LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 17 Aralık 2023, 14:36:34
Uçak gemisi için ne KAAAN ne Hürjet. İkisinin arası çift motorlu bir uçak lazım. Kaan ve Hürjeti yapabiliyorsak, onu da yapabiliriz.

O da olabilir. Benim düşüncem yeni bir motor geliştirmek zorunda kalmamak için tek motorlu bir uçaktı. Çift motorlu olacaksa 20K pound güç üreten bir motor lazım. 40,000 pound güç üreten bir uçak olur işimizi görür. Ama maliyet odaklı düşünürsek tek motorlu TF35000 kullanan bir uçakta olabilir. Mesajı Paylaş

Hürjet motor seçiminde F-404 motoru değil de EJ-200 seçmenin daha sağlıklı olacağını ihaleden önce de belirtmiştim. 17000 ibf'lik F-404 motoru yerine 20200 ibf'lik motor kullansaydık Hürjet'i tam yüklü olarak uçak gemisinden de kaldırabilirdik... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Aralık 2023, 00:02:52
Hürjet motor seçiminde F-404 motoru değil de EJ-200 seçmenin daha sağlıklı olacağını ihaleden önce de belirtmiştim. 17000 ibf'lik F-404 motoru yerine 20200 ibf'lik motor kullansaydık Hürjet'i tam yüklü olarak uçak gemisinden de kaldırabilirdik...
Hatta EJ200'ün seçildiği haberleri sızmıştı bir ara!
Hala olabilir. Yeterki RR, motoru Almanya'nın vetosu olmadan bize verebilsin. Bristol'da kendi Typhoon'larına motor üretiyorlar zaten. Ama Alman menşeli parçalarda ne ölçüde sıkıntı olur? Olurmu? Bu önemli!
EJ200 motoru, RR-XG40 motorundan geliştirilmiş bir motor. Bu motorun geliştirilme masraflarının %85'ini RR, %15'ini de İngiliz hükümeti karşılamış. Bu durumda bu motoru, lisans altı olarak, RR istediği yerde ürettirebilir görünüyor. Mesajı Paylaş

Airbus işinden sonra işler değişecektir denklemler. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 18 Aralık 2023, 14:15:28
Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Aralık 2023, 00:02:52
Hürjet motor seçiminde F-404 motoru değil de EJ-200 seçmenin daha sağlıklı olacağını ihaleden önce de belirtmiştim. 17000 ibf'lik F-404 motoru yerine 20200 ibf'lik motor kullansaydık Hürjet'i tam yüklü olarak uçak gemisinden de kaldırabilirdik...
Hatta EJ200'ün seçildiği haberleri sızmıştı bir ara!
Hala olabilir. Yeterki RR, motoru Almanya'nın vetosu olmadan bize verebilsin. Bristol'da kendi Typhoon'larına motor üretiyorlar zaten. Ama Alman menşeli parçalarda ne ölçüde sıkıntı olur? Olurmu? Bu önemli!
EJ200 motoru, RR-XG40 motorundan geliştirilmiş bir motor. Bu motorun geliştirilme masraflarının %85'ini RR, %15'ini de İngiliz hükümeti karşılamış. Bu durumda bu motoru, lisans altı olarak, RR istediği yerde ürettirebilir görünüyor.

EJ200 motoru ihracat yönetmeliklerini aşabilse bile F404; acemi pilot hatalarını affedebilen, jet tekamül için en uygun motor. EJ200 jet tekamül için ne kadar uygundur acaba? Mesajı Paylaş

Eğitim için F-404, muharip ve denizci uçak için EJ-200 olabilir. Bizimkiler fazla çeşitliliği sevmez ama sonuçta Eurojet envantere girerse zaten problem değil. GE TEİ de ayrı faktör gerçi. Diğer taraftan siyasi problem olmasa F414 de baya iyi motor. 27.000 libreyi de zorlamışlar. Mesajı Paylaş

#1206
Alıntı yapılan: İbrahim - 18 Aralık 2023, 14:53:26
Alıntı yapılan: Yasar - 18 Aralık 2023, 14:15:28
Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Aralık 2023, 00:02:52
Hürjet motor seçiminde F-404 motoru değil de EJ-200 seçmenin daha sağlıklı olacağını ihaleden önce de belirtmiştim. 17000 ibf'lik F-404 motoru yerine 20200 ibf'lik motor kullansaydık Hürjet'i tam yüklü olarak uçak gemisinden de kaldırabilirdik...
Hatta EJ200'ün seçildiği haberleri sızmıştı bir ara!
Hala olabilir. Yeterki RR, motoru Almanya'nın vetosu olmadan bize verebilsin. Bristol'da kendi Typhoon'larına motor üretiyorlar zaten. Ama Alman menşeli parçalarda ne ölçüde sıkıntı olur? Olurmu? Bu önemli!
EJ200 motoru, RR-XG40 motorundan geliştirilmiş bir motor. Bu motorun geliştirilme masraflarının %85'ini RR, %15'ini de İngiliz hükümeti karşılamış. Bu durumda bu motoru, lisans altı olarak, RR istediği yerde ürettirebilir görünüyor.

EJ200 motoru ihracat yönetmeliklerini aşabilse bile F404; acemi pilot hatalarını affedebilen, jet tekamül için en uygun motor. EJ200 jet tekamül için ne kadar uygundur acaba?
Güzel bir noktaya değindiniz. Yeni nesil bir motor EJ200, ve  %15 daha güçlü F404'den. Her ikisinde de FADEC var. Bu, motorun genel kullanımını kolaylaştırır. Uçuş kontrol bilgisayarı ve FADEC ile ej200'de iyi bir eğitim uçağı motoru olabilir. Tabii tek motorlu kullanıma uygun hale getirilmesi lazım.

F404 kullanım masrafı olarak daha ucuz motor. Eğitim uçağına daha uygun.
F404, modern jet uçağı gereksinimleri için biraz yetersiz kalıyor. F/A18, Gripen ve Hal-Tejas gibi uçaklar, yeni versiyonları için f414'e geçtiler. F414'ün ön fanı daha büyük ve güçlü. 1000+lbf kuru ve 4000+lbf daha fazla yaş itki veriyor.

F404, Hürjet eğitim uçağı için ideal motor. Ama hafif saldırı uçağı için yetersiz.

FADEC, gaz ayarı, itki miktarı ve yakıt/hava karışımı kontrollerinin hepsini tek yerde toplayan bir sistemdir. Değişik irtifalarda kullanılacak ideal gaz ayarı/itki/motordevri/karışım kombinasyonunu ayarlar. Bu hem yakıt ekonomisi hemde kullanım kolaylığı sağlar.                                            Mesajı Paylaş

#1207
Alıntı yapılan: Yasar - 18 Aralık 2023, 15:14:57
Alıntı yapılan: İbrahim - 18 Aralık 2023, 14:53:26
Alıntı yapılan: Yasar - 18 Aralık 2023, 14:15:28
Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Aralık 2023, 00:02:52
Hürjet motor seçiminde F-404 motoru değil de EJ-200 seçmenin daha sağlıklı olacağını ihaleden önce de belirtmiştim. 17000 ibf'lik F-404 motoru yerine 20200 ibf'lik motor kullansaydık Hürjet'i tam yüklü olarak uçak gemisinden de kaldırabilirdik...
Hatta EJ200'ün seçildiği haberleri sızmıştı bir ara!
Hala olabilir. Yeterki RR, motoru Almanya'nın vetosu olmadan bize verebilsin. Bristol'da kendi Typhoon'larına motor üretiyorlar zaten. Ama Alman menşeli parçalarda ne ölçüde sıkıntı olur? Olurmu? Bu önemli!
EJ200 motoru, RR-XG40 motorundan geliştirilmiş bir motor. Bu motorun geliştirilme masraflarının %85'ini RR, %15'ini de İngiliz hükümeti karşılamış. Bu durumda bu motoru, lisans altı olarak, RR istediği yerde ürettirebilir görünüyor.

EJ200 motoru ihracat yönetmeliklerini aşabilse bile F404; acemi pilot hatalarını affedebilen, jet tekamül için en uygun motor. EJ200 jet tekamül için ne kadar uygundur acaba?
Güzel bir noktaya değindiniz. Yeni nesil bir motor EJ200, ve  %15 daha güçlü F404'den. Her ikisinde de FADEC var. Bu, motorun genel kullanımını kolaylaştırır.

F404 kullanım masrafı olarak daha ucuz motor. Eğitim uçağına daha uygun.
F404, modern jet uçağı gereksinimleri için biraz yetersiz kalıyor. F/A18, Gripen ve Hal-Tejas gibi uçaklar, yeni versiyonları için f414'e geçtiler. F414'ün ön fanı daha büyük ve güçlü. 1000+lbf kuru ve 4000+lbf daha fazla itki veriyor.

F404, Hürjet eğitim uçağı için ideal motor. Ama hafif saldırı uçağı için yetersiz.

Ben EJ-200'ü önerirken F-404'e göre daha fazla güç üretmenin yanı sıra ABD üretimi motorlara alternatif kullanabileceğimiz tek Batı  ürünü motoru olarak EJ-200 kaldığı için bunu söyledim...

Yumurtaları hep aynı sepete koyuyoruz... Bu bizim en büyük sorunumuz...ABD ambargosu oluyor Avrupa ambargosu olmuyor mu diyebilirsiniz ama en azından alternatif yaratılmış olacaktı HürJet için EJ-200 seçilerek...

Hadi Avrupa'nın elinde KAAN için yeterli güçte motor yok orada F-110 tercihi doğru olabilir ama Hürjet'de yine ABD motoru tercih edilmesi büyük hataydı... Mesajı Paylaş

#1208
Alıntı yapılan: Yasar - 18 Aralık 2023, 15:14:57
Alıntı yapılan: İbrahim - 18 Aralık 2023, 14:53:26
Alıntı yapılan: Yasar - 18 Aralık 2023, 14:15:28
Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Aralık 2023, 00:02:52
Hürjet motor seçiminde F-404 motoru değil de EJ-200 seçmenin daha sağlıklı olacağını ihaleden önce de belirtmiştim. 17000 ibf'lik F-404 motoru yerine 20200 ibf'lik motor kullansaydık Hürjet'i tam yüklü olarak uçak gemisinden de kaldırabilirdik...
Hatta EJ200'ün seçildiği haberleri sızmıştı bir ara!
Hala olabilir. Yeterki RR, motoru Almanya'nın vetosu olmadan bize verebilsin. Bristol'da kendi Typhoon'larına motor üretiyorlar zaten. Ama Alman menşeli parçalarda ne ölçüde sıkıntı olur? Olurmu? Bu önemli!
EJ200 motoru, RR-XG40 motorundan geliştirilmiş bir motor. Bu motorun geliştirilme masraflarının %85'ini RR, %15'ini de İngiliz hükümeti karşılamış. Bu durumda bu motoru, lisans altı olarak, RR istediği yerde ürettirebilir görünüyor.

EJ200 motoru ihracat yönetmeliklerini aşabilse bile F404; acemi pilot hatalarını affedebilen, jet tekamül için en uygun motor. EJ200 jet tekamül için ne kadar uygundur acaba?
Güzel bir noktaya değindiniz. Yeni nesil bir motor EJ200, ve  %15 daha güçlü F404'den. Her ikisinde de FADEC var. Bu, motorun genel kullanımını kolaylaştırır. Uçuş kontrol bilgisayarı ve FADEC ile ej200'de iyi bir eğitim uçağı motoru olabilir. Tabii tek motorlu kullanıma uygun hale getirilmesi lazım.

F404 kullanım masrafı olarak daha ucuz motor. Eğitim uçağına daha uygun.
F404, modern jet uçağı gereksinimleri için biraz yetersiz kalıyor. F/A18, Gripen ve Hal-Tejas gibi uçaklar, yeni versiyonları için f414'e geçtiler. F414'ün ön fanı daha büyük ve güçlü. 1000+lbf kuru ve 4000+lbf daha fazla itki veriyor.

F404, Hürjet eğitim uçağı için ideal motor. Ama hafif saldırı uçağı için yetersiz.

FADEC, gaz ayarı, itki miktarı ve yakıt/hava karışımı kontrollerinin hepsini tek yerde toplayan bir sistemdir. Değişik irtifalarda kullanılacak ideal gaz ayarı/itki/motordevri/karışım kombinasyonunu ayarlar. Bu hem yakıt ekonomisi hemde kullanım kolaylığı sağlar.                                           

F404 hafif taarruz uçağı için de yeterlidir diye düşünüyorum ben, sonuçta bu uçak ana muharebe uçağı olmayacak. Daha güçlü bir motorla Hürjet üretseydik bile iş navalize olmaya geldiğinde tam kapasite kullanmazdık o uçağı. Peki niye böyle düşünüyorum? Çünkü bu sadece kullanılacak olan uçağa bağlı değil, uçak gemisine de bağlı. CATOBAR sistemi olan bi' gemi çok pahalıya mâl olur bize, ardındaki teknolojik zorluğa değinmiyorum bile.  Dikey iniş kalkışta da aynı mevzu var. Hem o tarz bir uçak yapılmaz, yapılsa da pahalıya mâl olur. Geriye STOBAR kalıyor, bu hem diğerlerine nispetle ucuz hem de kolay, lakin üzerinden kalkabilen uçak çeşidi çok az, kalkan uçakların da o masrafa kaldırdığına değer faydalı yükü olur mu? Mesajı Paylaş

STOBAR sistemli , üzerinde Hürjet Naval , Akıncı , KE ,Bayraktar 3 ,MİUS kullanılacak 260-280 metre arası bir uçak gemisi yapılması düşünülüyor...

Yapılmalı mı ben TCG Anadolu'ya da karşıyım şöyle karşıyım ;

Hava savunma destroyeri , 3600-4500 ton arası fırkateynler  ve daha ötesi bu konunun uzmanı Sayın Battlestar'ın dediği gibi çeşitli irtifalarda etkin yerli hava savunma füzelerini bu gemilerin VLS'lerine hızla entegre edici çalışmalar daha öncelikli olmalı... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz