TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı YapJanes haberine göre TEI İtalya Japonya gibi Gemi Türbini lisanlı ortak üretimine niyetli.
@JanesINTEL
GE Marine looks to boost collaboration with Turkey
janes.com
https://mobile.twitter.com/KozanSErkan1/status/1429766320107794434
Mesajı Paylaş
]

#211


GE - LM2500

GE'ye bıraksan Çin'e , Rusya'ya bile motor satmak ister...

Önemli olan SAM Amca bu işe olur verir mi? Mesajı Paylaş

Alıntı Yap
@TEI_TUSAS YKB ve GM Mahmut Akşit:

"1,5 yıl içinde, Haziran 2015'te, ilk motorumuzu teslim ettik.

Biraz iyileştirme sonrası 4-5 yıldır sorunsuz çalışıyor.

Seri imalatı sürüyor. 35 bin saattir uçuyor."

"Bir gün TUSAÞ, ANKA'ya acil motor istedi. Prototip için motor veren firmaya devleti seri imalat için izin vermemiş.

2 yılda sivil motordan dönüştürüp havacılık motoru ürettik. 9 ad teslim ettik."

"Gökbey'e verilen (TEI-TS1400) 3 numaralı (TS3) motordu. Ondan önce 2 tane üretip çalıştırdık. Hemen 3-4 ay sonra 4.'yü ürettik. Þu anda 5.'yi bitirmek üzereyiz. Bir kaç ay içinde 2 tane daha geliyor. Bunları hep testte kullanıyoruz."

"Motorda (TEI-TS1400) sürekli olgunlaştırma devam ediyor. Þu anda ürettiğimiz motor 8. tasarım (iterasyon) bir motor. Yani motoru baştan aşağı 8 kere yeniden tasarladık. Gökbey için teslim edilen ise 7. tasarım idi."

"Gökbey'in motoru (TEI-TS1400) dual-use, yani çift (hem sivil hem askeri) kullanımlı.

Þu anda ATAK'ta kullanılan motor 1.375hp, bizim motorumuz ise 1.480hp. ATAK motorundan birazcık daha büyük, ufak tefek rötuş gerekebilir."

"Askeri amaçla kullanımı için bizim şu andaki TEI-TS1400'ün yeniden tasarlanması gerekir. Büyük iş değil ama yapılması gerekir. Yani TEI-TS1400'ün askeri türevini üretmeliyiz."
https://mobile.twitter.com/TyrannosurusRex/status/1439526628158234625
Mesajı Paylaş
]

#213
Aklıma gelen ama tarif etmem zor olacağı için çok dile getiremediğim bir şeyi yapmışlar.

turbojet-ramjet dönüşümlü bir tasarım. Bence ideal bir düşünce. Yüksek hız, düşük mekanik risk ve ömrü uzun motor.




Mesajı Paylaş

#214
Alıntı yapılan: ACE - 19 Eylül 2021, 20:19:12
Aklıma gelen ama tarif etmem zor olacağı için çok dile getiremediğim bir şeyi yapmışlar.

turbofan-ramjet dönüşümlü bir tasarım. Bence ideal bir düşünce. Yüksek hız, düşük mekanik risk ve ömrü uzun motor.





Sn Ace,
Yazım hatası var herhalde!
Türbofan değil türbojet'ten ramjet'e dönüşüm yapıyor motor.
3 mach ve hemen üstüne kadar türbojet itki sağlıyor. Bu hıza ulaşınca Ramjet devreye girip uçağı 5 mach hıza kadar çıkarıyor.
Çok yüksekte uzun süre uçacağından, türbojet'te bu durumda en randımanlı motor olduğundan, türbofan değil türbojet kullanılıyor. SR71'de de türbojet motor vardı.
Ramjet 4-5 mach arası randımanlı çalıştığından, motor bu hızı aştıktan sonra da Scramjet moduna geçiyor. Böylece 8-10 mach lar mümkün. Burada 6 mach yazıyor ama daha ötesi de mümkün. 5 mach'ı geçtiği için de hipersonik bir uçak bu.
Mükemmel bir tasarım. Mesajı Paylaş

Önce başka bir yere yazdım sonra orayı beğenmeyip buraya aldım vs derken yanlış yazım doğru; düzelttim şimdi 😊

Birbirine çok yakın olduğu için turbojet mi turbofan mı hiç bakmamışım sanırım.
Mesajı Paylaş

#216
Alıntı YapTürkiye'nin yeni İHA motoru ilk kez TEKNOFEST'te:

• PD222ST, PD170'ten 5 kg daha hafif ve 55 beygir daha güçlü 
• 1 yıl içinde seri imalata hazır olacak
• Güçlü kalkışla Bayraktar TB3'ün gemiden havalanmasına da katkı sağlayacak@TEI_TUSAS#TEKNOFEST
https://aa.com.tr/tr/teknofest/turkiyenin-yeni-iha-motoru-ilk-kez-teknofestte/2370446
Mesajı Paylaş
]

Yüksek irtifa için yapılmamış yani deniz şartlarında daha fazla güç veriyor PD170'e göre Mesajı Paylaş

En son röportajda Mahmut Akşit, PD222 nin fabrikada testte, 240 beygir güce ulaştığını ve motorun kısa pistten TB3'ün kaldırabilecek gücü vermesi için tasarlandığını söyledi. Mesajı Paylaş

Alıntı YapTEI Genel Müdürü Mahmut AKÞİT: F404-GE-102 Turbofan Motorunun En Az %40-50'sini Türkiye'de Üretmek İstiyoruz.

AKÞİT: "GE ve TUSAÞ ile bu motorları da T700-TEI-701D motorunda olduğu gibi Türkiye'de üretmek üzere görüşüyoruz. Tamamen TEI üretimi olmasa da motorun en az %40-50'sini Türkiye'de üretmek istiyoruz."


TEI Genel Müdürü Faruk AKÞİT : " T700-TEI-701D yerli Kara Þahinlerin motoru biliyorsunuz. Seri imalatımız devam ediyor şu an itibariyle de 50'nci Motoru ürettik. 1'inci motorda %20'ler civarında olan yerlilik payı şu anda %50'lerin üzerine çıkmış durumda"


AKÞİT: "TJ 300 için 1.342N gücü gördük Mevcut itki gücünü yavaş yavaş yukarı doğru daha da artıracağız inşallah. O yönde testlerimiz devam ediyor."
https://mobile.twitter.com/DefenceTurkey?ref_src= ...r%5Eauthor
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz