LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bence de öncelik bunlara sağlanmalı. Ki ben TCG Trakya'ya bile karşı değilim, ama nedense bir uçak gemisi hayaline kapıldık gidiyoruz. Mesajı Paylaş

#1211
THY Rolls-Royce'dan 150 adet Trent XWB siparişi geçti. Geçen günlerde de THY bunun karşılığında Türkiye'ye ciddi bir yatırım yapmasını talep edeceğini açıklamıştı.

Türk Hava Yolları şu andan itibaren Airbus A350'lerin kullandığı RR Trent XWB motorlarının en büyük müşterisi. Filodakiler, siparişler ve opsiyonlar dahil toplam 135 Airbus A350 uçak işletecek.

Hürjet için EJ200 alabiliriz. Bu para karşılığında İngilizler Almanya'yı rahatlıkla By-Pass eder. İngilizler çok iyi tüccardır. Almanlar ayak bağı olmaya devam ederse Typhoon konusunda da EJ200 konusunda da adımlar atacaklardır.

https://tolgaozbek.com/haberler/havayollari/thy-rolls-royceu-general-electric-gibi-turkiyede-yatirima-davet-ediyor/ Mesajı Paylaş

#1212
Alıntı yapılan: Archangel99 - 18 Aralık 2023, 20:13:57
THY Rolls-Royce'dan 150 adet Trent XBW siparişi geçti. Geçen günlerde de THY bunun karşılığında Türkiye'ye ciddi bir yatırım yapmasını talep edeceğini açıklamıştı.

Türk Hava Yolları şu andan itibaren RR Trent XWB motorlarının en büyük müşterisi. Hürjet için EJ2000 alabiliriz. Bu para karşılığında İngilizler Almanya'yı rahatlıkla By-Pass eder. İngilizler çok iyi tüccardır. Almanlar ayak bağı olmaya devam ederse Typhoon konusunda da EJ2000 konusunda da adımlar atacaklardır.

https://tolgaozbek.com/haberler/havayollari/thy-rolls-royceu-general-electric-gibi-turkiyede-yatirima-davet-ediyor/
Son sipariş 70 adet Airbus-350 için ; 100 adet XBW84, 40 adette XBW97 motoru. Bundan hemen önce de 40 adedi XBW84 olan 66 motor siparişi daha geçmişti THY. Yani toplam 226 motor. Bu motorların tüm bakım sorumluluğu da RR'ye ait. Bunun için mutlaka yer hizmeti için çok yatırım yapacaklar. 

https://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/thyden-sonra-bir-aciklama-da-rollsroycetan-geldi.html

Bu aslında 345 adetlik Airbus siparişinin teyitli olan 220 adedinin bir bölümünü kapsıyor. Bu uçak siparişinin gerisi gelecek. Sipariş edilen bu büyük uçaklar Fransa'da monte ediliyorlar. Diğerleri Almanya'da monte ediliyor. Ama Almanya ve İngiltere bu uçakların bir çok gövde parçasını imal ediyor ve gerekli montaj noktasına gönderiyor.

https://skift.com/2023/12/15/turkish-airlines-orders-up-to-345-airbus-planes/#:~:text=Turkish%20Airlines%20pulled%20the%20trigger,A32neos%20for%20shorter%2Dhaul%20journeys.

Yani iş çok büyük. Almanların da buradan çok ekmek yiyeceği ortada. RR motırlarınilk defa THY'de bu ölçekte kullanılacak. Geçmişte THY'nin aldığı uçaklarda GE, P&W ya da CFM motorları olurdu.

Bu işin arkasında sadece EJ2000 değil TF35K da var kokusu geliyor!! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 18 Aralık 2023, 20:29:09
Alıntı yapılan: Archangel99 - 18 Aralık 2023, 20:13:57
THY Rolls-Royce'dan 150 adet Trent XBW siparişi geçti. Geçen günlerde de THY bunun karşılığında Türkiye'ye ciddi bir yatırım yapmasını talep edeceğini açıklamıştı.

Türk Hava Yolları şu andan itibaren RR Trent XWB motorlarının en büyük müşterisi. Hürjet için EJ2000 alabiliriz. Bu para karşılığında İngilizler Almanya'yı rahatlıkla By-Pass eder. İngilizler çok iyi tüccardır. Almanlar ayak bağı olmaya devam ederse Typhoon konusunda da EJ2000 konusunda da adımlar atacaklardır.

https://tolgaozbek.com/haberler/havayollari/thy-rolls-royceu-general-electric-gibi-turkiyede-yatirima-davet-ediyor/
Son sipariş 70 adet Airbus-350 için ; 100 adet XBW84, 40 adette XBW97 motoru. Bundan hemen önce de 40 adedi XBW84 olan 66 motor siparişi daha geçmişti THY. Yani toplam 226 motor. Bu motorların tüm bakım sorumluluğu da RR'ye ait. Bunun için mutlaka yer hizmeti için çok yatırım yapacaklar. 

https://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/thyden-sonra-bir-aciklama-da-rollsroycetan-geldi.html

Bu aslında 345 adetlik Airbus siparişinin teyitli olan 220 adedinin bir bölümünü kapsıyor. Bu uçak siparişinin gerisi gelecek. Sipariş edilen bu büyük uçaklar Fransa'da monte ediliyorlar. Diğerleri Almanya'da monte ediliyor. Ama Almanya ve İngiltere bu uçakların bir çok gövde parçasını imal ediyor ve gerekli montaj noktasına gönderiyor.

https://skift.com/2023/12/15/turkish-airlines-orders-up-to-345-airbus-planes/#:~:text=Turkish%20Airlines%20pulled%20the%20trigger,A32neos%20for%20shorter%2Dhaul%20journeys.

Yani iş çok büyük. Almanların da buradan çok ekmek yiyeceği ortada. RR motırlarınilk defa THY'de bu ölçekte kullanılacak. Geçmişte THY'nin aldığı uçaklarda GE, P&W ya da CFM motorları olurdu.

Bu işin arkasında sadece EJ2000 değil TF35K da var kokusu geliyor!!

Sipariş sonrası İngilizler bayram etti resmen. Krallığın başbakanı bile açıklama yaptı. Ortada çok büyük bir sipariş ve para var. Türkiye'de bunun karşılığında Rolls-Royce'dan yatırım istiyor ki yapacaklardır zaten. Bu işbirliği savunma sanayiine de yansıyacaktır.

A350'lerin motorlarında zaten RR Trent XWB tek üreticisi ama A321Neo motorları henüz açıklanmadı. THY 2012'de sipariş ettiği A321Neo'larda P&W motorlarını tercih etmişti. Þu an Pratt & Whitney PW1000G motorlarında ciddi sorunlar var. Dünya genelinde PW1000G kullanan pek çok A320/321Neo modeli yere indirildi.

THY bu kez CFM LEAP motorlarını tercih etmeli. Üstelik bu motorlara TEI parça üretiyor. TEI'de ciddi bir para kazanacak. 300 motor alacak THY. Opsiyonları da kesin siparişe çevirdiğinde 200 motor daha alacak. 500 adetlik dev bir motor siparişi CFM LEAP daha mantıklı. Hem sorunsuz hem de TEI'nin parçalarını ürettiği bir motor.

Boeing siparişleri de yakında açıklanır. THY Boeing'de hep GE ile çalıştı. 787'ler halihazırda GE kullanıyor. Yeni siparişlerde de GE seçilecektir. Mesajı Paylaş

Þu ekonomik yapılanma döneminde böyle büyük bir siparişin altında tırım tırım aranan bulunamayan finansal destek olduğu kanısındayım. Londra'nın kredi enstrümanlarını kullandıracağı hayali kuruyoruz ama olmayacak Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1215
THY bazı sıkıntılara rağmen bugün dünyanın en iyi havayollarından biri ve gerçekten iyi bir büyüme grafiği sergiliyor. THY 2035'a kadar, filo sayısını bugün ki sayının 2 katını hedefliyor. Yanına AJET ve SunExpress'ide eklediğimiz zaman THY 2030'lu yılların ortasında 200 milyona yaklaşan bir yolcu taşıma kapasitesine ulaşacak demek. Ki Türk Devletlerinin havayolu taşımacılığı yeterli düzeyde verimli değil , buraya da THY el atarsa 200-250 milyonluk bir müşteri büyüklüğü demek. Bu da 1200-1300 üzerinde bir toplam filonun THY'nin direkt ve dolaylı olarak kontrolü anlamına geliyor. İşte bu vakit THY'nin gelecekte TUSAÞ bölgesel uçak pazarında uçak çıkartması halinde 200'lü adetlerde siparişi dar gövdede tek seferde geçebilmesi ihtimalini doğuruyor.

TUSAÞ'ın ileride neredeyse kesinleşen bu uçakları modern ve verimli yaptığı durumda , gerçekten bu sektöre çok iyi giriş yapabiliriz. THY de bu iş için kaldıraç rolü üstlenir. Türkiye'ye yakın ülkelerin de ilgisi durumunda rahatlıkla yıllık 50-70 adet üretimini sağlayabiliriz.

Kısacası THY sivil havacılık anlamında olabildiğince büyümeli. AJET yatırımı bu anlamda çok çok doğru bir yatırım. Komple bir imaj değişikliği pazar için gerekliydi.(Her ne kadar güzel Anadolu'muzun ismi alınmasının verdiği üzüntü olsa da)THY belki de Amerika iç pazarında bile pay almak için desteklenmeli ve THY'nin de planlama yapması gerektiğini düşünüyorum. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.


Thy'nın bu alımı yapacağı enaz 5 yıl önce planlanıyordu yanarım yanarım da Embrear'e ortak olmadığımıza yanarım.

Model adı aklıma gelmiyor ama İngilizlerin 4 motorlu 100-120 yolcu kapasiteli uçakları vardı hatta bazıları halen uçuyor olması lazım, böyle bir bölgesel yolcu uçağını 4 adet tf6000 ile uçurabiliriz hatta askeri kargo uçağı da yapabiliriz.

Konuya dönecek olursak

Tf-6000 Anka3 ve Kızılelma da kullanılacağını bildiğimize göre motor geliştirilirken paralelinde navalize olarak da geliştirilecek, çift  tf10000 motorlu navalize Hürjet Tcg-Anadolu üzerinden kalkar ve iner.

Eğer sayın Amiralin dediği gibi ikinci bir platform olacaksa bizim öncelikle mobil nükleer reaktör işlerini halletmemiz gerekiyor zira 260-280 mt ve enaz 50000 tonluk bir gemi için donanmanın yarısı kadar ayrıca yakıt masrafı gerekir diğer idame masraflarını saymıyorum bile yani gelecek 10 yıl projeksiyonunda böyle safkan bir uçak gemisi  işletebilmemiz biraz hayalcilik olur zaten devlet 2040  yıllarını hesap etmiştir hatta şimdi bile karar verilse inşaa ve envantere alınması enaz 2030 yılını bulur.

Deniz kuvvetleri ve ortak tersane mukavim tekne inşaası yaparken Tusaş çift motorlu bir navalize uçak tasarlarsa ve Tei navalize tf10000 çıkarabilirse 2030 yılında testler başlar 2032 gibi envantere alınır.

Beni burda tek düşündüren bu uçak gemisinin motoru ne olacak?

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Ocak - 18 Aralık 2023, 22:38:21



Model adı aklıma gelmiyor ama İngilizlerin 4 motorlu 100-120 yolcu kapasiteli uçakları vardı hatta bazıları halen uçuyor olması lazım, böyle bir bölgesel yolcu uçağını 4 adet tf6000 ile uçurabiliriz hatta askeri kargo uçağı da yapabiliriz.



British Aerospace 146. Bir dönem THY tarafından da kullanılıyordu. Aslında başarılı oldu diyemeyiz. Uçak çok sayıda kaza ve kırıma karıştı. 8 Ocak 2003 tarihinde İstanbul-Diyarbakır seferini yaparken düştü ve 75 vatandaşımızı kaybetmiştik. Mesajı Paylaş

#1218
Arkadaşlar niye ufkunuzu geniş tutmuyorsunuz

Kaan üretecek bir ülke olarak emals yada buharlı katapult yapmak zor olmasa gerek

Stobar mecburiyettir,yetenek kısıtlamasıdır sadece vstol uçaklar için daha az yakıt ve daha fazla yük ile kalksın diye fayda verebilir.stol uçaklarda yetenek kısıtlar. Mesajı Paylaş

#1219
Alıntı yapılan: Denizci16 - 19 Aralık 2023, 00:00:19
Arkadaşlar niye ufkunuzu geniş tutmuyorsunuz

Kaan üretecek bir ülke olarak emals yada buharlı katapult yapmak zor olmasa gerek

Stobar mecburiyettir,yetenek kısıtlamasıdır sadece vstol uçaklar için daha az yakıt ve daha fazla yük ile kalksın diye fayda verebilir.stol uçaklarda yetenek kısıtlar.
Bu uçak gemisi için eğer olacaksa (EMALS) Manyetik fırlatma sisteminin olacağını düşünüyorum. Öncelikle yeni nesil uçak gemilerinde kullanılıyor ve hem daha ucuz ve maliyeti düşük hemde buharlı katapulta göre bakım geliştirme vs her anlamda daha kolay. ASELSAN'ın elektromanyetik silah olan Tufan ile az da olsa bir tecrübesi var. Sistemin genel prensibi olarak. Mekanik alt sistemlerinin geliştirilmesi için TEİ, Kale gibi şirketlerimiz de var, olabilir bir proje. 280 metrelik bir uçak gemisinde zaten enerji depolama bir sorun değil. Üretme kısmı bizim için bir sorun. Eğe yerli ve milli bir sistem istiyor isek. Ama bu genel sorun bu platform özelinde değil bilindiği üzere.

Manyetik fırlatmaya şimdiden yavaş yavaş başlarsak çok rahatlıkla 2030'lu yıllarda uçak gemimizde geliştirecek hale gelebiliriz. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz