ALTAY Yeni Nesil Tank Projesi

Başlatan AVCI, 07 Nisan 2010, 18:44:16

« önceki - sonraki »

BATTLESTAR (+ 1 Gizli) ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Altay Tankı Üretimi Kime Verilmeli?

Otokar
63 (44.7%)
FNSS
26 (18.4%)
BMC
23 (16.3%)
Ordu Donatım Fabrikaları
20 (14.2%)
Farklı bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
9 (6.4%)

Toplam Oy Verenler: 141

Alıntı yapılan: Ankhises - 05 Ağustos 2019, 10:57:05
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 05 Ağustos 2019, 10:01:58
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 05 Ağustos 2019, 09:38:57
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 05 Ağustos 2019, 08:55:46
Alıntı yapılan: ACE - 04 Ağustos 2019, 19:43:48
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 04 Ağustos 2019, 13:15:37
Bu konuda adam kayırmacılık olsaydı geliştirme süreci en başında Otokar'a verilir miydi? Ben olsam en başında paletli araç tecrübesi olan FNSS ile yola çıkardım mesela.. Devletin menfaati güdülmüyor olsa neden savunma sanayine yatırım yapılsın? Bu döneme kadar olduğu gibi acil ihtiyaç de ver ihaleyi yabancılara al komisyonunu temiz iş zaten üretemiyoruz  diyerek de işin içinden çık.
FNSS de BMC de büyük oranda yabancı yatırımcıya sahip firmalar. (%40-50 aralığında) Koç grubunu Sabancı ile ülkenin en büyük holdingleri olmasına rağmen birlikte üretimden kaçan ithalatçı mantığı sebebiyle pek sevmezdim ama BMC ile kötünün kötüsünü gösteriyor başımızdakiler.

Teşekkür ederim değerlendirme bana göre böyle olmalı.. Bu noktada aklıma gelen soru şu fabrika hazır tedarik süreçleri tamamlanmış bir tankın üretimi kaç gün ya da ay sürer?

Seri üretim ihalesini aldılar aylar geçti halen ortada tank yok. Onu geç, daha dün alt yüklenicilerle yeni yeni anlaşmaya başlamışlar. İhaleyi alıyorsun fabrikan yok, onu da Devlet veriyor. Alt yüklenicilere işi bırakıp parayı alırız diye planlıyor bence BMC 😁

Biz beceremedik yeaa tamam iptal edelim ihaleyi derlerse bir sürü insan yargılanmalı. 24 derslikli okul ihalesi değil bu; Asker tanksızlıktan şehit düşerek bekliyor.

Aylar geçti tank yok? Takvimi açıklandı. BMC 2 ay sonra tank hazır dedi de bizim mi haberimiz yok?

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 30 Nisan 2019, 09:57:54
Alıntı yapılan: Mermi - 30 Nisan 2019, 09:46:40
9 kasım 2018 de sözleşme imzalandığına göre, Altay T1;
24 ay sonra 9 kasım 2020' de ilk teslimat 49 ay Þubat mart 2022' de 40 adet teslimat bitecek.

Altay T2; 49 ay, Aralık 22 gibi teslimat başlıyor. 87 ay 2025, 2026 gibi teslimat bitiyor.

Yani 2022 başında Altay T1. 2025-26 gibi Altay T2 toplamda 250 tank teslim edilmiş oluyor. Acaba bu tanklar birim maliyet ne kadar olur ki ? En az 250 tank ihracat yapmak lazım. Tankın Ar-ge ve ilk üretimde ki birim fiyatı maliyetini kurtarmak için. Kısa vadede bize iyi bir külfet oldu bu tank. Orta vade de harcadığımız parayı çıkartırız. Uzun vade de kâr elde ederiz.

Savunma Sanayi Başkanı ilk tankın sözleşme imzalandıktan sonra 18 ay içerisinde yapılacağını söylemişti. Yani Nisan 2020'de ilk seri üretim tankı görmeyi umuyoruz.

18 aylık sürenin yarısı bir kaç güne kadar dolacak. Dışarıdan bakınca iş ağır ilerliyor gibi görünüyor. Haliyle bu da endişeye yol açıyor.

Teşekkür ederim yorum böyle yapılmalı bana göre, yorumun altı dolu olmalı..

Aklıma takılan şu, fabrika ve tedarikçiler hazır olduğunda bir tankın üretim süresi kaç gün, hafta ya da aydır? Sonuç itibari ile tank tasarlanmıyor. Tasarımı prototipi hazır bir tank üretim bandına girecek.. 18. Ayda tanıtım tankı teslim edilecek yani yeni bir prototip çünkü üzerinde ufak tefek değişiklikler vs var. Bunun yanında 24. aydan itibaren TSK'ya teslimatlar başlayacak, 49. ayda da T2 versiyonunun teslimatı başlayacak. Yani 25 ayda 40 Tank üretilecek 40/25= Ayda 1,6 tank yapımı.. Yani tanıtım tankını görmek isteyenler minimum 17 ay, Teslim edilecek tankı görmek isteyenler ise 23. ayı beklemeli..
Tankın üretim süreci planlamaya göre değişir.. Hepside parayla alakalı. BMC tesislerini kurar ayda 10 tankta çıkarır lakin devlet olarak aylık 10 tankın parasını verebilecek misin üreticiye ? Devlet tank alımına yıllık bir bütçe ayırır , o yıllık bütçe 12 tanklıksa ayda 1 tank çıkar.

Katılıyorum. İlk 40 tank için aylık üretim planı 1.6 olmuş diyebiliriz. Yalnız t2 için daha hızlı bir üretim söz konusu.. Muhtemelen üretim bandı büyüyecek ve t2 konfigürasyonu daha çok tercih ediliyor. Mesajı Paylaş
Ertuğrul Müyesseroğlu
Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmen
ertugrulmuyesseroglu.com

Alıntı yapılan: muyesseroglu - 05 Ağustos 2019, 08:53:20

İşin gerçeği bana göre otokar, vestel, vb özel sektör kurumları işe fazlası ile ticari yaklaşıyorlar. Bayraktar, BMC gibi firmalar ise taşın altına elini koyuyor istenenden daha iyisini daha kısa sürede sunuyor.. Bunuda dava meselesine katkı olsun diye ekliyorum.

Kamuoyunda ''Bayraktar'' için olumsuz herhangi bir yorum gördünüz mü? Aksine herkes başarılarını taktir ediyor. Çünkü ortada somut gerçekler var, ürün var, üründen elden edilmiş kazanımlar var. Fakat ''Altay Projesi'' için aynı şeyleri söyleyemiyoruz. Öyle bir adam kayırmacılık yapılıyor ki, güya 25 yıllığına 1. Ana Bakım Merkez Komutanlığını BMC' ye kiralıyorlar(!) böyle bir uygulama nerede görülmüş? Madem tankı devletin tesislerinde üreteceklerdi; ihale niye BMC' ye veriliyor ki! Devlet kendi üretemiyor mu?

-Bitmiş proje; devletin,
-Üretim tesisi/fabrikası; devletin,
-İşçisi emekçisi; devletin,
-Makine parkı; devletini
-Arsası/arazisi; devletin
-İhale ise BMC' nin (!)

Böyle saçmalık olur mu yahu? Üstelik devletin bütün bu imkanlarını BMC' ye -sözüm ona- kiralıyorlar! Böyle bi uygulama nerede görülmüş?

Bir de neyin davası? İnsanlık davası mı, neyin davası? Yoksa beni mahkemeye mi verdin! Mesajı Paylaş

#1852
Alıntı yapılan: Partikül - 05 Ağustos 2019, 11:31:40
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 05 Ağustos 2019, 08:53:20

İşin gerçeği bana göre otokar, vestel, vb özel sektör kurumları işe fazlası ile ticari yaklaşıyorlar. Bayraktar, BMC gibi firmalar ise taşın altına elini koyuyor istenenden daha iyisini daha kısa sürede sunuyor.. Bunuda dava meselesine katkı olsun diye ekliyorum.

Kamuoyunda ''Bayraktar'' için olumsuz herhangi bir yorum gördünüz mü? Aksine herkes başarılarını taktir ediyor. Çünkü ortada somut gerçekler var, ürün var, üründen elden edilmiş kazanımlar var. Fakat ''Altay Projesi'' için aynı şeyleri söyleyemiyoruz. Öyle bir adam kayırmacılık yapılıyor ki, güya 25 yıllığına 1. Ana Bakım Merkez Komutanlığını BMC' ye kiralıyorlar(!) böyle bir uygulama nerede görülmüş? Madem tankı devletin tesislerinde üreteceklerdi; ihale niye BMC' ye veriliyor ki! Devlet kendi üretemiyor mu?

-Bitmiş proje; devletin,
-Üretim tesisi/fabrikası; devletin,
-İşçisi emekçisi; devletin,
-Makine parkı; devletini
-Arsası/arazisi; devletin
-İhale ise BMC' nin (!)

Böyle saçmalık olur mu yahu? Üstelik devletin bütün bu imkanlarını BMC' ye -sözüm ona- kiralıyorlar! Böyle bi uygulama nerede görülmüş?

Bir de neyin davası? İnsanlık davası mı, neyin davası? Yoksa beni mahkemeye mi verdin!

Kusura bakma bayraktar içinde kayırıldığına dair birçok yorum gördüm. Tuhaf olan bunu senin görmemiş olman.. O yüzden yazdıklarını ben inandırıcılıktan uzak politik yorumlar olarak görüyorum. Tabi bu beni bağlar.. Nerede görülmüş lafı kadar boş bir söz bilmiyorum. Söyle nerede görülmemiş?

Birim başı maliyeti düşürmek için bir konsept belirlenmiş.. Otokar'dan birinin çıkıp biz bmc'den daha iyi teklif verdikte alamadık dediğini duymadım. Bize de fabrika verselerdi bizde daha ucuza yapardık dedikleri de yok.. Diyorsun fabrika, üretim parkuru, işçi vs devletin Madem devlet tank yapabiliyordu alt yapısı vardi en başında hiç otokar'a da ihaleyi vermeseydi en başında kendi yapsaydı de.. Bunu dememenin nedeni dediğim gibi politik yaklaşımın.

"Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, düzenlenen basın toplantısında"Rekabetçi bir fiyatla BMC bu ihaleyi aldı. İhalenin sonuçlanması, fiyatların yenilenmesi, bizim sıkıştırmamız ve pazarlıklar sonrası ihale sonuçlandı" dedi."

Demekki bu imkanlar diğerleine de teklif edildi.. Mesajı Paylaş
Ertuğrul Müyesseroğlu
Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmen
ertugrulmuyesseroglu.com

İşin bmc vb tarafını bırakırsak artık şu tankı seri üretime geçse. 2020 Yılında geçecek ki 2025 yılında kadar kaç tank girer envantere ki biz 1.000 adet yapacağız, 1.000 adetin tamamlanması tahminimce 2026-27 gibi belki daha fazla veya az zaten seri üretime girince üretim hızı artar. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

#1854
Sayın İsmail Demir 2018 yılında seri üretim ilk partinin ilk tankının teslimantının BMC tarafına verildikten sonra ne zaman yapılacağını söylemişti.

"Proje, 250 adet ALTAY ana muharebe tankının seri üretimi ile birlikte ömür devri lojistik desteği ile TSTM kurulumu ve işletilmesini kapsıyor. İlk ALTAY tankı 18 ay sonra KKK'ya teslim edilecek. Hayırlı olsun"

Makale tarihi 09.11.2018

Daha 18 ay'ın dolmasına sanırım 8 ay kaldı merakla bekliyoruz.Yani ilk tank'ın KKK teslimi Mayıs 2020 tarihinde olması gerekiyor.

Not:Bu 2020 Mayıs ayında KKK tarafına bu tank teslim edilmez ise.BMC nin yolsuzluk, adam kayırma, rüşvet ve yandaşlık noktasında ciddi şekilde hedef alıp eleştirebiliriz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: muyesseroglu - 05 Ağustos 2019, 11:45:08

...O yüzden yazdıklarını ben inandırıcılıktan uzak politik yorumlar olarak görüyorum...

Kusura bakma, bende aynı şeyleri senin için düşünüyorum. Tamamen politik ve inandırıcılıktan uzak!

Devlet şayet birim maliyetleri düşürmek istiyorsa, en nihayetinde ürünü kendisi üretir. Maliyetleri düşürmek için bundan güzel yöntem mi olur? Para devletin kasasından çıkacağına göre; netice itibariyle maliyetlerin içinde kâr' da var. BMC nihayi ürünü babasının hayrına mı üretecek sanki! Üstüne kâr koyup da üretecek. Savunma sanayi ürünlerinde kâr marjının yüksek olduğunu hesap edersek -ki hadi öyle kabul etmeyelim; elde edecekleri kâr ticari olsun! onu da şimdilik %25 olarak kabul edelim (farz-ı misal yani...) Amaç maliyetleri düşürmek olsaydı, devlet nihai ürünü kendi üretmek suretiyle en azından bu %25' den de kurtulabilirdi. Bu şekilde maliyetler hazineden çıkacaktı, üründen elde edilen kazanç yine  hazineye irat kaydedilecekti. Peki böyle yapıldı mı; yok! Bir özel teşebbüsü ihya etmeye çalıştıkları ortadadır. Kâr transferi, Sermaye transferi, kaynak transferi...! yapılmak istenen şey bundan ibarettir. Kaldı ki her alanda ki uygulamalarıyla zaten bilindik bir şeydir. Yapmadıkları şey değil. Örnek vermeyi de lüzumsuz görüyorum... Cengiz-Limak-Kolin gibi firma isimlerini yazsam yeterlidir. Her ihaleyi kendi adamlarına veriyorlar. Þimdi burada adam kayırmacılık yok mu diyorsunuz yani! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Partikül - 05 Ağustos 2019, 12:07:56
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 05 Ağustos 2019, 11:45:08

...O yüzden yazdıklarını ben inandırıcılıktan uzak politik yorumlar olarak görüyorum...

Kusura bakma, bende aynı şeyleri senin için düşünüyorum. Tamamen politik ve inandırıcılıktan uzak!

Devlet şayet birim maliyetleri düşürmek istiyorsa, en nihayetinde ürünü kendisi üretir. Maliyetleri düşürmek için bundan güzel yöntem mi olur? Para devletin kasasından çıkacağına göre; netice itibariyle maliyetlerin içinde kâr' da var. BMC nihayi ürünü babasının hayrına mı üretecek sanki! Üstüne kâr koyup da üretecek. Savunma sanayi ürünlerinde kâr marjının yüksek olduğunu hesap edersek -ki hadi öyle kabul etmeyelim; elde edecekleri kâr ticari olsun! onu da şimdilik %25 olarak kabul edelim (farz-ı misal yani...) Amaç maliyetleri düşürmek olsaydı, devlet nihai ürünü kendi üretmek suretiyle en azından bu %25' den de kurtulabilirdi. Bu şekilde maliyetler hazineden çıkacaktı, üründen elde edilen kazanç yine  hazineye irat kaydedilecekti. Peki böyle yapıldı mı; yok! Bir özel teşebbüsü ihya etmeye çalıştıkları ortadadır. Kâr transferi, Sermaye transferi, kaynak transferi...! yapılmak istenen şey bundan ibarettir. Kaldı ki her alanda ki uygulamalarıyla zaten bilindik bir şeydir. Yapmadıkları şey değil. Örnek vermeyi de lüzumsuz görüyorum... Cengiz-Limak-Kolin gibi firma isimlerini yazsam yeterlidir. Her ihaleyi kendi adamlarına veriyorlar. Þimdi burada adam kayırmacılık yok mu diyorsunuz yani!

Bana politik inandırıcılıktan uzak diyorsun fakat veriye dayalı konuşmuyorsun atıp tutuyorsun. Ben sana hükümetle fikren yakından uzaktan ilgisi olmayan fakat kamu ihalesi alan birçok inşaat firması sayabilirim. Bu da oldukça veriye dayalı olur.. Keza Sanki Otokar, vb firmalar askeri ihale ya da devlet ihalesi almıyormuş gibi yazmak yada birini ihya etmek için sadece askeri ihale paslamak gerikiyormuş gibi düşünmek.. Koç grubu Tüpraş'ı alırken hangi hükümet görevdeydi vs.. Sen politikaya çekmeye devam ettikçe veriye dayalı altı dolu cevaplar vermeye devam edeceğim. Mesajı Paylaş
Ertuğrul Müyesseroğlu
Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmen
ertugrulmuyesseroglu.com

#1857
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 05 Ağustos 2019, 12:28:38

Bana politik inandırıcılıktan uzak diyorsun fakat veriye dayalı konuşmuyorsun atıp tutuyorsun. Ben sana hükümetle fikren yakından uzaktan ilgisi olmayan fakat kamu ihalesi alan birçok inşaat firması sayabilirim. Bu da oldukça veriye dayalı olur.. Keza Sanki Otokar, vb firmalar askeri ihale ya da devlet ihalesi almıyormuş gibi yazmak yada birini ihya etmek için sadece askeri ihale paslamak gerikiyormuş gibi düşünmek.. Koç grubu Tüpraş'ı alırken hangi hükümet görevdeydi vs.. Sen politikaya çekmeye devam ettikçe veriye dayalı altı dolu cevaplar vermeye devam edeceğim.

Veriye dayalı bilgi verdiğin falan da yok... kusura bakma!

Benim kendime göre bir üslubum/tarzım vardır. Mümkün mertebe teknik detaylara girmeden; genel anlayışı, genel stratejiyi, kendi anlayışıma göre olmasını gerekeni veya yanlış olanı ifade etmeye çalışırım. Benim misyonum bu. Gerekirse teknik detaylara da girerim fakat onu benden daha güzel yapacak arkadaşlar zaten var.

Þimdi bu Altay Projesi, aşağı yukarı 10-15 milyar dolarlık bir projedir. Bu ürünün ihracat potansiyeli ve kazandıracağı diğer yetenekleri de hesaba katarsak; -hadi bilemedin- belki de 30-35 milyar dolarlık bir kazanç kapısından bahsediyoruz. Böyle bir kazancı, diğer şirketlere yedirmeyeceklerini zaten evvelden beridir söylüyoruz. Çünkü genel anlayışları belli, meselelere yaklaşımları belli, amaçları belli, hedefleri belli...! Kısacası bizler için sürpriz olmadı.

Ha...! TÜPRAÞ diyorsunuz öyle değil mi?

Meseleleri analiz ederken, süreç içinde analiz etmek gerekir. O dönemin koşullarında yapılan işler başkadır, gücü tamamen ele geçirdikten sonra yapılan ihaleler başkadır. Örneğin ''Petrol Ofisi'' ihalesini de Aydın Doğan' a vermişlerdi. peki sonra ne oldu? Bir soruşturma kapsamında adama 4 milyar dolar usulsüzlük cezası kestiler; en nihayetinde Aydın Doğan, medya grubunu 900 milyon dolara elden çıkartmak zorunda kaldı. Bir diğer örnek MİLGEM ihalesini Koç Grubunun ''RMK Tersanesi'' kazanmıştı, peki sonuçta ne oldu? İhale iptal edildi, RMK Tersanesi de bundan kelli askeri projelerden çekildiğini ilan etti... falan.

Bu tür örnekler var. Görüyoruz ki, güçlerinin yettiği ölçüde bir takım tasarruflarda bulunmuşlar. Güç tamamen el değiştirdikten sonra ki uygulamalarıysa bambaşka olmuş. Bunlar vakaa, bunlar gerçekler.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Partikül - 05 Ağustos 2019, 12:52:43
Alıntı yapılan: muyesseroglu - 05 Ağustos 2019, 12:28:38

Bana politik inandırıcılıktan uzak diyorsun fakat veriye dayalı konuşmuyorsun atıp tutuyorsun. Ben sana hükümetle fikren yakından uzaktan ilgisi olmayan fakat kamu ihalesi alan birçok inşaat firması sayabilirim. Bu da oldukça veriye dayalı olur.. Keza Sanki Otokar, vb firmalar askeri ihale ya da devlet ihalesi almıyormuş gibi yazmak yada birini ihya etmek için sadece askeri ihale paslamak gerikiyormuş gibi düşünmek.. Koç grubu Tüpraş'ı alırken hangi hükümet görevdeydi vs.. Sen politikaya çekmeye devam ettikçe veriye dayalı altı dolu cevaplar vermeye devam edeceğim.

Veriye dayalı bilgi verdiğin falan da yok... kusura bakma!

Benim kendime göre bir üslubum/tarzım vardır. Mümkün mertebe teknik detaylara girmeden; genel anlayışı, genel stratejiyi, kendi anlayışıma göre olmasını gerekeni veya yanlış olanı ifade etmeye çalışırım. Benim misyonum bu. Gerekirse teknik detaylara da girerim fakat onu benden daha güzel yapacak arkadaşlar zaten var.

Þimdi bu Altay Projesi, aşağı yukarı 10-15 milyar dolarlık bir projedir. Bu ürünün ihracat potansiyeli ve kazandıracağı diğer yetenekleri de hesaba katarsak; -hadi bilemedin- belki de 30-35 milyar dolarlık bir kazanç kapısından bahsediyoruz. Böyle bir kazancı, diğer şirketlere yedirmeyeceklerini zaten evvelden beridir söylüyoruz. Çünkü genel anlayışları belli, meselelere yaklaşımları belli, amaçları belli, hedefleri belli...! Kısacası bizler için sürpriz olmadı.

Ha...! TÜPRAÞ diyorsunuz öyle değil mi?

Meseleleri analiz ederken, süreç içinde analiz etmek gerekir. O dönemin koşullarında yapılan işler başkadır, gücü tamamen ele geçirdikten sonra yapılan ihaleler başkadır. Örneğin ''Petrol Ofisi'' ihalesini de Aydın Doğan' a vermişlerdi. peki sonra ne oldu? Bir soruşturma kapsamında adama 4 milyar dolar usulsüzlük cezası kestiler; en nihayetinde Aydın Doğan, medya grubunu 900 milyon dolara elden çıkartmak zorunda kaldı. Bir diğer örnek MİLGEM ihalesini Koç Grubunun ''RMK Tersanesi'' kazanmıştı, peki sonuçta ne oldu? İhale iptal edildi, RMK Tersanesi de bundan kelli askeri projelerden çekildiğini ilan etti... falan.

Bu tür örnekler var. Görüyoruz ki, güçlerinin yettiği ölçüde bir takım tasarruflarda bulunmuşlar. Güç tamamen el değiştirdikten sonra ki uygulamalarıysa bambaşka olmuş. Bunlar vakaa, bunlar gerçekler.

Ülke Koç ve Aydın Doğan'dan mı ibaret? Lakin fark etmez.. Kobra 2'ler kimden alınıyor? Koç holding'in kazandığı Hes ihalelerini (2017) nereye koyacağız vs.. Bunlarda bu dönem..

Gelelim tankımıza

10 milyar dolar? Tankın birim maliyeti 5 milyon$ olsa 2000 Tank yapar. 250 Tank için 60+ aydan fazla bekleneceğine göre yaklaşık 15-20 senelik iş hacminden bahsediyorsun..

Tüm giderler çıktıktan sonra her tanktan net 1 milyon dolar kar etse, 15 senede 2 milyar dolar kar yapar. Buda yıllık 133 milyon dolar kar demek.

2008'de 550 milyon dolara 78,5 ay geliştirme süresi ile ihale edilen Altay tankı için Ali Koç daha önce Altay tankı için Otokar'ın 1 milyar dolar civarı harcama yaptığını açıklamıştı. Anladığım kadarı ile 400 milyon dolarlık bir sapma olmuş.

7 sene geliştirme 1 milyar dolar! = 4 prototip - K2 Black Panther geliştirme maliyeti yanılmıyorsam 300 milyon $ açık söylemek gerekirse bu kadar sapma yapan firmaya (otokar) seri üretim ihalesi vermek de ne kadar mantıklı olurdu o da tartışılır.. Ama bu hiç konuşulmasın varsa yoksa BMC... Neden çünkü Hükümete yakın vs.. Halbu ki çıkan haberlere göre KOÇ BMC'ye göre 2 kat daha fazla birim maliyeti vermişti... Mesajı Paylaş
Ertuğrul Müyesseroğlu
Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmen
ertugrulmuyesseroglu.com

Otokar'a da fabrika hediye edilseydi Otokarda fiyatı ona göre verirdi. TF-X  projesine bile BMC dahil edilmeye çalışılıyor hala kayırma yok diyorsunuz. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz