LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1100
İha siha işinde Amerika nın karşısında Türkiye daha kumda oynuyor afedersiniz. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1101
Yukarıda sayılan ABD malı İHA'ların uçuş yapmış olanları uçak gemisinden katapult ve kanca yardımı ile kalkış iniş yapmışlardır.
Kancasız ve katapultsuz iniş kalkış yapan uçak yok piyasada henüz. Biz onu bekliyoruz.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 28 Eylül 2023, 12:56:34
Yukarıda sayılan ABD malı İHA'ların uçuş yapmış olanları uçak gemisinden katapult ve kanca yargımı ile kalkış iniş yapmışlardır.
Kancasız ve katapultsuz iniş kalkış yapan uçak yok piyasada henüz. Biz onu bekliyoruz.

+1👍

Adamlar haldır haldır STOL tip iha üremeye çalışıyor amaçları katapulsuz america sınıfı ve benzerleri LHA lardan da iha operasyonu yapmak. En son toprak pistte yeni denediler Mesajı Paylaş

Anladım Arkadaşlar teşekkürler

Fakat katapult ve kancada işin içine dahil bile olmasa ki dahil..

Selçuk bayraktar bu katapult ve kanca işini muhakkak biliyordur.

Ona rağmen uçak gemisine ilk insansız uçağı indirmek ve kaldırmak için uğraşıyoruz deyince ....

Ben kalakaldım yani bu forumu okuyan herkez insansız araçları uçak gemisinden ilk deneyenin ABD olduğunu herkez bilir....

Mesajı Paylaş

#1104
Alıntı yapılan: Denizci16 - 28 Eylül 2023, 18:05:10
Anladım Arkadaşlar teşekkürler

Fakat katapult ve kancada işin içine dahil bile olmasa ki dahil..

Selçuk bayraktar bu katapult ve kanca işini muhakkak biliyordur.

Ona rağmen uçak gemisine ilk insansız uçağı indirmek ve kaldırmak için uğraşıyoruz deyince ....

Ben kalakaldım yani bu forumu okuyan herkez insansız araçları uçak gemisinden ilk deneyenin ABD olduğunu herkez bilir....
Selçuk Bayraktar'ın söylediği, kanca ve katapult kullanmadan TB3'ü TCG Anadolu'ya indirip kaldırabilmek. Bunu daha yapan yok. İkinci dünya harbinde pır-pır uçakları indirip kaldırıyorlardı. Bunu becermeye çalışıyor Selçuk Bayraktar.
KE'ye gelince onu kaldırırız ama inmesi için kanca-halat lazım diye kendisi bizzat söyledi.
Benim dediğimde ; TB3 için bile o koca asansör geminin arkasında dururken, herhangi bir uçağın Anadolu'ya inebilmesi biraz zor.

Ayrıca Dz Kuvvetleri bu geminin o pahalı yüzeyini bozdurmak istemiyor. Kanca-halat sistemi için en az 3 halat döşenecek, ve yüzey bozulacak. Bunun birde yüzeyin ağırlık taşıma konusu var. Orayı burayı kestiğinizde geminin güvertesinin taşıma kapasitesine zarar verebilirsiniz. İspanyollar bunun yapılmasına olumlu bakmadılar diye biliyorum ben. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 28 Eylül 2023, 18:50:33
Alıntı yapılan: Denizci16 - 28 Eylül 2023, 18:05:10
Anladım Arkadaşlar teşekkürler

Fakat katapult ve kancada işin içine dahil bile olmasa ki dahil..

Selçuk bayraktar bu katapult ve kanca işini muhakkak biliyordur.

Ona rağmen uçak gemisine ilk insansız uçağı indirmek ve kaldırmak için uğraşıyoruz deyince ....

Ben kalakaldım yani bu forumu okuyan herkez insansız araçları uçak gemisinden ilk deneyenin ABD olduğunu herkez bilir....
Selçuk Bayraktar'ın söylediği, kanca ve katapult kullanmadan TB3'ü TCG Anadolu'ya indirip kaldırabilmek. Bunu daha yapan yok. İkinci dünya harbinde pır-pır uçakları indirip kaldırıyorlardı. Bunu becermeye çalışıyor Selçuk Bayraktar.
KE'ye gelince onu kaldırırız ama inmesi için kanca-halat lazım diye kendisi bizzat söyledi.
Benim dediğimde ; TB3 için bile o koca asansör geminin arkasında dururken, herhangi bir uçağın Anadolu'ya inebilmesi biraz zor.

Ayrıca Dz Kuvvetleri bu geminin o pahalı yüzeyini bozdurmak istemiyor. Kanca-halat sistemi için en az 3 halat döşenecek, ve yüzey bozulacak. Bunun birde yüzeyin ağırlık taşıma konusu var. Orayı burayı kestiğinizde geminin güvertesinin taşıma kapasitesine zarar verebilirsiniz. İspanyollar bunun yapılmasına olumlu bakmadılar diye biliyorum ben.

Hocam, pervaneli uçaklarda reverse thrust yapan bir örnek var mı bilmiyorum. Ama kanca yoksa da etkili bir yavaşlama yolu olabilir.

Bazı gemiler yavaşlamak hata tornistan yapmak için şaftın dönüş yönünü değiştirmek yerine pervane kanatlarının açısını değiştiriyor. Motorun iç kısmı zorlanmadan güç şaft üstünde yön değiştiriyor. Yine helikopter pallerine de şaft sonrası müdahale edilebilmesi gibi TB3 pervanesine de inişte açı değişikliği verilebilir ve yavaşlatıcı etki sağlanabilir bence. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ACE - 29 Eylül 2023, 07:40:08
Alıntı yapılan: Yasar - 28 Eylül 2023, 18:50:33
Alıntı yapılan: Denizci16 - 28 Eylül 2023, 18:05:10
Anladım Arkadaşlar teşekkürler

Fakat katapult ve kancada işin içine dahil bile olmasa ki dahil..

Selçuk bayraktar bu katapult ve kanca işini muhakkak biliyordur.

Ona rağmen uçak gemisine ilk insansız uçağı indirmek ve kaldırmak için uğraşıyoruz deyince ....

Ben kalakaldım yani bu forumu okuyan herkez insansız araçları uçak gemisinden ilk deneyenin ABD olduğunu herkez bilir....
Selçuk Bayraktar'ın söylediği, kanca ve katapult kullanmadan TB3'ü TCG Anadolu'ya indirip kaldırabilmek. Bunu daha yapan yok. İkinci dünya harbinde pır-pır uçakları indirip kaldırıyorlardı. Bunu becermeye çalışıyor Selçuk Bayraktar.
KE'ye gelince onu kaldırırız ama inmesi için kanca-halat lazım diye kendisi bizzat söyledi.
Benim dediğimde ; TB3 için bile o koca asansör geminin arkasında dururken, herhangi bir uçağın Anadolu'ya inebilmesi biraz zor.

Ayrıca Dz Kuvvetleri bu geminin o pahalı yüzeyini bozdurmak istemiyor. Kanca-halat sistemi için en az 3 halat döşenecek, ve yüzey bozulacak. Bunun birde yüzeyin ağırlık taşıma konusu var. Orayı burayı kestiğinizde geminin güvertesinin taşıma kapasitesine zarar verebilirsiniz. İspanyollar bunun yapılmasına olumlu bakmadılar diye biliyorum ben.

Hocam, pervaneli uçaklarda reverse thrust yapan bir örnek var mı bilmiyorum. Ama kanca yoksa da etkili bir yavaşlama yolu olabilir.

Bazı gemiler yavaşlamak hata tornistan yapmak için şaftın dönüş yönünü değiştirmek yerine pervane kanatlarının açısını değiştiriyor. Motorun iç kısmı zorlanmadan güç şaft üstünde yön değiştiriyor. Yine helikopter pallerine de şaft sonrası müdahale edilebilmesi gibi TB3 pervanesine de inişte açı değişikliği verilebilir ve yavaşlatıcı etki sağlanabilir bence.
C130 ve Casa Uçaklarının geriye manevra yaptığını gördüm. Bence TB3 içinde bu sistemin geliştirilmesi mümkün. Mesajı Paylaş

#1107
simülasyonlara güveniyorum ben;  eğer  yanlış bir  veri kullanılmazsa iyi bir simülasyon genelde gayet doğru sonuç verir.
TB3  simülasyonlarda  inip kalkıyorsa gerçekte de  bunu başarır bence;  zaten dizel motorlu bir uçak,  muhtemelen inişe geçtiği sırada tahmin ettiğimizden daha  düşük hızla  iniyordur,  bunun üzerine bir de özel bir frenleme sistemi koyduğunda halatsız  iniş  mümkündür.


KE ve Hürjet'i  bekleyip göreceğiz.
zaten  onların önce motor konusu var,  halat filan sonraki iş.


fakat,  gemiden  helikopterleri çıkartıp 2 veya 4  mam taşıyacak bir uçak  koymayı  halen anlayabilmiş değilim.
ille olacaksa,  bari 1  helikopter eksilsin gemiden.
şunu birisi anlatsın,  muhtemelen tüm helikopterler çıkartılıp  insansız uçaklarla dolmayacaktır bu gemi.
örneğin  gemide 3 adet tb3 varken geriye kaç helikopterlik yer kalıyor?
çok şey  konuştuk;  ama  bunu hiç konuşmadık,   bilgisi olan var mı?


bu kadar uğraşacağımıza bu gemiye bir Harop bataryası koyamıyor muyuz?

Mesajı Paylaş

#1108
Tb3 tasarlanirken V22 Osprey tarzinda tasarlasalardi bari...

Bir bilgim yok, tahmin yürütüyorum sadece ama bence TB3 zaten yoldaydi yeni model olarak,  bu gemiden ne kaldıracağız arkadaş sorusu gelince bir elden geçirme kararı verildi..

Kizilelmaninda bir VTOL tipine çalışmaya başlamak lazım diye düşünüyorum...

Uzun uzadıya tartışıldı, TCG Anadolu uçak gemisi değil zaten, hiçbir zaman VTOL olmayan uçakları taşımak için tasarlanmadi..

VTOL Uçak yok ise sıfırdan uçak gemisi yapmak daha mantikli...o gemiye göre de hurjet ya da Kaan'i elden geçireceğiz..kimse bize Uçak falan satmayacak çünkü..

Bence bu alanda en acil olan projeler denize uyumlu Atak I, Atak II, yerli Seahawk muadili ile Anadoluyu koruyacak destek verecek muharip gemiler..

ABD ile pasifikte aşık atmayacagimiza göre ve ilk hedef Akdeniz olduğunu varsayarak gerçek bir uçak gemisi projesi ikincil önemde bence..


Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#1109
Alıntı yapılan: Gökbörü - 29 Eylül 2023, 11:07:22
Tb3 tasarlanirken V22 Osprey tarzinda tasarlasalardi bari...

Bir bilgim yok, tahmin yürütüyorum sadece ama bence TB3 zaten yoldaydi yeni model olarak,  bu gemiden ne kaldıracağız arkadaş sorusu gelince bir elden geçirme kararı verildi..

Kizilelmaninda bir VTOL tipine çalışmaya başlamak lazım diye düşünüyorum...

Uzun uzadıya tartışıldı, TCG Anadolu uçak gemisi değil zaten, hiçbir zaman VTOL olmayan uçakları taşımak için tasarlanmadi..

VTOL Uçak yok ise sıfırdan uçak gemisi yapmak daha mantikli...o gemiye göre de hurjet ya da Kaan'i elden geçireceğiz..kimse bize Uçak falan satmayacak çünkü..

Bence bu alanda en acil olan projeler denize uyumlu Atak I, Atak II, yerli Seahawk muadili ile Anadoluyu koruyacak destek verecek muharip gemiler..

ABD ile pasifikte aşık atmayacagimiza göre ve ilk hedef Akdeniz olduğunu varsayarak gerçek bir uçak gemisi projesi ikincil önemde bence..
+1
Bu gemi amfibi saldırı gemisi. Helikopter Dock gemisi.
Uçak gemisi değil.
Arkasındaki koca asansörün yüksek hızla gelen  1500kg lık TB3'den bir sadme yemesi bu asansörü bozabilir.
Bu geminin boyu 232 metre. Arkasındaki çıkıntıyı ve asansörü ve de asansörden sonraki emniyetli bölgeyi çıkarın; sonra ski lifti de çıkarın geriye 150 metre bile kalmaz. Nasıl indirecekler TB3'ü çok merak ediyorum!
Bu gemiden kakıp inecek 2 uçak var : Harrier ve F35B Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz