TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yasar - 11 Haziran 2022, 02:20:30
Alıntı yapılan: baryshx - 10 Haziran 2022, 23:32:02
Bu olan bitenler hakkında General Electric ne düşünüyor acaba. Sonuçta Tei'nin %46'sına sahip. TEİ, GE'ye rakip gibi gözüküyor. ;D
Bu konuyu Sn Akşit tüm detayıyla bir konuşmasında anlatmıştı. GE, TEİ kaynaklarından harcama yapılmadan, devlet tarafından finanse edilen TS1400 gibi projelerin yürütülmesine ve geliştirilmesine karışmayacağını ancak, TEİ olarak seri üretime girip TEİ kaynaklarının kullanılmaya başlandığında kara ortak olacağını belirtmiş. Yani TF-6000 motorunun, GE'den soyutlanmış olarak geliştirilmesine karışmamasına rağmen, bu motor seri üretime girdiğinde, GE, kardan pay alacak. Günün sonunda TEİ, bu motorları GE'den edindiği know how sayesinde geliştiriyor zaten.
GE'nin şu anda üretim planında olan bu itki sınıfında bir motoru da yok zaten. Onun için rakiplik falan söz konusu olamaz. Ne zaman ki 34-35000lbf lik, f110 muadili bir motor yapar TEİ, işte o zaman rakiplik olayı masaya gelebilir.
Hocam amerika her ürüne ambargo koyup bizim müttefiklik anlayışımızı sorguladığı bir dönemde GE sayesinde turbofan motor yapmamıza neden karışmıyor veya engel olmuyor anlamış değilim Mesajı Paylaş

Nasıl engel olacak GE hissesi %49. Bu tip üretime ve kararlara engel olması TEI aleyhine fiili haksız rekabet ve dürüstlüğe aykırı olur. Yine ortak üretim projelerini sabote etmesi de aynı anlama gelebileceği gibi kendi ayağına da sıkmış olur. Ortaklıktan tazminat ile çıkartılması tehlikesi doğar. Mesajı Paylaş

#332
Alıntı yapılan: Yasar - 11 Haziran 2022, 02:20:30
Alıntı yapılan: baryshx - 10 Haziran 2022, 23:32:02
Bu olan bitenler hakkında General Electric ne düşünüyor acaba. Sonuçta Tei'nin %46'sına sahip. TEİ, GE'ye rakip gibi gözüküyor. ;D
Bu konuyu Sn Akşit tüm detayıyla bir konuşmasında anlatmıştı. GE, TEİ kaynaklarından harcama yapılmadan, devlet tarafından finanse edilen TS1400 gibi projelerin yürütülmesine ve geliştirilmesine karışmayacağını ancak, TEİ olarak seri üretime girip TEİ kaynaklarının kullanılmaya başlandığında kara ortak olacağını belirtmiş. Yani TF-6000 motorunun, GE'den soyutlanmış olarak geliştirilmesine karışmamasına rağmen, bu motor seri üretime girdiğinde, GE, kardan pay alacak. Günün sonunda TEİ, bu motorları GE'den edindiği know how sayesinde geliştiriyor zaten.
GE'nin şu anda üretim planında olan bu itki sınıfında bir motoru da yok zaten. Onun için rakiplik falan söz konusu olamaz. Ne zaman ki 34-35000lbf lik, f110 muadili bir motor yapar TEİ, işte o zaman rakiplik olayı masaya gelebilir.
Bunu ben de düşündüydğm ama Tei daha güçlü motorlara da girecek gibi gözüküyor, Akşit hoca hevesli. Tf6000'dan sonra GE F404 geliyor zaten 10-20K Lbf, Hürjet motoru  ;D Mesajı Paylaş

#333
Işler cok karisirsa verirler GEnin parasini hisseeleri alirlar..GE de başımız ABD hükumeti ile belaya girecegine paramizi alip isimize bakalim diyebilir..

Iki tarafta istemez bunu son care olur ama sıkıntı büyük ise çözüm olur

Okuduklarimdan anladığım kadarıyla böyle bir yola girmek için sebep yok ama ABDnin nasıl kazık atacağı belli olmaz Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#334
Alıntı yapılan: mehmet05 - 11 Haziran 2022, 10:26:39
Nasıl engel olacak GE hissesi %49. Bu tip üretime ve kararlara engel olması TEI aleyhine fiili haksız rekabet ve dürüstlüğe aykırı olur. Yine ortak üretim projelerini sabote etmesi de aynı anlama gelebileceği gibi kendi ayağına da sıkmış olur. Ortaklıktan tazminat ile çıkartılması tehlikesi doğar.

Ne tazminat verir ne de teknoloji verir ABD...
Afedersiniz F-35'de kıçımıza tekmeyi yedik ne tazminat verdi ne başka birşey... Mahkemeye versek ABD hükümeti de Halk Bankasına güzel bir ceza keser o tazminatımızın üstüne oturur....

Neyse ufak ufak ABD'yi ürkütmeyecek motorlar yaparak bu işe girmeliyiz başka yolu yok... GE olmasaydı ne TS-1400 ne de bu motor olmazdı...Yani GE ortaklığı iyi birşey , teknoloji edinme bakımından...

GE yerine RR 'yi TEİ'de ortak yapsaydık da durum yine değişmezdi...

T-70 projesinde ABD bize T700-TEI-701D motoru üretme iznini niye verdi? Çünkü daha üstün T-901 motorunu kullanacak tüm helikopterlerinde...

Sonuç: Biz F-110 muadili 35.000 ıbf 'lik bir motoru yerli olarak GE'yi iyice sömürerek yapmalıyız...5.nesil motor bizim boynumuzun bayağı bir aşar...

Mesajı Paylaş

Esaret zihniyette başlar ise zaten kaybetmişsindir. Kenarda sana ihsan edileceği beklersin. O bakımdan sizin gibi riskleri, karşı tarafın yapabileceklerini dile getirenler, menfi durumlardan risklerden haberdar olmak için gerekli iken, karar alıcılar ise aşırı iyiniyetli olmamak üzere, kazanma noktasında, ülke ve TEI için maksimilizasyonu düşünenlerden oluşabilecektir. Win-Win noktasında sizin bakış açınız GE için win, bizim için lose ise, biz %100 win noktasında olmasa bile %80leri zorlayacağız.   GE teknoloji verdi ise kara kaşa kara göze vermedi. Þimdiye kadar semeresini aldı. Adamlar zaten dünya çapında uzman tacir. Karı zararı, yatırımı, işin ekonomik, stratejik yanını hepimizden iyi bilir. GE'nin TEI aracılığıyla RR, Safran , P&W parçaları üretimine de ortak olduğunu unutmayalım. Normalde GE için mümkün mü böyle bir şey.  Þu anda ARGE masrafını dış kaynak yapsın, ben üretimde kara ortak olurum demek ve yukarıdaki ticaret ilişkisi GE için zaten %60-70 win halidir.  Türkiye, Vakıf buna katlanıyorsa zaten ARGE ve piyasa desteği içindir. GE TEI'ye ortak olurken zaten F-110 gibi üretim hakları, Know-How'ı ile, karı içinde gelmiştir. Hukuken sizin dediğiniz şey, ABD için izin vs mevzular, TEI bakımından haksız rekabet, dürüstlüğe aykırı harekettir. Hatta TEI'de devletin parasal desteği ile kazanılan Know-Howların haklarının devlet tarafından vakfa devredilmesi, vakfın ise bu fikri hakları, Know-How'ı TEI'ye sermaye olarak koyup, sermaye ve/veya sermaye payını artırması da mümkündür. Ama işte bu ortaklıkta taraflarca katlanılan, katlanılmayan denge, semere meselesidir. Hukuki boyutu ise özel ilişkiler dışında, genel boyutu ile yazdığım şekildedir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 11 Haziran 2022, 10:32:32
Alıntı yapılan: Yasar - 11 Haziran 2022, 02:20:30
Alıntı yapılan: baryshx - 10 Haziran 2022, 23:32:02
Bu olan bitenler hakkında General Electric ne düşünüyor acaba. Sonuçta Tei'nin %46'sına sahip. TEİ, GE'ye rakip gibi gözüküyor. ;D
Bu konuyu Sn Akşit tüm detayıyla bir konuşmasında anlatmıştı. GE, TEİ kaynaklarından harcama yapılmadan, devlet tarafından finanse edilen TS1400 gibi projelerin yürütülmesine ve geliştirilmesine karışmayacağını ancak, TEİ olarak seri üretime girip TEİ kaynaklarının kullanılmaya başlandığında kara ortak olacağını belirtmiş. Yani TF-6000 motorunun, GE'den soyutlanmış olarak geliştirilmesine karışmamasına rağmen, bu motor seri üretime girdiğinde, GE, kardan pay alacak. Günün sonunda TEİ, bu motorları GE'den edindiği know how sayesinde geliştiriyor zaten.
GE'nin şu anda üretim planında olan bu itki sınıfında bir motoru da yok zaten. Onun için rakiplik falan söz konusu olamaz. Ne zaman ki 34-35000lbf lik, f110 muadili bir motor yapar TEİ, işte o zaman rakiplik olayı masaya gelebilir.
Bunu ben de düşündüydğm ama Tei daha güçlü motorlara da girecek gibi gözüküyor, Akşit hoca hevesli. Tf6000'dan sonra GE F404 geliyor zaten 10-20K Lbf, Hürjet motoru  ;D
Olaya birde GE açısından bakın.
Türkiye'ye F110 ve F404 motoru satılması için ABD kongresinden izin alınması gerekiyor. Bu izin alınamadığında da GE, edineceği kardan mahsun kalıyor. Oysa, TEİ 20000lbf ve 35000lbf bir motoru devletten aldığı finans ile geliştirip ürettiğinde, GE bunun karına ortak oluyor. Kendi pazarına doğrudan rakip olmadığımız sürece, hele ABD'nin satışına izin vermediği ülkelere satış yapabilme kabiliyetimizde olduğundan (Pakistan ve Azerbaycan gibi) GE için bu tam bir kazan kazan durumu olacaktır. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 10 Haziran 2022, 14:07:14
Alıntı yapılan: fırtına getiren - 10 Haziran 2022, 11:45:21

Kaynak DefanceHub , Cabatlı53.

Yalnız maketi olan motor AB'siz haline dair galiba

Metrik birim cinsinden:
6.000 lbf ≈ 26,7 kilonewton
10.000 lbf ≈ 44,5 kilonewton

Bayraktar Kızılelma'da kullanılacak olan motorlarda ise;

AI-25TLT ≈ 16,9 kN
AI-322F ≈ 24,5 kN kuru, 44 kN ıslak
Mesajı Paylaş

#338
F 110 motoru 5 6 m $ civari.ge bunu yüksek maliyetle yapıyorsa kar marjı dusuk olacaktır.parcalari tei vb firmalardan ucuza temin edip kritik bileşenleri abd de üreterek sadece montaj tesisleri ile uretim maliyetlerini kısmaya çalışmaktadır.simdi olaya tei acısından bakarsak  f 110 muadili bir motoru kendi dusuk maliyetli uretim yöntemleriyle üretip piyasaya dusuk fiyatla sunsa.mesela 4 m $.uretim maliyeti 1 m $ olsa devletin cebine 1.6 m $ kalırken ge nin cebine 1.4 m $ girecektir.ge buna asla hayır demez ama işin sonunda hem kendi motorunun pazarını kaybeder hem hükümetlerinin baskısına maruz kalır.motor kritik bir siyasi kozdur ve abd bunu elinde tutmak ister her zaman.o olmazsa cip ambargosu başlayacaklardır.ama günün sonunda kaybeden ge ve abd olacaktır.tei bu yolda asla taviz vermeden devam etmeli hükümet bu projelere para yagdirmalidir.
Alıntı Yap
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 11 Haziran 2022, 16:58:16

Metrik birim cinsinden:
6.000 lbf ≈ 26,7 kilonewton
10.000 lbf ≈ 44,5 kilonewton

AI-322F ≈ 24,5 kN kuru, 44 kN ıslak
TF6000 direkt Ukrayna'dan teknoloji transferi olabilir mi, tb2 veya başka şeyler karşılığı. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz