LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

"""hawkers:
arkadaşlar Bu kaç kez gerek TRM de gereksede açıklamalarda bir deniz bişeyi konferansındada belirtilde lpd ve lhd projeleri ayrı projeler. lhd için juan carlosun biraz daha ağırı yani bir hafifuçak gemisi teklif ediyor navantia ortak üretim için. siz o +16 f-35 ne için sanıyorsunuz. lpd de ayrı bir proje sanırım o da stm ye verilir. bizim istediğimiz lpd levendden biraz daha büyük çok uzun vadede 1+1 levend  1 adette juan carlos tipi bir lac olabilir."""


Arkadaşlar aslında ben çok daha önce bahsedecektim ama nasip bugüneymiş.

Ekim 2010'da düzenlenen 3.Deniz Sistemleri Seminerinde SSM Deniz Araçları Daire Başkanı Serdar Demirel'in sunumunda aktardığı, sözleşmesi henüz imzalanmamış ancak faaliyetleri devam eden başlıca projeler ve bu projelere ilişkin 2010 yılı gelişmeleri ise şu şekilde sıralanmıştı:

1.Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD), 1 adet: TÇD yayınlandı2.Denizaltı Kurtarma Ana Gemisi, 1 adet: İstanbul Denizcilik ile sözleşme görüşmeleri
3.MTA Sismik Araştırma Gemisi, 1 adet: Teklif Bekleme
4.Kurtarma ve Yedekleme Gemisi, 2 adet İstanbul Denizcilik ile sözleşme görüşmeleri
5.Acil Müdahale ve Dalış Eğitim Botu, 2 adet: TÇD hazırlık
6.Amfibi Gemi (LST), 2 adet: ADİK ile sözleşme görüşmeleri
7.Yelkenli Okul Gemisi, 2 adet: TÇD hazırlık
8.TF-2000, 4 adet: Fizibilite çalışması tamamlandı
9.Denizde İkmal Muharebe Destek Gemisi, 1 adet: Proje Yönetim Planı hazırlık çalışmaları

Ve önümüzdeki dönemde, TÇD, sözleşme imza ya da plan aşamasında ele alınacak, bir başka deyişle 2011 yılından itibaren SSM gündeminde üst sıralara yerleşecek projeler olarak da şunlar sıralandı:1.MilGem diğer gemiler
2.LPD
3.TF-2000
4.Türk Tipi Hücumbot
5.Mayın Tarama Gemileri
6.TF-100
7.Hava Yastıklı Çıkarma Aracı (LCAC)
8.Yelkenli Okul Gemisi
9.Denizde İkmal ve Muharebe Destek Gemisi
10.LHD
Mesajı Paylaş

Özellikle kırmızı alanda bilgilere dikkat ederseniz LPD ve LHD projelerinin iki ayrı proje olduğunu görürsünüz.
Daha ayrıntılı bilgiyi
http://www.siyahgribeyaz.com/2010/10/3-deniz-sistemleri-semineri.html#more
adresinden okuyabilirsiniz.
İnşaallah her ikisi de başarılır ve her iki sistem de Deniz Kuvvetleri envanterimize katılırlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: hawkerx - 04 Şubat 2011, 16:43:10
arkadaşlar Bu kaç kez gerek TRM de gereksede açıklamalarda bir deniz bişeyi konferansındada belirtilde lpd ve lhd projeleri ayrı projeler. lhd için juan carlosun biraz daha ağırı yani bir hafifuçak gemisi teklif ediyor navantia ortak üretim için. siz o +16 f-35 ne için sanıyorsunuz. lpd de ayrı bir proje sanırım o da stm ye verilir. bizim istediğimiz lpd levendden biraz daha büyük çok uzun vadede 1+1 levend  1 adette juan carlos tipi bir lac olabilir. Ama çok maliyetli ancak açık deniz filosu istiyorsak ve tf-2000 ,tf-100 milgem vs vs de satış başarısı gösterilirse . finanse edilir.
Tekrar ve tekrardan
LPD ilk proje ve 2016 gibi envantere katılması planlanıyor son hali ile bizim isterlerimizi karşılayan gemi bir LHD ve ispanyollarında teklifi buna dönük JuanCarlos un bir türevi ,diğer iki en muhtemel adaylar ise italyanlar ve G.Kore
Tekrar ve tekrardan
envanterimize katacağımız gemi isterlerimiz ışığında bir LHD olacak fakat bizim TANIMLAMA/SINIFLAMAMIZ lpd olacak.
LHD ise LPD den sonra gelecek ve mevcut altyapının tecrübesi kullanılacak bu gemide muhtemelen LHD tanımlamasına rağmen Ocean tarzında ve yine muhtemelen kardeşinden daha büyük ve ağır olacak bir Uçak/Helikopter gemisi olacak.
Muhtemelen TF-2000 ve LHD nin takvimleri aşağı yukarı aynı olacak TF-100 zaten bunlardan sonra dolayısıyla bunlarla LHD finansmanı söz konusu pek olmaz Milgem için düşünülebilir.
Hali hazırda F-35B alım beyanı bulunmamakta toplam 116 platformda F-35A zaten F-35B nin ne olacağıda mechul bundaki sorunlar bütün programı baltalar nitelikte eğer F-35 hazır olur ise '20 ye doğru alım olabilir.

Saygılar. Mesajı Paylaş

@süper çavuş,
peki biz neden lhd olan bir gemiyi ısrarla lpd diye tanımlıyoruz? kendi standartlarımız mı böyle yoksa uymamız gereken uluslararası anlaşmalar mı var? bu konuda bilgilendirirseniz çok makbule geçer. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Alıntı yapılan: UYVAR - 04 Şubat 2011, 21:49:03
@süper çavuş,
peki biz neden lhd olan bir gemiyi ısrarla lpd diye tanımlıyoruz? kendi standartlarımız mı böyle yoksa uymamız gereken uluslararası anlaşmalar mı var? bu konuda bilgilendirirseniz çok makbule geçer.

Soru başkasına sorulmuş ama ben cevaplamaya çalışayım.Juan carlosu inşaa eden şirketin müdürü ''Sizin isteklerizi ancak juan carlos sınıfı bir gemi karşılar'' demişti bize.

Sonuç biz lpd istiyoruz ama bu platformdan isteklerimizi karşılayacak gemi lhd boyutunda bir gemi.Ana problem de bu... Mesajı Paylaş

Kesin bir bilgim yok ama tahminim siyasi olduğu yönünde dış politika için olabilir misal TF-2000 ler içinde 7000 tondan bahsedilmekte ve hizmete girecek gemi daha da ağır olabilir ama biz firkateyn olarak tanımlıyoruz bu sadece bizim yaptığımız birşeyde değil misal japon Osumi ninde sınıfı bir LST .

Saygılar . Mesajı Paylaş

teknik bilgim sıfıra yakındır ama siyasetten anlarım. bence tüm bu çabalar, Türkçemizdeki ''güzel adlandırma'' kavramının alanına giriyor. vereme ''ince hastalık'' der gibi... var olan bir silahlanma yarışını örtbas etmeye yönelik. ileride diplomatik koz olarak kullanmaya yönelik. yoksa bizim ne işimiz var ''açık denizlerde''..? Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

"Türk LPD'sinin Temel
İsterleri
BİD ile TÇD'nda tanımlanan LPD gemisi
arasında başta personel ve yük
taşıma kapasitesi ile helikopter spot sayısı ve
helikopter hangarının konfigürasyonu olmak
üzere birçok açıdan dikkat çekici farklar bulunmaktadır.
TÇD'nda LPD gemisinin personel
taşıma kapasitesi; 19o gemi personeli, 56
uçuş personeli, 2oo HRF[M] veya MHDGG
personeli, 5o sağlık personeli ve 7oo amfibi
personeli [HRF(M) teşkil edildiğinde amfibi
personnel sayısı 55o'ye düşürülecektir] olarak
verilirken, BİD'nda personel taşıma kapasitesi;
15o gemi personeli, 17 helikopter personeli,
15 Müşterek Harekat Deniz Görev Grubu
[MHDGG] ve 56o Amfibi Deniz Piyade Taburu
personeli [115 kişiden oluşan HRF(M) personeli
gemide görevlendirildiğinde amfibi personel
sayısı azami 46o olacaktır] olmak üzere
toplam 751 olarak verilmiştir. TÇD'na göre
LPD; 46 üst subay, 132 subay, 16 bayan subay,
278 astsubay ve 596 uzman erbaş ve er için
olmak üzere toplam 1.o68 personel için yeterli
sayıda kamara/mangaya sahip olacaktır.
Gemi, araç güvertesinde; 13 adet Ana Muharebe
Tankı, 27 adet Amfibi Zırhlı Hücum
Aracı [21'i Personel Taşıma, üçü Komuta ve
üçü Kurtarma konfigürasyonunda], altı adet
Zırhlı Personel Taşıyıcı [ZPT], 33 adet muhtelif
tip ve ağırlıkta araç ve 15 adet römorktan oluşan
toplam 94 adet aracı taşıyabilecektir. Her
biri biradet M60A3 AMT taşıma kapasiteli dört
adet LCM'yi ve gerektiğinde LCM'lerin yerine
her biri bir adet M60A3 taşıma kabiliyetine
sahip olan iki adet LCAC'ı, tanklar üzerlerinde
yüklü durumda iken taşımaya uygun yapıda
bir havuza sahip olması istenen LPD, çıkarma
araçlarının ve AAV'lerin gemiye yüklenişi için
en fazla 12o dakika içinde seyir durumundan
[kıç rampa/kapak kapalı] havuza su alıp dalmış
duruma [kıç rampa/kapak açık] geçebilecek
ve yükleme tamamlandıktan sonra en fazla
15o dakika içerisinde havuzdan suyu boşaltıp
yeniden seyir durumuna geçebilecektir.
LPD gemisi, dört adet en az 15 tonluk GM
veya SUH/DSH/Taarruz helikopterinin aynı
anda konuşlanabileceği ve uçuş harekatı yapabileceği
yeterli büyüklükte ve mukavemette
[iniş/kalkış yapacak hava araçlarının yol açacağı
zemin etkisi (hava basıncı) ve yüksek sıcaklıktaki
egzost gazlarının yaratacağı etki vedeformasyona karşı gerekli yapısal mukavemet
ve ısı izolasyonuna sahip olması isteniyor]
bir helikopter güvertesine ve dört adet GM
veya SUH/DSH/Taarruz helikopteri ile üç adet
İnsansız Hava Aracı [İHA]'nın konuşlandırılabileceği
büyüklükte bir hangara sahip olacaktır.
Helikopter güvertesinde bulunacak dört
adet spot'un, S-70B Sea Hawk, AW149 ve CH-
47F Chinook helikopterleri ile V-22 Osprey
tilt-rotorlu hava araçlarının emniyetle kalkış ve
iniş yapabilmesine imkan tanıyacak büyüklükte
ve mukavemette olması, helikopter güvertesinin
en az 35 ton iniş/kalkış ağırlığına
sahip helikopter, tilt-rotorlu hava vasıtası ve
İHA'ların iniş/kalkışına uygun yapı ve donanıma
sahip olası ve 3o tona kadar tekerlekli/
paletli araçlar ile standart konteynerlerin
güvertede taşınabilmesi istenmektedir. Helikopter
hangarındaki hava araçları ve araç güvertesindeki
ZPT ve diğer araçların ana [uçuş]
güverteye emniyetli taşınmalarında kullanılmak
üzere gemide asgari 3o ton kapasiteli ve
18.5m x 4.5m ebatlarında bir asansör yer alacaktır.
Helikopter güvertesinde yapılacak yüklemelerde
kullanılmak üzere geminin sancak
tarafında en az bir adet kreyn bulunacaktır."

2000 ve 2007 deki BİD ile tanımlanan LPD ile son TÇD de tanımlanan LPD
gelişen değişen ihtiyaçlar başlangıçtakinden daha büyük , ağır ve özellikle düz bir uçuş pisti ihtiyacı olan kapasite talep etmekte buda bir LHD olmakta ama kapasitesi şekli şemali ne olursa olsun uzay gemisi bile olsa bizim tanımlamamız LPD .

Saygılar. Mesajı Paylaş

Sayın süper çavuş link verebilirmisiniz o yazının. Ayrıca isterler levend sınıfı lpd yede nerdeyse uyuyor. tabi üstünde bir kaç değişiklik yapılabilir.

Þimdi size gidişat şöyle oldu açıklayım.

1.İlk olarak dediğiniz gibi büyük bir lpd hatta lhd ye ihtiyaç vardı. bu da hazır alımla karşılanmak isteniyordu.

2.Ardından bu milli üretim araçlar gemiler vs. olamaya başlayınca kendimize güvenimizde gelince Stmnin levend sınıfı lpdsini ciddi ciddi değerlenmeye alındı.

3. Stmnin kendisini iyice geliştirmesiyle büyük bir tane yaptırıp tüm ihtiyaçları atıyorum yabancılara 5 lira verip karşılamktansa  1+1 orta sınıf levend sınıfı lpd yaptırıp atıyorum 3+3:6 liraya ama kendi cebine gidecek yani bir cebinden diğerine koyacak bu inanç ortaya çıktı. Bu bilgiler gerek konuşma vetoplantılarda gereksede msi ve SH dergilerinde vardı. Geriye sadece imza kaldı.

4.Son olarak bu açık deniz filosu görev kuvvetleri bölgesel güçlük tarzı şeyler ortaya çıktı. Zaten bir uçak gemisi kuyruk acısı olan Tsk da sanırım altyapı çalışmaları başlattı. istenilen gemi lhd ile küçük uçak gemisi arası bişey. Bunu duyan Navantiada bize juan carlosun biraz büyük bir versiyonunu teklif etmeyi düşündüklerini söylediler. O kadar.

Yani bize lpd projesinde juan carlos teklif edilmedi. Bize sanırım ispanyollar galicia sınıfı italyanlarda san giorgioyu teklif ettiler. Ama benim tahminim proje stm ye kaldı. Mesajı Paylaş


ELLER YUKARI HERÞEY AJAN SHEPPARDIN KONTROLU ALTINDA. [SGA 5X19-VEGAS] (STARGATE ATLANTİS CSI VERSİON EPİSODES)

Alıntı yapılan: hawkerx - 04 Şubat 2011, 22:59:07
Sayın süper çavuş link verebilirmisiniz o yazının. Ayrıca isterler levend sınıfı lpd yede nerdeyse uyuyor. tabi üstünde bir kaç değişiklik yapılabilir.

Þimdi size gidişat şöyle oldu açıklayım.

1.İlk olarak dediğiniz gibi büyük bir lpd hatta lhd ye ihtiyaç vardı. bu da hazır alımla karşılanmak isteniyordu.

2.Ardından bu milli üretim araçlar gemiler vs. olamaya başlayınca kendimize güvenimizde gelince Stmnin levend sınıfı lpdsini ciddi ciddi değerlenmeye alındı.

3. Stmnin kendisini iyice geliştirmesiyle büyük bir tane yaptırıp tüm ihtiyaçları atıyorum yabancılara 5 lira verip karşılamktansa  1+1 orta sınıf levend sınıfı lpd yaptırıp atıyorum 3+3:6 liraya ama kendi cebine gidecek yani bir cebinden diğerine koyacak bu inanç ortaya çıktı. Bu bilgiler gerek konuşma vetoplantılarda gereksede msi ve SH dergilerinde vardı. Geriye sadece imza kaldı.

4.Son olarak bu açık deniz filosu görev kuvvetleri bölgesel güçlük tarzı şeyler ortaya çıktı. Zaten bir uçak gemisi kuyruk acısı olan Tsk da sanırım altyapı çalışmaları başlattı. istenilen gemi lhd ile küçük uçak gemisi arası bişey. Bunu duyan Navantiada bize juan carlosun biraz büyük bir versiyonunu teklif etmeyi düşündüklerini söylediler. O kadar.

Yani bize lpd projesinde juan carlos teklif edilmedi. Bize sanırım ispanyollar galicia sınıfı italyanlarda san giorgioyu teklif ettiler. Ama benim tahminim proje stm ye kaldı.
baştan sorayım dalga geçmiyosun demi
alıntı S&H den yazmayı unutmuşum
şimdi , alıntıyı okuyup hala daha Levend diyorsan ciddi ciddi dalga geçtiğini düşünecem tekrardan ve daha dikkatli oku ve BİD ile TÇD deki farkları gör Levend ile TÇD isterleri çok ama çooook farklı
gidişatınız neredeyse tamamen yanlış diyebilirim
1:Geminin üretimi Türkiyede yapılması planlanmakta seçilecek yabancı firmanın platformunun bizim için uyarlanmış hali
2:STM nin Levend sınıfı diye bir gemisi yok zaten bu firma bir mühendislik danışmanlık firması böyle bir gemiyi üretme imkan yetenek kabiliyeti imkanı yok Levende sadece bir tasarım
3: kaynak verdiğin dergileri özellikle S&H yi bir daha bir daha bir daha oku lütfenn yazdıklarınla uzaktan ve yakından alakası bulunmamakta
daha projede kazanan belli değil imza nereden çıktı en iyi ihtimal 2011 firma seçimi 2012 gibide imzalar atılır.
4: tekrar ve tekrar LPD nin TÇD de ki isterlerden sonra geldiği nokta itibariyle LPD projesindeki en önemli adaylardan biri de ispanyollar LPD programı çerçevesinde JuanCarlosun türevini öneriyorlar çünkü JuanCarlos ta bizim ihtiyacımızı tam karşılamamakta dok/havuz bölümü ile ilgili yeniden bir dizayn yapılması lazım bizim isterlerimizi karşılaması için ama genel olarak teklif edilen gemi biraz daha ufak ama 20000ton+
İspanyolların teklif ettiği gemi bizim için BİD te kaldı ihtiyacımızı karşılamıyor o yüzden JuanCarlosU TEKLİF ediyorlar LPD programında
İtalyanlar ise Lütfen dikkatli OKU yine S&H den alıntıdır
"  İkinci ihale sürecinde SSM, ilk olarak Türk
Deniz Kuvvetleri ile benzer bir ihtiyacı tanımlayan
İtalyan Deniz Kuvvetleri için tam yükle
ağırlığı 11.ooo ton olan S. Giorgio MkIV LPD
ile tam yükle ağırlığı yaklaşık 16.ooo ton olan
LHD/Çok Maksatlı Gemi tasarımlarını gerçekleştiren
Fincantieri firması ile işbirliği yapmayı
planlamıştır. O tarihlerde İtalyan Deniz Kuvvetleri'nin
tanımladığı platform Türk Deniz
Kuvvetleri için planlanan gemiye göre daha
büyük kalıyordu. Ancak, zaman içinde [TÇD
hazırlama sürecinde] tedarik edilecek gemiden
istenen kabiliyetler ve buna bağlı olarak
geminin tonajı artırılmış ve Türk Deniz Kuvvetleri
için tedarik edilecek LPD gemisi halen
Fransız Deniz Kuvvetleri hizmetindeki Mistral
ve Güney Kore Deniz Kuvvetleri hizmetindeki
Dokdo Sınıfı gemilerin boyutlarına ulaşmıştır.
Dolayısıyla, İtalyan Deniz Kuvvetleri için tasarlanan
25o mürettebat [helikopter personeli
dahil] ile 6oo kişilik Amfibi Deniz Piyade Taburu
[ADPT] personeli taşıma kapasiteli Fincantieri
çözümü artık ihtiyaca cevap veremez
duruma düşmüştü. 165m uzunluğunda ve tam
yüklü deplasmanı 16.ooo ton olan gemi, 5
adet EH-101 tipi helikopterin aynı anda kalkış
ve inişine imkan tanıyacak düz bir uçuş güvertesine
sahipti. Diğer yandan SSM,
DzKK'nın talebi doğrultusunda LPD ihtiyacının
uluslararası ihale ile seçilecek yabancı tersaneye
ait tasarımın Türkiye'de belirlenecek
bir özel sektör tersanesinde inşa edilmesine
imkan tanıyacak bir proje modeli altında karşılanmasını
kararlaştırmış, böylece başlangıçta
değerlendirilen İtalyan firma ile ortak çalışma
seçeneği rafa kaldırılmıştır.
İtalyan Deniz Kuvvetleri kendisi için üç
adet olarak tanımladığı 16.ooo tonluk gemilerden
ilkinin '12 yılında hizmete girmesini
planlamıştı. Ancak, Haziran 'o9 tarihinde alınan
bir kararla gemilerin tonajı 20.ooo tona çıkarılmış
ve ilk geminin hizmete giriş tarihi '16
olarak belirlenmiştir. Fincantieri, ihtiyaca yönelik
olarak önceki tasarımında bir dizi değişiklik
yapmış ve İtalyan Deniz Kuvvetleri'nin
üç adetlik LHD ihtiyacı için tam yükle deplasmanı
20.ooo ton olan yeni bir Çok Maksatlı
Gemi tasarımı geliştirmiştir. LPD/LHD tipi yeni
gemide toplam uzunluk 19om'ye, helikopter
[EH-101 tipi] spotu sayısı 6'ya, personel taşıma
kapasitesi ise 2oo'ü mürettebat ve 75o'si Amfibi
Deniz Piyade Taburu personeli olmak
üzere toplam 95o'ye çıkarılmıştır. Yeni gemi
bu özellikleri ile Türk Deniz Kuvvetleri için tanımlanan
LPD ihtiyacına da cevap verebilecek
bir kapasiteye ulaşmıştır. "

Sonuç LPD zaman içinde bir LHD ye dönüşmüştür ama sınıflaması bizim için bir LPD dir
LHD olarak 2011 ve sonrasında netleşecek program ise daha öncede yazdığım gibi muhtemelen farklı bir platform olacak ama biz LHD olarak tanımlayacaz.

Saygılar. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz