güvenilir bir motordan alamamış olmalılar. Fransızlar 1500 Bg Finlandiya motorundan memnum kalmamış olmalı ki rotayı MTUya çevirdiler. Fransız transmisyonu da Alman Renk'e göre baya erken yıpranıyor. ABD AVDS hele Caterpillar motorları, MTU motorlarına göre baya iri kıyım. MTU sıvı soğutmalı iken , AVDS hava soğutmalı. TSK MTU motoru isterken, AVDS'li ve MTU motorlu tankların harbe hazırlık oranlarını, bakım sıklıklarını vs ezbere biliyor.

Hayır MTU'yu kutsamıyorum ama tank motorunda işin zirvesi bu adamlar. Zirve hedef ama bize MTU'ya göre %60 ömürlü, bakım aralığı olan bir motor da yeter, MTU dışında mevcut batı ortalaması da yaklaşık bu zaten.     

Öte taraftan daha önce dediğim gibi ambargo mücbir sebeptir. Otokar ve FNNS tankı motor geliştirmeksizin mevcut prototip hali ile taahhüt etmiş ise, işte asıl o zaman bu şirketler ihaleyi almış olsaydı mücbir sebebe dayandıklarında, Alman ambargoyu kaldırmadan tankta hiçbir gelişme olmama ihtimali vardı. Þimdi en azından elimizde iki alternatif motorlu testleri başlamış yeni prototipler var. ( Bildiğim kadarıyla yerli güç grubunun da Altay'a montajı yapıldı ve testleri başladı)

Savunma sanayinde doğal olan teşvikin olmasıdır. zamanında Güneydoğu'da  briketler yığılı yol kanarı binaları görün biri olarak, savunma sanayine teşvikleri garip karşılamıyorum. Hele ürünler çıkmış ise, üretim varsa helal olsun. Otokar, Ford da zamanında baya teşvik, güzel ihaleler aldı. TSK yıllarca,  (belki hala) Otokar'dan orjinal yedek parça almak durumunda kaldı mesela.  Ama Cobraların, Armaların, Tulparların, Altay'ın geliştirilmesi için belki yapılması gereken buydu.

Yine Altay motor yüzünden seri üretime giremediyse, mesele SSB'nin yönettiği projede değil, Almanya ile siyasi krizdedir. Mesajı Paylaş

#4251
Anlaşıldı hocam Koç benim babamın oğlu değil ;BMC'de senin babanın oğlu değil...

O zaman yapacaksın adam gibi bir ihale  , maddeleri yazacaksın tek tek tüm uygar-demokratik ülkelerin yaptığı gibi .

Kim gö..ne güveniyorsa , kim  tankı verilen süre-şartlarda yapamazsa ceza yiyeceğini göze alıyorsa  ihaleye giriyorsa o alacak ihaleyi ... Yani evrensel hukuk işleyecek...Gerekirse ihale şartnamesine yazılmak koşuluyla devlet teşvikleri de tabi ki olacak...

O zaman yalandan ihale yapmanın , yalandan en düşük teklifi BMC verdi demenin ,  BMC tanka motor da yapıverecek diye halkı kandırmanın ne anlamı var değil mi?

Hep söylenildiği gibi hatamız şu oldu ; 2007 ihale başladı , tankın prototipinin tanıtıldığı 2012 yılında aynı anda güç geliştirme projesi de başlayacaktı ki 2024'e geldiğimiz düşünülürse 10 yılımız vardı motor geliştirmek için...

Neyse bizim felsefemiz"Kervan yolda düzülür" felsefesidir... Yerli BATU motoru umarız iyi performans verir... Mesajı Paylaş

Arkadaşlar

Bardağın dolu tarafı;

Altay tankından sonra

Almanlara mukayese edilebilecek veya kıyaslanabilcek üretim altyapımız olacak

Hiçküçümsemeyin bu kaç ülkede varki

Fransa,Amerika, İngiltere Almanya'ya yakın üretim teknolojisine sahip Ruslar,Çinler,G.Koreliler değil.


Zırh teknolojisine sahip olduk
Namlu teknolojisine sahip olduk
En güçlü motor teknolojisine sahip olacağız (Batu)
Atış kontrol sistemine keza öyle
Aktif koruma sistemi keza öyle
Optik sistemler keza öyle

Yani baya konuda ihtisaslaştık

İster kf51 üretiriz ister Armata ister Abrams x

Bu saaten sonra kabiliyetimiz var mı yada yok mu değil mesele

Kuvvet ne ister ne talep eder meselesi

Yani baya şey kazandık zahmetli süreç oldu ama oldu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Nisan 2024, 22:27:04
Anlaşıldı hocam Koç benim babamın oğlu değil ;BMC'de senin babanın oğlu değil...

O zaman yapacaksın adam gibi bir ihale  , maddeleri yazacaksın tek tek tüm uygar-demokratik ülkelerin yaptığı gibi .

Kim gö..ne güveniyorsa , kim  tankı verilen süre-şartlarda yapamazsa ceza yiyeceğini göze alıyorsa  ihaleye giriyorsa o alacak ihaleyi ... Yani evrensel hukuk işleyecek...Gerekirse ihale şartnamesine yazılmak koşuluyla devlet teşvikleri de tabi ki olacak...

O zaman yalandan ihale yapmanın , yalandan en düşük teklifi BMC verdi demenin ,  BMC tanka motor da yapıverecek diye halkı kandırmanın ne anlamı var değil mi?

Hep söylenildiği gibi hatamız şu oldu ; 2007 ihale başladı , tankın prototipinin tanıtıldığı 2012 yılında aynı anda güç geliştirme projesi de başlayacaktı ki 2024'e geldiğimiz düşünülürse 10 yılımız vardı motor geliştirmek için...

Neyse bizim felsefemiz"Kervan yolda düzülür" felsefesidir... Yerli BATU motoru umarız iyi performans verir...

Bunu yıllardır söylüyoruz zaten. Bu tank ihalesi yapılırken motor ihalesi de yapılmalıydı diye. Tank ihalesinden 6-7 yıl sonra motor işine girişildi, olmadı, iptal edildi, yeniden ihale yapıldı vs.

Öte yandan 2007'de Türkiye ile AB ve ABD ilişkileri çok iyiydi. Türkiye o zaman 10 yıl bitmeden AB'ye girecek deniyordu. Ambargo yoktu, istediğimizi alıyorduk. Motor konusunda bir ambargo olacağı beklentisi yoktu. 10 yıl içinde işler tersine döndü, ambargolar, yaptırımlar, AB sürecinin durdurulması vs. bir sürü olay yaşandı. Þimdi geçmişi değiştirmenin imkanı yok. Olmuşla ölmüşe çare yok dedikleri gibi.

Bizim yapacağımız şey eldeki motor projelerine odaklanmak. BMC 2026'da motoru hazır edeceğiz diyor. 2-3 yıldır devam ediyor testleri. Laboratuvar'da çalıştırıldı, tanka entegre edilip saha testleri de başladı. Tek çare BATU motorunun işimizi görmesi. Yoksa MTU olsun başkası olsun bizim çaremiz değil artık. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Nisan 2024, 21:42:01
Alıntı yapılan: Ocak - 16 Nisan 2024, 21:08:09

Üstad bizim sorunumuz hemen hemen her projede mükemmeli istemek, biraz büyük biraz dayanıksız olsa olmaz mı, Rus kalitesini zaten rahatlıkla elde ederiz

Çin o fiyatlara uçak satıyor ama jf17 demedim zaten. Tusaş 15 milyon USD fiyata 1500 bg turboprop motorlu hürkuş satıyor, bir tank bir uçaktan daha ileri bir teknoloji mi?

Demek istediğim şu ki, bir kara aracına o para verilmemeli çünkü teknoloji kısmını kıyaslarsak çok daha üstün aletleri üretiyoruz.

Tank konusuna gelecek olursak şu anda enaz 5 firmamız Altay'ı yapabilecek kapasitede, motor konusunda ise birkaç firma 1500 bg gücünde motoru üretebilir seviyede belki ilk motor hantal olur, belki düşük torklu olur ama sonuçta ortaya birşeyler çıkardı. Bazı şeyleri Dünyada bir kaç ülke yapıyor diye bu kadar gözünüzde büyütmeye gerek yok, ona kalırsa 5. Nesil uçak üretiyoruz

Bize para kazanma amaçlı değil, idealist girişimciler gerekli, bana sorarsanız BMC, Koç grubundan daha fazla yerlilik oranına sahip bir firma yani ben olaya ideolojik gözlükle bakmıyorum ama ısrarla bu yöne çekiliyor, dediğim gibi; seri üretim ihalesinin verilmemesinin sebebi yüksek fiyat çekilmesi ayrıca sanki Koç grubuna bu ihale verilseydi Almanya'dan motorlar gelirdi bakış açısı yanlış bir düşünce.

Aslında bence Projeyi sabote eden Alman muhipleri derneğidir,  yaşınız gereği yukarıda örneğini verdiğim MAN konusunu hatırlarsınız sanırım, yani her zaman ambargo yediğimiz halde halen Almana bel bağlamak gaflet ve dalalettir.

Son olarak yeni denizaltılarımızın bu kadar geçikmesinin sebebinin, sözde kuvvetin isterleri mevzusu olmasını benim külahıma anlatsınlar.

Sayın Ocak-Archange99 size birşey sorayım...Sabahtan beri en düşük teklifi veren şirket BMC idi deyip duruyorsunuz...

O ihale şartnamesinde;

"İhaleyi kazanan firmanın ; her türlü altyapı , seri üretim tesisi kurma vb maliyetlerin devlet imkanlarıyla destekleneceği , ilk seri tankın üretilmesi için belirlenen 18 aylık süre  geçse dahi firmaya  istenildiği kadar süre verileceği , firma işi bok edip beceremese de ihalenin o firmadan alınamayacağı-cezai yaptırımın olmadığı ,kazanan firmanın isterse kendini başka şirkete satabileceği ,aynı imtiyazların satıldığı firmaya da sağlanacağı" bilgisi var mıydı?

Extra motor teklifini sadece BMC vermiş... Yahu bir ihalede üretim için şart koşulmuş bir süre olur süre...O sürenin yetersiz olduğunu gören firma cezai yaptırım-ihalenin kendisinden alınması maddeleri olduğunu bildiğinden o işe girer yada gitmez...Diğer firmaların motor geliştirme süresinin böyle sınırsız olduğunu bilseler motor geliştirme teklifi de vermeyeceklerini nereden biliyorsunuz?


Eğer Otokar ,FNSS bu maddeleri görüp uyduruktan düşük bir fiyat verip ihaleyi alamadılarsa gerçekten gerizekalı bu firmalar...Boşuna Dünya'nın en iyi üniversitelerini bitiren CEO'ları var...

İhaleyi ısmarlama yandaşa vermiş diyemiyorsunuz , minareyi çalan kılıfı hazırlamış... Bir de "Türkiye'de hukuk varmış hele de iktidara karşı işleyen hukuk varmış gibi dava etseydi diyorsunuz" Kimi kime şikayet ediyorsunuz acaba...

Velev ki Altay 17 sene sonunda üretilmiş olsa yutkunup "Neyse tankımız oldu " diyeceğim ama hala ısrarla projenin rezilliğini görüp işleri meşrulaştırmaya çalışıyorsunuz yahu... Bari bunu yapmayın...


Koç benim babamın oğlu değil , İhale Koç'a da verilsin de demiyoruz...Bir işi de doğru ihale edin diyoruz, şeffaf olun diyoruz, Hukuka saygılı olun diyoruz...

+1 Mesajı Paylaş

Mutabıkiz +1... İnşallah herşey çok güzel olacak...
Batu,Tf-6000 , tf-35000 ile Alman-ABD nazı  çekmekten kurtulacağız . Biraz akıl , biraz hukuk yeter...




Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Nisan 2024, 21:42:01
Alıntı yapılan: Ocak - 16 Nisan 2024, 21:08:09

Üstad bizim sorunumuz hemen hemen her projede mükemmeli istemek, biraz büyük biraz dayanıksız olsa olmaz mı, Rus kalitesini zaten rahatlıkla elde ederiz

Çin o fiyatlara uçak satıyor ama jf17 demedim zaten. Tusaş 15 milyon USD fiyata 1500 bg turboprop motorlu hürkuş satıyor, bir tank bir uçaktan daha ileri bir teknoloji mi?

Demek istediğim şu ki, bir kara aracına o para verilmemeli çünkü teknoloji kısmını kıyaslarsak çok daha üstün aletleri üretiyoruz.

Tank konusuna gelecek olursak şu anda enaz 5 firmamız Altay'ı yapabilecek kapasitede, motor konusunda ise birkaç firma 1500 bg gücünde motoru üretebilir seviyede belki ilk motor hantal olur, belki düşük torklu olur ama sonuçta ortaya birşeyler çıkardı. Bazı şeyleri Dünyada bir kaç ülke yapıyor diye bu kadar gözünüzde büyütmeye gerek yok, ona kalırsa 5. Nesil uçak üretiyoruz

Bize para kazanma amaçlı değil, idealist girişimciler gerekli, bana sorarsanız BMC, Koç grubundan daha fazla yerlilik oranına sahip bir firma yani ben olaya ideolojik gözlükle bakmıyorum ama ısrarla bu yöne çekiliyor, dediğim gibi; seri üretim ihalesinin verilmemesinin sebebi yüksek fiyat çekilmesi ayrıca sanki Koç grubuna bu ihale verilseydi Almanya'dan motorlar gelirdi bakış açısı yanlış bir düşünce.

Aslında bence Projeyi sabote eden Alman muhipleri derneğidir,  yaşınız gereği yukarıda örneğini verdiğim MAN konusunu hatırlarsınız sanırım, yani her zaman ambargo yediğimiz halde halen Almana bel bağlamak gaflet ve dalalettir.

Son olarak yeni denizaltılarımızın bu kadar geçikmesinin sebebinin, sözde kuvvetin isterleri mevzusu olmasını benim külahıma anlatsınlar.

Sayın Ocak-Archange99 size birşey sorayım...Sabahtan beri en düşük teklifi veren şirket BMC idi deyip duruyorsunuz...

O ihale şartnamesinde;

"İhaleyi kazanan firmanın ; her türlü altyapı , seri üretim tesisi kurma vb maliyetlerin devlet imkanlarıyla destekleneceği , ilk seri tankın üretilmesi için belirlenen 18 aylık süre  geçse dahi firmaya  istenildiği kadar süre verileceği , firma işi bok edip beceremese de ihalenin o firmadan alınamayacağı-cezai yaptırımın olmadığı ,kazanan firmanın isterse kendini başka şirkete satabileceği ,aynı imtiyazların satıldığı firmaya da sağlanacağı" bilgisi var mıydı?

Extra motor teklifini sadece BMC vermiş... Yahu bir ihalede üretim için şart koşulmuş bir süre olur süre...O sürenin yetersiz olduğunu gören firma cezai yaptırım-ihalenin kendisinden alınması maddeleri olduğunu bildiğinden o işe girer yada gitmez...Diğer firmaların motor geliştirme süresinin böyle sınırsız olduğunu bilseler motor geliştirme teklifi de vermeyeceklerini nereden biliyorsunuz?


Eğer Otokar ,FNSS bu maddeleri görüp uyduruktan düşük bir fiyat verip ihaleyi alamadılarsa gerçekten gerizekalı bu firmalar...Boşuna Dünya'nın en iyi üniversitelerini bitiren CEO'ları var...

İhaleyi ısmarlama yandaşa vermiş diyemiyorsunuz , minareyi çalan kılıfı hazırlamış... Bir de "Türkiye'de hukuk varmış hele de iktidara karşı işleyen hukuk varmış gibi dava etseydi diyorsunuz" Kimi kime şikayet ediyorsunuz acaba...

Velev ki Altay 17 sene sonunda üretilmiş olsa yutkunup "Neyse tankımız oldu " diyeceğim ama hala ısrarla projenin rezilliğini görüp işleri meşrulaştırmaya çalışıyorsunuz yahu... Bari bunu yapmayın...


Koç benim babamın oğlu değil , İhale Koç'a da verilsin de demiyoruz...Bir işi de doğru ihale edin diyoruz, şeffaf olun diyoruz, Hukuka saygılı olun diyoruz...
koç gurubunun ihaleye kadar en ufak bir fabrika kurma çalışması olmadı. prototipleri bile sakarya arifiyedeki devletin askeriyenin tesisinde geliştirdiler. yani ihale gerçekleştiğinde koç gurubu ihaleyi alsaydı askeriyenin tüm imkanlarından faydalanacaklardı. bu ihaleye en hazır firma fnss di onların bantlarıda doluydu yeniden düzenleme işi yapmaları yada tesislerini büyütmeleri gerekecekti. ayrıca ilk ihalede her iki firma verdikleri fiyatlarda ikinci teklif revizyonuna gitmediler. ssb tekliflerinizi güncelleyin deyip koç gurubuna öncelik verdiğinde bile verdikleri 19.5 m $ ı değiştirmedi. halbuki top mkek yapımı zırh roketsan yapımı ,elektronikler aselsan yapımı palet devlet üretimi süspansiyonlar (hydro-pnomatik) yerli üretim idi ve sadece motor ve şanzuman alman ve avusturya dan ithaldi. mtu motor 1 milyon euro şanzuman ise 650-700 euro civarıydı. ama fiyat nedense 19.5 milyon $ oldu. aynı işi aynı firmalarla yapacak olan bmc 13 milyon dolar olarak teklif veriyordu . ne hikmetse devleti soymayı adet edinmiş koç gurubu burnundan kıl aldırmazken. ihaleyi alan bmc ye tonla saldırılar başladı. neden acaba? bmc fnss otokar almanlara mecburdu ama sadece bmc kendi motorumuzu geliştireceğiz dedi. fnss bu işe girişecek güçte bir firma değil. bu işi yapabilecek maddi güç sadece koçlarda vardı onlarda biz bu işe girişmeyiz dediler. sonra çıktılar ford markası altında ford eqotorq motorunu geliştirdiler. ne hikmetse isterlerse yapabiliyorlarmış ve ne hikmetse kendi ismi altında değil ford markası altında geliştirdiler. isteseler koç markası altındada geliştirebilirlerdi.
yani demem o ki bu ülkedeki en gayri milli en gayri yerli firma koç gurubudur. tek dertleri sadece ülkeyi sömürmektir. rmk tershanelerinde milgemlerle ilgili yaşattıkları sıkıntılar o kadar çok muş ki yetkili askeri personel rapor tutmaktan yorulup konuyu direkt üst makamlara bildirmiş. ona rağmen ihalede yinede devam etmelerine izin verilmiş ama artık mızrak çuvala sığmadığında ihale ellerinden alınmış. tersaneleri eksiklerle dolu en ufak ilgi alaka yok yaptıkları işe dair. ama para almaya gelince en önde devletin boğazına yapışıyorlar. Mesajı Paylaş

#4257
Dünyanın hiç bir ülkesinde özel söktör devlet desteksiz askeri proje argesi yapmaz. Sonuç olarak tank motoru işine girmek hiç bir firma istemez çünkü adet çok az ve yurt dışına satma imkanı mtu gibi bir firma varken imkansız çünkü müşteri yok tank üreten ülke sayısıda çok az ve batılılar için nerdeyse tek seçenek mtu bu yüzden koç ve fns haklı olarak motor işine girmediler motor işi için 10 binli sayılar bile çok az biz bu motoru üretsek en fazla taş catlasa 5000 adet ya üretiriz yada üretmeyiz bu arada bu motor için kurulan tesisiler bu 5000 motordan elde edilen kar ile % 10 bile karşılamaz ve elinizde atıl bir fabrika kalır işin bu yönünü gören firmalar bu işe girmediler. Bmc ben motoru yaparım diyerek büyük bir riske girdi ama tosyalı holding in tank işinden para kazanmak gibi bir beklentisi olmadığı için büyük bir ihtimal ile bu motor işini yapacak bu türkiye için büyük bir kazanım oldu ama bmc bu işten kar değil bence zarar etti ben olsam bir yatırımcı olarak bu işe girmezdim bu işte devlet yok peşkeş çekti yok kayırdı diye bir durum yok aslında bmc bu işin asıl mağduru. Bu işten tek kar ededen otokar oldu geliştirme için 500 milyon dolar devletten para aldı buda az bir para değil. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: malaga - 17 Nisan 2024, 13:41:12
Dünyanın hiç bir ülkesinde özel söktör devlet desteksiz askeri proje argesi yapmaz. Sonuç olarak tank motoru işine girmek hiç bir firma istemez çünkü adet çok az ve yurt dışına satma imkanı mtu gibi bir firma varken imkansız çünkü müşteri yok tank üreten ülke sayısıda çok az ve batılılar için nerdeyse tek seçenek mtu bu yüzden koç ve fns haklı olarak motor işine girmediler motor işi için 10 binli sayılar bile çok az biz bu motoru üretsek en fazla taş catlasa 5000 adet ya üretiriz yada üretmeyiz bu arada bu motor için kurulan tesisiler bu 5000 motordan elde edilen kar ile % 10 bile karşılamaz ve elinizde atıl bir fabrika kalır işin bu yönünü gören firmalar bu işe girmediler. Bmc ben motoru yaparım diyerek büyük bir riske girdi ama tosyalı holding in tank işinden para kazanmak gibi bir beklentisi olmadığı için büyük bir ihtimal ile bu motor işini yapacak bu türkiye için büyük bir kazanım oldu ama bmc bu işten kar değil bence zarar etti ben olsam bir yatırımcı olarak bu işe girmezdim bu işte devlet yok peşkeş çekti yok kayırdı diye bir durum yok aslında bmc bu işin asıl mağduru. Bu işten tek kar ededen otokar oldu geliştirme için 500 milyon dolar devletten para aldı buda az bir para değil.
500 bir aldı 650 bir daha aldı otokar.yani 1 milyar doların üstünde para aldı devletten Mesajı Paylaş

#4259
Müthiş bir kar 4 tank için 1milyar100 milyon dolar ve şu anda bedelsiz bmc yeni protatipler yaptı. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz