LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yetkililer ısrarla Kızılelma'nın da TCG-Anadolu'da konuşlanacağını söylüyor...(Sizin dediğiniz gibi seçim nedeniyle olabilir)

Acaba  mühendisler iniş için kanca vb başka bir yöntem bulmuş olabilirler mi? Dünya da bir örneği yok bilindik yöntemler dışında benim bildiğim.... Mesajı Paylaş

#1011
Merhaba,

KE için LHD üzerinde yapılan sanal testlerde herhangi bir iniş kalkış problemi iletilmedi.
Yanlız KE nin A modeli LHD üzerinde yer almayacak.(Burası çok önemli dikkatli okumanızı istiyorum)
Naval-A Modeli denilen daha farklı bir konsept üzerinde çalışılmakta.Bu kamuoyunda bilinen bir versiyon henüz şu an değil.
Merak etmeyin gizli bilgide değil.Sadece daha çok henüz fizibilite aşamasında olan bir durum.
Özellikle TEI ile olan yakın dirsek teması çalışmalarında STOVL desteğine sahip küçük bir motor ile alakalı KE için proje fikri konuşulmakta.
Bu noktada TEI bunu yapabilir mi bunun beyanatı daha verilmedi lakin F-35 gibi komplike bir motordan ziyade döner nozul ve kaldırma fan sistemi dahil (45-55 kN) olan  30.000 pound'luk bir motor üretebilme kabiliyetinin olabileceği söylenmekte.

Eğer bu takvime yetişmez ise çift motoru C serisinin ebat ve boyutlarının tekrardan düzenlenerek daha az silah yükü (AA) yükü ile kalkabilicek bir konfigürasyon ile yola devam edilmesi düşünülmekte.

STOVL TEI ve KE için ikinci büyük hedef diyebilirim.

Þu an için yoğunluk TB-3 ve Normal KE (Naval olmayan) modele yoğunlaşılmış durumda.

Saygılarımla.
Mesajı Paylaş

Short Take-off Vertical Landing ya da STOVL, İngilizcedeki "Kısa kalkış dikey iniş" kelimelerinin baş harflerinden oluşan kısaltmadır.

Yani ileride STOVL bir KE düşünülüyor... 35000 lik olması düşünüle (Kale+RR veya TEİ üretimi) MMU motoru da kullanılabilir mi acaba? Mesajı Paylaş

Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1014
Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Aralık 2022, 22:27:09
Short Take-off Vertical Landing ya da STOVL, İngilizcedeki "Kısa kalkış dikey iniş" kelimelerinin baş harflerinden oluşan kısaltmadır.

Yani ileride STOVL bir KE düşünülüyor... 35000 lik olması düşünüle (Kale+RR veya TEİ üretimi) MMU motoru da kullanılabilir mi acaba?

Merhaba,

Evet amaç o diyebiliriz.Nasıl ki AESA radarında öncelik Akıncı üzerinde denendikten sonra farklı bir versiyonu F-16'lar üzerinde entegrasyonu düşünülüyor ise bu sistemlerinde daha ufak ebatlısı ile yola başlanarak ileride MMU için STOVL özelliğine sahip motor tipi ile alakalı altyapının kazandırılması amaçlanmakta.

Proje süreçleri bu şekilde ilerlenerek zaman+maliyet'in yanında projelendirilen ürünlerin risk yüksekliği ile birlikte ortaya çıkan aksilik oranının düşürülmesi temel amaç ifa ediyor.

İleride TCG Trakya ve LHD Anadolu için Navalize bir hava gücü Deniz Kuvvetlerinin 2050 projeksiyonunun bir parçası diyebiliriz.

Saygılarımla Mesajı Paylaş

#1015
İş eninde sonunda benim dediğime geliyor. Bize yerli F-35 lazım. Bu uçağa ve kardeşine iniş kalkış yapabilecek bir uçak şart. MMU çok büyük bu gemi için. Ama dikine iniş kalkış yapacak bir motor teknolojisi yok bizde şu an. O nedenle katapult olmadan bu uçağa F-35B hariç bir uçak indirmek normal şartlarda imkansız. Anadolu'ya da katapult sistemi yapmak hem maliyet hem uzun zaman alacak bir iş. TCG Trakya bu uçağın kardeşi olmamalı artık. Bundan daha büyük, daha geniş bir uçak gemisi olmalı. Katapult sistemli olarak gelmeli. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: VLS - 14 Aralık 2022, 22:21:52
Merhaba,

KE için LHD üzerinde yapılan sanal testlerde herhangi bir iniş kalkış problemi iletilmedi.
Yanlız KE nin A modeli LHD üzerinde yer almayacak.(Burası çok önemli dikkatli okumanızı istiyorum)
Naval-A Modeli denilen daha farklı bir konsept üzerinde çalışılmakta.Bu kamuoyunda bilinen bir versiyon henüz şu an değil.
Merak etmeyin gizli bilgide değil.Sadece daha çok henüz fizibilite aşamasında olan bir durum.
Özellikle TEI ile olan yakın dirsek teması çalışmalarında STOVL desteğine sahip küçük bir motor ile alakalı KE için proje fikri konuşulmakta.
Bu noktada TEI bunu yapabilir mi bunun beyanatı daha verilmedi lakin F-35 gibi komplike bir motordan ziyade döner nozul ve kaldırma fan sistemi dahil (45-55 kN) olan  30.000 pound'luk bir motor üretebilme kabiliyetinin olabileceği söylenmekte.

Eğer bu takvime yetişmez ise çift motoru C serisinin ebat ve boyutlarının tekrardan düzenlenerek daha az silah yükü (AA) yükü ile kalkabilicek bir konfigürasyon ile yola devam edilmesi düşünülmekte.

STOVL TEI ve KE için ikinci büyük hedef diyebilirim.

Þu an için yoğunluk TB-3 ve Normal KE (Naval olmayan) modele yoğunlaşılmış durumda.

Saygılarımla.
Yani Kızılelma'dan bir Harrier jet çıkaracaklar, doğru mudur? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: VLS - 14 Aralık 2022, 22:21:52
Merhaba,

KE için LHD üzerinde yapılan sanal testlerde herhangi bir iniş kalkış problemi iletilmedi.
Yanlız KE nin A modeli LHD üzerinde yer almayacak.(Burası çok önemli dikkatli okumanızı istiyorum)
Naval-A Modeli denilen daha farklı bir konsept üzerinde çalışılmakta.Bu kamuoyunda bilinen bir versiyon henüz şu an değil.
Merak etmeyin gizli bilgide değil.Sadece daha çok henüz fizibilite aşamasında olan bir durum.
Özellikle TEI ile olan yakın dirsek teması çalışmalarında STOVL desteğine sahip küçük bir motor ile alakalı KE için proje fikri konuşulmakta.
Bu noktada TEI bunu yapabilir mi bunun beyanatı daha verilmedi lakin F-35 gibi komplike bir motordan ziyade döner nozul ve kaldırma fan sistemi dahil (45-55 kN) olan  30.000 pound'luk bir motor üretebilme kabiliyetinin olabileceği söylenmekte.

Eğer bu takvime yetişmez ise çift motoru C serisinin ebat ve boyutlarının tekrardan düzenlenerek daha az silah yükü (AA) yükü ile kalkabilicek bir konfigürasyon ile yola devam edilmesi düşünülmekte.

STOVL TEI ve KE için ikinci büyük hedef diyebilirim.

Þu an için yoğunluk TB-3 ve Normal KE (Naval olmayan) modele yoğunlaşılmış durumda.

Saygılarımla.
Sn VLS,
KE'yi, TCG Anadolu'ya nasıl indirecekler bunu çok merak ediyorum. Sanal testleri neye göre yapmışlar acaba?
6+tonluk bir jet uçağını kanca sistemi olmadan nasıl durduracaklar? O arkadaki asansörü nasıl emniyete alacaklar?
Yukarıdaki yazınızdan bunların olmayacağı ve TCG Anadolu'nun üzerinde KE konuşlanmayacağını anlıyorum. Doğru mu?
Ama bunun yerine STOVL bir motor geliştirip KE'yi TCG Anadolu'ya indirme projeleri yapılıyor diyorsunuz. 45-55 KN itki 10000lbf-12300lbf yapar. 30000lbf yapmaz. Bu aradaki bağlantıyı anlayamadım. Biraz izah edebilirmisiniz?

Daha biz art yakıcısız bir türbofan motor yapabilmiş değiliz. Dikey iniş kalkışı becerecek motoru nasıl yapacağız anlayamadım doğrusu. Hele bir TF6000 ve TF10000 yapılsın. Ondan sonra da TF35000 motorunu bir görelim de ondan sonra STOVL kabiliyette motoru tasarlamayı düşünelim.
Ha! Derseniz ki BAE Systems ile konuşulup anlaşıldı. Pegasus 7 gibi 67KN itkili (15000lbf) bir motor geliştirmemize yardımcı olacaklar. O zaman anlarım. Bu motor 6-7 ton ağırlığında uçağı dikey kaldırır.
Mesajı Paylaş

Ukrayna'dan Yak 141 in  ve motorunun mühendislerinden gelen mi oldu acaba.
Mesajı Paylaş

TCG Anadolu'da olmayacak bu iş kasmasınlar, zaten yapılış amacı farklı.

Yeni bir iha gemisi veya uçak gemisi yapılması gerekiyor. Hem Hürjet'e göre de yapılır gemi...Hürjet D.+Kızılelma D. güzel olurdu. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz