LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ne TCG Anadolu'dan uçak gemisi olur, ne de KE'den STOVL uçak çıkar. Bu söylenilenler mezkûr platformların yapılış amaçlarına aykırı şeyler. Uçak indirip kaldıracaksanız, halis muhlis bir uçak gemisi yapacaksınız. Doklu çıkartma gemisi ile olacak iş değil o.

Ayrıca siz önce helikopterden haber verin diye sorarım ben. Nerede TCG Anadolu'nun SEAHAWK'ları? Mesajı Paylaş

#1021
Alıntı yapılan: Yasar - 15 Aralık 2022, 01:02:06
Alıntı yapılan: VLS - 14 Aralık 2022, 22:21:52
Merhaba,

KE için LHD üzerinde yapılan sanal testlerde herhangi bir iniş kalkış problemi iletilmedi.
Yanlız KE nin A modeli LHD üzerinde yer almayacak.(Burası çok önemli dikkatli okumanızı istiyorum)
Naval-A Modeli denilen daha farklı bir konsept üzerinde çalışılmakta.Bu kamuoyunda bilinen bir versiyon henüz şu an değil.
Merak etmeyin gizli bilgide değil.Sadece daha çok henüz fizibilite aşamasında olan bir durum.
Özellikle TEI ile olan yakın dirsek teması çalışmalarında STOVL desteğine sahip küçük bir motor ile alakalı KE için proje fikri konuşulmakta.
Bu noktada TEI bunu yapabilir mi bunun beyanatı daha verilmedi lakin F-35 gibi komplike bir motordan ziyade döner nozul ve kaldırma fan sistemi dahil (45-55 kN) olan  30.000 pound'luk bir motor üretebilme kabiliyetinin olabileceği söylenmekte.

Eğer bu takvime yetişmez ise çift motoru C serisinin ebat ve boyutlarının tekrardan düzenlenerek daha az silah yükü (AA) yükü ile kalkabilicek bir konfigürasyon ile yola devam edilmesi düşünülmekte.

STOVL TEI ve KE için ikinci büyük hedef diyebilirim.

Þu an için yoğunluk TB-3 ve Normal KE (Naval olmayan) modele yoğunlaşılmış durumda.

Saygılarımla.
Sn VLS,
KE'yi, TCG Anadolu'ya nasıl indirecekler bunu çok merak ediyorum. Sanal testleri neye göre yapmışlar acaba?
6+tonluk bir jet uçağını kanca sistemi olmadan nasıl durduracaklar? O arkadaki asansörü nasıl emniyete alacaklar?
Yukarıdaki yazınızdan bunların olmayacağı ve TCG Anadolu'nun üzerinde KE konuşlanmayacağını anlıyorum. Doğru mu?
Ama bunun yerine STOVL bir motor geliştirip KE'yi TCG Anadolu'ya indirme projeleri yapılıyor diyorsunuz. 45-55 KN itki 10000lbf-12300lbf yapar. 30000lbf yapmaz. Bu aradaki bağlantıyı anlayamadım. Biraz izah edebilirmisiniz?

Daha biz art yakıcısız bir türbofan motor yapabilmiş değiliz. Dikey iniş kalkışı becerecek motoru nasıl yapacağız anlayamadım doğrusu. Hele bir TF6000 ve TF10000 yapılsın. Ondan sonra da TF35000 motorunu bir görelim de ondan sonra STOVL kabiliyette motoru tasarlamayı düşünelim.
Ha! Derseniz ki BAE Systems ile konuşulup anlaşıldı. Pegasus 7 gibi 67KN itkili (15000lbf) bir motor geliştirmemize yardımcı olacaklar. O zaman anlarım. Bu motor 6-7 ton ağırlığında uçağı dikey kaldırır.

Yaşar Bey Merhaba,

Öncelikle tersten gitmem gerekecek çünkü konular birbirleri ile oldukça bağlı.

TEI tarafında tekrar etmem gerekir ise Navalize bir KE için henüz bir fiziksel çalışma mevcut değil.Sadece olabilirlik noktasında belirli toplantılar Baykar ekibi ile birlikte Deniz Kuvvetleri-Sedef Tersanesi-TEI tarafında belirli aralıklar ile yapılmakta.

Bu noktada Baykar KE'nin TCG Anadoluya nasıl iniş kalkış yapabileceğini,ek olarak Sedef tersanesi yetkilileri ile bu altyapının nasıl düzenlenebileceği ile ilgili fikir alışverişi yapılıyor.

Donanma ise F-35B sevdasından hala vazgeçebilmiş değil.Pistin değiştirilmemesi için niyetlerini beyan etmiş durumdalar.

Bu noktada tabiki işin sonunda Baykar grubunun istediği olması kesin gözü ile bakıldığından ötürü, Sedef Tersanesi-TEI-Baykar ile KE'nin kalkış ve iniş sistemlerinin naval versiyonu üzerinde STOVL tarzında bir öneri sunması sonucu kuvvet belirli ölçüde ikna edilmiş durumda.Sedef tersaneside bu noktada altyapının ne şekilde değiştirilmesi hususunda İspanyol Navantia firması ile görüşmelerinde CATOBAR sisteminin entegre edilip edilmeyeceği hakkında yaptıkları fikir alışverişleri sonrasında malesef bu sistemin TCG Anadoluya entegre edilmesinin imkansız olduğu,yanlız sadece Bariyer Durdurmalı İniş sisteminin entegre edilebileceği onunda pist üzerinde belirli değişikliklerin yapılması sonucu olabileceği bilgisi paylaşılmıştır.Tabi bu noktada yine havuza çekilerek bu işlemlerin yapılabileceği bilgisi verilmiştir.

İniş kalkışlarda geminin F-35B modeline göre dikey iniş+rampa desteği ile kalkışı planlandığından ötürü,KE'nin yapısı itibari ile bu piste direk iniş kalkışa müsait olmadığı bunun geminin pist-altı belirli direnç noktalarında kırılımlara sebebiyet verebileceği bundan ötürü eğer bu tarz bir iniş sistemi isteniyor ise pist sınırıları içerisinde kalan iniş için belirlenen bölümün güçlendirilmesi gerektiği vurgulanmıştır.

Bu noktada kararın SSM tarafında netleştirilmesi planlanıyor.

O yüzden şu anda özellikle bu konuya ilgi duayn kişilerin anlam veremediği Seahawk veya CH-53E Super Stallion benzeri sistemler yerine (örnekler farazi) bu geminin Naval-Siha modeline çevrilme planları olduğundan ötürü herhangi bir ihale veya benzeri bir süreç işletilmiyor.

Üzerinde olacak konfigürasyon (AH-1W Super Cobra-TB3-KE-Seahawk) olarak planlanmakta.Seahawk'larda gemilerden gelicek ve ikmal süreçleri ile birlikte hareket edicek şekilde kullanımının yanı sıra ileride belki Gökbey (Naval) versiyonuda eklenebilir.

KE-TEI için MMU tarafınıda düşündüğümüzde eş güdümlü gidebilicek 2030'lu yıllarda STOVL tarzında motor seçeneği ile gelmesi planlanıyor (Motor itki güçlerini bilerek yazmadım OSINT noktasında değerli bilgi ifa etmemesi için farazi rakamlar verdim) .

Ek olarak C modeli (Halk dilinde) için  Naval versiyonu eğer pist düzenlemeleri yapılır ise çift motorlu versiyonunun kullanılması planlanmakta. Burada kritik nokta KE için planlanan TF6000'in performans verilerine bağlı. Zaten TF6000 için motor performansı ile ilgili testler başlamasada TEI tarafından gerçekleşmesi beklenen verilerin belirli değer aralıkları girilerek kalkış ve iniş hesaplamaları yapılıyor.En sonda ise karada yapılıcak kalkış simulasyonları sonrasında gerçek testler LHD üzerinde gerçekleştirilmesi planlamanın bir parçası.

TB-3 için ise herhangi bir sorun olmadığını belirtebilirim.

Saygılarımla Mesajı Paylaş

#1022
Parayı, zamanı ve emeği sıfırdan  bu iş için tasarlanmış bir uçak gemisi ve ona uygun denize uyumlu uçaklar ve helikopterler için harcamak bence daha mantikli....

Yazılanları okudum, bu Anadolu'dan SIHA ya da uçak kaldırmak için harcanan beyin gücünü elektriğe dönüştürebilsek ülkenin 5 yıllık enerji ihtiyacı karşılanır mübarek :)

Hedeflerin büyük olmasında sorun yok ama aynı zamanda makul zamanlarda ulaşılabilir olmalı...STOVL motorlar şu an için bizi biraz, en iyi ihtimalle, zorlar..

Bu kadar zamanımiz yok..ortalık yangın yeri Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#1023
KE'nın 10 ay içinde Mock-Up dan uçuşa başladığını görünce yine de bir "Acaba olabilir mi?" olasılığını da bırakmak lazım...

1 yıl sonra KE'yı aşağıdaki gibi bir resimde görebiliriz..

Mesajı Paylaş

Problem havalanmak değil istesek F4 ü bile Anadolu'dan uğraşıp havalandırabiliriz asıl sorun gemiye inmek. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

KE'de zaten çok büyük bir iha için, daha da zorlaştırıyor. TB3 ve Helikopterler ile akar Anadolu Mesajı Paylaş

ABD Ford sınıfı uçak gemilerinde  , Çin  3. uçak gemisinde ,Fransa'da ABD'den 1.3 milyar dolara satın alarak  Elektromanyetik Katapult sistemini kullanacak...  Elektromanyetik Katapult sistemi gibi bir sistem Cotobar tipi LHD  gemiye uygulanamaz mı?

Yani elektromanyetik güç iniş veya kalkışı desteklemek için bir şekilde kullanılamaz mı TCG Anadolu'da? Burada kastettiğim Katapult sistemi gibi elektrikli fiziksel bir itki sistemi değil....

Elektromanyetik alan yaratarak hızın artırılması yada düşürülmesi...Hyperloop sistemi mantığında ...

Biraz fütiristik oldu galiba.... Mesajı Paylaş

Alıntı YapTuran Oguz @TyrannosurusRex


🇹🇷 AH-1W Super Cobra yuvası TCG Anadolu'da...

Mesajı Paylaş
]

Helikopterler sürekli uçuş eğitimindeler. Hafta içi hemen her gün bir tanesini uçarken görüyorum Sakarya'da. Bakalım bugün de görebilecek miyim? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#1029
TCG Anadolu, TB-3, Kobra ve Gökbey veya T-70 bile yeterli etki gücüne ulaşacaktır. KE'nin şu aşamada bulunması elzem olmadığı gibi, bu konuya verilecek zaman-emek-para önceliğinin başka projelere aktarılması daha uygun olacaktır.

Not: Navalize olmayan T129 ve Atak-2 hatta T-70 güvertede ikame edilmediği sürece, Operasyonel ikamede bünyesinde bulunabilir.

DKK'nın, işletmeye almak için KE'yi beklemek veya zaten girişi gecikmiş gemiyi varsayımlar üzerinden beklemeye niyeti yok. Gemi mevcutla işletmeye alınır Tb-3, kobra vs zaten o güverte için yeterli çarpan etkisi yaratacaktır. Mükemmele kadar beklemektense, İmkan dahilinde "Mümkün olan" şekilde ve gerçekçi hareket etmek en doğrusu olacaktır.

KE'yi, Anadolu'dan yükle kaldırmak için çift motorlu versiyonu gerekir. Kaldırdın peki nasıl indireceksin? İşte bunu yapmak için geminin yapısallarında değişimler gerekir, kanca sistemi gerekir, düz güverteye kancayla indirmenin riskleri vardır. ki bunu optimize etmek için çok fazla test ve zaman gerekir.
Bunların hepsini parayı-zamanı-emeği bulup harcadık diyelim, önce şuna karar vermemiz lazım; TCG anadolu bu kapasitesiyle nerede ve ne amaçla görev yapacak? Ne planlıyorsun? Karadeniz, Ege ve Doğu Akdenizde kullanamayacağın aşikar çünkü buralara şuanda farklı Kuvvetlerle etki edebilecek durumdasın. Libya mı -Sahra altımı? Buralara bu gemiyi göndermek için görev gücünde, şuanki mevcuttan kaç Firkateyn-Korvet veya Denizaltı aktaracaksın? Zaten parselizasyon niceliğinde eksik olan donanmandan kuvvet aktardığında, mevcut bölgelerde oluşacak zafiyeti nasıl ve ne zaman giderebileceksin?

Dolayısıyla DKK açısından bunlar geçer akçe. KE, Anadolu'ya bir gün inecekse insin elbette ama önceliğimiz bu olmadığı gibi, KE'nin Hava-Kara ve H-H görevlerine şu etapta yoğunlaşılması gerçekçi olan. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz