TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: AVCI - 20 Kasım 2010, 20:01:23
Kahrolsun Photobucket yaşasın kurbağa :) Yenilendi,buyurun.



Teşekkür ederim AVCI Mesajı Paylaş
Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Alıntı YapAcaba bu çalışmaları daha da ileri götürerek seyir füzesi üretebilir miyiz?

Bu konuda çalışmalar olduğunu biliyoruz zaten,sadece resmi olarak duyurulmadı. Mesajı Paylaş

Arkadaşlar yayınlanmış olan RAMJET resminden anladığım kadarı ile direk yakıt yakılıyor,Turbo jetlerdeki gibi sıkıştırılarak ısıtılmıyo bence seyir maliyeti olarak çok pahallı. Mesajı Paylaş

http://www.odec.ca/projects/2004/flor4a0/public_html/media/turbo%20vs%20ramjet.jpg

Resimdeki sistemi sağolsun komutanlarım 1993-95 yıllarında askerlik yaptığım dönemde bir f-16 motorunu inceleme yapma şansını yakaladım ve onların sayesinde 1985 yılından beri yapmakta olduğum ar-ge'mi kısmende olsa yaptım daha sonraki dönemlerde bu motoru dahada geliştirdim ilk yaptığımda yapılan kontollerde eksiklerin olduğu söylendi ve düzelttikten sonra yapılan 2. kontrolde prototip yapılıp test edilmesi gerektiği yönünde bilgi verilmişti 2008 yılında yapmış olduğum bir projeyi Sayın PROFESÖR SEÇKİNER GÖRGÜN hocama sundum ve olumlu bir yaklaşımla karşılandım.

O günden bu güne bir çok defa yapmış olduğum geliştirmelerden sonra en son bu günlerde bilerek yapmış olduğum eksik ve yanlışları düzelterek değerli bir arkadaşım tarafından TÜBİTAKA' sunucam inşallah vatana millete hayırlı olur.

Bu motor havacılıkta yeni bir çığır açıcağına inanmaktayım.  Mesajı Paylaş

Başarılar dilerim Aydın kardeşim. Mesajı Paylaş

M.B.T teşekkür ederim. Mesajı Paylaş

Yerli İHA 8 ay sonra

TUSAÞ Genel Müdürü Akın Duman, ''Ürettiğimiz İnsansız Hava Aracı (İHA) motorlarının testlerinin ve sertifikasyon süreçlerinin tamamlanması için 7-8 aylık bir süreç var. Bu süreçte kendini tamamen kanıtlamış, ispat etmiş bir İHA motorumuz olacak'' dedi.

Duman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, TUSAÞ Motor Sanayii AÞ olarak havacılık alanında uçak motorları ve gaz türbinleri konusunda faaliyet gösterdiklerini kaydetti.

TEI'nin üç ana faaliyet alanının bulunduğunu ifade eden Duman, ''Bunlardan bir tanesi uçak motorlarına modüllü parça üretimi. Bu anlamda gerek askeri gerek ticari uçak motorlarına yüzbinlerce parça üretiyoruz. TEI bugün geldiği noktada gerçekten de dünya tarafından tanınan bir marka oldu. Bir kaç modülü hariç hemen hemen bir motorun tamamını üretecek kabiliyetteyiz'' diye konuştu.

''BUGÜN GELDİĞİMİZ NOKTADA 3 AYRI ÜRÜNÜMÜZ VAR''

Duman, insansız hava aracının (İHA) son dönemde dünyada çok sık konuşulan bir konu olduğunu ve öneminin artarak devam ettiğini bildirdi.

Son nesil savaş uçağı olan F-35'in insanlığın son savaş uçağı olacağının söylendiğini hatırlatan Duman, şöyle konuştu:

''Bizlerin ve ülkemizin gelecekteki teknolojilere yetişmek ve öne almak açısından çeşitli faaliyetleri yürütüyoruz. TEI olarak da yürütüyoruz. Tasarım bölümümüz ağırlıklı olarak bu konu üzerinden çalışıyor. Aslında bu faaliyetler yeni değil. 7-8 yıldır süren faaliyetler. Özellikle küçük çaplı insansız hava araçlarında çok önemli mesafeler kat ettik. Bugün geldiğimiz noktada 3 ayrı ürünümüz var.

Biri turbo jet motor bu yaklaşık 50 libre gücünde,
bir diğer versiyonu 90 libre gücünde,
bir de bunun turboprop versiyonu var, bu da 50 beygirlik bir motor.

Bunlara çeşitli insansız hava araçlarına örneğin hedef uçak olabilir veya gözetleme, keşif amaçlı olabilir. Bu tür platformlara güç verecek motorlar... Hatta geçtiğimiz hafta da başarılı uçuş testlerini gerçekleştirdik. Motorların uçuş testleri devam ediyor. Ürettiğimiz İHA motorlarının testlerinin ve sertifikasyon süreçlerinin tamamlanması için 7-8 aylık bir süreç var. Bu süreçte kendini tamamen kanıtlamış, ispat etmiş bir İHA motorumuz olacak.''

http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2012/10/17/yerli-iha-8-ay-sonra
Mesajı Paylaş

#37
TEI MOTOR PROJELERİ

TEI aşağıdaki yansıda 4. sırada görülen resimle belirtilen projeye start vermiş.Hadi hayırlısı,bu motorun çeşitli varyasyonlarını üreterek İHA-Eğitim uçağı hafif helikopter füze ve benzeri birçok hava aracında kullanabiliriz.Bu,Türk savunma sanayi adına büyük aşama yaptıracak bir proje.



Alıntı YapYeni uçak ve helikopter motorumuz yolda'
29 Ekim. 2012 AA

TUSAÞ Motor Sanayii AÞ (TEI) Genel Müdürü Akın Duman, ''insansız hava araçlarına (İHA) güç veren motorlar kapsamında yeni bir turbo jet motor geliştirme projesinin faaliyetlerine dört ay önce başladıklarını' açıkladı.

TUSAÞ Motor Sanayii AÞ'nin havacılık alanında uçak motorları ve gaz türbinleri konusunda faaliyet gösterdiğini belirten Duman, "Türkiye'nin ihtiyaçları doğrultusunda gerek eğitim uçaklarına gerek özgün helikopterlere güç verecek bir motorun da tasarımına başladıklarını" söyledi. Duman, TEI'nin bugün geldiği noktada dünya tarafından tanınan bir marka olduğunu ifade etti:

''Uçak motorlarının montaj, test, bakım ve onarımında, ülkemizde özellikle silahlı kuvvetlerdeki sistemler konusunda faaliyetler sürdürdüğümüz gibi, bölge ülkelerine de hizmet veriyoruz. TEI'de, Bahreyn F-16'larını F-110 motorlarının depo seviyesi bakımları yapılıyor. NATO AWACS uçaklarına ait TF33 motorlarının depo seviyesi bakımlarını TEI'de gerçekleştiriyoruz. NATO AWACS uçaklarına ait TF33 motoru depo seviyesi bakım projesinde, gösterdiğimiz başarıdan dolayı NATO Destek Teşkilatı (NSPA) ve Uluslararası Havacılık ve Uzay Yönetim Þirketi (IAMCO) tarafından 2011 yılının 'En İyi Motor Bakım Firması' seçildik. Türk Silahlı Kuvvetlerimizin envanterindeki cougar genel maksat helikopterlerinin depo seviyesi bakımlarını da yapıyoruz.''

''TASARIMINI YAPTIĞIMIZ MODÜLLERDE HİÇBİR PROBLEM YOK''

Duman, Türkiye'nin 2023 vizyonu kapsamında dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girmek gibi bir hedefinin bulunduğunu hatırlattı. Dünyanın ilk 10 ekonomisi incelendiğinde dört ana faaliyet alanının ön plana çıktığını anlatan Duman, şöyle devam etti:

''Bunlardan birincisi sağlık, ikincisi otomotiv, diğeri bilgi teknolojileri, bir diğeri de havacılık. Dolayısıyla 2023 vizyonuna ulaşmada TEI olarak ülkemize katkı da bulunmak amaçlı insansız hava araçlarının (İHA) dışında da motor tasarım ve gaz türbini tasarımıyla ilgili yürüttüğümüz diğer projeler de var. Bir taraftan uluslararası projelere katılıp orada teknolojik ve tasarım alt yapımızı geliştiriyoruz. A400M uçağının TP400 motorunda yüzde 2,5 oranında tasarım iş payımız var. Motorun girişi ve egzoz kısmı tamamen TEI mühendisleri tarafından tasarlanmış, TEI atölyelerinde prototipleri üretilmiş ve seri üretime geçme fazındayız. Binlerce saatlik test uçuşu kapsamında bizim tasarımını yaptığımız modüllerde şu ana kadar hiçbir problem yok.''

''İHA'lara güç veren motorlar kapmasında yeni bir turbo jet motor geliştirme projesinin faaliyetlerini de 4 ay önce başlattık'' diyen Duman, şunları bildirdi:

''Yaklaşık 3 yıl sonra 1000 libre ya da daha fazla güç üretebilen veya turboprop motor olarak değerlendirdiğimizde 1200 veya 1500 beygir arasından güç üretebilen yeni bir motorun tasarımından bahsediyorum. Bu anlamda önümüzdeki dönemde ülkemizin ihtiyaçları doğrultusunda gerek eğitim uçaklarına gerek özgün helikopterlere güç verecek bir motorun da tasarımını başlattık.''

''ANKARA VE ESKİÞEHİR, HAVACILIKTA TOPYEKUN HAREKET EDECEK''

Eskişehir Havacılık Kümesi Derneği Başkanı da olan Duman, Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Savaş Özaydemir önderliğinde 2011 yılı mart ayında kurulan derneğin yegane amacının Eskişehir'de cumhuriyetten bu yana var olan havacılık faaliyetlerini geliştirmek olduğunu vurguladı.

Böyle bir kümelenmeyle havacılıkta, Eskişehir'in ve Türkiye'nin iş hacmini artırmak istediklerini dile getiren Duman, ''Bu kümelenmenin yaptığı sinerji gerçekten önemli. Bu anlamda tek başına Eskişehir'i noktasal bir faaliyet alanı olarak görmüyoruz. Ülkemizin havacılığı ile ilgili her faaliyette bizler de yer almak istiyoruz. Bu doğrultuda Ankara'da da bir havacılık kümelenmesi kurulmasıyla ilgili Kazan bölgesinde çalışmalar devam ediyor. Böyle bir faaliyetin başlaması için bir kaç ay daha süreç var. Yegane amacımız, Eskişehir ile Ankara'yı bir ortak vadide buluşturmaktır. Kazan'daki kümelenme kurulduğu zaman biz de o oluşumun bir paydaşı olacağız. Ankara ve Eskişehir, havacılıkta topyekun hareket edecek'' diye konuştu.

http://www.ntvmsnbc.com/id/25393351/ Mesajı Paylaş

Güzel haber. Ancak sadece Türkiye'nin ihtiyaçları için değil, dünyaya satabilmek adına çalışmalar yapılmalı ki, kar elde ederek daha fazla gelişme sağlanabilsin. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

hatta dünyada mevcut olan motor tiplerindeki bulundukları katogorilerinden en iyisini yaparsak her zaman müşterisi olur ayrıca üretici firmalar Türkiye gibi sözüne özüne güvenilen bir ülke gibi bir partner bulamayacaklarında rakiplere göre her zaman önde oluruz ayrıca müslüman ülkeler nezdinde her zaman tercih edilen bir ülke konumuna sahip oluruz bu konudaKURANI KERİM'DE  bir ayet var gayri müslümlerin birlikleri konusunda (siz onları bir sanırsın fakat onlar ayrıdır) Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz