TÜRK BÖLGESEL YOLCU UÇAĞI ÇALIÞTAYI

Başlatan AVCI, 14 Mayıs 2010, 18:55:04

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ülkemizde sivil hava taşımacılığı büyük bir ivme ile gelişiyor. THY son yıllarda pazar payını artırarak büyümeye devam ederken özel sektöre açılan iç hat trafiği ile özel havayolu şirketleri de önemli gelişmeler kaydediyor. Diğer taraftan, Türk Havacılık ve Uzay Sanayisi'nin önde gelen firmaları TUSAÞ ve TEI de, havacılık endüstrisinde yüksek teknolojili ürünler veren, tasarım, geliştirme, imalat ve entegrasyonda önemli tecrübeler kazanmış, büyük projeler gerçekleştirme yeteneği edinmiş şirketler haline geliyor.- Bu gelişmeler doğrultusunda, "Türk Bölgesel Yolcu Uçağı Çalıştayı", konunun 'İhtiyaçlar' ve 'Teknolojik Yetenekler' açısından değerlendirilmesi için 18 Mayıs 2010 tarihinde İstanbul Teknik Üniversitesi, Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde icra edilecek.

Türkiye'de yerli yolcu uçağı tasarım ve üretimi çalışmaları konusunda ülke yeteneklerinin ortaya koyulması, güçlendirilmesi gereken unsurların belirlenmesi, tasarlanacak uçak veya uçakların ihtiyaçları karşılayacak şekilde genel özelliklerinin tartışılmasının amaçlandığı çalıştayda 'İhtiyaçlar' ve 'Yetenekler' konulu iki panel düzenlenecek. Panellerin, Türkiye'deki yolcu uçağı kullanan ihtiyaç sahipleri ile uçak ve alt sistemleri konusunda teknolojik ve bilimsel birikime sahip olan kurumları bir araya getirerek konunun çeşitli yönleriyle irdelenmesine zemin hazırlaması öngörülüyor.

Çalıştay, Türkiye'nin uçak yapımına doğrudan veya dolaylı olarak katkı sağlayabilecek şirketlere, Ar-Ge mühendislerine, ulaştırma alanındaki planlamacılara, havacılık alanındaki akademisyen ve öğrencilere açık olarak icra edilecek.

Çalıştayı izlemek isteyenlerin iletişim bilgilerini dekanlik-uubf@itu.edu.tr e-posta adresine göndermeleri istenmektedir.

Program

Açılış 09.45-10.30

Prof.Dr. Muhammed ÞAHİN ve

Ulaştırma Bakanı Binali YILDIRIM
Açılış Konuşması
Türkiye'nin Yerli Uçak İmalatı Vizyonu

Panel 1 -  İHTİYAÇLAR 10.30-12.30
Oturum Başkanı Prof.Dr. M.Fevzi ÜNAL
Katılımcılar DHMİ, SHGM, THY, ONUR AIR, MyTECHNIC, A.N. YÜKSEL

Ara 12.30-14.00

Panel 2 - YETENEKLER 14.00-16.00
Oturum Başkanı Prof.Dr. Metin YEREBAKAN
Katılımcılar ALP HAVACILIK, ASELSAN, TAI, TEI, THYR08;TEKNİK, HAVELSAN

http://www.milscint.com/haberdetay.asp?haberid=1499&hid=3
Mesajı Paylaş
  • Gösterim 9,025 
  • Fuarlar, Geziler ve Tatbikatlar / Expositions, Travel and Military Exercises
  • 7 Yanıtlar



Bir ara böyle bir proje vardı tai de. Sanırım ortalama 30-50 kişik 2 turboprop motorlu bir uçak Mesajı Paylaş

#2
HD-19 Projesi.Zamanında gerekli destek verilseydi şimdi çok farklı şeyler konuşuyor olurduk.

Mesajı Paylaş

Evet o uçak.Katılıyorum size eh ne yapalım geç olsun güç olmasın Mesajı Paylaş

Zamanın aynı zamanda ekonomi profesörü olan başbakanımız ödenek ayırmadığı için iptal edilen bir projeydi Hava Dolmuşu-19.  >:( Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

inşallah daha güzeli olur ;) bu gidşile heralde türkiyenin herşeyiyle kendi ihtiyacı olan stratejik araçları  üretmesini ölmeden görrüm inş.. :) Mesajı Paylaş

#6
http://gencucus26.blogcu.com/hd-19-a-ne-oldu/3754984

hd-19 teknik bilgiler ;)

Alıntı YapTamamen tasarımı  türkler tarafından yapılan bir uçak projesi  olan HD-19 a ne oldu?
       Türkiye ye 1930 lu yıllardan sonra  kendi ilk uçağını kazandıracak 1993 yılında planlaması,  ön tasarımı ise 1995 yılında başlatılan HD-19 hava dolmuşu bölgesel yolcu uçağı projesi vardı. Bu uçak projesi sayesinde;uçak tasarımı , geliştirilmesi ve modifikasyonu gibi stratejik kabiliyetler türk havacılık sanayine kazandırılacak, ülkenin bu konularda dışa bağımlılığı azalacak, iş imkanları artacak ve A-400M ve F-35 gibi projelerle sağlanan uluslar arası prestij çok daha önceleri kazanılabilecekti.HD-19 uçulması büyük uçaklarla ekonomik olmayan küçük yerleşim bölgeleri üzerine adı üzerinde hava dolmuşluğu yapabilecek daha az kapasiteli ve daha kısa menzilli uçak ihtiyaçlarında hem kargo hem yolcu taşıyabilecek ya da deniz karakol, arama kurtarma , denizaltı savunma harbi, keşif, elektronik harp hatta AWACS görevlerini yapabilecek bir uçaktır.

Teknik Özellikleri

HD-19 kabin basınçlı (böylece yüksek irtifalarda uçarak hava koşullarından en az şekilde etkilenecek), kısa mesafe iniş kalkış (STOL) özellikli , yarı hazırlanmış pistlere inip kalkabilecek, büyük uçaklardaki konfora sahip ,  benzerler ile rekabet edebilmesi için ekonomik (yakıt tüketimi az), gürültüsü , çevreye zararı az turboprob PT6F-3 motorlu bir uçak olacaktı.

HD-19' un Özellikleri

Genişlik: 20.00 metre

Gövde uzunluğu:17.00 metre

Kabin uzunluğu:9.25 metre

Yükseklik :5.70 metre

Kabin Yüksekliği:1.95 metre

Maksimum kalkış ağırlığı:8544 kg

Maksimum hız:560 km/s

Seyir hızı:500 km/s

Kalkış Mesafesi:560 metre

İniş mesafesi:400 metre

Menzil:1377 km

Motor: 2 adet pratt& whitney 1800 beygir

EKLEME: AVCI Mesajı Paylaş

İstanbul Teknik Üniversitesi Ayazağa Kampüsü'ndeki Süleyman Demirel Konferans Salonu'nda düzenlenen Türk Bölgesel Yolcu Uçağı Çalıştayı başladı.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın da katıldığı çalıştayda ihtiyaçlar ve yetenekler konulu iki oturum düzenleniyor.

İhtiyaçlar panelinin açılış konuşmasını yapan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Yahya Kemal'in "İnsan hayal ettiği müddetçe yaşar" sözünü hatırlatarak Türk yapımı uçağın hayata geçirileceğini söyledi.

Yerli yapımı yolcu uçağı için siyasi irade, havacılık sektörü ve üniversitelerin işbirliği içerisinde olması gerektiğini söyleyen Yıldırım, "Uçak yapımı kolektif işbirliğinin ürünüdür" dedi.

SHGM Genel Müdür Yardımcısı Bahri Kesici ise uçak yapımı için üç önemli ayağın bulunduğunu, bunların "Entelektüel güç, sertifikasyon ve imalat sanayi" olduğunu söyledi.

Üretilecek yerli uçağın sertifikasyonu ile ilgili kanuni sorumluluğun SHGM'de olduğunu kaydeden Kesici, "Biz bunu yapacağız. Ne eksiklik varsa gidereceğiz" dedi.

DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal da "Üretilecek yerli uçağın kısa gövdeli, 40-60 yolcu kapasiteli, kısa pistlere iniş-kalkış kabiliyeti açısından turboprob olması gerektiğini söyleyerek Sivas-Divriği, İskenderun, Ordu-Gülyalı, Kastamonu, Bodrum-Imsık, Aydın-Çıldır, İzmir-Efes, İstanbul-Samandıra, Yalova gibi kullanılamayan havaalanları bölgesel taşımacılıkla kullanılabilir hale getirilebilir" dedi.

Türk Hava Yolları'nın son yıllarda gelişerek, Avrupa üçüncülüğüne kadar yükseldiğini kaydeden THY Genel Müdürü Temel Kotil, bölgesel hava taşımacılığında Almanya'nın örnek alınması gerektiğini, bölgesel uçağın da Türkiye'ye önemli katkı sağlayacağını, küçük havaalanlarının büyük hublara bağlanacağını kaydetti.

Onur Air Genel Müdürü Þahabettin Bolukçu Üretilecek yerli uçağın operasyon kolaylığı sağlaması, yakıt maliyetinin düşük olması, bakım kolaylığı sağlaması, hafif gövdeli ve minimum 50 yolcu kapasiteli olması gerektiğini söyledi.

Bu arada İTÜ Emekli Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Ahmet Nuri Yüksel ile Çalıştay Başkanı Prof. Dr. Fevzi Ünal arasında konuşma süresi konusunda kısa süreli gerginlik yaşandı. Uçak dizaynı konusunda kitapları bulunan Yüksel, üretilecek yerli uçak için öncelikli olarak hesap ve inşa anlamına gelen dizayn konusunun ele alınması gerektiğini, yurtdışında projeye birileri alınacaksa mutlaka kar-zarar ortağı olarak alınmalı dedi.

myTECHNIC Teknoloji ve İş Geliştirme Direktörü Can Erel de bölgesel uçak modelleri ve dünyadaki bölgesel hava taşımacılığı ile ilgili kısa bir sunum yaptı.

Soru-Cevap kısmına geçilen çalıştayın öğleden sonraki oturumunda yetenekler konusu ele alınacak.

Panelle ilgili tüm detaylar bu akşam saat 20:00'da Airport TV Ana Haber Bülteni'nde olacak.




http://www.airporthaber.com/turk-ucagi-tartisiliyor-23826h.html Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz