FNSS PARS

Başlatan SKYWOLF, 17 Mayıs 2010, 17:05:04

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#110
...... Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#111


Yine dev gibi bir aracin üstünde son derece sınırlı bir ateş gücü konulmus gibime geldi

Belki de resim yaniltici..üzerine 130mm top konabilirmis gibi duruyor..
Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: Gökbörü - 22 Kasım 2022, 19:57:28

Yine dev gibi bir aracin üstünde son derece sınırlı bir ateş gücü konulmus gibime geldi..

Belki de resim yaniltici..üzerine 130mm top konabilirmis gibi duruyor..
Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Teslim edilenler Özel Kuvvetler Komutanlığı için hazırlananlar. İşleri, çıkıp tank avlamak ya da cephe savaşına girmek değil. Yapacakları için yeterli ateş gücü var. Mesajı Paylaş


FNSS, 4-8 Þubat 2024 tarihleri arasında düzenlenecek olan 2024 World Defense Show uluslararası savunma sanayii fuarında, PARS ALPHA 8×8 Yeni Nesil Zırhlı Muharebe Aracı'nın dünya lansmanını gerçekleştirecek.

Simetrik ve asimetrik tehditlerin aynı anda yer aldığı muharebe sahasında, farklı operasyonlarda kullanılmak üzere geliştirilen PARS ALPHA, mevcut ve yeni kullanıcı gereksinimlerini karşılayacak olan yeni nesil muharebe aracı standartlarının geleceğini temsil ediyor. Zırhlı muharebe araçları alanında önemli bir aşamayı ifade eden bu araç, üstün hareket yeteneği, beka kabiliyeti ve yüksek ateş gücünde yeni bir dönemin başlangıcına işaret ediyor.



FNSS CEO'su Nail Kurt, yeni nesil ZMA ile ilgili olarak şunları dile getirdi: "Sahadaki birliklerin hem bugünün hem de geleceğin muharebe alanında teknolojik üstünlük sağlayabileceği bir araç olan PARS ALPHA 8×8, FNSS'nin geleceğe öncülük etme konusundaki kararlılığının somut bir örneğidir. PARS ALPHA 8×8, zırhlı araç teknolojisinde önemli bir atılımı temsil ediyor. İnovasyona olan bağlılığımız ile günümüz muharebe ortamına dair derin anlayışımız birleşince, kullanıcıya önemli seviyede taktik kabiliyetler sunan bir platform ortaya çıktı. Bu platform, ordumuzun muharebe ortamında   düşmana üstünlük sağlaması için tasarlandı."

Mekanize piyadenin muharebe alanında, görevini üstün başarıyla icra etmesine olanak sağlamak için üretilen PARS ALPHA 8×8, FNSS'nin kara sistemlerindeki uzmanlığının ve değişen kullanıcı gereksinimlerinin karşılanmasına yönelik öngörüsünün bir kanıtı niteliğindedir. PARS ALPHA 8×8, yeni nesil zırhlı muharebe araçları alanında yenilikçi çözümlere öncülük ederek üstün hareket ve beka kabiliyeti, dayanıklılık, durumsal farkındalık ve yaşam destek sistemlerini barındıran teknolojileri tek platformda bir araya getiriyor.



Her Türlü Arazi Koşulunda Hareket Kabiliyeti

Her türlü arazi ve hava koşulunda üstün hareket kabiliyetine sahip PARS ALPHA, FNSS'nin 8×8 araçlarında tecrübe ettiği tüm tekerleklerden tahrikli sürüş, yükseklik ayarlanabilir bağımsız süspansiyon ve tüm akslardan dönüş sistemini, yenilikçi tasarım ve önden güç grubunun getirdiği eşit aks dağılımı ile birleştirerek fark yaratan bir hareket kabiliyeti sunuyor. Ayarlanabilir sürüş yüksekliğine sahip hidropnömatik süspansiyon sistemi farklı arazi koşullarına kolay adaptasyon imkânı ve aracın siluetini düşürmeye pozitif katkı sağlıyor.

Tüm akslardan dönüş sistemi ile özellikle dar alanlardaki meskûn mahal senaryoları için optimize edilmiş bir dönüş yarıçapıyla arazide yüksek manevra kabiliyeti sağlıyor. Tüm tekerlerden tahrikli sürüşün ve eşit dağılımlı aks dengesine ek olarak 45 derecenin üzerinde uzaklaşma ve yaklaşma açılarının sayesinde araç, yüzde 40 yan eğimlerin, yüzde 70 dik eğimlerin, 2,4 metrelik hendeklerin ve 0,80 metrelik dikey engellerin üstesinden kolayca gelebiliyor.

Saatte 115 km'nin üzerinde hıza ulaşabilen PARS ALPHA, sahip olduğu güç paketi ve tüm akslardan yönlendirme sistemini kilitleyebilen özellikleri ve en iyi yol tutuşu için aracın yüksekliğinin ayarlanmasını sağlayan gelişmiş süspansiyon sistemi sayesinde dünya çapındaki zırhlı mekanize piyade birliklerinin tercihi olacak. Süspansiyon sisteminin getirdiği avantajlara ek olarak eşit aks dağılımını sağlayacak özgün tasarımı, tekerlerden birinin kaybında bile aracın hareket kabiliyetini koruyarak görevini sürdürmesini sağlıyor. 800 km'nin üzerinde operasyonel menzile sahip olan araç, yakıt ikmali gerektirmeden uzun mesafeli intikallere imkân veriyor.



Araç ayrıca, son kullanıcı nezdinde tamamlanan 5.000 km'lik arazi ve yol sürüşünde sergilediği operasyonel dayanıklılığıyla üstün performans ve güvenirliliğe sahip. PARS ALPHA 8×8, özgün tasarımı sayesinde kullanıcının özellikle sahada lojistik yükünün azaltılması ve testler ile kanıtlanmış güvenilir tasarımının sağladığı düşük arıza oranıyla daima göreve hazır olma imkânı sunuyor.

Yüksek Beka Kabiliyeti

Bu yeni nesil araç, sahada karşılaşılabilecek mayın, EYP ve balistik tehditlere, topçu şarapnellerine karşı sınıfının en üst niteliğinde koruma kabiliyetine sahip. Güç grubunun önde yer almasının getirdiği avantajla aracın mayın ve balistik dayanımlarını daha da üst seviyeye taşıyor.

Sürücü ile komutanın güç grubu bölmesinin arkasında konumlandırılması sayesinde de personelin korunması aracı rakiplerinden farklı bir noktaya taşıyor. Mayın, balistik ve EYP tehditlerine karşı tasarlanan iç yerleşim, mürettebat ve personel güvenliğini, araca her yönden gelebilecek yüksek seviyeli tehditlere karşı artırıyor. Hidropnömatik süspansiyon sistemi sayesinde ayarlanabilir sürüş yüksekliğine sahip araç, isteğe bağlı olarak yerden yüksekliği 60 cm üzerine çıkararak mayın korumasını daha da artırabiliyor.

Aracın esnek iç ve dış yerleşim imkânı sayesinde kullanıcı taleplerine bağlı olarak faydalı yükler (atış tespit sistemi, lazer uyarı sistemi, aktif koruma sistemleri) kolaylıkla entegre edilebiliyor.

PARS ALPHA, pozitif basınçlı ve maskeli tip koruma sisteminin yer aldığı hibrit KBRN sistemi sayesinde, KBRN ortamında mürettebatın hayatta kalmasını ve muharebe etkinliğini sürdürmesini sağlıyor.



Araç iç hacminin tek ve geniş olmasından kaynaklı kullanıcı ihtiyacına göre talep edilen farklı yerleşimler aynı mobilite platformu ve gövde içerisinde kolaylıkla gerçekleştirilebiliyor. Herhangi bir ekipman gerekmeksizin sürücü, komutan ve mürettebatın aynı iç hacim içerisinde rahatlıkla iletişim kurabilmesine imkân sağlayan geniş iç hacim tasarımı geniş omuz mesafesi gibi personel konforunu artıracak rahat bir yerleşim imkanı sağlıyor.

Ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve gövde yapısından kaynaklı yüksek koruma seviyesine rağmen düşük siluete sahip PARS ALPHA, mürettebatına geniş iç hacim sunuyor.

Gelişmiş Ateş Gücü Entegrasyonu

Yeni nesil PARS ALPHA 8×8 aracına FNSS tasarımı TEBER-II 30/40 Uzaktan Komutalı Kule (UKK) entegre edilmiştir. Kule, 30mm çift beslemeli otomatik top ile donatılmıştır. Top üzerinde temel aksamlar ve kundak kısmı olduğu gibi muhafaza edilmek suretiyle mevcut 30 mm top namlusu 40 mm namlu ile değiştirilebiliyor. Bu uyarlanabilir silah sistemi tercihi, kullanıcıların ateş gücünü kolayca, ihtiyaç duyulan zamanda ve yerde artırmasına olanak tanıyor. Ayrıca 7.62 mm'lik eş eksenli bir makineli tüfek ana silahın yanında yer alıyor.

TEBER-II 30/40 UKK sistemine aynı zamanda farklı tanksavar füze sistemleri entegre edilebilmektedir. Atışa hazır iki adet tanksavar füzesi, kuleye entegre bir atış kontrol sistemi ile destekleniyor. Bu kabiliyet, 4 km'yi aşan etkili bir menzil ile çeşitli tehditlerin bertaraf edilmesini mümkün kılıyor.

Kule üzerinde hem yukarı hem de aşağı yönde ayarlanabilir atış açılarına sahip bağımsız bir uzaktan komutalı silah sistemi (UKSS) bulunuyor. 7.62mm veya 5.56mm makineli tüfek monte edilebilen bu sistemin yükselme açısı, meskûn mahalde yüksek noktalardaki (bina, çatı vb.) tehditlerin yanı sıra yüksek açılardan yaklaşan dronlara karşı da kullanılabiliyor. Bu sistem aynı zamanda "avcı-nişancı" yetenekleri için komutanın bağımsız görüş sistemi olarak da kullanılıyor.



Hem kule hem de UKSS, her yönde, birden fazla hedefi aynı anda vurmak üzere tasarlanmıştır. TEBER-II 30/40 UKK, hedef takibi ve araç hareket hâlindeyken ateş etmeye olanak sağlayan iki eksenli stabilizasyon kabiliyetlerine sahip.

Araç ayrıca, TEBER-II 30/40 UKK'nin yanı sıra 35 mm, 90 mm, 105 mm ile 120 mm silah sistemlerine, 120 mm havanlara, hava savunma sistemlerine ve tanksavar sistemlerine kadar çeşitli tipte insanlı veya uzaktan komutalı kulelerle donatılabiliyor.

Benzersiz Durumsal Farkındalık ve Üstün Mürettebat Koordinasyonu

Soğuk Savaş döneminin sonlarından bu yana, 6×6 ve 8×8 tekerlekli zırhlı muharebe araçlarının geliştirilmesinde, ortak bir tasarım anlayışına bağlı kalınmıştır. Bu geleneksel tasarımda, sürücü aracın en önünde, motor bölmesine bitişik olarak konumlandırılırken komutan, sürücünün arkasında yer alır. Her iki mürettebat da üst kapaklar kapalı konumdayken sürüş sırasında sınırlı bir görüş alanına sahiptir.

PARS ALPHA 8×8 Yeni Nesil Zırhlı Muharebe Aracı, mürettebat ve personelin güç grubunun arkasına yerleştirildiği yenilikçi bir yapısal tasarıma sahip. Optimize edilen güç paketi tasarımı sayesinde komutan ile sürücü yan yana oturabiliyor. Bu yeni yerleşim yaklaşımı, her iki yolcu için 180°+ gerçek zamanlı görüş açısı sunarak durumsal farkındalığı önemli ölçüde artırıyor. Ek olarak manevra kameralarının yerleşimine imkân sağlayan PARS ALPHA aracı, sürücü ve komutanı kolay kullanım ve minimal kör nokta imkânı sağlıyor.



Ayrıca bu tasarım, düşman tehdidinin yoğun olduğu, her türlü bölge ve arazide üst kapakları açmaya gerek kalmadan güven altında uzun mesafeli sürüş yapılmasına olanak sağlıyor. Buna ek olarak araç mürettebatı ile personel arasında göz teması ve etkili koordinasyonu benzersiz bir şekilde etkin kılıyor.

Araç, aynı zamanda mürettebat ile personel için gündüz ve gece görüşü sağlayan kamera ve ekranlar ile entegre 360° durumsal farkındalık sistemleriyle de donatılmıştır.

Stratejik Operasyonel Yeteneğiyle Havadan Taşınabiliyor

PARS ALPHA 8×8, karayolu, demiryolu ve A400M, C-17 Globemaster, C-5 Galaxy, An-124 ve Il-76 gibi stratejik nakliye uçaklarıyla taşınabilir olması nedeniyle modern askerî lojistiğe son derece uygundur. Bu seviyedeki hava ikmal uyumluluğu ile PARS ALPHA, görevin gerektirdiği her yerde hâkimiyet kurmaya hazır olarak PARS araç ailesine öncülük etmeye hazırlanıyor.

PARS Araç Ailesi

35'inci yılında FNSS, yaratıcı ve ileri teknoloji çözümlerle kullanıcılarının ihtiyaçlarını karşılamaya devam ediyor. FNSS, paletli ve tekerlekli zırhlı muharebe araçları, istihkâm araçları, insansız kara araçları, modernizasyon programları, kule sistemleri ve hibrit güç gruplarıyla sadece rekabetçi değil, aynı zamanda güvenilir ve uyarlanabilir son teknoloji çözümler sunuyor.

FNSS PARS Tekerlekli Zırhlı Muharebe Aracı Ailesi, askerî birliklerin ve kolluk kuvvetlerinin çeşitli taktik ve operasyonel gereksinimlerini karşılamak üzere üretilmiştir. Çok yönlülükleriyle bilinen bu araçlar, çeşitli operasyonlarda ve harekât sahalarında görev yapmak üzere tasarlanmıştır. 2000'li yılların başından bu yana PARS araç ailesi, ortaya çıkan tehditleri etkili bir şekilde ele almak ve değişen zorlu güvenlik koşullarına uyum sağlamak üzere sürekli iyileştirmelerle kullanıcı için kuvvet çarpanı konumuna ulaşmıştır.

FNSS bugüne kadar, 6×6 ve 8×8 tekerlekli zırhlı araçlarda Türkiye'de kullanıcının doğrudan tercihi olmuştur. PARS 8×8 ve 6×6 araçları, Türkiye'de Kara Kuvvetleri Komutanlığı, Özel Kuvvetler Komutanlığı ve Jandarma Genel Komutanlıklarının tercihi hâline geldi. PARS Araç Ailesi ayrıca, Malezya Ordusu ile 8×8 konfigürasyonu ve Umman Kraliyet Ordusu ile 8×8 ve 6×6 konfigürasyonlarıyla önemli ihracat başarıları elde etti. FNSS, doğası gereği zorluklarla dolu, son derece rekabetçi bir pazarda, dünya çapındaki kullanıcılara çok çeşitli araç konfigürasyonları sunmaya devam ediyor.

https://www.savunmasanayist.com/fnss-pars-alpha-aracini-ilk-kez-tanitti/ Mesajı Paylaş

Güzel araç fakat öemsiz gibi görünen zayıf bir noktası var tekerlek kısımlarının korunaklı olmaması tekerlek kısmının manevra boşluğu bırakılarak balistik korumaya uygun olarak tekerleklerin yanlardan tekerlek cantının en azından ortasına kadar olan kısmı koruma altına alınırsa muharebe alanında faal olma süresi belirgin şekilde artmış olur.
Zaten roketler yere fazla yakın olduğunda engebeler sayesinde vurma şansları düşer.... Mesajı Paylaş

You tube da Türkiye gazetesi haberine göre Türk silahlı kuvvetleri ile FNSS pars Alpha'nın alımına yönelik bir sözleşme imzalamış

Sonunda be ....

Güzel haber

Alpha 8x8 önden bakınca biraz boxer gibi duruyor.

Ayrıca ağırlığı 34-35 ton gayet iyi balistik koruması olmalı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 12 Şubat 2024, 23:05:20
You tube da Türkiye gazetesi haberine göre Türk silahlı kuvvetleri ile FNSS pars Alpha'nın alımına yönelik bir sözleşme imzalamış

Sonunda be ....

Güzel haber

Alpha 8x8 önden bakınca biraz boxer gibi duruyor.

Ayrıca ağırlığı 34-35 ton gayet iyi balistik koruması olmalı.

Kendimize alıyoruz diye almanlar motor ambargosu yapmaz umarım Mesajı Paylaş

#119
Alıntı yapılan: AlicanAli__ - 13 Şubat 2024, 02:55:04

Kendimize alıyoruz diye almanlar motor ambargosu yapmaz umarım

Motoru da yerli olabilir. 720 HP Ecotorq yerli motor var hazırda. Ecotorq motoru için Koç Grubuna bağlı Ford Otosan tarafından yerli olarak tasarlanıp üretilmiş yerli Ecotorq şanzıman bile var.

Amaaaa, yine Koç Grubuna bağlı Otokar, ürettiği 8x8 Arma II zırhlı aracında bu şanzımanı kullanmadı, yerli Ecotorq motorunu Arma II'de kullanmasına rağmen!

https://www.trthaber.com/haber/ekonomi/turkiyenin-yerli-motorlu-ilk-8x8-zirhli-araci-arma-ii-742356.html

---------------------------------------------------------------------------------------------------
-Benim anladığım, yanılıyor olabilirim- Ford Otosan'ın Ekotorq motoru için ürettiği yerli şanzımanın 600 HP retarteri olması sıkıntı. Motorun 720 HP'ye artırılmış gücüne yetişemiyor yerli Ecotorq şanzıman.

-Yine benim anladığım, yine yanılıyor olabilirim- bu şanzıman sivil kullanımda konfor için tasarlandı. Askeri kullanım için gereğinden fazla karmaşık, 16 ileri ve 4 geri vitesi var.

Þanzımandan anlayan birisi, teknik olarak hatalıysam beni düzeltsin lütfen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Arma II askeri aracında yerli şanzımanın tercih edilmemesinin bir diğer olası nedeni, şanzımana ait kritik bazı komponentlerin ecnebi menşeli olması olabilir. Yerlidir, ama yeterince milli değildir şanzıman.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sıkıntı olarak sadece şanzıman kaldı, yerli motor meselesi çözüldü. Özeti bu. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz