LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Rus uçakları neden o motor gücüne rağmen ağır yükle kalkamıyor peki hocam? En fazla iki kez pas geçebiliyorlar pisti. Delta kanatlı uçağımız da yok. Sıfırdan tasarlamanın muhasebesini sizlere bırakıyorum. Bütün tantana cahil bir sunucunun; TV programında Temel Kotil'e, "Hürjet TCG Anadolu'dan kalkar mı?" diye sormasıyla başladı. Mesajı Paylaş

#1231
Belki elimizde kalan f4 ler uçak gemisi uyumlu da olabilir bir ihtimal.

Karada bir test sahası inşa edilsin hem gemi hem uçak sistemleri denensin. Bence katapulk lu sistem üstüne çalışmak en iyisi. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 19 Aralık 2023, 14:49:36
Belki elimizde kalan f4 ler uçak gemisi uyumlu da olabilir bir ihtimal.

Karada bir test sahası inşa edilsin hem gemi hem uçak sistemleri denensin. Bence katapulk lu sistem üstüne çalışmak en iyisi.

Elimizdekiler uyumlu değil o iş için. Olsaydı bile uçak gemisi gelene kadar bahçemdeki bisiklet kadar uçabilme kabiliyetleri kalırdı muhtemlen. Mesajı Paylaş

Zaten hiç yazasımda yoktu F4 uçak gemisi uyumlu olsa ne olmasa ne Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1234
Alıntı yapılan: İbrahim - 19 Aralık 2023, 14:32:02
Rus uçakları neden o motor gücüne rağmen ağır yükle kalkamıyor peki hocam? En fazla iki kez pas geçebiliyorlar pisti. Delta kanatlı uçağımız da yok. Sıfırdan tasarlamanın muhasebesini sizlere bırakıyorum. Bütün tantana cahil bir sunucunun; TV programında Temel Kotil'e, "Hürjet TCG Anadolu'dan kalkar mı?" diye sormasıyla başladı.
Olay sadece motor gücü değil.
Su33 çok ağır uçak. Yüklü olarak 33 ton. 2 adet Satürn AL31F3 28000lbf'le bu uçağı ancak kaldırıyor.
Mig29K ise 19 tonluk uçak, ve üzerindeki Klimov motorları 19800lbf itkili.
Bu iki uçakta ski lift ile rahatça kalkıyorlar.
Pass geçmelerinin kalkışla değil inişle alakası var. Kalkamasalar denize çakılırlar.

Bu arada ABD 'nin F/A18 Super Hornet'i tam yüklü 21 ton ve 2 adet 22000lbf'lik f414 motoru var. Buna rağmen EMALS kullanılıyor.

Bizim bu uçak gemisi sevdasının fiziki olarak başlaması, 2030 sonrasına kalacak bir iş. O zamana gelinceye kadar yönetimler kimbilir kaç defa fikir değiştirirler? Projesi başlasa dahi, daha tutumlu bir yönetim o projeyi iptal eder.
Bu projenin bize getirisinden çok götürüsü olur. Siyasi propaganda ve bazı kesimleri zengin etmenin ötesinde savunma sanayiinin acil işleri beklerken bu işe kaynak ayırmak çok yanlıştır.
Harpleri kazanan toprağa basan postaldır. Bizim kara kuvvetlerimize çok daha fazla kaynak ayırmamız lazım.
Mavi Vatan diyoruz. Onu koruyacak daha çok adet fırkateyn ve TTKB lere, daha gelişmiş denizaltılara ihtiyacımız var. Tanesi 10-12 milyara mal olacak koca bir beyaz file değil.
Hava kuvvetlerimizin motor ve uçak projelerine daha çok kaynak gerekiyor. Buna eğilmek lazımken 2 tane kıçıkırık torpedo'ya yem olacak koca hantal bir gemiye parayı gömmek akıllıca bir iş olamaz. Mesajı Paylaş

Hocam pas geçmekten kastım, bu uçakların düşük yakıt yüküyle kalkış yapmasına atıf yapmaktı. STOBAR ucuz, lakin verimsiz bir şey. Mesajı Paylaş

#1236
Alıntı yapılan: İbrahim - 19 Aralık 2023, 15:45:40
Hocam pas geçmekten kastım, bu uçakların düşük yakıt yüküyle kalkış yapmasına atıf yapmaktı. STOBAR ucuz, lakin verimsiz bir şey.
Her sistemin kendine dönük artısı ve eksisi var.
ABD, EMALS ile en gelişmiş sistemi uyguluyor. Ama çok pahalı.
İngilizler her iki gemiye de STOVL sistemini adapte etmişler. Ama bu gemilerde katapult için güverte altında hem EMALS hem de hidrolik altyapı mevcut. Yarın Typhoon'ları gemiden kaldıralım derlerse bu da mümkün. Çift paralel pist var bu gemilerde.
Fransızlar paraya kıyıp ABD malı katapult koymuşlar.
Çinliler, Ruslar ve Hintliler STOBAR yolunu seçmişler. Bu en ucuz yol. Ama daha yavaş.
F35B'niz varsa bütün helikopter gemileri uçak gemisi olur. Uçak Adet sıkıntısı rahatsız etmiyorsa.


Mesajı Paylaş

#1237
Alıntı yapılan: Yasar - 19 Aralık 2023, 14:24:28
Alıntı Yapstobarlı uçak gemisi ve bunun için stovl tarzı bir uçak seçersek,uçak kalkısta daha fazla yakıt sarfiyatı yapacağı için menzilde kısılma oluyor,aynı şekil ağırlık/itki oranını(thrust weigh ratio) yakalamak için faydalı yükten feragat etmek zorunda kalıyor
Sn Denizci16,
Alabileceğimiz STOVL uçak yokki. F35B dışında seri üretimde STOVL uçak yok.
STOL (Short Take Off & Landing) uçak derseniz (kısa iniş ve kalkış), o çok. Kanca/halat varsa uçak iner bir şekilde. Kalkışta ise tam yük önemli olan. Ski-lift iyi bir yardımcıdır. Ama uçağın delta kanat olması da lazımki daha çabuk havalansın. Tabii motor gücü de önemli bir faktör. Yeterli itkiyi sağlasın motor ki, uçak çabuk kalksın.

Ski lift + Delta kanat + Güçlü motor

Bu üçü oldukça uçak katapulta gerek kalmadan ağır yükle kalkabilir.
Bunun en iyi çalışmasını Hintliler yapmış durumdalar. Hal-Tejas Mk2'de 2 x F414 motoru ve delta kanat var. Uçak gemilerinde de ski lift var.

Not: Aslında delta kanattan ziyade geniş ve uzun kanat lazım. Ama süpersonik uçakta o genişlikte kanat olamayacağından optimize edilerek delta kanat kullanımı daha uygundur.

Kasteddiğim stol yani F18 hournet mig29 K  ve su33 gibi platformlar

Galiba terimleri gene karıştırdım

Vstol ile stovl aynı şeyler kusura bakmayın benim terimleri karıştırmam sizde de kafa karışıklığı yarattı

Aslında ilkbaş" stol uçak "derken doğru yazmışım.

Þu an stobar bir uçak gemisi yaptığımızı var sayarsak bunun için en mantıklı stol uçak halihazırda Rafale M dir.fakat stobar bir uçak gemisinden kalkmışlığı yani kısaca stobarlı uçak gemisinden kalktığınıda ne kadar menzile sahip olucağı ne kadar faydalı silah yükü ile kalkacağı bilinmiyor.Bir ara hintliler mig29 K yerine seçeceği ve İns vikrimedya'da kullanılabilceği şeklinde haberler vardı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 19 Aralık 2023, 16:05:27
Alıntı yapılan: İbrahim - 19 Aralık 2023, 15:45:40
Hocam pas geçmekten kastım, bu uçakların düşük yakıt yüküyle kalkış yapmasına atıf yapmaktı. STOBAR ucuz, lakin verimsiz bir şey.
Her sistemin kendine dönük artısı ve eksisi var.
ABD, EMALS ile en gelişmiş sistemi uyguluyor. Ama çok pahalı.
İngilizler her iki gemiye de STOVL sistemini adapte etmişler. Ama bu gemilerde katapult için güverte altında hem EMALS hem de hidrolik altyapı mevcut. Yarın Typhoon'ları gemiden kaldıralım derlerse bu da mümkün. Çift paralel pist var bu gemilerde.
Fransızlar paraya kıyıp EMALS koymuşlar.
Çinliler, Ruslar ve Hintliler STOBAR yolunu seçmişler. Bu en ucuz yol. Ama daha yavaş.
F35B'niz varsa bütün helikopter gemileri uçak gemisi olur. Uçak Adet sıkıntısı rahatsız etmiyorsa.

Sn yaşar yanlış biliyor olabilirim ama fransızlar eski tip buharlı katapult kullanıyor olması lazım,Yani bunu emalsla'mı değistirmişler Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 19 Aralık 2023, 14:49:36
Belki elimizde kalan f4 ler uçak gemisi uyumlu da olabilir bir ihtimal.

Karada bir test sahası inşa edilsin hem gemi hem uçak sistemleri denensin. Bence katapulk lu sistem üstüne çalışmak en iyisi.

F4 A B N ve J Ler uçak gemisi uyumludur ön takımlar katapult için uyarlanmıştır ve ABD donanması tarafından kullanılmıştır.

F4 M ve K İngiliz kraliyet donanması tarafından kullanılmıştır

F4 C D ve E serisi Hava kuvvetleri versiyonudur .(bizde bunlardan var yani uçak gemisine iniş ve kalkışı imkansız navalize değil.


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz