LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ben Sn Battlestar 'a katılıyorum.
Hintli vikramaditya'dan hal-Tejas uçağının ski-lift ile kalkış Mesafesi 125 metredir. Katapult da yok.
Aynı uçak , aynı gemiye indiğinde basit bir yakalama halatı yardımıyla 87 metrede iniyor.
Bu uçak tam yüklü Hürjet ayarında ve ağırlığında. Motoru da f404 (19000lbf'lik bir motor). Delta kanatlarıyla biraz daha "lift" elde eder. Ama biz bu gemiden istersek Hürjetide kaldırabiliriz. İhalar rahat kalkar.

Not: TCG Anadolu 'nun yüzeyi f35B'lere dayanacak şekilde yapılmıştı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Haziran 2020, 18:00:45
Ben Sn Battlestar 'a katılıyorum.
Hintli vikramaditya'dan hal-Tejas uçağının ski-lift ile kalkış Mesafesi 125 metredir. Katapult da yok.
Aynı uçak , aynı gemiye indiğinde basit bir yakalama halatı yardımıyla 87 metrede iniyor.
Bu uçak tam yüklü Hürjet ayarında ve ağırlığında. Motoru da f404 (19000lbf'lik bir motor). Delta kanatlarıyla biraz daha "lift" elde eder. Ama biz bu gemiden istersek Hürjetide kaldırabiliriz. İhalar rahat kalkar.

Not: TCG Anadolu 'nun yüzeyi f35B'lere dayanacak şekilde yapılmıştı.

Hürjet kalkarmı bilmem kalksa da nasıl kalkar bilmem. Çünkü dikkat ederseniz tejas boş kalkıyor, ekstra yakıt tankı yok, pod yok , mühimmat yok bunlar ağırlığı nerdeyse ikiye katlar. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 08 Haziran 2020, 18:07:22
Alıntı yapılan: Yasar - 08 Haziran 2020, 18:00:45
Ben Sn Battlestar 'a katılıyorum.
Hintli vikramaditya'dan hal-Tejas uçağının ski-lift ile kalkış Mesafesi 125 metredir. Katapult da yok.
Aynı uçak , aynı gemiye indiğinde basit bir yakalama halatı yardımıyla 87 metrede iniyor.
Bu uçak tam yüklü Hürjet ayarında ve ağırlığında. Motoru da f404 (19000lbf'lik bir motor). Delta kanatlarıyla biraz daha "lift" elde eder. Ama biz bu gemiden istersek Hürjetide kaldırabiliriz. İhalar rahat kalkar.

Not: TCG Anadolu 'nun yüzeyi f35B'lere dayanacak şekilde yapılmıştı.

Hürjet kalkarmı bilmem kalksa da nasıl kalkar bilmem. Çünkü dikkat ederseniz tejas boş kalkıyor, ekstra yakıt tankı yok, pod yok , mühimmat yok bunlar ağırlığı nerdeyse ikiye katlar.
Sn Battlestar,
23100lbf lik TVC li ej200 ile bayağı bir "lift" elde eder. ski-lift sonuna kadar 220m pist var. İnsan ister istemez kalkarmı diye düşünmeden edemiyor. Tabii dediğiniz gibi yük ve silah taşıma kapasitesi de önemli. Sonra uçağı çok sağlam yapmak lazım. O da extra ağırlık. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Haziran 2020, 20:37:29
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 08 Haziran 2020, 18:07:22
Alıntı yapılan: Yasar - 08 Haziran 2020, 18:00:45
Ben Sn Battlestar 'a katılıyorum.
Hintli vikramaditya'dan hal-Tejas uçağının ski-lift ile kalkış Mesafesi 125 metredir. Katapult da yok.
Aynı uçak , aynı gemiye indiğinde basit bir yakalama halatı yardımıyla 87 metrede iniyor.
Bu uçak tam yüklü Hürjet ayarında ve ağırlığında. Motoru da f404 (19000lbf'lik bir motor). Delta kanatlarıyla biraz daha "lift" elde eder. Ama biz bu gemiden istersek Hürjetide kaldırabiliriz. İhalar rahat kalkar.

Not: TCG Anadolu 'nun yüzeyi f35B'lere dayanacak şekilde yapılmıştı.

Hürjet kalkarmı bilmem kalksa da nasıl kalkar bilmem. Çünkü dikkat ederseniz tejas boş kalkıyor, ekstra yakıt tankı yok, pod yok , mühimmat yok bunlar ağırlığı nerdeyse ikiye katlar.
Sn Battlestar,
23100lbf lik TVC li ej200 ile bayağı bir "lift" elde eder. ski-lift sonuna kadar 220m pist var. İnsan ister istemez kalkarmı diye düşünmeden edemiyor. Tabii dediğiniz gibi yük ve silah taşıma kapasitesi de önemli. Sonra uçağı çok sağlam yapmak lazım. O da extra ağırlık.

Hocam o tarz uçaklar için ikincil bir kalkış pisti olması lazım. Uçaklar inerken kanca taksın diye halat gerdiğiniz kısımın üstünden uçak geçirip kaldıramazsınız diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Haklısınız Sn Battlestar,
Aslında tek pist kullanımı mümkün. Kalkacak uçağı halat mekanizmasının önünden kaldırabiliyorsunuz.
Ancak bu sefer pist kısalığını karşılamak için katapult kullanıyorsunuz. Sonra inecek uçak, pisti kaçırdığında tekrar kalkabilmeli. Önünde kalkış bekleyen uçak varsa bu mümkün değil. Çift pist şart.
TCG Anadolu gibi gemilerde mutlaka STOVL kullanmak gerekiyor.
Böyle olunca jet iha , hatta herhangi bir iha nasıl İnecek, kalkacak bu gemiden? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 09 Haziran 2020, 12:57:19
Haklısınız Sn Battlestar,
Aslında tek pist kullanımı mümkün. Kalkacak uçağı halat mekanizmasının önünden kaldırabiliyorsunuz.
Ancak bu sefer pist kısalığını karşılamak için katapult kullanıyorsunuz. Sonra inecek uçak, pisti kaçırdığında tekrar kalkabilmeli. Önünde kalkış bekleyen uçak varsa bu mümkün değil. Çift pist şart.
TCG Anadolu gibi gemilerde mutlaka STOVL kullanmak gerekiyor.
Böyle olunca jet iha , hatta herhangi bir iha nasıl İnecek, kalkacak bu gemiden?

İşte o biraz planlamaya, testlere, düşünülen platformun kabiliyetine bakıyor. Bakalım platform kaç metrede iniyor. Platform indikten sonra  kalan mesafede uçak kalkabiliyor mu ? destek katapultu lazım mı ? bu ne kadar bir ağırlık çekmesi lazım, emals tarzı mı olacak , buharlı mı yoksa kancalı eski sistem mi ? Veya kanca takılan kablolar pist içindeki bölmelere gömülebilir mi ? veya çıkar tak yapılabilir mi ?

Bunlar testler, denemeler ve platform uçaklar ortaya çıkınca belli olur. Belki çift motorlu naval mius yaparlar belki çift ai-25'li akıncı yaparlar eğer gövde dayanırsa. Eğer ihtiyaç varsa, para ve mühendislikte varsa bu iş yapılır.

Tek bildiğim şey şu ki işin sonunda abd bize f-35b vermemenin cezasını Türkiye'nin insansız savaş uçağı taşıma gemilerini yapması ve bunları hem ihraç edip hem de filosunu güçlendirmesi ile ödeyecek.

Açıkcası benim isteğim ;

Mius tam anlamıyla hayata geçtiğinde tais'in şu 160 metrelik pistli lstsini ;



Burnu ski-jump'a çevirip 2 asansör ekleyip gövde içindeki tank hangarlarını siha hangarlarına çevirip , gerekiyorsa ww2'deki kanca tipi 5 tonluk sihaları çekecek bir basit sistem ve yakalama halatları ile cep siha taşıyıcısını yapmak. Gerekirse piste yan çıkma yapıp ufak bir iniş pisti ile de tasarım değiştirilebilir az şöyle ;



Görüldüğü gibi queen elizabeth uçak gemisinin ana gövdesinin yanına ek yapılıp üstüne bir iniş pisti yapılmış (genelde bu tarz gemilerde öyle oluyor. Bizde daha ufak ve makulünün 5 tonluk sihalar için iniş pisti olarak bu lst'ye ekleyebiliriz. (Anadoluda buna müsait.)

Yani işin sonunda taaa zamanında 3 milyara mal olmuş charles de gualle gibi nükleer bir taşıyıcı da atıyorum 100 milyon luk 40 f-35b ikame etmek yerine, en fazla 1 milyar tutacak konvansiyonel bakım maliyetli bir gemide birim maliyeti maks. 20-30 m tutacak 40 mius taşımak çok daha mantıklı olacaktır. Bir yanda 7 milyar dolar bir yanda 2.2 milyar dolar nereden baksan 3.5 katı nükleer altyapının bakım maliyetleri ile 4 katını bulur.

Biz milli olarak paranın büyük bölümü tekrar cebimize dönecek iken toplamda 160 mius taşıyacak 4 taşıyıcıyı mı seçmek mantıklı ? yoksa çoğu dışarıya gidecek 40 f-35b'li bir gemi mi daha mantıklı ?

Evet zor bir fikir ama yapılabilecek bir fikir, ihracat anlamında uçak gemisi ihtiyacı olan ve tam anlamında uçak gemisi alamayan pakistan, bangladeş, malezya, brezilya ve bazı arap ülkeleri kafadan alacaktır süpriz alıcılarda mutlaka çıkacaktır.  Bana göre uçak gemi ve mühimmat kazançları ile uzun vadede devlete tüm tf-2000'leri bedavaya getirecek kadar kazanç bırakır.

Tabi bunun yanında bu kalburüstü ülkelere teirs'in dikey olarak konumlandırıldığı versiyonu ve mar-d'li 32 vlsli i sınıfının cep hava savunma gemisi versiyonu ve milgemin 8 vls'li asw/asuw versiyonunu son olarakta ts-1700 aip'i paket program halinde fiyat/performans tabanında sunar isek denizcilikten çok para kazanırız.

Bu işlerde önemli olan anahtar teslim olarak mantıklı çözümler üretmek . Bahsettiğim çözüm her gelişmekte olan ülke için makul ve kazançlı bir çözüm. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: Yasar - 09 Haziran 2020, 12:57:19
Haklısınız Sn Battlestar,
Aslında tek pist kullanımı mümkün. Kalkacak uçağı halat mekanizmasının önünden kaldırabiliyorsunuz.
Ancak bu sefer pist kısalığını karşılamak için katapult kullanıyorsunuz. Sonra inecek uçak, pisti kaçırdığında tekrar kalkabilmeli. Önünde kalkış bekleyen uçak varsa bu mümkün değil. Çift pist şart.
TCG Anadolu gibi gemilerde mutlaka STOVL kullanmak gerekiyor.
Böyle olunca jet iha , hatta herhangi bir iha nasıl İnecek, kalkacak bu gemiden?

Hocam kolayı var:) Sıfırdan Jet İHA yapacağımıza göre; Jet İHA' mızı aynen Harrier Uçaklarında olduğu gibi dikey iniş yapacak şekilde tasarlarız olur biter! Bu nasıl olur? dersen; Malumu olduğu üzere, Harrier Uçakları bu kabiliyeti nozulları yönlendirmek suretiyle yapıyor. Demek ki, jet motorun çıkışı F-16' larda olduğu gibi tam arkada olmayacak, Harrier gibi yanlardan olacak... Böyle birşey olamaz demeyin, Harrier' de olmuş zaten... yani nasıl olması gerektiğine dair elimizde örnek var.

Hal böyle olunca hocam, ne katapulta ihtiyacın var ne de kanca sistemine! Hem LPD' yi tadilata sokmaya da gerek kalmaz... Dikey iniş yapan İHA' larımız  tasarlanana kadar geçen sürede helikopter gemisi olarak kullanırız, olur biter... Yahu, şu Bayraktar şirketi CEZERİ diye, dikey iniş kalkış yapabilen bir araç tasarlamıyor muydu hem! demek ki, ne yapması gerekiyormuş; dikey iniş yapabilebilecek şekilde İHA...! Alsınlar HARRİER' in nozul çıkış sistemini modellesinler...

Akıl vermesi bizden, bereketi Allah' tan:)

Bak..! hemencik nasıl da çözümler üretiyoruz hocam... Mademki mühendisim diyorsun, yaparsın artık! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Partikül - 09 Haziran 2020, 14:57:25
Alıntı yapılan: Yasar - 09 Haziran 2020, 12:57:19
Haklısınız Sn Battlestar,
Aslında tek pist kullanımı mümkün. Kalkacak uçağı halat mekanizmasının önünden kaldırabiliyorsunuz.
Ancak bu sefer pist kısalığını karşılamak için katapult kullanıyorsunuz. Sonra inecek uçak, pisti kaçırdığında tekrar kalkabilmeli. Önünde kalkış bekleyen uçak varsa bu mümkün değil. Çift pist şart.
TCG Anadolu gibi gemilerde mutlaka STOVL kullanmak gerekiyor.
Böyle olunca jet iha , hatta herhangi bir iha nasıl İnecek, kalkacak bu gemiden?

Hocam kolayı var:) Sıfırdan Jet İHA yapacağımıza göre; Jet İHA' mızı aynen Harrier Uçaklarında olduğu gibi dikey iniş yapacak şekilde tasarlarız olur biter! Bu nasıl olur? dersen; Malumu olduğu üzere, Harrier Uçakları bu kabiliyeti nozulları yönlendirmek suretiyle yapıyor. Demek ki, jet motorun çıkışı F-16' larda olduğu gibi tam arkada olmayacak, Harrier gibi yanlardan olacak... Böyle birşey olamaz demeyin, Harrier' de olmuş zaten... yani nasıl olması gerektiğine dair elimizde örnek var.

Hal böyle olunca hocam, ne katapulta ihtiyacın var ne de kanca sistemine! Hem LPD' yi tadilata sokmaya da gerek kalmaz... Dikey iniş yapan İHA' larımız  tasarlanana kadar geçen sürede helikopter gemisi olarak kullanırız, olur biter... Yahu, şu Bayraktar şirketi CEZERİ diye, dikey iniş kalkış yapabilen bir araç tasarlamıyor muydu hem! demek ki, ne yapması gerekiyormuş; dikey iniş yapabilebilecek şekilde İHA...! Alsınlar HARRİER' in nozul çıkış sistemini modellesinler...

Akıl vermesi bizden, bereketi Allah' tan:)

Bak..! hemencik nasıl da çözümler üretiyoruz hocam... Mademki mühendisim diyorsun, yaparsın artık!

O iş keşke o kadar kolay olaydı hocam.  Herhalde işe başladığımızda harrier'ı dizayn eden mühendislerin mezarına da  çiçek bırakırız.

Elbette dikey iniş kalkış yapan sihalar olacak ama bence bunlar olduğunda biz anadolunun yarı ömür modernizesini bile çoktan yapmış oluruz.

Ama tabi yine üstünde çalışılmalı. Ama bizim uygulayacağımız çözüm bu olmaz bence. Açıkcası ben şu an pegasus motorunu üretmenin bile çok zor olduğunu düşünüyorum. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#768
Alıntı yapılan: Partikül - 09 Haziran 2020, 14:57:25
Alıntı yapılan: Yasar - 09 Haziran 2020, 12:57:19
Haklısınız Sn Battlestar,
Aslında tek pist kullanımı mümkün. Kalkacak uçağı halat mekanizmasının önünden kaldırabiliyorsunuz.
Ancak bu sefer pist kısalığını karşılamak için katapult kullanıyorsunuz. Sonra inecek uçak, pisti kaçırdığında tekrar kalkabilmeli. Önünde kalkış bekleyen uçak varsa bu mümkün değil. Çift pist şart.
TCG Anadolu gibi gemilerde mutlaka STOVL kullanmak gerekiyor.
Böyle olunca jet iha , hatta herhangi bir iha nasıl İnecek, kalkacak bu gemiden?

Hocam kolayı var:) Sıfırdan Jet İHA yapacağımıza göre; Jet İHA' mızı aynen Harrier Uçaklarında olduğu gibi dikey iniş yapacak şekilde tasarlarız olur biter! Bu nasıl olur? dersen; Malumu olduğu üzere, Harrier Uçakları bu kabiliyeti nozulları yönlendirmek suretiyle yapıyor. Demek ki, jet motorun çıkışı F-16' larda olduğu gibi tam arkada olmayacak, Harrier gibi yanlardan olacak... Böyle birşey olamaz demeyin, Harrier' de olmuş zaten... yani nasıl olması gerektiğine dair elimizde örnek var.

Hal böyle olunca hocam, ne katapulta ihtiyacın var ne de kanca sistemine! Hem LPD' yi tadilata sokmaya da gerek kalmaz... Dikey iniş yapan İHA' larımız  tasarlanana kadar geçen sürede helikopter gemisi olarak kullanırız, olur biter... Yahu, şu Bayraktar şirketi CEZERİ diye, dikey iniş kalkış yapabilen bir araç tasarlamıyor muydu hem! demek ki, ne yapması gerekiyormuş; dikey iniş yapabilebilecek şekilde İHA...! Alsınlar HARRİER' in nozul çıkış sistemini modellesinler...

Akıl vermesi bizden, bereketi Allah' tan:)

Bak..! hemencik nasıl da çözümler üretiyoruz hocam... Mademki mühendisim diyorsun, yaparsın artık!




Stovl iha daha iyi bir fikir bence de... Mesajı Paylaş

#769
Sn PARTİKÜL,
Bu, öyle her mühendisin yapabileceği şey değil. Hawker Siddeley firmasının geliştirdiği uçak ve RR Pegasus motorunun teknolojisini ABD dahi geliştiremedi. Sonunda firmayı, teknolojisini BAE Ve Boeing ile satın alıp ABD ye taşıdı. Orada bir müddet Harrier üretip edindiği tecrübe ve Bilgi ile f35B'yi yaptı.
Bizim şu anki teknik becerimizi aşar bu söyledikleriniz.

Yalnız Yüklü uçağı dikey kaldırmak En zoru. Onu unutmak lazım. İndirmeye odaklanmak gerekir. O bakımdan uçağın bir tarafına (kanat içlerine) bir çeşit rotor konup uçağın "Vertical Landing" yapması sağlanabilir. CEZERİ yakıştırmanız burada kullanılabilir. Sıfırdan yeni bir şey yapılacaksa alın benden de size bir öneri! Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz