LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yasar - 14 Aralık 2023, 18:19:05
Alıntı YapTaşır hocam. UMTAS GM de taşır, AW159 gibi bir deniz helikopteri olsa yeterli bizim için. Ayrıca Gökbey'in navalize edilmesinin ön hazırlıklarının da yapıldığı söyleniyor.

Orka, yaklaşık 300+kg lık bir torpedo. Aşağıdaki gibi Blackhawk/Seahawk gibi bir helikopter ister.  Salanıyla birlikte 800-900kg yük demek bu. Kanatlar taşımaz zaten. Gövde kenarlarına takmak lazım. Tekli olarak gövde altına iniş takımlarının katlanması vs nedeniyle  takılması pek olası değil görünüyor. Zaten helikopterde esaslı bir değişiklik gerektirir bu.

AW159 da "zorla",  250kg'lık 8-10km menzilli Stingray torpidosunu atabiliyor.
Hatta o torpidonun asıl atıcısı Merlin helikopteri.
Gökbey'e belki adapte edilebilir bizim Orka. Ama bizim torpedo büyük ve 25+ km menzilli. 300kg'lık Type54 'den bile daha uzun menzilli. Bunu becermek için helikopterin bazı canalıcı özelliklerinden feragat etmek gerekebilir.

AW159 "zorla" stingray taşımıyor, 23+ km menzilli 304 kg ağırlığındaki MU90 torpidolarını bile taşıyabiliyor AW159.
https://www.naval-technology.com/contractors/data//pressreleases/press9-4/#:~:text=MU90%2C%20offering%20an,achieve%20this%20goal.


Ayrıca kanat taşımaz konusunda da Kore ve Filipin donanmasını örnek verebilirim; 19 km menzilli, 275 kg ağırlığındaki K745 Blue Shark torpidosunu bu helikopterde kanat altı taşıyorlar. Gökbey, T925'in donanma versiyonu gelene kadar ihtiyacımızı rahatlıkla görür. Helikopter konusunda daha iyi bir konumdayız, bu yüzden yabancı yerine yerli firmalara yönelmek lazım.
Mesajı Paylaş

#1171
Alıntı yapılan: Yasar - 14 Aralık 2023, 04:10:00
Üretimde ana kural çok üretip maliyeti azaltmaktır. İngilizlerde 2 adet 280m lik uçak gemisi yapıp maliyeti azaltma yöntemine gitmelerine rağmen 2 geminin "bugünkü parayla" maliyeti 8 milyar sterlini geçmiş durumda yani tanesi 6 milyar dolar civarında. Üzerine koyacakları uçakların maliyeti de 5.5 milyar tutuyor. (Oda yarıya indirilmiş rakamlarla)

Fransızlar'ın De Gaulle uçak gemisi 260m boyunda ve bugünkü parayla 5.5 milyar dolar. 3-3,5 milyarda üzerine konacak uçak maliyeti.

Biz böyle bir gemi yapıncaya kadar maliyeti 7 milyarı geçer. Üzerine koyacağımız uçak maliyetiyle 11 milyar doları geçer harcayacağımız para..

Yıllık idame masrafı da 1 milyar dolara yakın. Her yola çıktığında yanında taşıyacağı eskort gurubunun masrafını unutmamak lazım. (ABD'nin Carrier-Group günlük masrafı 6.5 milyon dolar = 2.4 milyar dolar yıllık masraf)

Uçak gemimiz var demek için bukadar masrafa değer mi??? Hele daha üzerine koyacak uçağımız bile yokken!!
Sn Yaşar'a katılıyorum ve ekliyorum. Türkiye önce deniz kuvvetlerinin etki alan artırımı için müttefik ülkelerde askeri üslerini artırmalı. Uçak gemisinden önce gemi ihtiyaçlarımız var bu herkesin malumu. Lakin üs yapılanması da en az gemi kadar elzem ve gereklidir. Türk Deniz Kuvvetleri Kıbrıs'tan başlayarak Azerbaycan, Katar, Malezya, Somali diye devam eden askeri ağını genişletmelidir. Hisar sınıfları bu vizyon için de çok güzel gemiler mesela. Türkiye olarak Mavi su donanması olmak istiyorsak tam teşekküllü bir şekilde olmalıyız. Uçak gemisi üretmeyle olmaz bu iş. Personel sayısından başlayarak ince ince planlanarak uzun vadede önce yapılacak olanlar yapılmalı. Sonra Türk donanması ve sanayisi 1 gemi de yapar 3 gemide. Kıbrıs'ta deniz üssü olmayan bir kuvvetiz biz şu an.
Ayrıca Kıbrıs'ta Türkiye için bir numaralı dış politika konumuz  olmalı, oldurmalıyız. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#1172
Katılıyorum,

Uçak gemisi yerine 4 İstif'in üzerine 16 yerine 24 veya 32 vls'li 4 İstif daha, onun peşine 6 tane STM nin 3600ton (4000 mi olsa?) hormonlu Milgem'i peşine güç aktarımı bayrak gösterme ve uzun menzilli harekatlar için sadece 2 TF-2000, Milden ve diğerleri pek tabi ki...

10 numara 5 yıldız olur...

Birde Ada'ları da kesip orta gövdeye sadece 16 vls ekleseler, korvetler bir anda hafif fırkateyn'e döner. Hatta 4 Ada için ekleyeceğin blokları yapacaksın kenara hazırlyacaksın, hiç gemileri görevden uzaklaştırmadan gemiler kızağa gelir gelmez kesip birleştireceksin gemi başına 4 ayda kuvvete geri vereceksin gemileri...
Ama muazzam Kritik Yönerge yönetimi ve planlaması gerektirir, hey gidi. Bir de becerirsen dünya şok olur ve tersanelerinin müşteriside sırf bu proje yönetimine hakimiyete esas en az 2 ye katlar.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 14 Aralık 2023, 19:30:56
Alıntı yapılan: Yasar - 14 Aralık 2023, 04:10:00
Üretimde ana kural çok üretip maliyeti azaltmaktır. İngilizlerde 2 adet 280m lik uçak gemisi yapıp maliyeti azaltma yöntemine gitmelerine rağmen 2 geminin "bugünkü parayla" maliyeti 8 milyar sterlini geçmiş durumda yani tanesi 6 milyar dolar civarında. Üzerine koyacakları uçakların maliyeti de 5.5 milyar tutuyor. (Oda yarıya indirilmiş rakamlarla)

Fransızlar'ın De Gaulle uçak gemisi 260m boyunda ve bugünkü parayla 5.5 milyar dolar. 3-3,5 milyarda üzerine konacak uçak maliyeti.

Biz böyle bir gemi yapıncaya kadar maliyeti 7 milyarı geçer. Üzerine koyacağımız uçak maliyetiyle 11 milyar doları geçer harcayacağımız para..

Yıllık idame masrafı da 1 milyar dolara yakın. Her yola çıktığında yanında taşıyacağı eskort gurubunun masrafını unutmamak lazım. (ABD'nin Carrier-Group günlük masrafı 6.5 milyon dolar = 2.4 milyar dolar yıllık masraf)

Uçak gemimiz var demek için bukadar masrafa değer mi??? Hele daha üzerine koyacak uçağımız bile yokken!!
Sn Yaşar'a katılıyorum ve ekliyorum. Türkiye önce deniz kuvvetlerinin etki alan artırımı için müttefik ülkelerde askeri üslerini artırmalı. Uçak gemisinden önce gemi ihtiyaçlarımız var bu herkesin malumu. Lakin üs yapılanması da en az gemi kadar elzem ve gereklidir. Türk Deniz Kuvvetleri Kıbrıs'tan başlayarak Azerbaycan, Katar, Malezya, Somali diye devam eden askeri ağını genişletmelidir. Hisar sınıfları bu vizyon için de çok güzel gemiler mesela. Türkiye olarak Mavi su donanması olmak istiyorsak tam teşekküllü bir şekilde olmalıyız. Uçak gemisi üretmeyle olmaz bu iş. Personel sayısından başlayarak ince ince planlanarak uzun vadede önce yapılacak olanlar yapılmalı. Sonra Türk donanması ve sanayisi 1 gemi de yapar 3 gemide. Kıbrıs'ta deniz üssü olmayan bir kuvvetiz biz şu an.
Ayrıca Kıbrıs'ta Türkiye için bir numaralı dış politika konumuz  olmalı, oldurmalıyız.

Zamanında İngilizlerin bu kadar büyük bir donanma kurmasının sebebi dünyanın en büyük ticari filolarına ve denizaşırı sömürgelerine sahip olması sayesindeydi. Sadece ticaret yapan gemilerden alınan vergiler dahi donanmayı kolayca finanse etmelerini sağlıyordu.

Þimdi MAVİ SU donanması olmaktan bahsediyoruz. Afrikada sınır ötesi üslerden bahsediyoruz.

Peki biz bunu ne için yapacağız? Yunana kızıldenizden gezgin mi atacağız? Dünyanın her yerine asker çıkartmakla mı övüneceğiz?  Eğer amaç buysa ölü yatırım.


Ha eğer afrikada ekonomik ve diplomatik ilişkilerimizi arttırıp tüm dünyadaki anti demokratik ülkelerdeki altyapı, inşaat, yer altı kaynakları ihalelerine talip olup avrupalıların bu ülkeleri tehdit ve gambot diplomasisi ile sömürmesine izin vermeyeceksek amenna. Ordan sağlanan fayda donanmayı da finanase eder. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


milgemlerin yapılış amacı draftları düşük olduğundan adalar denizinde denizaltı avcılığı yapabilmesi içindi. yani milgemleri kesip büyüterek ağırlığını artırmak mantıklı değil onun için i sınıfları tasarlandı ve yapılıyor Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 14 Aralık 2023, 20:28:43
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 14 Aralık 2023, 19:30:56
Alıntı yapılan: Yasar - 14 Aralık 2023, 04:10:00
Üretimde ana kural çok üretip maliyeti azaltmaktır. İngilizlerde 2 adet 280m lik uçak gemisi yapıp maliyeti azaltma yöntemine gitmelerine rağmen 2 geminin "bugünkü parayla" maliyeti 8 milyar sterlini geçmiş durumda yani tanesi 6 milyar dolar civarında. Üzerine koyacakları uçakların maliyeti de 5.5 milyar tutuyor. (Oda yarıya indirilmiş rakamlarla)

Fransızlar'ın De Gaulle uçak gemisi 260m boyunda ve bugünkü parayla 5.5 milyar dolar. 3-3,5 milyarda üzerine konacak uçak maliyeti.

Biz böyle bir gemi yapıncaya kadar maliyeti 7 milyarı geçer. Üzerine koyacağımız uçak maliyetiyle 11 milyar doları geçer harcayacağımız para..

Yıllık idame masrafı da 1 milyar dolara yakın. Her yola çıktığında yanında taşıyacağı eskort gurubunun masrafını unutmamak lazım. (ABD'nin Carrier-Group günlük masrafı 6.5 milyon dolar = 2.4 milyar dolar yıllık masraf)

Uçak gemimiz var demek için bukadar masrafa değer mi??? Hele daha üzerine koyacak uçağımız bile yokken!!
Sn Yaşar'a katılıyorum ve ekliyorum. Türkiye önce deniz kuvvetlerinin etki alan artırımı için müttefik ülkelerde askeri üslerini artırmalı. Uçak gemisinden önce gemi ihtiyaçlarımız var bu herkesin malumu. Lakin üs yapılanması da en az gemi kadar elzem ve gereklidir. Türk Deniz Kuvvetleri Kıbrıs'tan başlayarak Azerbaycan, Katar, Malezya, Somali diye devam eden askeri ağını genişletmelidir. Hisar sınıfları bu vizyon için de çok güzel gemiler mesela. Türkiye olarak Mavi su donanması olmak istiyorsak tam teşekküllü bir şekilde olmalıyız. Uçak gemisi üretmeyle olmaz bu iş. Personel sayısından başlayarak ince ince planlanarak uzun vadede önce yapılacak olanlar yapılmalı. Sonra Türk donanması ve sanayisi 1 gemi de yapar 3 gemide. Kıbrıs'ta deniz üssü olmayan bir kuvvetiz biz şu an.
Ayrıca Kıbrıs'ta Türkiye için bir numaralı dış politika konumuz  olmalı, oldurmalıyız.



Zamanında İngilizlerin bu kadar büyük bir donanma kurmasının sebebi dünyanın en büyük ticari filolarına ve denizaşırı sömürgelerine sahip olması sayesindeydi. Sadece ticaret yapan gemilerden alınan vergiler dahi donanmayı kolayca finanse etmelerini sağlıyordu.

Þimdi MAVİ SU donanması olmaktan bahsediyoruz. Afrikada sınır ötesi üslerden bahsediyoruz.

Peki biz bunu ne için yapacağız? Yunana kızıldenizden gezgin mi atacağız? Dünyanın her yerine asker çıkartmakla mı övüneceğiz?  Eğer amaç buysa ölü yatırım.


Ha eğer afrikada ekonomik ve diplomatik ilişkilerimizi arttırıp tüm dünyadaki anti demokratik ülkelerdeki altyapı, inşaat, yer altı kaynakları ihalelerine talip olup avrupalıların bu ülkeleri tehdit ve gambot diplomasisi ile sömürmesine izin vermeyeceksek amenna. Ordan sağlanan fayda donanmayı da finanase eder.

O iş için Çin yıllardır bekliyor sırasının gelmesini... Avrupa-ABD boşluğunu -tabi boşaltırlarsa-  Çin dolduracaktır... O iş o kadar kolay değil... Mesajı Paylaş

#1176
Alıntı YapAW159 "zorla" stingray taşımıyor, 23+ km menzilli 304 kg ağırlığındaki MU90 torpidolarını bile taşıyabiliyor AW159.
Sn Ibrahim,
Olmaz diye bir şey yok. Ama herşeyin bir yeri var.
Koyunun olmadığı yerde keçi evliya çelebi olur hesabı, A159 wildcat helikopteri de çok yönlü kullanılabilir, Gökbey de.

İngilizlerin kendi raporlarına göre:

Quote:
The Wildcat has less than half the endurance of the Merlin (about 2 hours 15 minutes v 5 hours) so it is clear the Merlin is the vastly superior submarine hunter while the Wildcat is better suited in the surface search and attack role.

Tercümesi:
"Wildcat, Merlin'in yarı dayanıklılığında bir helikopter. 2 saat 15 dakika uçuş süresine karşılık Merlin 5 saat havada kalabiliyor. Merlin açık ara ASW görevlerinde daha başarılı olmasına karşılık, wildcat arama tarama ve saldırıya daha uygun bir helikopter. "
Unquote.

Sizin Türk helikopteri kullanma düşüncenize katılıyorum. T925 navalize olup gelinceye kadar Gökbey ile idare etmek zorundayız.

Ama Wildcat-A159 olsun, navalize Gökbey olsun; bunlar fakir adamın ASW helikopterleri.
Bu işin hakkını verecek helikopter Seahawk, Merlin A101 ya da NH90.

A159'da da,  helikopterin başka biryerinden feragat edilerek elde edilen becerilerle bazı görevler icra edilebilinir hale getirilmiş. A159'a kapasitesinin ötesinde iş yaptırabilmek için, önce CTS-800 motorları takılmış. Sonra çok özel bir transmisyon imal edilerek motordan pallere maximum güç aktarımı yapılmış (Buna benzer bir transmisyon bizim Gökbey'de de var zannedersem). Bu şekilde helikopterin sınırları "zorlanmış".

Þu anda birçok yerde geçen en iyi ASW helikopteri Merlin A101. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Aralık 2023, 20:45:57
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 14 Aralık 2023, 20:28:43
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 14 Aralık 2023, 19:30:56
Alıntı yapılan: Yasar - 14 Aralık 2023, 04:10:00
Üretimde ana kural çok üretip maliyeti azaltmaktır. İngilizlerde 2 adet 280m lik uçak gemisi yapıp maliyeti azaltma yöntemine gitmelerine rağmen 2 geminin "bugünkü parayla" maliyeti 8 milyar sterlini geçmiş durumda yani tanesi 6 milyar dolar civarında. Üzerine koyacakları uçakların maliyeti de 5.5 milyar tutuyor. (Oda yarıya indirilmiş rakamlarla)

Fransızlar'ın De Gaulle uçak gemisi 260m boyunda ve bugünkü parayla 5.5 milyar dolar. 3-3,5 milyarda üzerine konacak uçak maliyeti.

Biz böyle bir gemi yapıncaya kadar maliyeti 7 milyarı geçer. Üzerine koyacağımız uçak maliyetiyle 11 milyar doları geçer harcayacağımız para..

Yıllık idame masrafı da 1 milyar dolara yakın. Her yola çıktığında yanında taşıyacağı eskort gurubunun masrafını unutmamak lazım. (ABD'nin Carrier-Group günlük masrafı 6.5 milyon dolar = 2.4 milyar dolar yıllık masraf)

Uçak gemimiz var demek için bukadar masrafa değer mi??? Hele daha üzerine koyacak uçağımız bile yokken!!
Sn Yaşar'a katılıyorum ve ekliyorum. Türkiye önce deniz kuvvetlerinin etki alan artırımı için müttefik ülkelerde askeri üslerini artırmalı. Uçak gemisinden önce gemi ihtiyaçlarımız var bu herkesin malumu. Lakin üs yapılanması da en az gemi kadar elzem ve gereklidir. Türk Deniz Kuvvetleri Kıbrıs'tan başlayarak Azerbaycan, Katar, Malezya, Somali diye devam eden askeri ağını genişletmelidir. Hisar sınıfları bu vizyon için de çok güzel gemiler mesela. Türkiye olarak Mavi su donanması olmak istiyorsak tam teşekküllü bir şekilde olmalıyız. Uçak gemisi üretmeyle olmaz bu iş. Personel sayısından başlayarak ince ince planlanarak uzun vadede önce yapılacak olanlar yapılmalı. Sonra Türk donanması ve sanayisi 1 gemi de yapar 3 gemide. Kıbrıs'ta deniz üssü olmayan bir kuvvetiz biz şu an.
Ayrıca Kıbrıs'ta Türkiye için bir numaralı dış politika konumuz  olmalı, oldurmalıyız.



Zamanında İngilizlerin bu kadar büyük bir donanma kurmasının sebebi dünyanın en büyük ticari filolarına ve denizaşırı sömürgelerine sahip olması sayesindeydi. Sadece ticaret yapan gemilerden alınan vergiler dahi donanmayı kolayca finanse etmelerini sağlıyordu.

Þimdi MAVİ SU donanması olmaktan bahsediyoruz. Afrikada sınır ötesi üslerden bahsediyoruz.

Peki biz bunu ne için yapacağız? Yunana kızıldenizden gezgin mi atacağız? Dünyanın her yerine asker çıkartmakla mı övüneceğiz?  Eğer amaç buysa ölü yatırım.


Ha eğer afrikada ekonomik ve diplomatik ilişkilerimizi arttırıp tüm dünyadaki anti demokratik ülkelerdeki altyapı, inşaat, yer altı kaynakları ihalelerine talip olup avrupalıların bu ülkeleri tehdit ve gambot diplomasisi ile sömürmesine izin vermeyeceksek amenna. Ordan sağlanan fayda donanmayı da finanase eder.

O iş için Çin yıllardır bekliyor sırasının gelmesini... Avrupa-ABD boşluğunu -tabi boşaltırlarsa-  Çin dolduracaktır... O iş o kadar kolay değil...
Sırf Fransanın bile senelik 500 milyar dolara yakın afroları sömürdüğü düşünülürse o pastanın 20 de 1'i bile bizi mutlu eder. Kaldıki bölgede senelerdir iyi çalışıyoruz. Fransızların bizi bu araşar sevmemelerinin en bariz nedenlerinden biride bu olsa gerek.
Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Battlestar hocam sizce donanmamızın en acil ihtiyacı-ilk alması gereken silah sistemi ne olmalı?

Sadece 1 hakkınız var... :D :D :D Mesajı Paylaş

Rakam hatalı/abartılı muhtemelen Battlestar. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz