LPD (Doklu çıkarma Gemisi) Projesi

Başlatan AVCI, 06 Mayıs 2010, 19:04:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Mugen - 25 Mart 2019, 12:43:05
Bu gemiden hafif bir tasarım değişikliği ile kuznetsov tarzı birşey çıkar mı ?

Çıkar ve bence lowcost bir şey'de olur;

Fiziksel değişimler ;

+ Yüzer havuz ve arka kapak iptali

+ Alt hangardan piste ek asansörler

+ Personel İhtiyacına göre sosyal alanların ufaltılması veya çoğaltılması o alanların değerlendirilmesi

+ Rampanın daha düşük bir açıyla (12 degree) indirilmesi ve biraz uzatılması, belki geminin tek blok 20-30 metre uzatılması. (Normal şartlarda standart yüklü çift motorlu bir nato uçağı (mig-29 ağırlık güç oranına yakın) 180 metrede kalkabiliyor. İns vikrant anadolu lhd'den 20-30 metre uzun sadece.

+ Belkide en önemlisi gövdenin yanına yapılacak yanal desteklerle yan tarafa ikincil bir iniş pisti çıkıntısı yapılması (Mühendislik olarak çok zor değil.)

+ 3 halatlı yakalama sistemi (Kendimiz direk yaparmıyız yoksa çinle mi çalışırız bilmiyorum)

Ekipmansal Değişim ;

+ Çift Motorlu Mig-29-K ağırlık/ itiş oranına yakın kanatları katlanabilir bir uçak. (Tf-x olur.)

+ Ka-31 gibi katlanabilir aesa radara sahip bir awacs helikopter. (10-12 tonluk gmh helikopter üzerinden geliştirilebilir.

Vs. (bazı şeyler daha var.)


Fiyat Anadolu Lhd (750-1 milyar dolar) - Amfibik ekipmanlar + Yapısal değişiklik maliyetleri = Makul bir fiyat  maksimum 2 milyar dolar (Bence) Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 25 Mart 2019, 13:24:34
Alıntı yapılan: Mugen - 25 Mart 2019, 12:43:05
Bu gemiden hafif bir tasarım değişikliği ile kuznetsov tarzı birşey çıkar mı ?

Çıkar ve bence lowcost bir şey'de olur;

Fiziksel değişimler ;

+ Yüzer havuz ve arka kapak iptali

+ Alt hangardan piste ek asansörler

+ Personel İhtiyacına göre sosyal alanların ufaltılması veya çoğaltılması o alanların değerlendirilmesi

+ Rampanın daha düşük bir açıyla (12 degree) indirilmesi ve biraz uzatılması, belki geminin tek blok 20-30 metre uzatılması. (Normal şartlarda standart yüklü çift motorlu bir nato uçağı (mig-29 ağırlık güç oranına yakın) 180 metrede kalkabiliyor. İns vikrant anadolu lhd'den 20-30 metre uzun sadece.

+ Belkide en önemlisi gövdenin yanına yapılacak yanal desteklerle yan tarafa ikincil bir iniş pisti çıkıntısı yapılması (Mühendislik olarak çok zor değil.)

+ 3 halatlı yakalama sistemi (Kendimiz direk yaparmıyız yoksa çinle mi çalışırız bilmiyorum)

Ekipmansal Değişim ;

+ Çift Motorlu Mig-29-K ağırlık/ itiş oranına yakın kanatları katlanabilir bir uçak. (Tf-x olur.)

+ Ka-31 gibi katlanabilir aesa radara sahip bir awacs helikopter. (10-12 tonluk gmh helikopter üzerinden geliştirilebilir.

Vs. (bazı şeyler daha var.)


Fiyat Anadolu Lhd (750-1 milyar dolar) - Amfibik ekipmanlar + Yapısal değişiklik maliyetleri = Makul bir fiyat  maksimum 2 milyar dolar (Bence)
taşıyacağı uçak sayısını baz alırsak 2 milyar dolar makul bir fiyat mıdır hocam ?  İlk başta geminin yüksek olmasından dolayı olmaz heralde diye düşünmüştüm fakat siz olur diyince e malum bir uçak gemisi hayalimizde var TCG Anadolu'dan kendi tarzimizda devşirmek daha mantıklı olur kanaatindeyim. Mesajı Paylaş
ムゲン (mugen) - Japonca bir kelime olup ,  Türkçede "sonsuz" anlamına gelir.

Geminin ana görevi üzerinden uçak kaldırmak değildi. Ama biz dikey kalkış uçaklar kullanarak bu özelliği eklemeyi düşündük. Þimdi de Þimdi dikey kalkış uçağı alamazsak, geminin gerçek yapılış amacını iptal edip, bu gemiyi klasik bir uçak gemisine dönüştürmeyi mi düşünüyorsunuz? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: Mugen - 25 Mart 2019, 14:31:03
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 25 Mart 2019, 13:24:34
Alıntı yapılan: Mugen - 25 Mart 2019, 12:43:05
Bu gemiden hafif bir tasarım değişikliği ile kuznetsov tarzı birşey çıkar mı ?

Çıkar ve bence lowcost bir şey'de olur;

Fiziksel değişimler ;

+ Yüzer havuz ve arka kapak iptali

+ Alt hangardan piste ek asansörler

+ Personel İhtiyacına göre sosyal alanların ufaltılması veya çoğaltılması o alanların değerlendirilmesi

+ Rampanın daha düşük bir açıyla (12 degree) indirilmesi ve biraz uzatılması, belki geminin tek blok 20-30 metre uzatılması. (Normal şartlarda standart yüklü çift motorlu bir nato uçağı (mig-29 ağırlık güç oranına yakın) 180 metrede kalkabiliyor. İns vikrant anadolu lhd'den 20-30 metre uzun sadece.

+ Belkide en önemlisi gövdenin yanına yapılacak yanal desteklerle yan tarafa ikincil bir iniş pisti çıkıntısı yapılması (Mühendislik olarak çok zor değil.)

+ 3 halatlı yakalama sistemi (Kendimiz direk yaparmıyız yoksa çinle mi çalışırız bilmiyorum)

Ekipmansal Değişim ;

+ Çift Motorlu Mig-29-K ağırlık/ itiş oranına yakın kanatları katlanabilir bir uçak. (Tf-x olur.)

+ Ka-31 gibi katlanabilir aesa radara sahip bir awacs helikopter. (10-12 tonluk gmh helikopter üzerinden geliştirilebilir.

Vs. (bazı şeyler daha var.)


Fiyat Anadolu Lhd (750-1 milyar dolar) - Amfibik ekipmanlar + Yapısal değişiklik maliyetleri = Makul bir fiyat  maksimum 2 milyar dolar (Bence)
taşıyacağı uçak sayısını baz alırsak 2 milyar dolar makul bir fiyat mıdır hocam ?  İlk başta geminin yüksek olmasından dolayı olmaz heralde diye düşünmüştüm fakat siz olur diyince e malum bir uçak gemisi hayalimizde var TCG Anadolu'dan kendi tarzimizda devşirmek daha mantıklı olur kanaatindeyim.

30-40 arası veya 2 filo uçak için 2 milyar ki bu 2 milyarında büyük bölümü şirketlerinizin üzerinden size geri dönecekse çok iyi fiyat. Fransızların benzer kabiliyette gemisi 3 milyar. Ama o catobar. Yani ondan kalkan uçaklar daha yüksek menzillere ve tam yükle havalanabilir. Tabi işin bakım maliyetleri varki bence oda yine diğerlerine göre makul olur ama bizim şu an yaptığımız tamamiyle varsayım .

Ancak 30-40 uçaklık bir konvansiyonel stobar yapacaksak ilk yola çıkmamız gereken altyapı Anadolunun altyapısı.


Alıntı yapılan: SKYWOLF - 25 Mart 2019, 14:43:43
Geminin ana görevi üzerinden uçak kaldırmak değildi. Ama biz dikey kalkış uçaklar kullanarak bu özelliği eklemeyi düşündük. Þimdi de Þimdi dikey kalkış uçağı alamazsak, geminin gerçek yapılış amacını iptal edip, bu gemiyi klasik bir uçak gemisine dönüştürmeyi mi düşünüyorsunuz?

Evet hocam araç hangarlarını uçaklar için kullanıp pistte ve formda biraz değişime gidip arrest yakalama sistemi eklemeyi düşünüyoruz. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


anadolunun aynı gövdesinin simetriğini yanına koyacaksınız üstteki ada iki gövdenin ortasına yerleştirilecek kadar gövdede genişletme çalışmaları yapılacak.boy 50 m uzatılacak.alın işte size çok fonksiyonlu katamaran gövdeli uçak gemisi ve çıkarma gemisi Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 25 Mart 2019, 15:19:25
anadolunun aynı gövdesinin simetriğini yanına koyacaksınız üstteki ada iki gövdenin ortasına yerleştirilecek kadar gövdede genişletme çalışmaları yapılacak.boy 50 m uzatılacak.alın işte size çok fonksiyonlu katamaran gövdeli uçak gemisi ve çıkarma gemisi

+1 Bu farklı bir fikir. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 25 Mart 2019, 15:19:25
anadolunun aynı gövdesinin simetriğini yanına koyacaksınız üstteki ada iki gövdenin ortasına yerleştirilecek kadar gövdede genişletme çalışmaları yapılacak.boy 50 m uzatılacak.alın işte size çok fonksiyonlu katamaran gövdeli uçak gemisi ve çıkarma gemisi

Gemi inşa mühendisleri daha iyi bilir ama astarı yüzünden pahalıya gelebilecek bir şey bu. Omurga, iskelet yapısı açısından statik hesapları yeniden yapılacak; kaynak kesim vs ve bizim için geminin daha geniş olması değil de daha çok pist uzunluğu için boyunun uzaması gerekir.

Biz bu gemiyi yaparken zaten uçak gemisi değil de helikopterli merkezi bir çıkarma platformu olarak düşündük. Sonradan nasıl bir gazla girdiysek uçak gemisi olsun diye. Mesajı Paylaş

Yeni fikirlere her zaman açık olmakle birlikte konuya temkinli yaklaşmayı tercih ederim. Bu nedenle şöyle yapalım böyle yapalım  cimnastiğinden önce konu ile bazı konuları önceden herzaman irdelemek yararlı olur kanısındayım.

İhtiyacımız tam olarak nedir?
Aciliyet derecesi nedir?
Üretimdeki LPD(doklu çıkarma Gemisi) bahsedilmekte olan değişikliklerin yapılabilirliği ne?
Proje değişikliği maliyeti ne olur?
Modifiyeli proje bitim tarihti  ne olur?
Modifiyeli proje bitimine kadar ek tedbir gereklimi?
....
.......


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: metin62 - 25 Mart 2019, 17:23:23
Yeni fikirlere her zaman açık olmakle birlikte konuya temkinli yaklaşmayı tercih ederim. Bu nedenle şöyle yapalım böyle yapalım  cimnastiğinden önce konu ile bazı konuları önceden herzaman irdelemek yararlı olur kanısındayım.

İhtiyacımız tam olarak nedir?
Aciliyet derecesi nedir?
Üretimdeki LPD(doklu çıkarma Gemisi) bahsedilmekte olan değişikliklerin yapılabilirliği ne?
Proje değişikliği maliyeti ne olur?
Modifiyeli proje bitim tarihti  ne olur?
Modifiyeli proje bitimine kadar ek tedbir gereklimi?
....
.......

İhtiyacımız tam olarak nedir?

Þu an bizlerin bildiği planlamada Anadolu + Trakya Lhd'sinin gerektiğinde taşıyabileceği toplam 32 civarı F-35'i alamazsak bu sayıda Konvansiyonel kalkışlı çift motorlu uçaklarıı stobar yöntemiyle kaldırabilecek bir hafif-orta uçak gemisi.

Üretimdeki LPD(doklu çıkarma Gemisi) bahsedilmekte olan değişikliklerin yapılabilirliği ne?

Uygulanabilir. Gemileri ve denizaltıları tekrar kızağ çekip modifiye etmek yapılan bir şey. Ancak bu konu netleşeceğinde bu gemi envantere girebilir girdiğinden sonrada tekrardan havuza almak mantıksız. Ancak Trakya'yı iptal edip filonun tüm döner kanat yükünü anadoluya kaydırıp (f-35B kısmı yerine) üstte anlattığımız tarzda bir gemi yapılabilir. Tabi trakyanın amfibi kapasitesi içinde çok daha makul 2 adet pistli adik lst'si ile kapatabiliriz. Þu konseptle ;



Proje değişikliği maliyeti ne olur?

Standart bir stovl uçak gemisinden daha az (bence tabi). Çünkü atlas platformu çok kabiliyetli ve buna rağmen ucuz bir gemi.

Modifiyeli proje bitim tarihti  ne olur?

Modifiyeye gerek yok bence.

Modifiyeli proje bitimine kadar ek tedbir gereklimi?

Yeni gemi gelene kadar radar ve bozdoğan kabiliyetli akıncıların mevcut Anadoludan kaldırılması denenebilir.
Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


BATLESTAR Hocam, 2030, 2040 yılı için nasıl bir donanma hayal ediyorsunuz ? Genel olarak ortaya koyabilirmisiniz ? Bu konuda çok araştırıyorsunuz fikirlerinizi merak ettim. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz