Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)

Başlatan AVCI, 01 Mayıs 2010, 14:26:25

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yasar - 16 Aralık 2023, 14:46:26
Alıntı yapılan: İbrahim - 16 Aralık 2023, 14:15:38
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 16 Aralık 2023, 11:27:47
Yukarıda cümle içinde "bence" dedim mi Sayın putty? Demediysem ki demedim, bu kesin bilgidir. İddia değildir. Bunu dönemin Fransa CB Mitterand söyledi.

Hocam ben o füzelerin bir kısmı isabet etti diye biliyorum. Karıştırma bilgisine rağmen nasıl isabet ettirdiler acep?
İlk 2 Exocet füzesi ile vurulan ana bir gemi var. O da HMS Sheffield. Tamir için çekilirken battı bu gemi.

Bununla birlikte Arjantin, toplam 6 adet uçaktan atılan mm 39 Exocet füzesi kullanmış Falklands'da.

2 tanesi RORO gemisi ola MV Atlantic Conveyora atılmış. Bu da batmış.

2 tanesi de HMS Invincible'a atılmış. Birini seadart füzesi vurmuş. Öbürünün yakıtı bitmiş , hedefine varamamış.
7nci Exocet mm38, bir gemiden alınıp karadan HMS Glamorgan'a atılmış. Yara almasına rağmen harbe devam etmiş gemi.
8'nci Exocet te karadan atılmış. Hedefini bulamamış.
Öyleyse Arjantin bu füzeleri hakkıyla kullanmış denebilir. İngilizler, Fransızlardan veri aldıysa bile bu verileri kullanmadılar bence. Mesajı Paylaş

Bir de bu tarz bastı tuşa kapattı tarzı anlatımlar genelde hurafe oluyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 16 Aralık 2023, 14:59:14
Alıntı yapılan: putty - 16 Aralık 2023, 11:18:47
Başka bir iddia da İngiltere nin Exoset tehdidinden kurtulmasının sebebinin hepi topu 5 tane olan füzelerin tükenmiş olması olduğudur.
İngilizler öyle biliyorlarmış. Ama 6 adet havadan 2 adette karadan 8 adet Exocet atmış Arjantin.

Evet ama aslı Arjantin'i bitiren Harrier uçaklarının performansı olmuş... Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Ocak 2024, 19:36:30


KALE motorları

İnşallah Kale Grubu çok ciddi bir üretim kapasitesine ulaşarak bu motorları hızla üretip envantere alalım. Ve satmaya başlayalım. Gördüğüm kadarıyla KTJ 3200 VE KTJ 1750 motorları. Arat ve KTJ 3700'den sonra önemli motor projeleri verilmesi gerektiğini düşünüyorum. TS3000 olabilir mesela. Evet Kale bu motor için TEİ'nin aştığı  birçok teknolojik eşiği yeniden aşması lazım fakat TEİ desteği ile bunu başarabileceğini düşünüyorum. Benim Kale'den beklentim deniz sistemlerindeki aktarma sistemlerinde uzmanlaşması. Pervaneye kadar giden bütün bu sistemleri Alp Havacılık ile beraber doğru Ar-Ge projeleri ile yapılabileceğini düşünüyorum. Dizel ve Gaz türbinlerinin yaptığımızda bu gibi problemlerle karşı karşıya kalmamalıyız. Hatta belki pervane sistemlerinde de  uzmanlaşmayı Kale ile sağlayabiliriz. Tabi ki Kale'nin ciddi şekilde desteklenmesi gerektiğinide belirtmek gerek, mali yönden. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#445
Sn Kaptan-ı Deryanın metnine müteakip aklıma bir soru geldi...

Hani Ar-Ge ile geliştirilen ürünlerin fikri mülkiyetleri SSB ye ait ya!
Mesela SSB siparişi dışında bir firma, diyelim Kale bişeyler geliştirdi, 10 sene sonra da dükkanı kapatı ülkeden çıktı diyelim.
Kazanılan yeteneği nasıl kaybetmeyiz?
Fikri mülkiyet hakları ülke içersinde nasılbırakılır veya nasıl korunur bu durumda?
Bu senaryo mümkün müdür? Mesajı Paylaş

#446
Alıntı yapılan: Alp - 06 Ocak 2024, 00:05:21
Sn Kaptan-ı Deryanın metnine müteakip aklıma bir soru geldi...

Hani Ar-Ge ile geliştirilen ürünlerin fikri mülkiyetleri SSB ye ait ya!
Mesela SSB siparişi dışında bir firma, diyelim Kale bişeyler geliştirdi, 10 sene sonra da dükkanı kapatı ülkeden çıktı diyelim.
Kazanılan yeteneği nasıl kaybetmeyiz?
Fikri mülkiyet hakları ülke içersinde nasılbırakılır veya nasıl korunur bu durumda?
Bu senaryo mümkün müdür?


Þimdi bu konu çok çetrefilli ve çok boyutlu, işin uzmanı veya  direkt deneyimlemiş veya sektör içindeki insanların genel bir kapsam içinde değerlendirmesi ve özel olarakda bölüm bölüm sınıf sınıf sektör sektör firma firma bakılarak bu sonuca ulaşmak lazım. Bende sizin sorduğunuz konu hakkında rapor okumak çok isterim. Ama izlediğim, okuduğum kadarıyla savunma sanayinde genel olarak kurumsal hafıza pekte iyi değil. Genel olarak tarihi unutan ve tarihi olaylardan ders çıkarma, raporlama , analiz gibi yönleri pek becerebilen bir ülke değiliz. Lakin son yıllarda ben bunun arttığına veya en azından artırılmaya çalışıldığına eminim. Ve tarihimizde de birkaç müsibet bu konularda deneyim kazanmamıza ve ders çıkarmamıza vesile olmuştur. Sadece kötü kayıplar değil bazı insan kayıpları bazı ihanetler ile biz bu konuda çok boyutlu bir şekilde sınandık. Bu işin uzmanı konuşsa daha iyi olur ben sadece kendimin genel kanısı konuşuyorum. Mesela Savunma sanayi şirketlerimiz veri merkezi,veri işleme merkezi ,verileri yedekleme merkezi, üretim hafızası, üretim bilgisini koruma gibi konularda nasıllar bilmiyorum, bilenden dinlemek lazım

Gelelim ikinci kısma SSB fikri mülkiyet hakları konusunda aşırı dikkatli ve geçmişten yukarıdaki konuya göre çok daha başarılı ve ders çıkartmış ve profesyonel durumdadır. Buna emin olun. Çünkü bu konuda birkaç olay var ki bu olaylardan biri: (MKEK) Kırıkkale fabrikası genel müdürü Mustafa Tanrıverdi, MPT tüfeğinin lisans haklarını satmaya kalkıştı ve bu durum neticesinde yakalandı hapse atıldı vs. Aselsan'da da bu kadar büyük olmasa da bazı olaylar yaşandı vs vs. ,

O yüzden sizin de yazdığınız gibi birçok proje SSB fikri mülkiyetinde gerçekleştiriliyor. Bunlar TF6000, BATU ve UTKU motor aileleri Kale Grubu motorlar, Uydu projeleri ve daha niceleri. Kısacası SSB'nin projelendirdiği TSK'nın aldığı birçok üründe SSB'nin mutlaka bir dahli bir hukuki ve teknolojik ve Ar-Ge'yi koruma çözümleri vardır. Tabi bazı projeler var ki onlar şirketlere has yürüyor lakin şöyle birde fiziki durum var bizim savunma sanayinde büyük çaplı gerçekleştirdiğimiz ürünlerin ve teknolojilerin birçoğu Vakıf şirketlerimiz ve Devletin kamu ve dolaylı kurumları.  Aselsan Havelsan Roketsan TUSAÞ Aspilsan Tübitak,ASFAT, TRMotor, TRBor, TrMekatronik, Oyak MilluxOy(Aşırı önemli bir alım hatta son zamanlarda yaılan en büyük gelişmelerden biri Þok olmuştum biz bu şirketi nasıl adlık batı nasıl izin verdi diye) vs vs . Birde üstüne şunu eklemek istiyorum Mesela Aselsan Armelsan ile bazı antlaşmalar imzaladı yada TEİ Türkiye'de bir önemli makina şirketini aldı vs bu sayede bu şirketlerde kontrol sağlandı. Bu tip çalışmalarda olmuyor değil.  Burda bir istisna Baykar verilebilir onun Baykar'ın bazı siyasi avantajları ve gücü sonucu Baykar'ın alımları ve alım süreci biraz daha farklı olabilir. Mesela başlarda Baykar alımları bile ihale kapsamındaydı  Vestel'le falan yarıştılar hatta bazı olumsuz olayları bile duyduk. Özel diğer şirketlerimizin projeleri genel olarak nispeten daha kolay ve bazılarının alternatifi olan veya diğer başka üreticileri olan sistemler, ürünler. Otokar üzerinde FNSS, BMC Nurol gibi şirketler var. Yani olası kayıpta başka geliştiricisi başka geliştiricisi olabilecek ürünler.  Tabi burda Koç Sistem, Alp Havacılık, Kale, Meteksan gibi şirketlerin özgün yada alternatifi olmayan ürün geliştiren şirketlerin de olduğunu unutmamak lazım. Ama SSB bu şirketlerin özelinde mutlaka belli plan ve program içinde bu çalışmaları yürütüyüyordur.

Kısacası iki  konuda uzmanından dinlemesi detaylı rapor hazırlanması gereken bir hadise açıkçası çok da güzel soru. Ülkede medyatik gazetecilerin soramayacağı bir soru tipi. Ama ben naçizane kendi cevabımı verdim. Sn Merzifonlu'nunda yorumlarını beklerim. Onun yorumunu da dinlemek isterim.

Son sorunuz mümkünmüye cevap olarak:
Bu konu hakkında İsveç gibi egemen ve denizcilikte güçlü olan bir ülkenin bir hata sonucu yaptığı hatanın nasıl bir sonuç doğurduğu oluşturduğu zararları ve nasıl dönüldüğü hakkında makale de atacağım. Biraz bakmam lazım bulduktan sonra bu yazının altına atarım. 

İşin hukuki ve diplomatik yönünde en ufak yorum yapamam hukuktan zerre anlamayan ve hukuki süreçlerden nefret eden biriyim. O konuda birşey diyemem.

Attığım tüm linklerdeki ollaylarda İsveç hadisesi az yada çok geçmekte. Nasıl olduğu sonucu İsveç için zararları  vs. Üst taraftakiler okumak için önerimdir birde Sn Arda bey. Aşağıda yabancı medyadan bir iki bu konu özelinde haber var.

https://alarga.uskudar.biz/yafta/Denizalt%c4%b1.html
https://alarga.uskudar.biz/kemere/iki-hece-ar-pa.html
https://alarga.uskudar.biz/kemere/yeni-kule-1.html
https://alarga.uskudar.biz/kemere/yar%c4%b1-%c3%b6m%c3%bcr.html
https://uskudar.biz/seyir-defteri/acayip-mevzular/japonya-isve%c3%a7-denizalt%c4%b1lar-ve-t%c3%bcrkiye-i%c3%a7in-dersler.html
https://uskudar.biz/askeri-teknoloji/program-orka.html
https://uskudar.biz/ihbarname/emare/isve%c3%a7in-intikam%c4%b1-m%c4%b1.html


https://www.siyahgribeyaz.com/2015/04/daha-da-sessiz-denizaltlarn-pesinde.html

https://www.frstrategie.org/en/publications/defense-et-industries/kockums-repatriation-swedish-underwater-crown-jewel-part1-2014
https://www.saab.com/newsroom/press-releases/2014/saab-completes-acquisition-of-tkms-ab-kockums
Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çok teşekkür ederim,
Sn Kaptan-ı Derya, konu çok güçlendiren bir yazı olmuş.
Elinize sağlık. Mesajı Paylaş

Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Ercüment Tatlıloğlu:

"ATMACA Güdümlü Mermimizin, suüstü platformlarımıza entegrasyonu devam ediyor. Bu yetenek, en kısa zamanda denizaltılarımıza da kazandırılacaktır." Mesajı Paylaş

Endonezya Donanması, ATMACA Gemisavar Füzesi tedarikine hazırlanıyor. Toplamda 41 savaş gemisine, Roketsan ATMACA Gemisavar Füzesi entegrasyonu planlanıyor.

Roketsan ile Endonezya Savunma Bakanlığı, Kasım 2022 tarihinde ATMACA Gemisavar Füzesi için tedarik sözleşmesi imzalamıştı. SavunmaSanayiST.com tarafından Endonezya Savunma Bakanlığı'nın enformasyon faaliyetlerinden derlenen bilgilere göre; Endonezya Donanması, 41 farklı deniz platformuna ATMACA Gemisavar Füzesi entegrasyonu gerçekleştirecek.



Platformlar arasında; Fatahillah Sınıfı Korvetler, FPB-57 Sınıfı Devriye Botları ve Parchim Sınıfı Korvetler bulunuyor. Planlamaların hayatı geçmesi durumunda Endonezya Donanması, Türk Donanması ile birlikte ATMACA Gemisavar Füzesi'nin en yoğun kullanıcılarından olacak.

Öte yandan Roketsan, Türk Donanması'na ATMACA Füzesi teslimatlarını sürdürüyor. ATMACA'nın yakında milli motor KTJ-3200 ile ilk test atışını gerçekleştirmesi akabinde ise üretim faaliyetlerinin hızlanması bekleniyor. Kısa süre önce Savunma Sanayii İcra Komitesi, ilave füze üretimi için karar aldı ve ilgili sözleşme de imzalandı.



ATMACA Gemisavar Füzesi
Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın gemisavar füze ihtiyacının yerli ve milli imkanlarla karşılanması için ATMACA Güdümlü Mermi G/M Projesi, 2009 yılında başlatıldı.

Bu kapsamda Roketsan ana yükleniciliğinde geliştirilen Aktif Radar Arayıcı Başlığa (AR) sahip 250+ kilometre menzilli ATMACA Gemisavar Füzesi, kapsamlı test faaliyetlerinin ardından Kasım 2019 tarihinde, MİLGEM TCG KINALIADA (F-514) Korveti'nden ilk kez ateşlendi

Bu atış testi esnasında ATMACA, deniz yüzeyindeki sabit hedefi başarıyla vurdu.

ATMACA Füzesi, 18 Haziran 2021 tarihinde icra edilen diğer bir test esnasında ise yine KINALIADA Korveti'nden ateşlendi ve ilk kez gerçek bir gemi hedefini vurdu. Hedef gemi,

ATMACA Füzesi ile vurulduktan sonra battı.

Füze, Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı envanterine girmiş bulunmaktadır.

https://www.savunmasanayist.com/endonezyadan-41-savas-gemisine-atmaca-fuzesi-entegrasyonu/ Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz