FNSS PARS

Başlatan SKYWOLF, 17 Mayıs 2010, 17:05:04

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: hawkerx - 28 Eylül 2010, 23:10:20
zırhı ve transmisyonu yakıtı otokar cobradan iyiyse vay cobranın haline. çünkü kobranın transmisyonda alt aksamda sorunları oldugunu biliyoruz osetya savaşındaki vurulan çoğu cobranın alt aksam haşat üst sağlamdı.

Çok merak ettim Allah aşkına Osetya Savaşı'nda kaç tane vurulmuş Cobra resmi gördün de bu yorumu yaptın? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: HDS - 28 Eylül 2010, 23:36:20
Alıntı yapılan: hawkerx - 28 Eylül 2010, 23:10:20
zırhı ve transmisyonu yakıtı otokar cobradan iyiyse vay cobranın haline. çünkü kobranın transmisyonda alt aksamda sorunları oldugunu biliyoruz osetya savaşındaki vurulan çoğu cobranın alt aksam haşat üst sağlamdı.

Dogru transmisyon gudumlu fuzelere karsi hic bir korumasi yok.. Bence skandal..

:D :D :D Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: orko_8 - 29 Eylül 2010, 00:00:34
Alıntı yapılan: hawkerx - 28 Eylül 2010, 23:10:20
zırhı ve transmisyonu yakıtı otokar cobradan iyiyse vay cobranın haline. çünkü kobranın transmisyonda alt aksamda sorunları oldugunu biliyoruz osetya savaşındaki vurulan çoğu cobranın alt aksam haşat üst sağlamdı.

Çok merak ettim Allah aşkına Osetya Savaşı'nda kaç tane vurulmuş Cobra resmi gördün de bu yorumu yaptın?

E zamanında Trmilitary de o kadar yayınladı arkadaşlar bunu siz benden daha iyi bilirsiniz arda abi.

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 29 Eylül 2010, 00:08:45
Alıntı yapılan: HDS - 28 Eylül 2010, 23:36:20
Alıntı yapılan: hawkerx - 28 Eylül 2010, 23:10:20
zırhı ve transmisyonu yakıtı otokar cobradan iyiyse vay cobranın haline. çünkü kobranın transmisyonda alt aksamda sorunları oldugunu biliyoruz osetya savaşındaki vurulan çoğu cobranın alt aksam haşat üst sağlamdı.

Dogru transmisyon gudumlu fuzelere karsi hic bir korumasi yok.. Bence skandal..

:D :D :D

Güdümlü füze otokar cobraya gelseydi ortada görecek bir cobra kalmaya bilirdi :) . ama yani zırhları belli kapasiteleri belli bence süper araçlar. önüme humvee birde cobra koyalar ben cobraya binerim. ama işte üst sağlam alt haşattı belki altı biraz sağlam yapsalar daha iyi birşeyler yapabilmişiz derdik. Mesajı Paylaş


ELLER YUKARI HERÞEY AJAN SHEPPARDIN KONTROLU ALTINDA. [SGA 5X19-VEGAS] (STARGATE ATLANTİS CSI VERSİON EPİSODES)

Altında mayın patladığında çalışmaya devam mı etsin Cobra'ların altı?.. Yürüyüp gitsinler mi?.. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: hawkerx - 29 Eylül 2010, 16:14:56
Güdümlü füze otokar cobraya gelseydi ortada görecek bir cobra kalmaya bilirdi :) . ama yani zırhları belli kapasiteleri belli bence süper araçlar. önüme humvee birde cobra koyalar ben cobraya binerim. ama işte üst sağlam alt haşattı belki altı biraz sağlam yapsalar daha iyi birşeyler yapabilmişiz derdik.

Biraz açalım...
Bu tip araçlar özellikle belirli büyüklükteki mayın vb patlayıcılara karşı içerideki personeli koruyacak şekilde tasarlanmışlardır. Başka birkonuda bunu resimlerle açıklamaya çalışmıştım.

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 07 Haziran 2010, 17:27:10





Mavi renkle çizilen kısımlar, daha önce bahsettiğim iki aracın altındaki zırhlı bölge. Her ikisinde de farklılık göze çarpıyor. Eski halinde zırh koruması daha kalın bir şekilde görülüyor. Doğrusal olarak iki tekerlek arasında bulunduğu görülüyor. Yeni halde ise daha ince V biçimli bir yapı olduğu görülüyor. Ön kısım daha kalın gibi ama belki de o kısım da aynı şekilde ve sadece önünde bizim kalın görmemizi sağlayan bir plaka var.

Kırmızı oklarla belirttiğim ise, yine daha önce anlatmaya çalıştığım patlama sonucu oluşan basınç, kopan parçalar, toz vs gibi zarar verici etkenlerin araçtan uzaklaşmasını sağlayacak sistem.  Eski halinde görüldüğü üzere yapılan tasarım bu etkiyi, ve buna bağlı olan kuvvetleri yatay yöne yönlendirerek hem araç personelini bu etkenlerden koruyor, hem de aracın devrilmesini önlüyor.

Yeni sistemde ise bahsettiğim etkenler direkt olarak araca yöneliyor gibi görülüyor. Oluşan kuvvetler aracı yukarı doğru kaldırmaya çalışacağı için patlayıcının şiddetine bağlı olarak aracın devrilmesi kuvvetle muhtemel. Kısacası bu aracın yüksek olup olmamasından daha önemli bir durum.

En başta da belirttiğim gibi bu anlattıklarım, sadece fotoğraflarda görebildiğimizlerin yorumudur. Araç Blast etkisini yönlendirecek bir yapıda da tasarlanmış olabilir. Göremediğimiz o kısmı kapatan çamurluklar patlama ile kolayca koparak bahsettiğim etkenlerin kolaylıkla dışarı yönlenmesini sağlayacak bir malzemeden yapılmış olabilir. Bunu da aracı yakından inceleyerek anlayabiliriz.  ::)


Cobra aracında da aynı durum söz konusu. Aracın  alt kısmı senin tabirinle "haşat" olması da bu nedenle.
Önemli olan personel, araç değil. ;)
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#35
Türkiye'nin en büyük ihracat sözleşmesi FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. ile Malezya arasında bugün imzalanacak. Sözleşmeyle FNSS; Malezya ordusu için yaklaşık 600 milyon dolar karşılığında 257 adet Türk yapımı 8x8 zırhlı muhabere aracı üretecek.

FNNS Savunma Sistemleri A.Ş. Genel Müdürü Nail Kurt, FNSS'in, yüksek hareket, yüksek koruma, yüksek yük taşıma kapasitesine sahip yeni nesil tekerlekli zırhlı araçlar geliştiren bir firma olduğunu söyledi. Bu araçlara, Anadolu'da gücü temsil ettiği için "Pars" adını verdikleri ifade eden Kurt, PARS araç ailesinin 4x4, 6x6 ve 8x8 olarak üretilebildiğini anlattı.



FNSS olarak geçen yıl Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'da düzenlenen Uluslararası Asya Savunma Fuarında (DSA), Malezya hükümeti ile 8x8 tekerlekli zırhlı araçlarının geliştirmesi ve üretimi için ön niyet mektubu (LOI) imzaladıklarını anlatan Kurt, bugün de iki ülkenin başbakanlarının katılımıyla ihracat sözleşmesinin imzalanacağını kaydetti.

İhracat sözleşmesiyle Malezya Ordusu için 257 adet 8x8 zırhlı muharebe araç üreteceklerini belirten Kurt, "Bu, yaklaşık 600 milyon dolara yakın bir sözleşme. Türkiye'de tek kalemde en büyük sanayi ihracat sözleşmesi olacak. Bundan önceki rekor da geçen yıl Suudi Arabistan ile imzaladığımız 324 milyon dolarlık sözleşmeydi. Dolayısıyla kendi rekorumuzu yaklaşık ikiye katlamış olacağız. Ondan önce de yine Malezya'ya 211 milyon dolarlık zırhlı muharebe aracı sattık" dedi.

ARAÇLARIN MONTAJI MALEZYA'DA YAPILACAK

Araçların parçalarının Türkiye'de hazırlanacağını, montajının ise Malezya'da yapılacağını ifade eden Kurt, şöyle konuştu:

"Sözleşme kapsamında araçlar Malezya'ya özel tasarlanacak. Malezya'nın seçtiği alt sistemlerin entegrasyon işlemlerini de biz yapacağız. Pars 8x8 tekerlekli araçlar Malezya'ya göre uyarlanacak. Bu araçlar değişik görevler için 12 farklı konfigürasyonda üretilecek. Lojistik desteği vereceğiz ve teknoloji transferi yapılacak. Bu ihracat hacim olarak çok önemli. Teknik olarak önemi de daha çok. Çünkü daha önce biz ZMA teknolojisi ihracatı yaptık ama ABD'den aldığımız ZMA'ları satmıştık Malezya'ya. Şimdi ilk defa Türkiye'de geliştirilen bir sistem, daha Türkiye bile satın almadan Malezya tarafından alınıyor. Bu FNSS'e olan güvenin inanılmaz bir belirtisi. Çünkü savunma sanayinde kuraldır (sen kendi ülkene sattın mı da bana bunu pazarlıyorsun) derler. Araçların tasarımı, montaj hariç üretimi ve diğer alt sistemlerle entegrasyonu yani sistem mühendisliği tamamen FNNS'in sorumluluğu altında olacak."

Sözleşmenin imzalanmasıyla birlikte savunma sektöründe yan sanayi için de büyük fırsatlar sağlanacağını kaydeden Kurt, üretecekleri Parsların Malezya ordusu zırhlı birlikleri ve mekanize piyade güçleri envanterine gireceğini bildirdi.

Bu arada, Türk savunma sanayi sektörü 2008 yılında 576 milyon dolar, 2009 yılında ise 669 milyon dolar ihracat gerçekleştirmişti.

Malezya'ya 1993 yılında giren FNSS Savunma Sistemleri, bu ülkede Malezya firması Deftech ana alt yüklenicisi olarak çalışmaya başladı.
NUROL Holding'in yüzde 51 ile büyük ortak olduğu FNSS Savunma Sistemleri A.Ş, 1988 yılında kuruldu. Türkiye'de savunma sanayine yönelik ilk özel sektör kuruluşu olan FNSS, paletli ve tekerlekli zırhlı muharebe araçlar üretiyor. Yurt içinde 387, yurt dışında 200 olmak üzere toplam 587 personeli bulunan şirket, birçok ülkeye zırhlı araç ihraç ediyor.

TÜRK YAPIMI ZIRHLI ARAÇ: PARS

Türk mühendislerince tasarlanan taktik tekerlekli zırhlı personel taşıyıcı olan Pars, 500-600 beygir gücünde, dizel motorlu, saatte 120 kilometre hız yapabiliyor. Suda da ilerleyebilen 12 kişi kapasiteli Pars, yüzde 70 meyilli yerlere tırmanabiliyor. 8 metre uzunluğunda 2,7 metre genişliğinde ve 2,17 metre yüksekliğinde olan araç, 8,3 ton yük taşıma kapasitesine sahip.

AA Mesajı Paylaş


Araç başına 2.35 milyon dolar gibi bir fiyat çıkıyor. Mesajı Paylaş

ruhumuz var teslim etmeden önce

bu haberi gecen yil bir rus sitesinden okumusdum.orda fiyati 2 mlrd $ uzerinde gosteriyordu.bende ne garip diyordum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: rstr617 - 22 Şubat 2011, 13:02:37
Araç başına 2.35 milyon dolar gibi bir fiyat çıkıyor.
Bu fiyatın  içerisinde  alıcının  bazı  talepleri  doğrultusunda
*kurulacak  bakım  onarım  merkezleri için yardım ve bu merkezde  çalışacak olan personelin  eğitimi ve yine  aynı merkezlerde kullanılmak amacıyla bir   miktar  yedek parça  alımı
*bu araçları  kullanacak ve  eğitimini verecek  personelin  eğitilmesi
*verilen  paranın  bir  bölümü  yine  alıcı  ülke içerisinde  kalacak  (montaj , nakliye v.b. işler için)
herşeye  rağmen  fiyat  yinede yüksek  Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz