LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#490
sessiz gemi nedir yahu ? hayalet gemi falan filan hikaye bunlar. tek hayalet gemi Uçan hollandalıdır ( :) ) gerisi efsanedir. Ayrıca radar izinin düşük oldugunuda hiç sanmıyorum. Neyse benim nazarımda İ sınıfı üretilmeden eskimiş bir gemidir. Kara kuvvetlerinde 4 tekerli land roverlar var. Ne dogru düzgün asker taşıyabilirsin nede lojistik yapabilirsin lüzumsuz saçma sapan bir araçtır. İ sınıfı benim gözümde askeriyedeki land roverla aynı eş değerde. ne dogru düzgün hava savunma yapabileceksin (cafrad yok) nede dogru düzgün güdümlü füze atabileceksin. EE ? 60 yıllık gemiler İ sınıfının vereceği hizmeti şuan veriyolar zaten. Donanma amirallerimizi kafa yapısı bakımından diğer kuvvet generallerinden ayrı tutarım. Daha bilimsel bir düşünce yapısı var ama bu planlama bana tuhaf geliyor. Vardır bir bildikleri diyorum. Mesajı Paylaş
ムゲン (mugen) - Japonca bir kelime olup ,  Türkçede "sonsuz" anlamına gelir.

#491
Katil mi diyeyim ne diyeyim? O land roverin üstünü açarsan arkasına diklemesine füze koyarsan sürücünün yanına optik koyarsan yaklaşık 6 tankı mıhlayabilirsin. Hava savunması başka gemilerde olur bu bir platform ve gayet sürü gücüne dayalı. Tim gibi bir ağırmakineli bir keskinnişancı ve piyade. Bir aktif radar yayıcısını alıcısı değil alıp koyarsan pasifler de sessiz sessiz yanaşır maç biter eğer gözü kör ederlerse şansları var ama aktif radar yaymak da basit iş. Uzman değilim. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 31 Mart 2019, 18:32:01
Alıntı yapılan: Mermi - 31 Mart 2019, 15:28:39
Belharra sınıfı gemiler benim çok hoşuma gidiyor. Çok fonksiyonlu gemi. Tasarımıda hoş. Her tür amaç için kullanılır.

Benim kişisel olarak hayalim şu olurdu;

2030 Turkish Navy

12× Belharra sınıfı veya Type 26 çok amaçlı firkateynler. 350 Km Aesa radar, 32 Vls, Gezgin atma kabiliyeti, istenildiği zaman Aster 30 veya SM-2 block III
Koyarak hava savunma gemisi olarakta kullanılabilen çok amaçlı fırkateyn.

6× Sejong the great sınıfı 10 bin ton 48+48 toplam 96 Vls olan ciddi muhimmat yüklü. Tam kapasite her türlü saldırıyı durdurabilecek. Çok büyük Hava savunma muhribi. Isterdim.
14× Aıp debizaltı
10× Son derece Stealh hücumbotlar.
6× P8 poseidon
20×F-35B

Karadeniz donanması;
1× Sejong the great sinıfı
3x Belharra sinıfı( Belharra'lar, 8× Aster 30 dolu)
3×  Aıp denizaltı
2× Hücumbot

Ege donanması;
2× Sejong the great sınıfı
3× Belharra sınıfı ( Gezgin Cruise yüklü )
4×Aıp denizaltı
4x Hücumbot

Doğu Akdeniz donanması
2x Sejong the great sınıfı
4x Belharra sınıfı ( Gezgin Cruise yüklü )
4x Aıp Denizaltı
4x Hücumbot

Deniz aşırı görev gücü
1x LHD
1x Sejong the great sınıfı
2x Belharra sınıfı( 8x Aster 30 yüklü)
1x Aıp denizaltı


Bu çapta bi donanma isterdim açıkçası. 15, 20 milyar dolar harcamayı bulabilir. Ama işin sonunda Anadoluyu geçilmez kılabiliriz.

Not: Sejong the great , Belharra diye yazarken o gemileri kastetmiyorum. Onların özelliklerinde Türk üretimi olarak kastediyorum. 2005- 2015 arası planlamayı yapıl 2015- 2030 arası bu donanmayı oluşturabilirdik.

Hocam belharra menzili düşük bir gemi pek açık denizlere göre değil. Zaten Fransızlar la fayette'ler yerine iç denizlerde yüksek hızda asw/asuw yapsın diye ve mısır, yunanistan vb. alt klasman ülkelere üst sınıftan satmak için ürettikleri bir gemi. Orjinalinde 16 olan vls'nin 32 opsiyonu olması nedeni'de bahsettiğim tarzda ülkelere hava savunma fırkateyni olarak kitlemek amaçlıdır . Muhtemelen 24 aster-30 32 aster-15 konfigürasyonu sunacaklar . Bu sayıda hedef ülkeler için iyidir. Zamanında büyük ülkelerin bile gemilerini bütün vls'ler tam dolu kullanmadıklarını duymuştum. Yine belharra'da böyle bir 4 yüzlü aesa radar kullanma sebepleri aster-30 kullanarak bir nevi hava savunma gemisi olarak satacaklarından heraklesten daha kapsamlı bir şeyler lazımdı. Gerçi herakleslede aster-30 atılabiliyor ancak seafire ile daha iyi bir alan hakimiyeti sağlanabiliyor.

Sejong the Great (DDG 991) sınıfı Tf-2000'den başarısız bir gemi olacak . Bir kere stealth değil. Biz tf-2000'den stealth bir gemi formu sınırlıda olsa bekliyoruz.Onun dışında Tf-2000 üzerinde şimdiye kadar batı bloğunda yapılmış en uzun menzilli ve S bant, X bant, İff ve 4 yüzey aesa atış kontrol radarını komplike olarak taşıyan tek radar olacak. Amerikalılar bile zumwalttda an/spy-3 ile an/spy-4'ü komplike olarak X bant, S bant kullanacaklardı ama maliyetlerden dolayı an/spy-3'e s bant kabiliyeti kazandırıldı.Yani bu ne demek Çafrad gibi aynı anda s bantla tarama yaparken x bantla angajman sağlamak yerine s bant modunda tarama yaparken hedeflere angajman için x bant moduna geçmek zorunda kalacak.

Radar özelinde bakarsakta şu an hali hazırda kullanılan an/spy1 radarı 320 km civarı bir menzile sahip. Arama anlamında Çafraddan çok geride. Yine şu an zumwaltta kullanılacak an-spy3 de gayriresmi 320 km menzile sahip s bant modunda menzili x bantla aynımı olur artar mı bilmiyorum ama eğer kullanılsaydı an/spy4 450 km bir menzili olacaktı zaten  an-spy3 s bant modunda 450+ km bir performans gösterseydi zaten en baştan gemi tek radar üzerine planlanırdı diye düşünyorum. Zaten ddx ilk aşamada balistik füze savunması yapması beklenen bir gemi değildi. Cgx öyleydi ama onun yerine de  An-spy6 'lı Burkeleri yaptılar. Kaldı ki o radar da An-Spy1'den %30 daha güçlü bir radar ki buda yine 420-430 km civarı çafrad'dan fazla değil. Ha x bant radarları veya modları Çafrad'dan uzun menzilli çünkü bu gemiler Sm-3 ve sm-6 gibi çok farklı yolun yolcusu çok uzun menzilli füzelere destek olacak radarlar. Çafrad'ın 150 km'lik çfr'si bariz geminin 120-150 km menzilli aster-30/siper tarzı bir füze üzerine kurgulandığını gösteriyor.


Vls konusu sizi biraz endişelendiriyor sanırım. İlk olarak şunu kabul etmeliyiz hocam. Bizim çok fazla gemi platformuna ihtiyacımız var. O yüzdende maliyeti etkin tasarımlara ve konfigürasyonlara ihtiyacımız var. Þimdi biz İ sınıfını 140-150 metre 48 vls birşey yapabilirdik. Üstüne çafrad yetişmese bile Smart-L vs. koyabilirdik. Ama daha fazla vls daha uzun gövde , daha uzun gövde daha fazla tonaj, daha fazla tonaj daha büyük ve gelişmiş tahrik sistemi motor aktarım organları felan demektir ki bu da ek ağırlık demek bu yeni tahrik sisteminin yakıt sarfiyatı fazla olacağından kabul edilebilir menziller için daha çok yakıt bunun için depo kısaca bunların hepsi ek ağırlık ek maliyet demek. Yine gördüğümüz gibi TF-2000'de çok ağır ve uzun 90 vls'li bir alet olsa inanın maliyeti beklendiği gibi 750-1 milyar dolar arası olmazdı. Stealth olmayan daha kötü radarlı Japon Maya sınıfı 1.5 milyar dolarlara varan maliyetlere sahip.

Sonuç olarak daha makul mantıklı ve göreve yönelik ama sayı olarak fazla gemiler üretmeye çalışıyoruz. Þu anki filo genişliğinin ben en az 4-6 gemi arası fazlalaşmasını bekliyorum bu sayede. Tabi İ sınıfının 16 vls ve Tf-2000'nin muhtemelen 48 vls olacak olması bu gemilerin gezgin atamayacak olması anlamına gelmez. Bu gemilerde 16x ssm lançeri var. Muhtemelen 8x Gezgin 8x Atmaca şeklinde kullanılıp lançerler yanlama olduğundan boydada artış olmayacak. Tf-100 ise tamamen kara saldırı ağırlıklı bir gemi olacağından tf-2000 ile aynı gövde de olsa bile vls yükünün büyük kısmı essm+ gezgin için kullanılacaktır.
Bilmiyorum hocam. Japonya, Kore'nin, Ingilizlerin koca koca gemilerini gördükçe imreniyorum. Avustralyasına, Kanadasina kadar hep büyük tonajli gemiler. Milgem korvet, i- frkateyn hiç vizyonumuzu yansıtmıyor. Ben biraz az olsun ama saglam olsun. Cok güclü olsun kafasındayım. Bir aralarda F-15'leri gördükçe moralim bozuluyordu. Neden F-4 modernize edeceğimize üstune 30 adet F-16 block 52 alacağımıza 40, 50 F-15SE almadik diye içim içimi yiyordu. Aynı sekilde tank konusuda, en begendiğim tanklar ingiliz challenger, Israil merkava tankları sebebi ise meskun mahal tankları olması. Yürüyen kale gibi olmalarından. Mesela ben strateji oyunları oynarkende hep çok para verip zırhları cok güçlü olan birlikleri alıyorum. Hep savunma yapa yapa ilerliyorum. Ve genelde de hep kazanırım bu yöntemle. Biraz israil anlayışı.

Type 26 için ne dersiniz ? Sizce nasıl bir gemi ? Mesajı Paylaş

İyiniyetliyim.

F35 leri bekliyorduk o yüzden değiştirmedik. Uçaklar sağlamdı. Para harcamayalım dedik malum lobiler ve yancıları bu paralar nereye gidiyor diye bastırıyordu zaten.
Tankımızın zırhı radara en az görüntü verecek cinstendi iyiydi.
Motor yapılır dert değil.
Övdüğün tanklar radara basit yöntemlerle yakalanan ciks tanklar bu kadar biliyorum. Neyse. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Mart 2019, 18:34:27

Sayın Partikül  hocam , nezaket gösterip cevap yazdınız teşekkürler ama...

Estağfurullah hocam, arkadaşça sohbet ediyoruz sonuçta:) Yalnız benim dikkat çekmek istediğim nokta şurası ki; malumunuz, projelerin kendine has olgunlaşma süreçleri vardır. Alt sistemler içinde aynı mantık söz konusu. Örneğin TF-2000 projesini ele alırsak; hali hazırda kavramsal tasarım sürecinin devam ettiği anlaşılıyor. Projenin son halinin neye benzeyeceği konusunda halen belirsizlikler var. Ben bu sürece kısaca PROJENİN OLGUNLAÞMA SÜRECİ diyorum. Diğer taraftan kavramsal tasarımı tamamlanmış ve başlamaya hazır İ SINIFI FİRKATEYN projemiz vardı. Bir tarafta olgunlaşmış, diğer tarafta olgunlaşmayı bekleyen projeler var diyelim. Karar veren olsanız hangisine öncelik verirsiniz?  Ayrıca Türkiye' nin yakıcı gündemini de gözden kaçırmayalım. Doğu Akdeniz ısınıyor yani... Fazladan birkaç tane fırkateynimiz olsa fena mı olur?    Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mugen - 31 Mart 2019, 18:58:27
sessiz gemi nedir yahu ? hayalet gemi falan filan hikaye bunlar. tek hayalet gemi Uçan hollandalıdır ( :) ) gerisi efsanedir. Ayrıca radar izinin düşük oldugunuda hiç sanmıyorum. Neyse benim nazarımda İ sınıfı üretilmeden eskimiş bir gemidir. Kara kuvvetlerinde 4 tekerli land roverlar var. Ne dogru düzgün asker taşıyabilirsin nede lojistik yapabilirsin lüzumsuz saçma sapan bir araçtır. İ sınıfı benim gözümde askeriyedeki land roverla aynı eş değerde. ne dogru düzgün hava savunma yapabileceksin (cafrad yok) nede dogru düzgün güdümlü füze atabileceksin. EE ? 60 yıllık gemiler İ sınıfının vereceği hizmeti şuan veriyolar zaten. Donanma amirallerimizi kafa yapısı bakımından diğer kuvvet generallerinden ayrı tutarım. Daha bilimsel bir düşünce yapısı var ama bu planlama bana tuhaf geliyor. Vardır bir bildikleri diyorum.
Senin bu dediğine bana göre milgem giriyor.  Sadece 12 km menzili ile ram bulunan milgem ne yapabilir. Ne milgem nede I-frkateyn vizyonumuzu yansıtmıyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Partikül - 31 Mart 2019, 20:23:50
Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Mart 2019, 18:34:27

Sayın Partikül  hocam , nezaket gösterip cevap yazdınız teşekkürler ama...

Estağfurullah hocam, arkadaşça sohbet ediyoruz sonuçta:) Yalnız benim dikkat çekmek istediğim nokta şurası ki; malumunuz, projelerin kendine has olgunlaşma süreçleri vardır. Alt sistemler içinde aynı mantık söz konusu. Örneğin TF-2000 projesini ele alırsak; hali hazırda kavramsal tasarım sürecinin devam ettiği anlaşılıyor. Projenin son halinin neye benzeyeceği konusunda halen belirsizlikler var. Ben bu sürece kısaca PROJENİN OLGUNLAÞMA SÜRECİ diyorum. Diğer taraftan kavramsal tasarımı tamamlanmış ve başlamaya hazır İ SINIFI FİRKATEYN projemiz vardı. Bir tarafta olgunlaşmış, diğer tarafta olgunlaşmayı bekleyen projeler var diyelim. Karar veren olsanız hangisine öncelik verirsiniz?  Ayrıca Türkiye' nin yakıcı gündemini de gözden kaçırmayalım. Doğu Akdeniz ısınıyor yani... Fazladan birkaç tane fırkateynimiz olsa fena mı olur?

Kısa vadede donanma politikası açısından fırkateyn sayının artırılması beklentisi temel amaçsa İ sınıfı üretimi konusunda kesinlikle haklısınız.
Benim " "İ sınıfı üretim düşüncesi hataydı" söylemim TF-2000 hava savunma fırkateyn projesinden tamamen bağımsız bir mesele... Benim için TF-2000 ; donanmanın tüm teknolojik alt yapı gelişme sürecinin doruk noktası ve üretimi-yapımı uzun süreç gerektiren apayrı rüya niteliğindeki bir proje...Zaten 1 milyar dolarlık maliyet hesabı bunun kanıtı...

Benim İ sınıfı eleştirimin nedeni , İ sınıfının ebat-tonaj olarak ;
Ada sınıfı korvet (Başlangıç platformumuz) ile TF-2000 (Nihai amaç platformu) arasında genel maksat fırkateyni görevlerini yapabilecek ; daha geniş silah yükü taşıyabilme esnekliğine sahip bir platform beklentime uymaması...

Ada sınıfı , 99 metre 2300 ton ; TF-2000 , 150 metre 7-8 bin ton . O zaman benim düşünceme göre , bu iki platform arasında denizaltı savunma,su üstü harp vb görevleri yapacak 4-5 bin tonluk bir fırkateyn platformu gerekiyor....

"Para yok Meko 'lar ile mecburen idare edeceğiz" deselerdi anlardım ama biz mutlaka yerli bir fırkateyn de yapacağız deyip ileride geliştirdiğimiz gezgin,atmaca,çafrad,hisar gibi sistemleri üstünde barındırma BÜYÜKLÜĞÜNE  , bence sahip olması zor olan
3000 tonluk İ sınıfı ortaya çıkarılınca biraz hayal kırıklığına uğradım...

Hele bir de TF-100 de ortaya çıkınca bu mali portrede bilemedim donanmanın amacı ne...  Acaba sizin de belirttiğiniz gibi Ada sınıfını biraz uzatıp İ sınıfına çevirmek ; sıfırdan 4-5 bin tonluk fırkateyn yapmaktan eldeki teknoloji açısından daha ulaşılabilir mi gözüktü? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mermi - 31 Mart 2019, 21:01:51
Alıntı yapılan: Mugen - 31 Mart 2019, 18:58:27
sessiz gemi nedir yahu ? hayalet gemi falan filan hikaye bunlar. tek hayalet gemi Uçan hollandalıdır ( :) ) gerisi efsanedir. Ayrıca radar izinin düşük oldugunuda hiç sanmıyorum. Neyse benim nazarımda İ sınıfı üretilmeden eskimiş bir gemidir. Kara kuvvetlerinde 4 tekerli land roverlar var. Ne dogru düzgün asker taşıyabilirsin nede lojistik yapabilirsin lüzumsuz saçma sapan bir araçtır. İ sınıfı benim gözümde askeriyedeki land roverla aynı eş değerde. ne dogru düzgün hava savunma yapabileceksin (cafrad yok) nede dogru düzgün güdümlü füze atabileceksin. EE ? 60 yıllık gemiler İ sınıfının vereceği hizmeti şuan veriyolar zaten. Donanma amirallerimizi kafa yapısı bakımından diğer kuvvet generallerinden ayrı tutarım. Daha bilimsel bir düşünce yapısı var ama bu planlama bana tuhaf geliyor. Vardır bir bildikleri diyorum.
Senin bu dediğine bana göre milgem giriyor.  Sadece 12 km menzili ile ram bulunan milgem ne yapabilir. Ne milgem nede I-frkateyn vizyonumuzu yansıtmıyor.
Aynen öyle. Bilhassa arkasına TF2000 yapacaksan İ sınıfı tamamen saçmalık olarak kalıyor. Madem ferrari yapacaksın neden tofaşla ugrasıyorsun gibi birşey oluyor. Ben TF2000in bile tasarımının tekrar gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum daha baş topuna railgun yada ileri seviyede lazer koyabilirsin. Bizim mühendisler tasarımları mevcut gemiler ve yine mevcut tasarım becelerine göre yapıyor. Yalnız kaç yıl geçti o tasarım üstünden... 2025te hizmete girecek bir geminin 2030larının hatta 2040larının kafa yapısı - tasarımıyla yapılması gerekiyor. Bakın 5. nesil ucak için konusuyoruz dünya insansız uçak diyor. bunu 2040lardan sonrası için diyor. Mesajı Paylaş
ムゲン (mugen) - Japonca bir kelime olup ,  Türkçede "sonsuz" anlamına gelir.

Arkadaşlar bir gemi yaptık diye ölene kadar kullanacağız bakışıyla bakmayalım. Artık bu alanda eski Türkiye değiliz. Envanter güzel sayılara ulaştığında Milgemleri 2. el olarak bir ülkeye satıp İ sınıfını ASW görevine atayıp 4 senelik yeni bir sınıf veya Tf-100 sayısını 8'e çıkartabiliriz.

Diğer yandan lazer ciws ve Elektromanyetik top için Tf-100'ü bekleyelim. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 31 Mart 2019, 21:55:46
Arkadaşlar bir gemi yaptık diye ölene kadar kullanacağız bakışıyla bakmayalım. Artık bu alanda eski Türkiye değiliz. Envanter güzel sayılara ulaştığında Milgemleri 2. el olarak bir ülkeye satıp İ sınıfını ASW görevine atayıp 4 senelik yeni bir sınıf veya Tf-100 sayısını 8'e çıkartabiliriz.

Diğer yandan lazer ciws ve Elektromanyetik top için Tf-100'ü bekleyelim.
Bu dediğin mantıklı ama zaman çok uzun. Ilk TF-100 ne zaman kimbilir. Bizim için madem bu gemi tasarım süreci uzun sürüyor madem başka ülkeden destek alabiliriz. TF-X'de olduğu gibi. Ispanyollar benim hep aklımda. Birde ben şunu merak ediyorum. TF-2000 ile TF-100 aynı anda başlayamaz mıyız ? Askeri tersane TF-2000'e odaklansın. Başka bir ülke ile sivil tersanede çok amaçlı frkateyn üretelim. illede tasarım bizim olması gerekmiyor. Çafrad, Gezgin, Atmaca, Genesis koyalım bizim oldu zaten. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz