LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Uçak gemisi artık resmiyet kazandı diyebiliriz. Bu gemiyi sadece Kızılelma yahut ANKA-3 ile kullanamayız.

Hep dile getirdiğim KAAN'dan devşirilecek tek motorlu bir uçak lazım bize. F-35 boyutlarında TF35000 motoru kullanan  bir uçak, bu uçak gemisini ram randımanlı kullanmamızı sağlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 17 Aralık 2023, 02:41:50
Uçak gemisi artık resmiyet kazandı diyebiliriz. Bu gemiyi sadece Kızılelma yahut ANKA-3 ile kullanamayız.

Hep dile getirdiğim KAAN'dan devşirilecek tek motorlu bir uçak lazım bize. F-35 boyutlarında TF35000 motoru kullanan  bir uçak, bu uçak gemisini ram randımanlı kullanmamızı sağlar.

Böyle bir baştan gemi tasarlayacak isek neden çift motorlu ve bizim için çok daha kolay olacak ve çok daha iyi uçak olan Kaan'ı kullanmıyoruz ki. Uçağı Navalize edeceğiz. Bu da çok zor ve uzun işlem.Kaan biraz büyük bir uçak lakin deniz kuvvetleri için de biçilmiş kaftan. Her anlamda. Evet büyük uçak , bazı teknik zorlukları var lakin bunun geçtirdiği elektronik, yük taşıma, menzil gibi avantajları var.  Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#1192
Alıntı yapılan: Ocak - 16 Aralık 2023, 22:15:47

Marinedeal news:

Oramiral Tatlıoğlu;" Tcg-Anadolu sonrasında ikinci uçak gemisi için çalışmalar sürüyor ve 260-280 m boyutlarında olması planlanıyor"

Bunun yanına TF-2000 şart... Yok biz sadece Akdeniz havzasında boy göstereceğiz diyorsak Siper'li İ sınıfı yeter...Navy Hürjet de olacak demektir 360-280 m boyuna bakılırsa Mesajı Paylaş

#1193
Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Aralık 2023, 09:01:03
Alıntı yapılan: Ocak - 16 Aralık 2023, 22:15:47

Marinedeal news:

Oramiral Tatlıoğlu;" Tcg-Anadolu sonrasında ikinci uçak gemisi için çalışmalar sürüyor ve 260-280 m boyutlarında olması planlanıyor"

Bunun yanına TF-2000 şart... Yok biz sadece Akdeniz havzasında boy göstereceğiz diyorsak Siper'li İ sınıfı yeter...Navy Hürjet de olacak demektir 360-280 m boyuna bakılırsa
Asıl ihtiyaç aesa radarla ile donatılmış yeni nesil E2-Hawkeye tarzı bir platform da lazım. Bu platformu yapmak zaten zor üstüne sadece böyle bir platform için yapmaya kalkışmanın maliyeti inanılmaz boyutta olacak. Gelecekte bu iş için nasıl bir çözüm sunacağız merak konusu. Awacs İHA projesinin gelişimi de önemli.
Herkes TF2000 diyor da bu donanmayı sualtı operasyon kabiliyetini yapacak ve koruyacak, DSH Fırkateyn ya da Muhribi ve denizaltı projesi nerede? Önümüzde bir milden vizyonu varda. DSH? 

Milden'ler inşallah 90 metre üstü 4500 ton üstü kabiliyeti ve modern bir denizaltı projesi olur inşallah. Benim gözümde en değerli proje, eşik seviyesi ve askeri kabiliyet için. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 17 Aralık 2023, 04:55:47
Alıntı yapılan: Archangel99 - 17 Aralık 2023, 02:41:50
Uçak gemisi artık resmiyet kazandı diyebiliriz. Bu gemiyi sadece Kızılelma yahut ANKA-3 ile kullanamayız.

Hep dile getirdiğim KAAN'dan devşirilecek tek motorlu bir uçak lazım bize. F-35 boyutlarında TF35000 motoru kullanan  bir uçak, bu uçak gemisini ram randımanlı kullanmamızı sağlar.

Böyle bir baştan gemi tasarlayacak isek neden çift motorlu ve bizim için çok daha kolay olacak ve çok daha iyi uçak olan Kaan'ı kullanmıyoruz ki. Uçağı Navalize edeceğiz. Bu da çok zor ve uzun işlem.Kaan biraz büyük bir uçak lakin deniz kuvvetleri için de biçilmiş kaftan. Her anlamda. Evet büyük uçak , bazı teknik zorlukları var lakin bunun geçtirdiği elektronik, yük taşıma, menzil gibi avantajları var.

KAAN çok büyük bir uçak. 21 metrelik bir uçağı uçak gemisine indirip kaldırmak kolay değil. Gerek güvertede gerekse hangarda çok fazla yer kaplar.

15-16 metre boyunda bir uçağın daha ideal olacağını düşünüyorum. Katlanır kanatlı olursa da çok sayıda uçak taşıyabilir.

Uçak gemileri için 21 metrelik bir uçak çok büyük kalır. Bize her halükarda küçük bir uçak lazım. Mesajı Paylaş

Hürjet bu iş için biçilmiş kaftan. Ama Sayın Yaşar'ın dediği gibi tam yükle kalkış için F-414 türü daha guçlü motor lazım. Ya da MMU yerli motorunun teklisi   ile olur ama yepyeni bir uçak tasarımı lazım , uzun iş...

Hürjet yine en azından asgari yükle kullanılabilir diye düşünüyorum...Douglas A-4 Skyhawk tarzı... Mesajı Paylaş

Uçak gemisi için ne KAAAN ne Hürjet. İkisinin arası çift motorlu bir uçak lazım. Kaan ve Hürjeti yapabiliyorsak, onu da yapabiliriz. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 17 Aralık 2023, 14:36:34
Uçak gemisi için ne KAAAN ne Hürjet. İkisinin arası çift motorlu bir uçak lazım. Kaan ve Hürjeti yapabiliyorsak, onu da yapabiliriz.

Doğru ama yetkililer sürekli Hürjet'in naval versiyonunun da çalışıldığını açıklıyor.
İnsanlı ilk uçak gemisi konuşlu uçağımız kesinlikle Hürjet olacaktır... Mesajı Paylaş

#1198
Biz ona "hürjet" değil de; "hürjet-2" diyelim .

Þu anki hürjet ile bir alakası olacağını sanmıyorum. Ya daha ufak 2 motoru olacaktır ya da denizde kullanılabilecek kaan tek motoru.

Bu olması gereken . Bir de olacak olan var..

gemi denize indikten sonra o zamanki eski teknoloji olarak amerikadan f-18 süper hornet ister ve kongre onayı bekleriz. O arada üzerinde hürjet-2 mock-up'ı , ke, anka 3/4  ile gemi bir akdeniz turu da atar elbet.
. Mesajı Paylaş

#1199
Þu anda aktif olarak kullanılan modern uçak gemilerinde, Harrier ve F35B gibi dikey iniş yapabilenleri saymazsak, F35C ve Hal-Tejas dışında tek motorlu uçak yok. Hatta Hintliler Hal-Tejas'ın çift motorlusunu yapıyorlar; 2026 ilk uçuş, 2031 seri üretim olarak. Hint Deniz kuvvetleri Amiralleri açık açık tek motorlu uçağı istemediklerini söylüyorlardı.

Çift motorlu uçakların arkasında yatan düşünce; emniyet. Bir motor arızalanırsa, uçak, diğer motorla inebilsin. Ancak istatistiksel olarak gerçek olan ise çift motorlu uçakların daha çok kayıp verdiği. Buna rağmen, ABD'nin senelerdir uçak gemilerinde kullandığı F4, F14 ve F/A18 jetleri hep çift motorlu. F35C bu geleneği bozmuş durumda.

Çift motor demek extra bakım ve masraf demek. Ama daha fazla güç demek aynı zamanda.
Ancak tek motorun getirdiği kısıtlı yük taşıyabilme ve güç eksikliği gibi sorunlar F135 gibi bir motorla belli ölçüde çözülmüş görünüyor.

Eldeki eğitim uçağını uçak gemisine uyarlamak, fakir adamın yapacağı iş. Ama 50-60bin tonluk 8-10 milyar dolarlık uçak gemisi yapmaya soyunan, fakir adamın yapacağı işi yapmaz.
Biz TCG Anadolu yaptık helikopter gemisi olarak. Sonra f35B sevdasıyla uçak gemisine dönüştürmeye kalktık. F3B olmayınca eğitim uçağını kullanabilme opsiyonunu araştırmaya başladık. Onun olmayacağını anlayınca bu sefer eğitim uçağını değiştirip ona uygun uçak gemisi yapmaya soyunuyoruz.
Olacaksa uçak gemisi,  ona uygun ve yakışacak bir uçak geliştirirsiniz. (Yakışacak görünüm anlamında değil!)


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz