Türkiye Ukrayna Savunma Sanayii İlişkileri

Başlatan AVCI, 05 Mayıs 2010, 12:57:24

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yasar - 27 Ağustos 2020, 18:47:36
@marmara
İlk parağrafta yazdığınızl
Ukrayna jet motoru üreten ülke değil, altyapısı yok, şu ana kadar da hiç bir zaman üretmedi. Turbofan ile turbojet motorunu karıştırmayalım.
Sözlerinizin yanlışlığını anladıysanız gerisi önemli değil.
Bizim daha hiç bir jet motorumuz seri üretimdeki uçan platformda kullanılmamaktayken adamların bir seri motoru ; turbofan ve turboşaft ve afterburner'lı olarak uçuyor.
Akıncının kullandığı motor da motor sich yapımı.
Ivchenko progress firmasının tasarladığı motorlar aşağıda:
http://ivchenko-progress.com/?page_id=137&lang=en
Motorların hangi uçaklarda kullanıldığı da üzerine tıklarsanız ortaya çıkıyor.
İyi veya kötü adamların Kullanımda olan bir motor üretim teknolojisi ve kapasitesi var.
Biz hala Hürjet için dışarıdan motor bakıyoruz. Adamlar çok başarılı enaz iki eğitim uçağına motor veriyor.
HongDu JL-15  süpersonik uçağın motoru Ukrayna malı.
https://www.militaryfactory.com/aircraft/detail.asp?aircraft_id=1119



Yanlış yazdıysam yanlış yaptım derim, her insan yanlış yapar. Lakin bu sefer degil. Yine tekrarlıyorum ve açıklık getireyim. Ukrayna kendisi dışarıdan yardım almadan jet motoru sıfırdan tasarlayıp ve üretebilen ülke değil, yeterli altyapı ve kadroya sahip değil.

Linkte verdiğiniz Ivçenko Progres son 30 yılda, yani Ukrayna bağımsızlığını kazandıgından itibaren kendisi motor tasarlamadı, kapasitesi yok. Verdiğiniz linkteki broşürde AI-25  eski 50 yıllık motor.

AI-322 ise AI-222`nin ismi değiştirilmiş modeli, Rusya ile birlikte yapılmiş motor. Rus Salyut ve Ivchenko Progress birleşerek Ar-Ge`sini yaptılar ve tasarladılar. AI-222(Aİ-322) Rusya`da Salyut, Ukrayna`da ise Motor Sich üretiyor. Ivchenko Progress seri üretim yapmıyor, tasarım ve test aşamasını üstlenen firma.

D-36(436) ailesi de 40 yıllık Sovyet yapımı eski motor. Yakıt tüketimi dillere destan.

Vikipedi ile uzak yerlere gidilmez copy-past yapılarak.

Aİ-222 eğitim uçağı için yapılmış itiş gücü zayıf motor. Ses altı uçan uçaklar için yapıldı. Sonradan Çin finansmanı ile kıçına art yakıcı eklendi ve L-15 sesten hızlı uçması için. Bu yöntem bazen kullanılır, mesela MiG-31 motoru Tu-154, İlyuşin İL-76 ile aynı motoru kullanıyor. Farkı kıçına art yakıcı(afterburner) eklenir. Bu yöntemin en büyük eksiği çok fazla yakıt tüketmesi.

Sıfırdan jet motoru olarak tasarlanan GE F-110, AL-31 gibi motorlar yakıt tüketimi daha ekonomik, modernize potansiyeli daha yüksek ve çok güçlü motorlar.

Eski yolcu uçağın veya zayıf eğitım uçağın motoruna art yakıcı ekleyip jet motoru üretene bizim millet jet motoru üretiyormuş helal olsun gözüyle bakar...

Mesajı Paylaş

#81
Ukraynanin kapasitesi su an var mi yok mu bilemem ama bir aralar oldugu acik..

Teknik olaylara da girmiyorum, ne ilgi alanim ne uzmanlik alanim..

Basit bir akil yurutursek;

Tam istedigimizi veremiyorlar diye verebileceklerinden bizim faydalanacamayacagimiz anlamina gelmez..

Ne varsa eger isimize yarama potansiyeli varsa, haklariyla beraber alirsin, ustunde oynar, isine gelenini yapar, sifirdan baslamaktansa biraz zaman kazanirsin..

Ferrari yapip alamiyorsam arabaya binmem demek gibi bir mantik bu...

Iyi ya da kotu bir gecmisleri ve altyapilari var ve hepsinden en onemlisi, durumlarindan dolayi bunu paylasmaya niyetliler..

Kapiyi uzerimize kapatan yeteri kadar yer var, ayagimiza gelenlerin uzerine biz de kapi kapatmasak diyorum.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: Gökbörü - 27 Ağustos 2020, 20:04:58
Ukraynanin kapasitesi su an var mi yok mu bilemem ama bir aralar oldugu acik..

Teknik olaylara da girmiyorum, ne ilgi alanim ne uzmanlik alanim..

Basit bir akil yurutursek;

Tam istedigimizi veremiyorlar diye verebileceklerinden bizim faydalanacamayacagimiz anlamina gelmez..

Ne varsa eger isimize yarama potansiyeli varsa, haklariyla beraber alirsin, ustunde oynar, isine gelenini yapar, sifirdan baslamaktansa biraz zaman kazanirsin..

Ferrari yapip alamiyorsam arabaya binmem demek gibi bir mantik bu...

Iyi ya da kotu bir gecmisleri ve altyapilari var ve hepsinden en onemlisi, durumlarindan dolayi bunu paylasmaya niyetliler..

Kapiyi uzerimize kapatan yeteri kadar yer var, ayagimiza gelenlerin uzerine biz de kapi kapatmasak diyorum..
+1 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: marmara - 27 Ağustos 2020, 19:53:50
Alıntı yapılan: Yasar - 27 Ağustos 2020, 18:47:36
@marmara
İlk parağrafta yazdığınızl
Ukrayna jet motoru üreten ülke değil, altyapısı yok, şu ana kadar da hiç bir zaman üretmedi. Turbofan ile turbojet motorunu karıştırmayalım.
Sözlerinizin yanlışlığını anladıysanız gerisi önemli değil.
Bizim daha hiç bir jet motorumuz seri üretimdeki uçan platformda kullanılmamaktayken adamların bir seri motoru ; turbofan ve turboşaft ve afterburner'lı olarak uçuyor.
Akıncının kullandığı motor da motor sich yapımı.
Ivchenko progress firmasının tasarladığı motorlar aşağıda:
http://ivchenko-progress.com/?page_id=137&lang=en
Motorların hangi uçaklarda kullanıldığı da üzerine tıklarsanız ortaya çıkıyor.
İyi veya kötü adamların Kullanımda olan bir motor üretim teknolojisi ve kapasitesi var.
Biz hala Hürjet için dışarıdan motor bakıyoruz. Adamlar çok başarılı enaz iki eğitim uçağına motor veriyor.
HongDu JL-15  süpersonik uçağın motoru Ukrayna malı.
https://www.militaryfactory.com/aircraft/detail.asp?aircraft_id=1119



Yanlış yazdıysam yanlış yaptım derim, her insan yanlış yapar. Lakin bu sefer degil. Yine tekrarlıyorum ve açıklık getireyim. Ukrayna kendisi dışarıdan yardım almadan jet motoru sıfırdan tasarlayıp ve üretebilen ülke değil, yeterli altyapı ve kadroya sahip değil.

Linkte verdiğiniz Ivçenko Progres son 30 yılda, yani Ukrayna bağımsızlığını kazandıgından itibaren kendisi motor tasarlamadı, kapasitesi yok. Verdiğiniz linkteki broşürde AI-25  eski 50 yıllık motor.

AI-322 ise AI-222`nin ismi değiştirilmiş modeli, Rusya ile birlikte yapılmiş motor. Rus Salyut ve Ivchenko Progress birleşerek Ar-Ge`sini yaptılar ve tasarladılar. AI-222(Aİ-322) Rusya`da Salyut, Ukrayna`da ise Motor Sich üretiyor. Ivchenko Progress seri üretim yapmıyor, tasarım ve test aşamasını üstlenen firma.

D-36(436) ailesi de 40 yıllık Sovyet yapımı eski motor. Yakıt tüketimi dillere destan.

Vikipedi ile uzak yerlere gidilmez copy-past yapılarak.

Aİ-222 eğitim uçağı için yapılmış itiş gücü zayıf motor. Ses altı uçan uçaklar için yapıldı. Sonradan Çin finansmanı ile kıçına art yakıcı eklendi ve L-15 sesten hızlı uçması için. Bu yöntem bazen kullanılır, mesela MiG-31 motoru Tu-154, İlyuşin İL-76 ile aynı motoru kullanıyor. Farkı kıçına art yakıcı(afterburner) eklenir. Bu yöntemin en büyük eksiği çok fazla yakıt tüketmesi.

Sıfırdan jet motoru olarak tasarlanan GE F-110, AL-31 gibi motorlar yakıt tüketimi daha ekonomik, modernize potansiyeli daha yüksek ve çok güçlü motorlar.

Eski yolcu uçağın veya zayıf eğitım uçağın motoruna art yakıcı ekleyip jet motoru üretene bizim millet jet motoru üretiyormuş helal olsun gözüyle bakar...
@marmara,
Neyin münakaşasını yapıyorsunuz bilmiyorum.
Ukrayna jet motor üretemez ve Þu ana kadarda hiçbir zaman üretmemiştir dediniz. Bende üretir ve üretiyor dedim. Sizde ürettiğini söylüyordunuz bir önceki paylaşımınızda.
Vikipedi'den copy/paste yapan kim? Benim size verdiğim linkler şirketin linkleri. Vikipediyi okurum ama güvenilir bir kaynak olarak paylaşmamakta dikkatliyimdir.
Adamlarda bizim henüz yapamadığımız teknolojiler var. Bunları paylaşsalar yeter.
Yeni tasarım yapıp yapmadıkları önemli değil. Daha bizim yapamadığımızı, yapıp ürettikleri önemli.
Sovyet döneminden kalmış teknolojiye ulaşabilmek te bir beceri sayılır bizim için. Hala Amerika'yı yeniden keşfetmeye çalışıyoruz. TEİ daha radial-flow turboshaft motoru yeni yaptı. Prototipini bu sene içinde teslim edecekti. Daha ne zaman uçabilen bir afterburner 'lü turbofan yapacak kimbilir? TR motor'un tasarımını yaptığı "yerli" motor, F110GE-132 high by-pass axial-flow motorun sanki kopyası. Bu kopyayı bakalım ne zaman görebileceğiz? Hemde çift motor kullanıma uygun hale getirilmiş olarak.
Buradaki zaman akışında aksama olursa MMU nun çok gecikmesi söz konusu. Bu akışı sağlayabilmek için ortaklık ve paylaşım yapmamız kötü mü?
Ruslar çok mu iyiler bu konuda?
Onlarda Sovyetler'in mirasının üzerine çalışıyorlar. Satürn AL31 motoru Su27 için yapılan o dönemin motoru. Saturn AL41 bu motordan supercruise yapabilsin diye geliştirildi. Hala bu motordan geliştirmeye çalıştıkları izdeliye 30 tam istenilen performansı verebilmiş değil.
SU35 dediğiniz uçak,  SU27'den bozma bir uçak sonunda.
Biraz da biz çalışalım Sovyetlerin mirası üzerine eğer işimize yarayacaksa. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 27 Ağustos 2020, 21:39:53
Alıntı yapılan: marmara - 27 Ağustos 2020, 19:53:50
Alıntı yapılan: Yasar - 27 Ağustos 2020, 18:47:36
@marmara
İlk parağrafta yazdığınızl
Ukrayna jet motoru üreten ülke değil, altyapısı yok, şu ana kadar da hiç bir zaman üretmedi. Turbofan ile turbojet motorunu karıştırmayalım.
Sözlerinizin yanlışlığını anladıysanız gerisi önemli değil.
Bizim daha hiç bir jet motorumuz seri üretimdeki uçan platformda kullanılmamaktayken adamların bir seri motoru ; turbofan ve turboşaft ve afterburner'lı olarak uçuyor.
Akıncının kullandığı motor da motor sich yapımı.
Ivchenko progress firmasının tasarladığı motorlar aşağıda:
http://ivchenko-progress.com/?page_id=137&lang=en
Motorların hangi uçaklarda kullanıldığı da üzerine tıklarsanız ortaya çıkıyor.
İyi veya kötü adamların Kullanımda olan bir motor üretim teknolojisi ve kapasitesi var.
Biz hala Hürjet için dışarıdan motor bakıyoruz. Adamlar çok başarılı enaz iki eğitim uçağına motor veriyor.
HongDu JL-15  süpersonik uçağın motoru Ukrayna malı.
https://www.militaryfactory.com/aircraft/detail.asp?aircraft_id=1119



Yanlış yazdıysam yanlış yaptım derim, her insan yanlış yapar. Lakin bu sefer degil. Yine tekrarlıyorum ve açıklık getireyim. Ukrayna kendisi dışarıdan yardım almadan jet motoru sıfırdan tasarlayıp ve üretebilen ülke değil, yeterli altyapı ve kadroya sahip değil.

Linkte verdiğiniz Ivçenko Progres son 30 yılda, yani Ukrayna bağımsızlığını kazandıgından itibaren kendisi motor tasarlamadı, kapasitesi yok. Verdiğiniz linkteki broşürde AI-25  eski 50 yıllık motor.

AI-322 ise AI-222`nin ismi değiştirilmiş modeli, Rusya ile birlikte yapılmiş motor. Rus Salyut ve Ivchenko Progress birleşerek Ar-Ge`sini yaptılar ve tasarladılar. AI-222(Aİ-322) Rusya`da Salyut, Ukrayna`da ise Motor Sich üretiyor. Ivchenko Progress seri üretim yapmıyor, tasarım ve test aşamasını üstlenen firma.

D-36(436) ailesi de 40 yıllık Sovyet yapımı eski motor. Yakıt tüketimi dillere destan.

Vikipedi ile uzak yerlere gidilmez copy-past yapılarak.

Aİ-222 eğitim uçağı için yapılmış itiş gücü zayıf motor. Ses altı uçan uçaklar için yapıldı. Sonradan Çin finansmanı ile kıçına art yakıcı eklendi ve L-15 sesten hızlı uçması için. Bu yöntem bazen kullanılır, mesela MiG-31 motoru Tu-154, İlyuşin İL-76 ile aynı motoru kullanıyor. Farkı kıçına art yakıcı(afterburner) eklenir. Bu yöntemin en büyük eksiği çok fazla yakıt tüketmesi.

Sıfırdan jet motoru olarak tasarlanan GE F-110, AL-31 gibi motorlar yakıt tüketimi daha ekonomik, modernize potansiyeli daha yüksek ve çok güçlü motorlar.

Eski yolcu uçağın veya zayıf eğitım uçağın motoruna art yakıcı ekleyip jet motoru üretene bizim millet jet motoru üretiyormuş helal olsun gözüyle bakar...
@marmara,
Neyin münakaşasını yapıyorsunuz bilmiyorum.
Ukrayna jet motor üretemez ve Þu ana kadarda hiçbir zaman üretmemiştir dediniz. Bende üretir ve üretiyor dedim. Sizde ürettiğini söylüyordunuz bir önceki paylaşımınızda.
Vikipedi'den copy/paste yapan kim? Benim size verdiğim linkler şirketin linkleri. Vikipediyi okurum ama güvenilir bir kaynak olarak paylaşmamakta dikkatliyimdir.
Adamlarda bizim henüz yapamadığımız teknolojiler var. Bunları paylaşsalar yeter.
Yeni tasarım yapıp yapmadıkları önemli değil. Daha bizim yapamadığımızı, yapıp ürettikleri önemli.
Sovyet döneminden kalmış teknolojiye ulaşabilmek te bir beceri sayılır bizim için. Hala Amerika'yı yeniden keşfetmeye çalışıyoruz. TEİ daha radial-flow turboshaft motoru yeni yaptı. Prototipini bu sene içinde teslim edecekti. Daha ne zaman uçabilen bir afterburner 'lü turbofan yapacak kimbilir? TR motor'un tasarımını yaptığı "yerli" motor, F110GE-132 high by-pass axial-flow motorun sanki kopyası. Bu kopyayı bakalım ne zaman görebileceğiz? Hemde çift motor kullanıma uygun hale getirilmiş olarak.
Buradaki zaman akışında aksama olursa MMU nun çok gecikmesi söz konusu. Bu akışı sağlayabilmek için ortaklık ve paylaşım yapmamız kötü mü?
Ruslar çok mu iyiler bu konuda?
Onlarda Sovyetler'in mirasının üzerine çalışıyorlar. Satürn AL31 motoru Su27 için yapılan o dönemin motoru. Saturn AL41 bu motordan supercruise yapabilsin diye geliştirildi. Hala bu motordan geliştirmeye çalıştıkları izdeliye 30 tam istenilen performansı verebilmiş değil.
SU35 dediğiniz uçak,  SU27'den bozma bir uçak sonunda.
Biraz da biz çalışalım Sovyetlerin mirası üzerine eğer işimize yarayacaksa.

Üçüncü defa tekrarlıyorum!  Ukrayna kendisi sıfırdan jet motoru tasarlayıp üretemez ve şu ana kadar hiç bir zaman üretmemiştir. Örnekleri verdim yukarıda.

Tek jet motoru sayılabilecek motoru olan Aİ-222-25 Rusya ile ortak ve Rus parasıyla yapıldı. Bu motorun ana kısmı olan kompresör Salyut tarafından tasarlandı. Ruslar Ukrayna`ya kompresör teknolojisi transferi yaptılar, onlar da Rusya`ya diğer kaporta kısmını transfer etti. Burda anlaşılmayan kısım kalmadı sanırım. Firmanın broşürüne bakarak üretiyor diyerek dayatmanın anlamı yok.

SSCB döneminde uçan jet uçakların hiç bir motoru Ukrayna`da yapılmadı, son 30 senede Ukrayna kendisi yapmadı(yapamadı).

Gelelim Su-35 ve diğerlerine. Evet, bu uçak Su-27 ailesine ait uçak, aynen 50 yıllık F-15 ailesine ait F-15EX gibi veya 45 yıllık F-16`nin yeni modeli F-16V gibi. AL-31 veya GE F-110 gibi motoru bizim veya Ukrayna`nın üretebilmesi için 993 fırın ekmek yememiz lazım, F-4 motoru bile bizim için uzaydan gelen yabancı teknolojidir.
Ayrıca AL-41 sadece supercruise yapabilsin değil, daha güçlü, ömrü daha uzun, FADEC teknolojisi olan iyi bir motor. Yoksa, AL-31FP model motor da Su-27 supercruise hızda uçurabiliyordu.

Bir önceki nesil motordan esinlenerek yeni nesil motor yapılır. Eksikleri giderilir, ömrü uzatılır, yakıt tasarrufü sağlanır, daha güçlü olur. F-22 motoru bile PW F100 üzerinden geliştirildi ve ortaya F119 çıktı. Kimse yeniden Amerikayı keşfetmez, bir önceki nesil motordan yenisi yapilir. AL-41 üzerinden Izdelie 30 yapılır. Ayrıca istenilen performansa ulaşamadığını nerden öğrendiniz, kaynak varmıdır?
Sıfırdan motor geliştirmen seri üretime kadar olan süreci yaklaşık 10 senedir. Izdelie 30 Su-57 takılı uçuyor, testleri devam ediyor. Çin hala 5.nesil uçağı AL-31 ile uçuyor, WS-15 hazır değıl, AL-41 olsa Çin sevinçten kendini köpruden atardı.

Izdelie 30 ürünün kodudur, ismi değil, aynen 10 sene PAK FA olarak kodlandı sonra isim verilince Su-57 oldu, bu motora isim verilmedi henüz, testleri tamamlanınca verilir.
Mesajı Paylaş


Sayin marmara hakli.

Sovyetler zamaninda motor ve türbin üniteleri tamamen montaj üretime dayaliydi. Sovyetler birligi yikildiktan sonra Ukraina da calisan rus mühendislerin cogu kendi ülkelerine dönmüstür  veya yurtdisina gitmislerdir.

Cinlilerin neden Motor Sich kurulusunu almak istediklerini ben bir anlam veremiyorum. Bu kurulusun teknolojisi 50 seneden fazla eski. Cinlilerin demek daha daha eski. Mesajı Paylaş

#87
Yahu, az mantıklı olun. Motor Sich firması havacılık motorları üretemiyor olsaydı, ne Çinliler onu satın almak için teklif verirdi, ne de Amerikalılar satışı engellemek için bu kadar debelenirdi!

Dersiniz ki "Hafif, 30.000 lbs itki gücünde ve yakıt tüketimi makul bir turbofan motoru üretemez.", o ifade belki doğru olabilir.

Ama unutmayın, biz Gezgin için gereken motoru da bu firmadan alacağız. Demek ki mevcut üretim kapasitesiyle bile, bu firma Çin ve ABD için rekabet konusu olabiliyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 28 Ağustos 2020, 15:47:35
Yahu, az mantıklı olun. Motor Sich firması havacılık motorları üretemiyor olsaydı, ne Çinliler onu satın almak için teklif verirdi, ne de Amerikalılar satışı engellemek için bu kadar debelenirdi!

Dersiniz ki "Hafif, 30.000 lbs itki gücünde ve yakıt tüketimi makul bir turbofan motoru üretemez.", o ifade belki doğru olabilir.

Ama unutmayın, biz Gezgin için gereken motoru da bu firmadan alacağız. Demek ki mevcut üretim kapasitesiyle bile, bu firma Çin ve ABD için rekabet konusu olabiliyor.
+1
Akıl var mantık var kaynak var. Daha ne söyleyeyim Sn Merzifonlu? Mesajı Paylaş

çinlilerin alma sebebi jet motoru değilde satan füze motorunu üretebildiği için olmasın Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz