LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1130
Benim anlamadığım; neden bukadar uçak gemisi sevdasındayız?
Acil olarak en az 4 adet I-Sınıfı daha ve 4 adet ASFAT 'ın AS3600 fırkateynine ihtiyacımız var. Ondan sonra da ille yapacaksak TF2000 muhribine.
Bana göre bizim gibi bir ülke için 8500tonluk bir gemi gereksiz. Çok pahalı ve bütün yumurtaları tek bir sepsete koyuyursunuz.
7 adet TF2000'e ve uçak gemisine harcanacak 12-13 milyar dolarla bolca I-sınıfı ve AS3600 fırkateyn ile Milden inşa edebiliriz. Tam silahlı olarak bu gemilerin tanesi 500milyonu geçmez. 24+ adet savaşçı gemi demek bu.
Daha eldeki TCG Anadolu gemisini koruyacak gemimiz yok , uçak gemisi hayali peşindeyiz. Önce Ada sınıfına Levent RAM yakın hava savunma ve CIWS yerleştirmeye kaynak ayıralım.
Sn Alp'in dediği gibi bize ULAQ sidalar ve savaşçı gemiler lazım. Beyaz fil değil.

Not: ille güç projeksiyonu lazımsa eldeki TCG Anadolu ve 2 adet Bayraktar LST sınıfı gemilere ek olarak 2 adet daha LST yaparsınız ileride. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 12 Aralık 2023, 15:53:07
Benim anlamadığım; neden bukadar uçak gemisi sevdasındayız?
Acil olarak en az 4 adet I-Sınıfı daha ve 4 adet ASFAT 'ın AS3600 fırkateynine ihtiyacımız var. Ondan sonra da ille yapacaksak TF2000 muhribine.

Aslinda sormakta oldugunuz sorunun cevabini bence biliyorsunuz Sn Yasar .

Ucak gemisi kulaga cafcafli gelir  hele gemiyi  bir de secim oncesi dolastirdinizmi halk iyiden cosar ;) bu aynen yaptigimiz her isi projeyi simdiye kadar yapilanlarin en buyugu en iyisi gibi tanimlamalari yapmaya benzer. Anadolu LHD yi ucak gemisi tanimlamaya calistigimiz gibi. 

Anadolu LHD ye F-35B isi yattigi gibi ucaksiz kaldi.  Alternatif olarak Siha kullanilmasi dusunulse de  geminin  kic kismindaki asansor yapisindan  dolayi belirli sikintilar oldugu gorulmekte . Bu nedenle ikinci gemi ihtiyaci ortaya cikmis oldugunu da dusunuyorum.

Ihtiyac siralamasinda onceligimiz sizin de belirttiginiz gibi olmali diye dusunuyorum.



Mesajı Paylaş

Alıntı YapAslinda sormakta oldugunuz sorunun cevabini bence biliyorsunuz Sn Yasar
Sn metin62,
Biliyorum da konuyu dağıtmamak ve siyasi mecraya çekmemek için soru işareti olarak bırakmakta fayda var.
Tabii sizin de izahatınız olayı bir ölçüde aydınlatıyor.


Not

"Cezvede süt kaynatırsanız azıcık bir kaymak çıkar. Oysa kazanda süt kaynatırsanız kaymak ta ona göre çok olur" diyelim; ötesini hayal gücüne bırakalım.  Mesajı Paylaş

Sn Yaşar yerden göğe kadar haklı.

Firkateynlerimiz neredeyse 40-45 yıllık. onları süratle yenilememiz gerekirken bu uçak gemisi sevdası neden?

Bunun bir nedeninden sn metin 62 zaten bahsetti.

Ama ben bir başka nedenin daha olduğunu düşünüyorum. Dikkat ederseniz  İHA odaklı yaklaşım savunmada öncelik kazandı. Savunma sanayi yatırımları ağırlıklı olarak bu yönde yapılıyor ve destekleniyor.  TCG Anadolu' ya TB3 dışında bir İHA' nın indirilmesi ve kaldırılması zor gözüküyor. Jet motorlu İHA' ların inip kalkabilmesi için iniş pisti olan bir gemiye ihtiyaç var. Sn Cumhurbaşkanının yeni uçak gemisini gündeme getirmesinin ana nedenlerinden birinin bu olduğunu düşünüyorum.

Bunun kötü bir yaklaşım olduğunu söylemiyorum. Ama öncelik mi? Bence TDK filosunu yenilemeden böyle bir yatırıma girmek ne derece doğru? Uçak gemisi yatırımı son derece pahalı bir yatırım. Zaten savunmaya ayırdığımız meblağ göreceli olarak düşük.

Bir başka sorun da bu gemileri nasıl koruyacağız? İstif sınıfı Yavuz sınıfı gemilerin yerine geçecek. Ya Gabyalar?

Sorun sadece platform üretimi de değil. Deniz-Hava füzelerimiz ne kadar deniz yüzeyini yalayarak giden füzelere etkili? Göktuğ projesinden üretilecek G40 füzesinden haber yok! Rafa mı kalktı?

Mesajı Paylaş


Deniz kuvvetleri 90'lı yıllardan beri uçak gemisi istiyordu ancak bütçe ayrılabildi ve Anadolu yapıldı ve sonraki gelişmeleri biliyorsunuz zaten.

Her ne kadar iha konuşlandırma yapılsa da kuvvet insanlı uçak istiyor ama normal  bir uçak gemisi yapacak veya işletecek bütçemiz yok.

Dolayısıyla bence yapılmak istenen aynen Tcg-Anadolu boyutlarında arka asansörü farklı konumlandırılmış ve geminin dengesini bozmayacak tarzda açılı bir iniş pistli bir LHD, ikinci gemi envantere girip üzerinde Naval Hürjetler işletilmeye başlandığında zaten Tcg-Anadolu yarı ömür modernizasyonuna alınarak aynen ikinci gemi gibi üzerinde aynı tadilatlar yapılır ve iki adet  fakirin uçak gemisi olur.

Zaten bütçe belli ama hedef mavi donanma olabilmek, dolayısıyla bizim gibi bir ülke için  Lhd-Ldp karışımı amfibik yeteneklerin birarada olduğu ucuz yollu uçak gemisi.

Bizim kuvvetin her platformun yedeği olarak ikincisini yapmak gibi bir yönelimi  var yani bence yukarıda açıkladığım gibi ikinci bir platform inşa edilecek.

Bunların yanında istifler zaten gelecek, Barbaros modernizasyonlu gemiler de geliyor yani önümüzdeki 3 yıl içinde görece modern 8 adet hafif firkateyn olacak  bunlarla  birlikte yeni denizaltılar da envantere eklenecek.

Bundan sonra iki seçenek var, Tcg Anadolu  ve Tcg-Trakya yanına yani her filolataya  1 adet tf-3600-4500 gibi ağır hava savunma fırkateyni + 1 adet de tf-2000 gibi Destroyer lazım olacak.

Demek istediğim  4 adet Gabya yerine  ağır fırkateyn lazım ama tf2000 de lazım, ee görüldüğü üzere yakın gelecekte bütçe yok, sanırım  2  ağır fırkateyn  ve  2 tf-2000  yapılır.

Aslında sadece Akdeniz için bile 16 fırkateyn sayısı az ama eldeki imkanlar kısıtlı, "bence"  ileride Ada sınıfları yarı ömür modernizasyonu süresi geldiğinde bir veya iki blok eklenecek ve istif sınıfları gibi hafif firkateyne çevrilecek zira Ada sınıfları Korvet olmak için büyük gemiler.

Ayrıca mini nükleer santraller çalışmaları devam ediyor bu kazanımlar elde edilmeden nükleer takatli olmayan bir uçak gemisi inşa edileceğini zannetmiyorum ancak 2035 sonrası safkan uçak gemisi gelir.

Mesajı Paylaş

#1135
Bütün açıklamalar ısrarla Hürjet'in Naval versiyonunun da geliştirildiği yönünde..

Demem o ki uçak gemisi ancak uçak varsa anlamlıdır ve bizimkiler bu kısıtlı eleman ve iş gücü yüküne rağmen Hürjet'in Naval versiyonuyla uğraşıyorsa ikinci uçak gemimiz mutlaka Hürjet'i uçurmaya elverişli olacaktır , İHA için değil...


Onun için Hürjet'in özelliklerine uygun bir İspanyol uçak gemisi bakın LHD felan bakmayın....İspanyollardan mutlaka bu yetenekte bir uçak gemisi dizaynı istenecektir... Mesajı Paylaş

O kadarda enseyi karartmamak lazım. Kuvvetin Genesis ekosistemindeki ve atmaca entegrasyonu planına bakılırsa kısa vadede donanmanın çekirdeği 4Gabya-Vls Mod, 4 İstif, 4 Barbaros, 4 Ada sınıfı etrafına kurulacak gibi diğer 4 gabya ve yavuzlar soru işareti.

Bu düzende istifler 8 siper 32 essm/hisar-n ile hsh lideri Barbaros ve gabyalarda 4 siper 16 essm ile teşkil olabilir. Filo genelinde 16 siper eder. 32 essm ile 48 vlsli horizon varmış gibi bir görev yüküne oluşur. Diğer 2 gemide 16 vlsli freem lerle benzer orta menzilli hsh kabiliyetine sahip olur. Hemde cenk kronostan, smart-s + mar-d heraklesten iyidir. Hatta Barbaros Track-2'ler 12 siper 16 essm bile taşıyabilir. Buda filo görev yükünü  görev grubu bazında 24 siper ve 64 essm/ Hisar-N e çıkarmak mümkün tabi bu 4 görev grubu 4 ada sınıfı dsh korveti ilede desteklenebilir.

——
Ha filolitaları 3 gemiye düşürüp bazı avrupa donanmaları gibi 1 hava savunma ve dsh kabiliyeti(vlasroc+ karina ve çekili sonar) görevli bir gemiyi 2 su üstü gemisi ile desteklemek gerekirse bu işi 4 istif +2 Barbaros Track2 ye yıkıp 6 gemiyide 6 adet 8 vlsli gemi (gabya vls mod ve barbaros track 1) 3. Gemi rolünüde 4 Milgem (su üstü muharebe rolünde ram kaldırılıp 8'li modül vls eklenmek ve baş topu arkasında gökdeniz ile) ve 8li modül, sys ve radar modernizeli 2 yavuz ile desteklenip 6 filolita oluşturulabilir. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#1137
Zaten donanma ihtiyaca göre gerekli gördüğü düzenlemeleri her zaman yapıyor. Bu anlamda, daha önce Gölcük'e bağlı denizaltılardan bir kısmı Aksaz'a atanmıştı.

Ben 6. bir muhrip filotillası beklemiyorum. Üretimi düşünülen 7 TF'nin 3 filotillaya 1'er, 2 filotillaya 2'şer adet atanacağını düşünüyorum. Anadolu yanına Trakya gemisinin de eklenmesiyle bu 2 gemiye yakın görev yapacak 2 filotillanın 2'şer TF bulunduracağını tahmin ediyorum. Yani karma filotilla yapısına geçilecektir.

Bir diğer konu da, İ sınıfının Yavuz sınıfının tamamını emekli edeceğinden emin değilim. Bizde -eğer çok önemli teknik vb. sıkıntılar yoksa bu tür gemiler 45-50 seneye kadar kullanılır. Tahminim, ilk Yavuz emekli edilerek sonraki 3 Yavuz'a yedek parça sağlayıcı/kemirme vasıtası olur. Mesajı Paylaş

Bence uçak gemisi veya siha gemisi düşünülüyorsa
45-55 bin ton 280 metrelik açılı pisti olan bir ürün düşünülmeli

Bunun için ortaklar İspanya,G.Kore ve kabul ederlerse Avustralya olmalı...

Türkiye böyle ülkelerle daha iyi ortaklık kurar bence
Mesajı Paylaş

Ayrıca ben Tf2000 konusunda farklı düşünüyorum özellikle çafrad gibi kabiliyet as3600 yada i sınıfına sığmaz sırf çafrad için bile tf2000 sipariş edilir büyük gemi demek büyük kabiliyet demek sadece masraf olarak bakmamalı. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz