ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Serkan sana hatirlatirim bu lafini :) Mesajı Paylaş

Koç un Turk traktörünün 2016 cirosu 3.5 milyar tl Otokar 1.6 milyar tl tümosan ise 500 milyon tl ama tümosan kendi motorunu üretiyor ve yakında otokar kobralara bile tümosan motoru takılırsa şaşırmayın. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: marmara - 09 Şubat 2018, 21:40:12
Tümosanın en güçlü motoru şu anda 115Hp.
Bizim istediğimiz tank motoru 1500Hp olması gerekiyor. -45 dereceden +52 dereceye kadar oldukça zor şartlarda çalışabilen, dev motorun soğutma sisteminden tut kullanılan metal kalitesine kadar çok karmaşık yapıya sahip. Traktör motoruyla asla kıyaslanamaz. Ayrıca motor kadar önemli dayanıklı ve ölümsüz şanzımandan bahsetmeye bile gerek yok.

Tümosan 2014 yılında Altay tank motorunun ihalesini kazanmıştı, aradan 3 sene geçince ihale iptal edildi. Lisans satın alma yolu denendi, lisans konularında sorun yaşanınca da proje çıkmaza girdi, ortak geliştirme denendi ama olmadı.

Tümosanın kendi imkanlarıyla tank motoru üretebilmesi demek eşekle aya gitmekle aynı demektir...
Pusatta  230 hp kullanılıyormuş çift turboyla 420 hp ye çıkabiliyormuş ve 600 , 800 hp için çalışıyorlarmış.
https://www.google.com.tr/amp/s/www.yenisafak.com/amphtml/ekonomi/katmercilerin-pusat-ilgisi-2655985
Mesajı Paylaş

#1103
Karada 1000 araçlık sipariş

Ocak ayının son günü, 31 Ocak 2018 tarihinde gerçekleşen Savunma Sanayii İcra Komitesi'nde alınan kararların içeriği ortaya çıkmaya başladı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında Başbakan Binali Yıldırım, Milli Savunma Bakanı Nurettin Canikli, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hulusi Akar'ın yer aldığı toplantıda kara araçlarına yönelik önemli projelere imza atıldı.

Kara araçlarında ilk karar Özel taktik Tekerlekli Zırhlı Muharebe Aracı (ÖTTZMA) programına ilişkin oldu. Bu program ile Kara Kuvvetleri Komutanlığının acil alım ihtiyacına binaen 170 adedin üzerinde 8X8 araç, FNSS firmasından tedarik edilecek.

SSİK'te alınan bir diğer karar çeşitli kuvvetlerin ihtiyacını karşılamak üzere alındı. Bu çerçevede Bu arada 700'den fazla 4X4 araç için BMC ile sözleşme görüşmelerine başlanacak. BMC'nin iş yüküne etki edecek bir diğer karar, 116 adet mayına ve pusuya karşı korumalı personel taşıyıcı Kirpi'nin tedarikine ilişkin oldu.

Bu kararlarla yaklaşık bin adet kara aracının tedarik edilmesine yönelik önemli bir adım atılmış oldu. Altay Ana Muharebe tankına ilişkin kamuoyunda karar beklentisi olsa da konuya ilişkin bilgi arzı gerçekleşti.  Altay tankının 250 adetlik seri üretimi için OTOKAR, FNSS ve BMC firmaları son tekliflerini dün, 8 Þubat 2018 tarihinde Savunma Sanayii Müsteşarlığına  sundu.

Kararlara ilişkin daha geniş içerikli yayın C4Defence dergisinin birkaç gün içinde yayımlanacak 58nci sayısında yer alacak.



C4Defence kaynak gösterilmeden internet haber sitelerinde ve ulusal çapta yayın yapan gazete ve televizyonlarda yayınlanamaz.
http://m.c4defence.com/Gundem/karada-1000-araclik-siparis/5699/1
Mesajı Paylaş

Otokar'dan yerlilik vurgusu

Altay ana Muharebe Tankı için Son teklifini (Best and Last Offer /BAFO) dün Savunma Sanayii Müsteşarlığı'na sunan OTOKAR firması konuya ilişkin basın duyurusu yayınladı.  Firma, projeye teklif veren firmalar arasında tamamen yerli tek firma olduklarına dikkat çekti. " Otokar, yabancı ortağı olmayan tek Türk kara sistemleri üreticisi" ifadesinin yer aldığı açıklamada şu sözlere yer verildi;

Otokar'ın yabancı ortağının olmaması, yurt içinde olduğu gibi, uluslararası ihalelerde de bağımsız olmamızı sağlıyor; bu özelliğimiz Altay'ın ihracat potansiyelini artırarak milli tankımızın dost ve müttefik ordularda görev almasını kolaylaştırıyor.

Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, Altay seri üretimi hakkında özetle söyledi;  Önceliğimiz, her zaman ülkemize hizmet etmek. Ana yüklenicisi olduğumuz milli ana muharebe tankı Altay'ın geliştirme projesinde sahip olduğumuz tüm know-how'ı kullandık; teknolojimizi Altay'a uyarladık; Altay'ı başarıyla tasarladık ve geliştirdik. Altay tankımız, ülkemizin savunma sanayii kabiliyetlerini güçlendirmekle kalmayacak; savunma alanında ülkemize sınıf atlatacak. Otokar mühendisinin, Otokar işçisinin en büyük gururu olan Altay tankının seri üretimi için, yüzde 100 Türk sermayeli, yabancı ortağı olmayan, milli nitelikte tek aday firma olarak göreve hazırız. Altay Ana Muharebe Tank Programı gibi önemli, tüm dünyanın yakından takip ettiği, milli, özgün ve acil bu programı layığı ile, gerektiği gibi üstlenmek için devletimizin kararını bekliyoruz. Otokar'ın teklifi, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin acil ihtiyaç planına zamanında cevap verecek kapsamdadır. Türkiye'nin savunma sanayisinde yeni bir sayfa açacak Altay'ın seri üretimi için tüm hazırlıklarımızı tamamladık. Tüm platformları, gelişen teknolojileri kolayca adapte edilebileceğimiz, oluşan tehditlere daha iyi ve daha kolay cevap verebileceğimiz altyapıya sahip olarak tasarladık
http://m.c4defence.com/Gundem/otokar-dan-yerlilik-vurgusu/5700/1 Mesajı Paylaş

Yahu Tümosan'ın kuruluş amacı zaten motor üretmek! Otokar'ın değil! İster üretir koç, ister üretmez. Türk Motor Sanayi adından da anlaşılacağı gibi motor üretmek için kurulmuş. Þimdiye dek çok daha gelişmiş motorlar üretmeliydi. Yok yıllık cirosu şu kadarmış yok bu kadarmış vs hikaye bunlar. İşe yarar motorlar geliştirip sat bak nasıl ciro yapıyorsun!

Bir türlü dürüst olmayı beceremeyenler var! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Yedirmezler. İş Bmc 'nin. Motoru yerli felanda olmaz. Paranın büyük kısmı dışarıya gider. Ethem beyde komisyonunu alır çekilir.
Tam sipariş sayısı 1000'i geçer. Tane başı 11.5 milyon dolar. Fransız tankı gibi acayip pahalı olur ve kalitesiz. Daha bunun sonraki bakım felan filan bir sürü kazanç kapısı var. Bakın koskoca Volkswagen bile dsg diye 10 bin kmde bozulan şanzıman satıyor. Çünkü sigortadan veya kullanıcıdan sürekli para sömürmek için.
Nerden baksan 30 milyar dolarlık bir hacim var bu işte.
Bakanda söyledi. 2020 de 15 tane, 2021 de 20 tane, 2022 de 25 tane üretilecek. Yıllar sürecek üretimi. Takozlarla devam. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: BlackHawk89 - 09 Şubat 2018, 23:36:05
Bakın koskoca Volkswagen bile dsg diye 10 bin kmde bozulan şanzıman satıyor. Çünkü sigortadan veya kullanıcıdan sürekli para sömürmek için.

Yapma gozunu seveyim Blackhawk, benim Passat da DSG. 126bin km'de daha tik demedi, tahtaya vurayim bari :) Mesajı Paylaş

#1108
Arkadaş bu işin acil olduğu belli bu üretim planı nedir ya ilk yıl 200 adet en az üretilmeli operasyonlara m60 lar ile hala çıkıyoruz Mesajı Paylaş
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR

Alıntı yapılan: Nutuk - 10 Şubat 2018, 00:46:24
Alıntı yapılan: BlackHawk89 - 09 Şubat 2018, 23:36:05
Bakın koskoca Volkswagen bile dsg diye 10 bin kmde bozulan şanzıman satıyor. Çünkü sigortadan veya kullanıcıdan sürekli para sömürmek için.

Yapma gozunu seveyim Blackhawk, benim Passat da DSG. 126bin km'de daha tik demedi, tahtaya vurayim bari :)

İnşallah başınıza bir şey gelmez. Vw bayii servisinde çalışan arkadaşım var. Mevki ve isim vermiyorum. Ama büyük bir yetkili bayiinin servisi. Servise gelen araçlar %70 dsg sıkıntısı. Genellikle 10 bin km civarı. Bu kadar erken. Ya bize 2. kalite ürün gönderiliyor ya bu dsg bilerek böyle üretiliyor. En başından sonuna kadar böyle, hâlâ sıkıntıyı çözmemişler. Dizelgate gibi para için skandallara imza atan firmadan da fazla birşey beklenmez.
Konuyla alakasız yorum için özür dilerim. Ufak bir karşılık vermek istedim. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz