Türkiye'den yerli uçak hamlesi

Başlatan SKYWOLF, 28 Mayıs 2010, 15:09:23

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Þimdi tek korkum 2023 te bunlar bize eski gelecek.Hep yeni kalsalar keşke.=) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Castiel - 20 Haziran 2010, 17:15:40
Þimdi tek korkum 2023 te bunlar bize eski gelecek.Hep yeni kalsalar keşke.=)

bence sen eski cep teli kullanmiyorsundur...
yani onlarda zamanina göre uyarlayip tasarlarlar :) merak etme...
Mesajı Paylaş

F-35 son insanlı taaruz uçağı diye biliyorum, yani muhtemelen üreteceğimiz savaş uçağı, insansız olmalı ki dönemine uygun olsun, insansız olaylarda da iyiyiz zaten, yani sorun olmaz heralde. Mesajı Paylaş
Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Brezilanin ucak macerasi eskidir, adamlar yillarca yilmadan calismislar. Yakinda Air bus gibi ismini duyulur bir firma olacak Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: EfsaneAsker - 28 Ekim 2010, 14:39:52
Brezilanin ucak macerasi eskidir, adamlar yillarca yilmadan calismislar. Yakinda Air bus gibi ismini duyulur bir firma olacak

Umarım söylediğiniz gibi olur Sayın EfsaneAsker, zira bu piyasada rekabet müşteriye avantaj sağlar. Hatta biraz abartı olabilir ama İran bile bu tür askeri uçakları kendisi üretebilse, 'Bismillah' der alırız onlardan. Mesajı Paylaş
Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

AMX leri italya ile geliştirmişlerse ve yeni nesil savaş ucagı ihaleleri acan brezilya belki bir partner arıyordur havacılık alanında en son gecen sene saab bir öneri yapmıştı brezilya hava kuvvetlerine ..actıkları ihalelerde ..brezilyanında kendine ait bir yeni nesil  savaş ucağı üretme projesi vardı diye hatırlıyorum.. Mesajı Paylaş

Türkiye İtalya'yla uçak üretecek.

İtalya Savunma Bakanlığı Müsteşarı Guido Crosetto açıkladı...

Crosetto, 2007'den bu yana Türkiye ile ortaklaşa helikopter üretimi yaptıklarını belirterek, "Atak helikopter projesinin ulaştığı noktadan çok memnunuz. Bu projeyle birlikte Türkiye'ye yüzde 100'ü yerli helikopter yapım sanayi kuruldu. İleride üçüncü ülkelerin projeye ilgi göstereceğine eminiz. Türkiye ile İtalya ileride başka helikopterler de üretecek. Aslında söylememem gerekir ama önümüzdeki günlerde bu ortaklık Türk yapımı uçak üretimini gerçekleştirmeyi de amaçlıyor" dedi.

Geçen ayın sonunda (30 Ekim) THY'nin uçak teslim töreninde Başbakan Tayyip Erdoğan, "En kısa zamanda nasıl kendi helikopterimizi yapacaksak, uçağımızı da yapalım. Yüzde 100 'Made in Turkey' diyeceğimiz uçakları yapalım. Türkiye çok ciddi bir altyapıya sahip" demişti.


Hedef 5 milyar euro
Havacılık ve savunma sanayinde faaliyet gösteren Finmeccanica şirketinin Ankara ofisinin açılışında konuşan Guido Crosetto, Türkiye ve İtalya'nın NATO üyesi iki ülke olduğunu ifade ederek, "Savunma sanayinin işbirliği bu kapsamda da çok önemli. İki üye ülkenin gücünü artırıyor" dedi.

İtalyan uçak üreticisi Finmeccanica'nın Genel Müdürü Giorgio Zappa, Türkiye'de uzun vadeli yatırım yapma planları olduğu için Ankara'da ofis açtıklarını söyledi. Milliyet'teb Nevin Donat'ın haberine göre, son 4 yılda Türkiye'de 3 milyar euro'luk ihale kazandıklarını kaydeden Zappa, "Dolaylı olarak Türkiye'ye 3 milyar euro'luk yatırım yaptık. Önümüzdeki yıllarda 5 milyar euro'luk ihaleye gireceğiz. Bu ihaleleri kazanmamıza göre yatırım miktarımız değişecek" diye konuştu. Zappa, Finmeccanica'nın geçen yılki Türkiye cirosunun 200 milyon euro olduğunu kaydetti.

Giorgio Zappa, Atak projesi hakkında şu bilgileri verdi: "Finmeccanica'nın şirketi olan AgustaWestland'ın TUSAÞ ile ortaklaşa ürettiği T-29 helikopter projesi yolunda ilerliyor. 2007 yılında başlayan Atak programı çerçevesinde Türk Silahlı Kuvvetleri için Türkiyenin coğrafi ve iklim koşullarına göre tasarlanmakta. Projenin yaklaşık tutarı 3 milyar dolar. Türkiye'ye teknoloji ve bilgi transferi yapıyoruz."


Avrupalı devin 2009 yılı cirosu 18 milyar dolar
-  1948 yılında kurulan İtalyan Finmeccanica'nın yüzde 30'luk hissesi devletin elinde bulunuyor.
-  Savaş uçağının yanı sıra sivil havacılık için uçak üretimi yapıyor. Ayrıca helikopter, uydu, ulaştırma ve enerji alanında yatırımları var.
-  Avrupa'nın en büyük savunma saniyi şirketi olarak biliniyor. Boeing 787'nin üretiminde gövde parçalarını üretti.
-  2009 yılı geliri 18 milyar euro'yu bulan şirket, geçen yıl 21 milyar euro'luk yeni sipariş aldı. Karlılıkta geçen yıl 718 milyon euro'yu yakaladı.
-  2010 sonu ciro hedefi 20 milyar dolar. Türkiye'nin bu hedefteki payı 1 milyar dolar.
-  Þirketin 77 bin çalışanı bulunuyor.
-  Üretim tesisleri İtalya'nın yanı sıra İngiltere, Almanya, ABD, Fransa, Almanya ve Polonya'da yer alıyor.

http://ekonomi.haberturk.com/airport/haber/570954-turkiye-italyayla-ucak-uretecek Mesajı Paylaş

Eurofigther  Türkiye'ye 40 tane jet satmak için umutlu
Eurofighter hopes to sell 40 jets to TurkeyFont Size: Larger|Smaller

Thursday, November 11, 2010
ÜMİT ENGİNSOY
ANKARA - Hürriyet Daily News
A consortium based in Italy, from where Turkey already receives attack helicopters and military surveillance, wants to further boost its role in the Turkish defense market. Italy and Turkey should carry their commercial relations to the strategic level, says Italy's deputy defense minister.



'We are offering Turkey the opportunity to jointly develop the Eurofighter 2020, the next version of the Eurofighter,' says Marco Valerio Bonelli, head of public relations and communications at Eurofighter.

Eurofighter, a consortium of European aircraft makers, wants to sell 40 Eurofighter Typhoon 2020 jets to the Turkish Air Force, senior company officials said Thursday.

"We are offering to Turkey the opportunity to jointly develop the Eurofighter 2020, the next version of the Eurofighter," said Marco Valerio Bonelli, head of public relations and communications at Eurofighter. "It wouldn't be parts production, but joint development."

"We would like to provide two squadrons of Eurofighters to Turkey," said Giorgio Zappa, director general of Finmeccanica, an Italian conglomerate, whose subsidiary Alenia Aeronautica is one of the makers of the Eurofighter. Two Eurofighter squadrons consist of nearly 40 aircraft.

"Our cooperation [with Turkey] had been based mostly on industrial and commercial cooperation. Now we need to carry this cooperation to the strategic level, for 30 to 40 years," said Guido Crosetto, Italy's deputy defense minister.

"Today we are making together a helicopter, tomorrow we can move to another helicopter type, and then we can move to an aircraft," Crosetto said. "This matter will be one of the subjects I and [Turkish procurement chief] Murad Bayar will be talking about during my visit."

All three officials spoke to the Hürriyet Daily News & Economic Review at the opening of Finmeccanica's Ankara office. Senior Turkish and Italian officials attended the opening ceremony.

Finmeccanica

Finmeccenica is the second largest industrial group and the largest hi-tech industrial group based in Italy. It works in the fields of defense, aerospace, security, transport and energy and is partly owned by the Italian government, which holds about 30 percent of Finmeccanica's shares.

Finmeccanica's subsidiaries in the defense field include Alenia Aeronautica, AgustaWestland and Telespazio, among others. AgustaWestland and Telespazio have already been awarded massive defense contracts in Turkey.

The Eurofighter consortium's members include Alenia Aeronautica, Britain's BaE Systems and the European EADS. The Eurofighter Typhoon is presently used by the air forces of Britain, Germany, Italy, Spain and Austria.

For its next-generation fighter requirements, Turkey has already chosen United States-led F-35 Joint Strike Fighter Lightning II. It plans to buy about 100 F-35s, worth about $15 billion.

However, Zappa said Turkey could accommodate both the F-35 and the Eurofighter Typhoon, as the two fighters have mostly different functions. The Eurofighter was designed mainly as an air-to-air fighter while the F-35 is more suitable for air-to-ground missions.

If Turkey decides to buy the Eurofighter, it could replace its fleet of older, U.S.-made air-to-air F-4Es with the new planes.

"It mostly depends on our budget conditions," one Turkish procurement official said about the chances of a Eurofighter buy. If Ankara chooses not to purchase the Eurofighter, it might buy an additional 20 F-35s, said a defense analyst.

Missile defense

In recent years Italy has become Ankara's largest defense supplier, after the U.S. It has signed multibillion-dollar deals with AgustaWestland for the joint manufacture of 60 attack helicopters and a smaller contract with Telespazio for a military satellite.

In a related development, a top official from the European missile maker Eurosam announced that his company signed a framework agreement with the Turkish military electronics company Aselsam, the missile maker Roketsan and the systems integrator Ayesas forr cooperation in missile technology Thursday. "This agreement creates great work potential with the Turkish companies," said Antonio Perfetti, Eurosam's president.

Eurosam is competing with U.S., Russian and Chinese rivals in supplying Turkey's multibillion-dollar long-range, high altitude anti-missile air defense systems program.

The framework agreement with the three Turkish companies details the work share of the Turkish firms in the Turkish program in the event Eurosam wins the Turkish missile contract.

The members of Eurosam include MBDA of France, MBDA of Italy and France's Thales. Perfetti is also general manager of MBDA Italy



'Biz Türkiye'nin ortak Eurofighter 2020, Eurofighter bir sonraki sürümü geliştirme fırsatı sunuyoruz,' Marco Valerio Bonelli, halkla ilişkiler ve Eurofighter de iletişim başkanı diyor.

Eurofighter, Avrupa uçak yapımcıları oluşan bir konsorsiyum, Türk Hava Kuvvetleri için 40 Eurofighter Typhoon 2020 jetleri satmak istiyor, üst düzey şirket yetkilileri Perşembe söyledi.

"Biz Türkiye'ye ortaklaşa Eurofighter 2020, Eurofighter bir sonraki sürümü geliştirme fırsatı sunuyoruz," Marco Valerio Bonelli, halkla ilişkiler ve Eurofighter de iletişim başkanı söyledi. "Bu parça imalatı, ancak ortak kalkınma olmaz."

"Biz Türkiye'ye Eurofighters iki filonun sağlamak istiyoruz," Giorgio Zappa, yan Alenia Aeronautica Eurofighter ve yapımcıları biri olan Finmeccanica, İtalyan bir çakıltaşı, genel müdürü söyledi. Iki Eurofighter filosu yaklaşık 40 uçak oluşur.

"[Türkiye ile] işbirliğimiz endüstriyel ve ticari işbirliği çoğunlukla dayalı olmuştu. Şimdi 30-40 yıl boyunca, stratejik düzeyde bu işbirliği yapmak gerekiyor," Guido Crosetto, İtalya'nın savunma bakan yardımcılığı söyledi.

"Bugün bir helikopter, biz, başka bir helikopter türü taşıyabilirsiniz sonra bir uçağın hareket edebilmesi için yarın birlikte yapıyoruz" Crosetto dedi. "Bu madde konularda ben ve [Türk tedarik şefi] Murad Bayar ziyaretim sırasında söz edilecektir biri olacaktır."

Her üç yetkililer Finmeccanica Ankara bürosunun açılışında Hürriyet Daily News ve Ekonomik Değerlendirme konuştu. Üst düzey Türk ve İtalyan yetkililer açılış törenine katıldı.

Finmeccanica

Finmeccenica ikinci büyük sanayi grubu ve İtalya merkezli büyük hi-tech sanayi gruplarından biri. Bu savunma, havacılık, güvenlik, ulaşım ve enerji alanlarında eserler kısmen Finmeccanica hisselerinin yaklaşık yüzde 30'u tutan İtalyan hükümeti tarafından aittir.

savunma alanında Finmeccanica bağlı ortaklıkları Alenia Aeronautica, AgustaWestland ve Telespazio, diğerleri arasında yer alıyor. AgustaWestland ve Telespazio zaten Türkiye'de büyük savunma sözleşmeleri verildi.

Eurofighter konsorsiyumu üyeleri Alenia Aeronautica, İngiliz BAE Systems ve Avrupa EADS içerir. Eurofighter Typhoon şu anda İngiltere, Almanya, İtalya, İspanya ve Avusturya hava kuvvetleri tarafından kullanılmaktadır.

yeni nesil savaş uçağı gereksinimleri için, Türkiye'nin zaten ABD önderliğindeki F-35 Joint Strike Fighter Lightning II seçti. Yaklaşık 100 F-35s 15 dolara milyar değerinde satın planlıyor.

Ancak, Zappa çoğunlukla farklı fonksiyonlara sahip Türkiye'nin iki savaşçıları olarak iki F-35 ve Eurofighter Typhoon, alabilecek "dedi. Eurofighter F-35 ise bir hava-hava uçağı ağırlıklı olarak tasarlanmış daha uygun olduğu için havadan yere misyonlarına.

Türkiye Eurofighter satın almaya karar verirse, bu yeni uçaklar ile büyük, Amerikan yapımı hava-hava F-4Es filosunu yerini alabilir.

"Bunlar çoğunlukla bizim bütçe koşullarına bağlıdır," bir Türk tedarik resmi bir Eurofighter satın şansı hakkında söyledi. Ankara Eurofighter satın almak için değil seçerse, ek bir 20 F-35s alabileceğini, bir savunma analisti söyledi.

Füze savunması

Son yıllarda İtalya Ankara'nın en büyük savunma tedarikçi haline gelmiştir, ABD'den sonra olmak üzere toplam 60 saldırı helikopterinin ortak üretimi ve bir askeri uydu için Telespazio ile daha küçük bir sözleşme için AgustaWestland ile milyarlarca dolarlık anlaşma imzaladı.

İlgili bir gelişmede, Avrupa füze üreticisi Eurosam bir üst yetkili kendi şirketinin Türk askeri elektronik şirketi ile bir çerçeve anlaşması imzaladı duyurdu Aselsam, füze üreticisi Roketsan ve füze teknolojisi Perşembe yılında sistem entegratörü AYESAŞ forr işbirliği. "Bu anlaşma, Türk şirketleri ile büyük iş potansiyeli yaratır," Antonio Perfetti, Eurosam başkanı söyledi.

Eurosam uzun menzilli, yüksek irtifa füze hava savunma sistemleri programlamak Türkiye'nin milyarlarca dolarlık temin ABD, Rus ve Çinli rakipleri ile yarışıyor.
Mesajı Paylaş

İtalyan Savunma Bakanlığı Müsteşarı Guido Crosetto'nun basınımızın tabiri ile "ağızdan kaçırdığı" şey dikkat çekici.

Finmeccanica'nın Ankara Ofisi'nin açılışında yaptığı konuşmada "Türk-İtalyan ortak yapımı bir uçak projesinin düşünüldüğü"nü belirten Crosetto'nun neyi ima ettiği meçhul.

Kendisinin Savunma Bakanlığı Müsteşarı olması bahse konu uçağın askeri bir uçak olduğunu akıllara getirse de Finmeccanica'nın alt firmaları aracılığıyla hem sivil hem de askeri havacılık alanlarında faaliyet gösterdiği bir gerçek. Üstelik Türkiye'nin "milli bir uçak" hedefini sürekli olarak dile getirdiği alan ise sivil havacılık alanı.

Geçtiğimiz yıl gerçekleşen 10. Ulaştırma Þurası'nda resmi ağızlarca dile getirilen yerli uçak siyasilerce de çeşitli seferler gündeme getiriliyor. Zira en son 30 Ekim 2010 tarihinde THY'nin uçak teslim töreninde Başbakan Tayyip Erdoğan da, "En kısa zamanda nasıl kendi helikopterimizi yapacaksak, uçağımızı da yapalım. Yüzde 100 'Made in Turkey' diyeceğimiz uçakları yapalım. Türkiye çok ciddi bir altyapıya sahip" diyerek müsteşarla aynı şekilde kafa karıştırmıştı: Yani Başbakan, sivil bir uçak teslim alma töreninde, savunma endüstrisindeki bir başarıya atıfta bulunarak uçak hedefinden bahsetmişti.

Finmeccanica'nın askeri profilini ele aldığımız zaman elbette önce akıllara iki tip uçak geliyor: Eğitim uçağı (Alenia Aermacchi) ve %21′lik payıyla Eurofighter.

Þirketler grubunun sivil profili ele alındığında ise başta %50′lik payı ile ATR Turboprop Bölgesel Nakliye/Ticari uçakları ve %25′lik ana şirket payı ve şirketin Avrupa satışlarından sorumlu firmanın %51′lik sahipliği ile Bölgesel Jet Sukhoi Superjet 100.

İşbirliği Potansiyeli



Finmeccanica ile eğitim uçağı sahasında bir ortak geliştirme projesi gerçekleştirileceği ihtimali üzerinde naçizane durmuyorum; zira Aermacchi pazardaki konumu ve ürünlerinin başarısı gözönünde bulundurulduğu zaman turbofan ve jet eğitim uçakları konusunda yeni bir ürün geliştirmek ve bunu da ortak bir projeye dönüştürmekten çok uzak. Aermacchi'nin ürün yelpazesinde bulunmayan, hafif olmayan turborop eğitim uçağı kategorisinde ise TAI münferit olarak Hürkuş programını yürütüyor durumda ve İtalyan-Türk Havacılık endüstrisi birlikte düşünüldüğünde bu açıdan da işbirliği geliştirecek konumda değil, ancak birbirlerini tamamlayacak konumda karşımıza çıkıyorlar. Yine naçizane fikrimce, TAI'nin Hürkuş'u A ve B modelleri olmak üzere hem askeri hem de ticari konumlandırma planları tandem kokpite sahip eğitim uçağı pazarında Finmeccanica ile bir işbirliğini uzak kılıyor. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün "Türkiye'nin Havacılık Eğitim Merkezi" olacağına dair söylemlerinin de uluslararası işbirliği içeren endüstriyel bir planla ilişkisi olduğunu düşünmüyorum.

Öte yandan bir iş birliği sahası ise bölgesel uçak sahası ki ilk günden beri siyasi söylemler de hep bu yönde. Ayrıca Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın konuya değindiği son konuşmasının THY'nin uçak teslim alma töreni olması da bu anlamda manidar.

Türkiye hakkında yapılan araştırma raporlarının işaret ettiği bölgesel liderlik ve gelişim potansiyeli ile komşularla gelişen ticari ilişkiler hesaba katıldığında karşımıza oldukça ilişkili bir tablo çıkıyor. Daha önce Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın da "bölgesel jet" ya da "bölgesel uçak" telaffuzlarına bakıldığında, bölgesel uçak pazarının işbirliği yapılmaya müsait bir alan olduğu akıllara geliyor. Zira bünyesindeki ATR ile Dünya'da pazar lideri konumuna geçmiş olan Finmeccanica, önce Sukhoi'nin sivil bölümünün %25′ini alarak daha sonra da %51′i kendisinde olmak kaydıyla Venedik merkezli bir müşterek yatırım oluşturarak Sukhoi Superjet 100′ü EASA sertifikasyonu ile Avrupa pazarına sunma çalışmalarına başlamıştı. Buradan Finmeccanica'nın ürün yelpazesine "bölgesel jet" katmak istediğini anlayabiliyoruz. Gelişen sivil havacılık kısa rotalarda sefer sayısı ihtiyacını ciddi rakamlarda arttırdığ ve devlerin uzun rotalara ağırlık vermeye başlamasıyla irili ufaklı firmaların ekonomik uçaklarla operasyon yapmak üzere ortaya çıktıklarını da görüyoruz.

Bu anlamda bakıldığında, söylem sahibi İtalyan Savunma Bakanlığı'ndaki bir üst düzey bürokrat olsa da, ATAK ile gelişen ilişkilerin sivil bir alanda da işbirliğine dönüştürülme olasılığı oldukça yüksek. Askeri sahada kullanımına göre bir çok uçakta uluslararası projelerde pay sahibi bir ülke konumunda olan Türkiye'nin kendi mevcut çalışmaları da listeden çıkarıldığında geriye jet ya da prop olmak üzere "bölgesel uçak" kalıyor. (Boru hatları izleme ya da kıyı izleme ihtiyaçlarına rağmen hiç telaffuz edilmemiş ya da ima edilmemiş olan bu görevlere münhasır uçakları listeye dahil etmiyoruz; zira diğer uçaklarla ikame edilebiliyor.)

Yeni uçak projesi her ne olursa olsun, "bu konuda yeni ortak İtalya mı acaba?" diye sormaktan kendimizi alamıyoruz.

http://www.savunmasanayi.net/yerli-ucakta-ortak-italya-mi/yerli-ucakta-ortak-italya-mi/ Mesajı Paylaş

Pakistan Çin ile geliştirebiliyorsa ...neden brezilya türkiye italya geliştiremesin..Brezilyanın yeni nesil savaş ucağı ihalesi vardı Cogu abdli şirket elendi,rusta tercih etmediler..Türkiyenin TAİ deki birikimi ortada ,EF ye uzak duruşu ortada Brezilyada ef ye sıcak bakmıyor..gibi ...Türkiye tek başına savaş uçağı geliştiremez ama ..kendi boyutlarındaki ekonomik guclerle işbirliğine giderek yapabilir..neticede jsf alımı tam kesin  ..aynen T 129 atak ta olduğu gibi benzer projeyi ucakta yapılabilirse eminimki talibi cok olacaktır ....

Brezilya İtalya Türkiye ve belki Pakistan son aylardaki trafiğe bakarak yavaş yavaş dirsek temasları başladı diyebiliriz belkide...yada ben cok umutlu bakıyorum

saygılar Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz