Gönderen Konu: Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)  (Okunma sayısı 204723 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 280
  • 26
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)
« Yanıtla #500 : 19 Ağustos 2024, 23:03:44 »
Denizci doğrudur Karaatmacanın harp başlığı 250 kg. Roketsan broşüründe. Evet uçuş profili hi lo lo olursa belki de ismail demirin bahsettiği 2 katı menzil ortaya çıkıyor. Düz rota olmasına da gerek olmayabilir bu durımda.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3011
  • 292
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)
« Yanıtla #501 : 19 Ağustos 2024, 23:57:41 »
Ram motor ile nasıl 20-30 mach yapacaz merak ettim

Ramjet ile olmaz. Amaaaa, öne doğru püsküren ufak bir tane roket motoru ve arkaya doğru püsküren iri kıyım bir tane roket motoruyla (teorik olarak) olabilir!!  ;D

Porof Zihni Sinir Proce'si gibi gelebilir size, ama ciddiyim. Süper Kavitasyon denilen bir olgu var.

Öne doğru ateşlenen ufak çaplı roket motorundan püskürtülen gazlar, atmosferi bıçak gibi yararak, ana gövdenin atmosferle temasını keser ve bir nevi boşluk oluşturur.

Ruslar bu ilkeyi suda uyguladılar ve VA-111 Shkval süper kavitasyon torpidosunu geliştirdiler.
« Son Düzenleme: 20 Ağustos 2024, 00:03:49 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3437
  • 96
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)
« Yanıtla #502 : 20 Ağustos 2024, 00:33:21 »
Ram motor ile nasıl 20-30 mach yapacaz merak ettim

Ramjet ile olmaz. Amaaaa, öne doğru püsküren ufak bir tane roket motoru ve arkaya doğru püsküren iri kıyım bir tane roket motoruyla (teorik olarak) olabilir!!  ;D

Porof Zihni Sinir Proce'si gibi gelebilir size, ama ciddiyim. Süper Kavitasyon denilen bir olgu var.

Öne doğru ateşlenen ufak çaplı roket motorundan püskürtülen gazlar, atmosferi bıçak gibi yararak, ana gövdenin atmosferle temasını keser ve bir nevi boşluk oluşturur.

Ruslar bu ilkeyi suda uyguladılar ve VA-111 Shkval süper kavitasyon torpidosunu geliştirdiler.

Kavitasyon torpidosu felsefesini  füzelere uyarlamaktan mı bahsediyorsunuz? Harbi zihni sinir procesi😁

Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 280
  • 26
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)
« Yanıtla #503 : 20 Ağustos 2024, 12:14:36 »
Arkadaşlar konuyu alevlendirmek istemem ama birlikte fikir terakisinde bulunabiliriz.

Biz trı 40 Fransız motoru ile normal atmaca'yı 250 km resmi rakamların açıklamasına göre yakaladık

Bu menzil Türk ktj3200 ile daha uzayacağı söyleniyor çünkü yetkililer ktj3200 ün trı 40'a göre daha az yakıt tükettiğini belirtiyor



Denizci,

Yukarıda bir başka arkadaş açıklamıştı TR 40 ın çalışma süresi de ihraç versiyonlarında Fransa tarafından MTRC ye uyması için belli bir süreyle (16 dakika) limitlendirilmiş. Bu muhtemelen çok çok iyi ilişkileri söz konusu değilse diğer ülkelerin de ihraç mallarında yaptıkları bir şey. Bizim KTJ 3200de böyle bir süre olmayacak dolayısıyla Deniz Atmacanın menzili de 250 değil daha fazla olacak. Örneğin benzer özelliklerde İtalyan füzesinde Otomat MK2 Block 4 180  km menzilliyken ki bunu herkese satıyorlar, daha gelişmiş ve kendi kullandıkları TESEO EVO adlı versiyonda menzil 360 + / 380 km olarak veriliyor farklı kaynaklarda.

Kara Atmacada ilaveten hem motor daha güçlü hem de daha fazla yakıt var ve çalışma süresi de en azından aynıdır, belki de fazladır. Ayrıca dediğin gibi motorun 10 bin feette çalışabildiği söylendi bizzat Kale Genel Müdür Vekili Osman Bey tarafından. Bu da hi lo lo profili mümkün kılıyor. Normalde saf antiship subsonic füzeler boosterla 200 300 metre yükseğe çıkıp sonra turbojet ile 20 metrelere falan iniyorlar.  Tabi hedefe iyice yaklaşınca bu 5 metre altına kadar inebiliyor super sea skimming özelliği olan füzelerde. Bunlar açık kaynaklarda gördüğüm şeyler. Kara atmaca ise .ok daha yüükseğe çıkacak bellli ki başlangıçta ve bu ona daha az yakıt ısrafı avantajı getirecek.

Bu arada TESEO konusunda bir dönem Roketsan ve MBDA birlikte çalıştı booster motoru için turbojet değil tabi

https://teknoformat.com/roketsan-teseo-roket-motoru-9213


Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 280
  • 26
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)
« Yanıtla #504 : 20 Ağustos 2024, 12:26:06 »
http://www.youtube.com/watch?v=PdkSVX0h8oU

Siper ürün menzili 200 km cikmis

radar menzilli 800 km cikmis

Burada aynı zamanda atmacanın menzili 2 katına çıktı deniyor.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3437
  • 96
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)
« Yanıtla #505 : 20 Ağustos 2024, 22:43:08 »

Çevrimdışı DoganTuran

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 655
  • 105
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)
« Yanıtla #506 : 21 Ağustos 2024, 03:27:23 »
Selamlar,
Yakıt teknolojisinde ROKETSAN'ın geliştirme çalışmaları sonuç vermiş görünüyor. Kara Atmaca hem boyut hem ağırlık hem de motor olarak farklı olduğundan,  sağlıklı bir çıkarım mümkün olmayabilir.
Sağlıklı Kıyaslama açısından mevcut veri ve yenilenen atış verilerine baktığımızda da; Hisar O+ gerekse Siper ürün 2 test atışlarında güncellenen menzillerin, yakıt güncellemesinden kaynaklanmış olduğunu düşünebiliriz.

Hisar O+ Menzil test atışı 50 km civarı irtifa ise bilinmiyor, Kara Atmaca takribi test atış menzili 280 km. civarı ki burada da irtifa bilgisi bulunmuyor.
Verileri kıyasladığınızda, itki gücündeki artışın %30 civarında olduğunu tahmin edebilir belki biraz daha üstü.

Başkaca ürünlerde de yeni test atışlarının gelmesi olası ancak bu menzil ve açıklanacak irtifa bilgilerinin "Açıklanan" olduğunu biliyoruz.

« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2024, 03:40:19 Gönderen: DoganTuran »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3437
  • 96
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)
« Yanıtla #507 : 21 Ağustos 2024, 11:10:21 »
Selamlar,
Yakıt teknolojisinde ROKETSAN'ın geliştirme çalışmaları sonuç vermiş görünüyor. Kara Atmaca hem boyut hem ağırlık hem de motor olarak farklı olduğundan,  sağlıklı bir çıkarım mümkün olmayabilir.
Sağlıklı Kıyaslama açısından mevcut veri ve yenilenen atış verilerine baktığımızda da; Hisar O+ gerekse Siper ürün 2 test atışlarında güncellenen menzillerin, yakıt güncellemesinden kaynaklanmış olduğunu düşünebiliriz.

Hisar O+ Menzil test atışı 50 km civarı irtifa ise bilinmiyor, Kara Atmaca takribi test atış menzili 280 km. civarı ki burada da irtifa bilgisi bulunmuyor.
Verileri kıyasladığınızda, itki gücündeki artışın %30 civarında olduğunu tahmin edebilir belki biraz daha üstü.

Başkaca ürünlerde de yeni test atışlarının gelmesi olası ancak bu menzil ve açıklanacak irtifa bilgilerinin "Açıklanan" olduğunu biliyoruz.

Sn. Doğan Turan bu Atışlar,Testler konusunda hızlanmamızın özel sebebi var mı?

Tehdit değerlendirmesi yada kuvvetlerin bir an önce teslim almak istemesi vesaire vesaire

Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 280
  • 26
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)
« Yanıtla #508 : 21 Ağustos 2024, 11:55:06 »
Yakıt teknolojisinde ciddi bir gelişme olduğu Bora ile aynı kanistere sığan Tayfun füzesinin menzilindeki artıştan belliydi. Bora açıklanan 280 km (savunma basınında 360 km bilgisi verildi), Tayfun açıklanan 561 km (gerçekte 850 dendi 1000 km lik versiyonu üretilecek diye Cumhurbaşkanının da demeci oldu)

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2489
  • 29
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Gemisavar Füze Projesi (ATMACA)
« Yanıtla #509 : 21 Ağustos 2024, 12:31:03 »
Emekli Albay Eray Güçlüer gezgin füzesinin  testinin  yapildigini

hemde denizaltindan yapildigini söyledi