TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bilemiyorum ama bir yandan ambargoların daha da yaygınlaşması bir yandan bütçe kısıtlamaları genel olarak projelerde hızımızı kesiyor gibi hissediyorum Mesajı Paylaş


"Birisine fırsat olursa lütfen sorsun. Þu anda hangi aşamadayız? Yeterince güç üretebildik mi? "

hocam,  geçen yıllarda  resmi  bir  kaynaktan  ilk  prototip motordan 3000lb  güç  beklendiği  ifade edilmişti.
ikinci  prototip üretildiğine göre,  %50,1  3000lb  veya  buna  yakın bir değer görülmüş  olma olasılığı var  bence.

ve  fakat,   6000lb  görene kadar  motor defalarca kez  yeniden tasarım döngüsüne girer.
TS1400'ün   sanırım  7 veya 8  kez yeniden tasarım döngüsüne  girdiği  bir röportajda söylenmişti.
batıda motor prototip  aşamaları   20  veya 25  adet prototipi  kapsıyor ve  prototipler seri üretim motorun  üç  katına filan mal ediliyormuş.
fakat bu  projeler TF35000'i  negatif yönde etkilemez  muhtemelen;  çünkü  ben TF6000'in  %50,1  seri  üretime  girmeyeceğini  ve  bu  sınıfın  Baykar  motorlarıyla  yola devam edeceğini,  TF6000  ekibinin   belki  6000lb  bile görmeden direk  TF35000  için  çalışmaya başlayacağını  düşünüyorum.
yine  tahminen,  TF35000'in  dijital versiyonu  zaten hazırdır ve  belki  dijital motor  Kaan'ın  dijital ikizinde uçmaya bile başlamış  olabilir,  olmalı.
---
TF6000  ile  ilgili  bir olasılık daha görüyorum.
motor  5000lb  görene kadar  TEİ  tarafından geliştirilir  ve o  noktada  başka bir yerli firmayla  lisanslı  üretim anlaşması  yapılırsa  bu  motorların  geri kalan geliştirme süreci ve seri üretimi  başka bir yerli firma tarafından da yapılabilir  ve hatta  bence  böyle olmalı.

ekiplerin tüm zamanını Kaan'a  vakfetmesi şart. TF35000'in  artık  tam  gaz  ilerlemesi gerekiyor,  vakit  iyice azalıyor.
Mesajı Paylaş

Alıntı YapBaykar Tei nin TSI 1400 motorundan evrilecek yeni motoru kullanan daha büyük bir AKINCI gelistirecek.




Mesajı Paylaş
]

Yeminle aklıma gelmişti, aynısı hürkuş içinde yapılabilir. Böylece savunma sistemleri teker teker özgürlüğe kavuşur Mesajı Paylaş

Bu evirme işini kim yapacak ve parasını kim verecek? TEİ yapamaz, işi başından aşkın. Devletin de kasası tam takır kuru bakır. Mesajı Paylaş

Valla bu motoru kim evirir çeviri para işlerini devlet nasıl halleder bilemem , ama Hürkuş projesinde ki 30 40 uçak için bu motoru sonradan eskimiş motorlar yerine ancak takmaya yetiştiririz ki Amerikan motorunu çıkar Tp1400 tak öyle kolay olmayacaktır bu da bir süreç olacaktır. Yurtdışı satışlarda da Amerika vermez ise ancak kullanıcı ister yani çok dışarı satış ihtimali de Hürkuş özelinde zor gibi . Hürkuş özelinde çok önemli bir durum ama ne kadar fayda sağlayacak görelim ama Twitterda bahsedildiği gibi büyük akıncı İHA SOJ Kargo İHA gibi modellerde kullanılmak üzere tasarlanacak ise çok güzel olabilir. Bu işin güzel tarafı birde şu tarafı var.

Lakin TEİ, ülkenin bu kadar helikopter ihtiyacı varken, ve bizim ağır sınıf saldırı ve kargo helikopterlerimiz için TS3000 projesi başlamamışken ya da arka plana atılmışken neden TP1400 projesine daha fazla ihtiyaç duyuyoruz. Hürjet'e TF20000 motoru yapıyoruz deseler bile bu projeden daha öncelikli proje derim.

Ayrıca TEİ'nin bu ülkenin motor ihtiyacı konusunda kalifiye personele o kadar çok ihtiyaxı var ki personel sayısı en fazla şirketimiz olan TUSAÞ' daki 13000 14000 personel bile TEİ'yi gelecek yıllar için kurtarmaz. Daha biz TS1400 ü envantere alamadık ki süreç bence iyi ilerlemesine rağmen. Tek başına TF35000 çok çok çok büyük bir proje iken birde böyle bir proje ekleyip şirketi bir çok yönden zor duruma düşüreceğiz. Madem bunu yapacağız bu TS3000 olmalı.
Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Parasını Baykar verirse, örneğin Malezyalılar bu işi yaparlar bence. Bu işlere hevesliler. Ama süreci iyi planlamak lazım. TS-1400'deki sıcak sektörle hiç bir şekilde temasları olmamalı.

İşin ilginç yanı, motorda evirilecek yerler arasında, bir tek sıcak sektör yok! ;D Bu bakımdan şanslıyız. Hava alıkları, egzoz, pervane dişlileri vs hepsi değişecek. Göründüğü kadar basit değil. Mesajı Paylaş

2 Tp 1400 kullanan 10-11 tonluk 3-4 ton taşıma kabiliyetli gerektiğinde silahlandırılacak bir nakliye ihası lazım bize.
Bu ülke felaket ülkesi. Deprem var , sel var , var oğlu var. Mesajı Paylaş

Konuştuğumuz motor konusundaki sıkışmışlık dışında kara hava deniz tüm motorlarında aynı uçak gemi tank top uydu gibi ulusal millileşme yol haritasında olduğunu atlamamak gerek. Biz sıkışmışlıktan ambargoları kısıtlamaları delme çabası içindeyiz sanıyoruz ama aslında bizim motor projemiz ambargo olmasa da buna yakın heyecanda yine olacaktı. Kaan yapmak gibi paralelinde başka bir milli proje bu motor projesi. Neyi değiştiriyor ki bu durum diye sorabiliriz şöyle ki her şeyin yorumunu ambargoya bağlamayalım motor konusundaki her temas bize uygulanan kısıtlamalardan ortaya çıkan bir gereklilik değil. Bazı şeyleri İsveç de olsak yine yapacaktık. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz