LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Aralık 2023, 21:38:39
Battlestar hocam sizce donanmamızın en acil ihtiyacı-ilk alması gereken silah sistemi ne olmalı?

Sadece 1 hakkınız var... :D :D :D

Platformdan çok;

Siperlerin, mk-41'den essm'lerinde midlastan atılabilme kabiliyeti.

Bu gemilerin rol bunalımını giderecek bazı gemilerin envanterden ayrılıp okul gemisi ihtiyacını bile ihya edebileceği bir planlama akımını başlatabilir.

Alıntı yapılan: mehmet05 - 14 Aralık 2023, 21:42:41
Rakam hatalı/abartılı muhtemelen Battlestar.

Ben bir youtuber dan duydum. Ama doğrulayan kaynaklar var. Yinede en kötü ihtimal bir senede bizim tüm dış ihracatımızdan fazla çaldıkları kesin.

https://mg.co.za/thought-leader/2023-08-20-former-french-colonies-are-still-paying-a-colonial-tax/

https://www.eriswiss.com/news-eritrea/african-countries-francphone-still-pay-over-500-billion-as-colonial-tax-to-france-each-year/

Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#1181
Arkadaşlar gökbey'in karşılığı aw139 yada Aw,149 değil mi?

Buda boş ağırlığı yaklaşık max 3.5 ton helikopter demek
Kalkış ağırlığı 6 ton
Bir ton yakıt kapasitesi toplam 4,5 ton

"Faydalı yük için 1,5 ton kapasitesi kalıyor "

Bir dsh helikopteri den istenen zaruri yükler nelerdir?

Benim bildiğim

-Çekili sonar (Orkun var) ve hafif oluyor
-Sonuboy
-Flır
-Radar

Ekstra olarak
-Hafif torpido orka
-Anti gemi Çakır füzesi
-Nlos sistemler Umtas GM blok1 ve blok2

İhtiyaçlar kabaca bunlardan

Silahlandırılabilir mi? bilmiyorum ama gerekli sensörlerler eklenerek dsh ve fırkateynlere antigemi füzesine yön tayin edicek radarla gayet bir dsh helikopteri yapılabilir. özellikle ab212 gibi plaformlar kullandığımızı düşünürsek,silahlandıramasak bile durumsal farkındalığımız artar.







Mesajı Paylaş

#1182
Alıntı yapılan: Denizci16 - 15 Aralık 2023, 02:55:10
Arkadaşlar gökbey'in karşılığı aw139 yada Aw,149 değil mi?

Buda boş ağırlığı yaklaşık max 3.5 ton helikopter demek
Kalkış ağırlığı 6 ton
Bir ton yakıt kapasitesi toplam 4,5 ton

"Faydalı yük için 1,5 ton kapasitesi kalıyor "

Bir dsh helikopteri den istenen zaruri yükler nelerdir?

Benim bildiğim

-Çekili sonar (Orkun var) ve hafif oluyor
-Sonuboy
-Flır
-Radar

Ekstra olarak
-Hafif torpido orka
-Anti gemi Çakır füzesi
-Nlos sistemler Umtas GM blok1 ve blok2

İhtiyaçlar kabaca bundan

Silahlandırılabilir mi? bilmiyorum ama gerek sensörlerler eklenerek dsh ve fırkateynlere antigemi füzesine yön tayin edicek radarla gayet bir dsh helikopteri yapılabilir özellikle ab212 gibi plaformlar kullandığımızı düşünürsek,silahlandıramasak bile durumsal farkındalığımız artar.

Denizci 16 hocam AW149, performansı Gökbey'den daha fazla olan bir helikoper; bence AW159 genel makat helikopteri, Gökbey'in ne olabileceğine dair en iyi emsal örnek.  AW159 bizim Atak helikopterlerindeki motoru kullanıyor direkt. TS1400'un bu motordan daha iyi güç ürettiğini  Mahmut Akşit her fırsatta dile getiriyor. AW159'un yapıp da T625'in yapamayacağı hiçbir şey yok. Hem T629 da alacaktır deniz hava komutanlığı, çünkü istedikleri helikopter Cobralar değildi, Atak helikopterleri olmadığı için Cobralar devredildi. Aynı altyapıyı kullanan iki helikopterin kullanılması deniz hava komutanlığına daha da avantaj sağlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Aralık 2023, 20:45:57
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 14 Aralık 2023, 20:28:43
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 14 Aralık 2023, 19:30:56
Alıntı yapılan: Yasar - 14 Aralık 2023, 04:10:00
Üretimde ana kural çok üretip maliyeti azaltmaktır. İngilizlerde 2 adet 280m lik uçak gemisi yapıp maliyeti azaltma yöntemine gitmelerine rağmen 2 geminin "bugünkü parayla" maliyeti 8 milyar sterlini geçmiş durumda yani tanesi 6 milyar dolar civarında. Üzerine koyacakları uçakların maliyeti de 5.5 milyar tutuyor. (Oda yarıya indirilmiş rakamlarla)

Fransızlar'ın De Gaulle uçak gemisi 260m boyunda ve bugünkü parayla 5.5 milyar dolar. 3-3,5 milyarda üzerine konacak uçak maliyeti.

Biz böyle bir gemi yapıncaya kadar maliyeti 7 milyarı geçer. Üzerine koyacağımız uçak maliyetiyle 11 milyar doları geçer harcayacağımız para..

Yıllık idame masrafı da 1 milyar dolara yakın. Her yola çıktığında yanında taşıyacağı eskort gurubunun masrafını unutmamak lazım. (ABD'nin Carrier-Group günlük masrafı 6.5 milyon dolar = 2.4 milyar dolar yıllık masraf)

Uçak gemimiz var demek için bukadar masrafa değer mi??? Hele daha üzerine koyacak uçağımız bile yokken!!
Sn Yaşar'a katılıyorum ve ekliyorum. Türkiye önce deniz kuvvetlerinin etki alan artırımı için müttefik ülkelerde askeri üslerini artırmalı. Uçak gemisinden önce gemi ihtiyaçlarımız var bu herkesin malumu. Lakin üs yapılanması da en az gemi kadar elzem ve gereklidir. Türk Deniz Kuvvetleri Kıbrıs'tan başlayarak Azerbaycan, Katar, Malezya, Somali diye devam eden askeri ağını genişletmelidir. Hisar sınıfları bu vizyon için de çok güzel gemiler mesela. Türkiye olarak Mavi su donanması olmak istiyorsak tam teşekküllü bir şekilde olmalıyız. Uçak gemisi üretmeyle olmaz bu iş. Personel sayısından başlayarak ince ince planlanarak uzun vadede önce yapılacak olanlar yapılmalı. Sonra Türk donanması ve sanayisi 1 gemi de yapar 3 gemide. Kıbrıs'ta deniz üssü olmayan bir kuvvetiz biz şu an.
Ayrıca Kıbrıs'ta Türkiye için bir numaralı dış politika konumuz  olmalı, oldurmalıyız.



Zamanında İngilizlerin bu kadar büyük bir donanma kurmasının sebebi dünyanın en büyük ticari filolarına ve denizaşırı sömürgelerine sahip olması sayesindeydi. Sadece ticaret yapan gemilerden alınan vergiler dahi donanmayı kolayca finanse etmelerini sağlıyordu.

Þimdi MAVİ SU donanması olmaktan bahsediyoruz. Afrikada sınır ötesi üslerden bahsediyoruz.

Peki biz bunu ne için yapacağız? Yunana kızıldenizden gezgin mi atacağız? Dünyanın her yerine asker çıkartmakla mı övüneceğiz?  Eğer amaç buysa ölü yatırım.


Ha eğer afrikada ekonomik ve diplomatik ilişkilerimizi arttırıp tüm dünyadaki anti demokratik ülkelerdeki altyapı, inşaat, yer altı kaynakları ihalelerine talip olup avrupalıların bu ülkeleri tehdit ve gambot diplomasisi ile sömürmesine izin vermeyeceksek amenna. Ordan sağlanan fayda donanmayı da finanase eder.

O iş için Çin yıllardır bekliyor sırasının gelmesini... Avrupa-ABD boşluğunu -tabi boşaltırlarsa-  Çin dolduracaktır... O iş o kadar kolay değil...

Sn Serkan1976, Çin hakkında dediklerinize katılıyorum ve gerçekten planlı ve güçlü bir stratejileri var. Afrika'da son 15 yılda almadıkları Liman, enerji tesisi vs gibi kritik yer kalmadı herhalde Çinlilerin.

Lakin şöyle bir durum var. Türkiye hiçte bölgede güçsüz değil. Ve o ülkelerde Türkiye'ye bakış açısı ile Çin'e bakış açısı çok farklı. Bu ülkelerde deniz üssü ve askeri üs yapılanması yapmanın mühim olmasının bir sebebi de bu ülkelerdeki eğitimini kendi kontrolümüze almamız olmalı. Sahra altı coğrafyasında gelecek 50 yılda 1 milyar insan doğacak. Buradaki bazı ülkelerdeki üst tabakanın Türk eğitim sisteminden ve Türk mekanizması altında eğitim görmesi çok mühim. Somali de yaptıklarımız bu anlamda çok kritik. Afrika'da bir çok ülke deniz ve havacılıkta çok geri durumdalar. Bu ülkelerin eğitim gibi konularında biz devreye girebiliriz. Bu coğrafyalarda Türk-Burkina Faso Türk-Somali Türk-Sudan üniversiteleri açarak bu devletlerin mühendisi doktoru hukukçusu mimari bizim elimizde eğitim görebilir. Bu iş için Tabiki gambot diplomasisinin önemi kadar sosyokültürel tavrımız  ve Türk burjuvasının tavrı da çok önemli. Ülkelerin medya ajanslarını mesela bir bir almalıyız. Ve cahil olan bu milletlere anti-Batı, anti-Çin propagandasını aşılamalıyız. Bu ülkelerde Türkçemizin etki sahasını artırmalıyız. Vs vs.

Tabiki kolay değil. Çok planlı ve işin ehli insanlarla ilerletilmesi gereken bir olay ama bunu başarırsak ekstra 1 milyar nüfuslu ve daha zengin bir coğrafyadan alacağımız geliri siz düşünün. Mesela Türkiye'nin Balkan politikası da çok zor ama geldiğimiz durumda çok başarılıyız. O bölgede yapılanmamızı bilen insanlar Türkiye olarak bu kadar iyimiyiz diye şaşıracak kadar iyiyiz. Kıta Avrupa'sının doğusunda ve güneyinde bölgede güçlü Türkiye hiç istemeyecekleri bir güç demek.Böyle bir konunun kolay olması da mümkün olamaz elbette.
Bu konuda en büyük rakibimizde Çin. Gelecek 30 yıl sonra eğer başarabilirsek Çin ile çok ciddi olarak çatışacağız, çok birbirimize çelme takacağız. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 15 Aralık 2023, 09:32:45
Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Aralık 2023, 20:45:57
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 14 Aralık 2023, 20:28:43
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 14 Aralık 2023, 19:30:56
Alıntı yapılan: Yasar - 14 Aralık 2023, 04:10:00
Üretimde ana kural çok üretip maliyeti azaltmaktır. İngilizlerde 2 adet 280m lik uçak gemisi yapıp maliyeti azaltma yöntemine gitmelerine rağmen 2 geminin "bugünkü parayla" maliyeti 8 milyar sterlini geçmiş durumda yani tanesi 6 milyar dolar civarında. Üzerine koyacakları uçakların maliyeti de 5.5 milyar tutuyor. (Oda yarıya indirilmiş rakamlarla)

Fransızlar'ın De Gaulle uçak gemisi 260m boyunda ve bugünkü parayla 5.5 milyar dolar. 3-3,5 milyarda üzerine konacak uçak maliyeti.

Biz böyle bir gemi yapıncaya kadar maliyeti 7 milyarı geçer. Üzerine koyacağımız uçak maliyetiyle 11 milyar doları geçer harcayacağımız para..

Yıllık idame masrafı da 1 milyar dolara yakın. Her yola çıktığında yanında taşıyacağı eskort gurubunun masrafını unutmamak lazım. (ABD'nin Carrier-Group günlük masrafı 6.5 milyon dolar = 2.4 milyar dolar yıllık masraf)

Uçak gemimiz var demek için bukadar masrafa değer mi??? Hele daha üzerine koyacak uçağımız bile yokken!!
Sn Yaşar'a katılıyorum ve ekliyorum. Türkiye önce deniz kuvvetlerinin etki alan artırımı için müttefik ülkelerde askeri üslerini artırmalı. Uçak gemisinden önce gemi ihtiyaçlarımız var bu herkesin malumu. Lakin üs yapılanması da en az gemi kadar elzem ve gereklidir. Türk Deniz Kuvvetleri Kıbrıs'tan başlayarak Azerbaycan, Katar, Malezya, Somali diye devam eden askeri ağını genişletmelidir. Hisar sınıfları bu vizyon için de çok güzel gemiler mesela. Türkiye olarak Mavi su donanması olmak istiyorsak tam teşekküllü bir şekilde olmalıyız. Uçak gemisi üretmeyle olmaz bu iş. Personel sayısından başlayarak ince ince planlanarak uzun vadede önce yapılacak olanlar yapılmalı. Sonra Türk donanması ve sanayisi 1 gemi de yapar 3 gemide. Kıbrıs'ta deniz üssü olmayan bir kuvvetiz biz şu an.
Ayrıca Kıbrıs'ta Türkiye için bir numaralı dış politika konumuz  olmalı, oldurmalıyız.



Zamanında İngilizlerin bu kadar büyük bir donanma kurmasının sebebi dünyanın en büyük ticari filolarına ve denizaşırı sömürgelerine sahip olması sayesindeydi. Sadece ticaret yapan gemilerden alınan vergiler dahi donanmayı kolayca finanse etmelerini sağlıyordu.

Þimdi MAVİ SU donanması olmaktan bahsediyoruz. Afrikada sınır ötesi üslerden bahsediyoruz.

Peki biz bunu ne için yapacağız? Yunana kızıldenizden gezgin mi atacağız? Dünyanın her yerine asker çıkartmakla mı övüneceğiz?  Eğer amaç buysa ölü yatırım.


Ha eğer afrikada ekonomik ve diplomatik ilişkilerimizi arttırıp tüm dünyadaki anti demokratik ülkelerdeki altyapı, inşaat, yer altı kaynakları ihalelerine talip olup avrupalıların bu ülkeleri tehdit ve gambot diplomasisi ile sömürmesine izin vermeyeceksek amenna. Ordan sağlanan fayda donanmayı da finanase eder.

O iş için Çin yıllardır bekliyor sırasının gelmesini... Avrupa-ABD boşluğunu -tabi boşaltırlarsa-  Çin dolduracaktır... O iş o kadar kolay değil...


Bu konuda en büyük rakibimizde Çin. Gelecek 30 yıl sonra eğer başarabilirsek Çin ile çok ciddi olarak çatışacağız, çok birbirimize çelme takacağız.

Çatışmaya gerek varmı? Çin'in afrika'daki her kaleye kendi bayrağını asacak kadar agresif bir politika ile bölgeye dalarsa bu çok reel bir hedef değil.

Anglo-saksonu da Amerikası da bunu yapmadı mesela en parlak zamanında bunu yapmadı. Çin'e de bir veya birkaç sidekick lazım.

Çin'in tek bir emperyal güç olarak orda agresif olması çoğu devletide korkutur.

Öyle veya böyle hem Türkiye, hem tika ve tügva bölgede çok çalıştı. zaten sahra üstü afrika'nın dini ve kültürel açıdan bağlılığı mevcut.

İşbirliği ile ilerlersek onlar bizi katalizör olarak biz onları imkan altyapı ve güçlü ortak olarak kullanabiliriz. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Bizim Afrika politikamızın bir çok kısmı devlet politikası değil iktidarın dünya görüşünün yansıması olan parti politikası onu da atlamayalım. Bir seçim olur her şey değişebilir. Sahra altı ile alakamız olmadığından göremiyoruz ilgimizi çekmediği için ama mesela Libya da ne olup bittiğini sade vatandaş olarak biraz görüyoruz. Orada laik Libya lılar ile dindar Libyalıların çatışmasına taraf olduk Libyalıları Libyalılardan koruyoruz.  Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Marinedeal news:

Oramiral Tatlıoğlu;" Tcg-Anadolu sonrasında ikinci uçak gemisi için çalışmalar sürüyor ve 260-280 m boyutlarında olması planlanıyor" Mesajı Paylaş

Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Ercüment Tatlıoğlu:

"TCG Anadolu ilk SİHA gemisi.

TB-3'ler bu yılın sonunda hazır olacak."

Hücumbot Projesi

"Onda da bazı düzenlemeler oldu, çünkü tonaj itibarıyla çok büyüktü, sürat düşük kalıyordu.

Sürati artırmak istedik çünkü sürat çok önemli bizim için."

İnsansız Sistemler

"İnsansız hava araçlarında çok iyi bir seviyedeyiz.

İnsansız suüstü araçlarında (İDA) da hakikaten çok iyiyiz.

İnsansız sualtı araçları üzerinde çalışmalara başladık."

Deniz Kuvvetleri'ndeki Millîlik Oranı

"Yüzde 80'i geçtik. İstanbul fırkateynimizde kullandığımız radarlar, sonarlar hepsi millî. Deniz Topu'nu da kendimiz yapmaya başladık. Daha önce hepsini dışarıdan alıyorduk. Geminin üzerindeki malzeme, elektronik harp cihazları, radarı, sonarı, telsizi, silâhlarına baktığımızda çok önemli bir seviyeye geldik."

"TCG Anadolu'nun daha büyüğü olan, 260-280 metre boyutlarında ve bir uçak gemisi olarak Deniz Kuvvetlerimize kazandırılmasıyla ilgili çalışmalar devam ediyor."



Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#1188
Deniz Kuvvetleri komutanı ciddi açıklamalarda bulundu.

Yeni yapılacak gemi (TCG Trakya) baya baya 60000 ton ağırlığında İngilizlerin HMS Elizabeth ayarında bir gemi olacak gibi. Kaan'ın donanma versiyonunun ciddi ciddi çalışılacağını ve ciddi anlamda çalıştığımız Tufan gibi elektromanyetik silahlardan dolayı belki de Elektromanyetik fırlatma sistemlerine sahip olacağını düşündüğüm yeni nesil iyi bir uçak gemisi yapacağımızı düşünüyorum. Sonuçta proje başlangıcı bugün teknik sözleşme imzalansa 2032-2033'ü anca anca bulur. TF2000'ler detay tasarıma yeni girdi ki yıllardır konseptlerini görüyoruz. 2035-2036'ya anca erişiriz gibi bu platform için. TF2000'lerin de artık kaynak işleri başlanmalı gibi. 4+3 gemi inşa edileceği konuşuluyor ve elimizdeki gemileri görünce de artık zorunluluk haline geldi.İlk gemiyi 2028'de donanma testlere başlasa diğerleri hangi tarihte olacak.Ama TCG Trakya için bugünden başlamak bence çok doğru. İleride düzelen ekonomide neden o zaman başlamadık demeyiz. Bu yıllar için de elektromanyetik fırlatma, Kaan'ın donanma modeli de çok uç bir örnek değil bence. O yılların vizyonunda bu ürünleri yapabiliriz.

STM 500 modeli için daha küçük ve kompakt tasarım olacağı belirtildi. Özellikle kuvvetin çok yüksek hız isteri varmış. Yonca Onuk tasarımı ile MPAC arası olacağı söylendi. Bu kadar İDA'lar gelişirken, hergün asimetrik hava ve deniz sahası gelişir ve değişirken hava savunmasından neredeyse aciz, denizaltı savunma harbi yapamayan sadece gemisavar atacak bir platform bana hep düşündürücü geliyor özellikle Ege'de Yunan'a karşı.  Tabi Deniz Kuvvetlerinin bir bildiği vardır diyorum. Ama 2030'lu yılların başında bir hücumbotun yapabileceği çoğu işi hatta daha fazlasını sürü halinde 25-30 metrelik teknelerin yapacağını da eminim. Ve Ege de Yunan için bu kadar masraflı bir gemi projesi de bana mantıklı gelmiyor. Sürü konseptli şekilde bir dağıtıl mimari yükselen gemi vuruş kabiliyetleri içi gelecekte önemli bir rol oynayacak gibi. Özellikle iç deniz ve dar alanlarda donanma yüzdüren ülkeler için. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Tam istediğim ve bahsettiğim gibi

260-280 metrelik uçak gemisi.

Hücumbot için,gene bahsettiğim

Hızlı süratli daha hafif tasarım

Deniz kuvvetleri galiba bizim forumu seviyor, çünkü hepimiz hemen hemen aynı şeyleri görüyor,bahsediyor ve paylaşıyoruz Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz