TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: tumucin - 18 Ağustos 2022, 16:35:31
TF6000 6000 ibs ikti  aciklandi revize oldu

TF6000 10000 ibs itki veriyor  60000-100000 /40000 ibs itki


Revize yok. Planlanan kuru itki hala 6.000 lbs. 10.000 lbs olanı ard yakıcı ile elde edilecek olan itki. Mesajı Paylaş

#371
Ard yakıcı denen şey cayır cayır arkasından alevler çıkarak uçan uçakların motorları gibi düşünün ancak bir kaç saniye böyle uçar uçaklar. Yani siz onu saymayın onu demek istedim ona ne yakıt dayanır ne motor dayanır
6000 lb yi yaparsak artık Türkiye bu alanda gümbür gümbür ilerler Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: Yasar - 18 Ağustos 2022, 02:57:14
Alıntı yapılan: baryshx - 18 Ağustos 2022, 00:16:25
Rolls-Royce Turbomeca Adour
HAL HTFE-25
Honeywell/ITEC F124

Bu motorların bypass oranları TF6000'den düşük, sebebi ve beklentileri neler acaba?
By-pass oranı arttıkça motorun birim yakıtla verdiği itkide artar. By-pass oranı yüksekçe olan türbofan motor daha sessiz olur.
MİUS veya TISU gibi stealth uçakta kullanılacak motorun sessiz olması gerekir.
Uçuş zarfı çoğunlukla yüksek subsonik ya da Transonic (atmosferin bilhassa denize yakın katmanlarında ses hızına çok yakın uçarken sık sık ses duvarını aşan uçuş hızı) olacak bir Mius için, düşük by-pass oranlı motor çok gerekli olmayabilir.
Her jet itkili motor bir yerde ortak paydaların birleşmesi kuralıyla orta yolu bulma mantığıyla tasarlanır. Yüksek ses üstü ve yüksek irtifa uçuş için düşük by-pass oranı idealdir. Ama transonic ve subsonik uçuş için 3:1 - 4:1 gibi by-pass oranları daha uygun olur. 1.08:1 gibi bir oran aslında düşük by-pass oranı olarak kabul edilebilir. Ama 0.5:1 by-pass oranına göre de daha randımanlı ve sessiz bir motor potansiyeli ortaya koyar.

Bypass oranı arttıkça motor büyümüyor mu? Bu da stealth bir uçak için engel teşkil eder. Mesajı Paylaş

#373
Alıntı yapılan: VirtuousTurk - 21 Ağustos 2022, 09:57:08
Alıntı yapılan: Yasar - 18 Ağustos 2022, 02:57:14
Alıntı yapılan: baryshx - 18 Ağustos 2022, 00:16:25
Rolls-Royce Turbomeca Adour
HAL HTFE-25
Honeywell/ITEC F124

Bu motorların bypass oranları TF6000'den düşük, sebebi ve beklentileri neler acaba?
By-pass oranı arttıkça motorun birim yakıtla verdiği itkide artar. By-pass oranı yüksekçe olan türbofan motor daha sessiz olur.
MİUS veya TISU gibi stealth uçakta kullanılacak motorun sessiz olması gerekir.
Uçuş zarfı çoğunlukla yüksek subsonik ya da Transonic (atmosferin bilhassa denize yakın katmanlarında ses hızına çok yakın uçarken sık sık ses duvarını aşan uçuş hızı) olacak bir Mius için, düşük by-pass oranlı motor çok gerekli olmayabilir.
Her jet itkili motor bir yerde ortak paydaların birleşmesi kuralıyla orta yolu bulma mantığıyla tasarlanır. Yüksek ses üstü ve yüksek irtifa uçuş için düşük by-pass oranı idealdir. Ama transonic ve subsonik uçuş için 3:1 - 4:1 gibi by-pass oranları daha uygun olur. 1.08:1 gibi bir oran aslında düşük by-pass oranı olarak kabul edilebilir. Ama 0.5:1 by-pass oranına göre de daha randımanlı ve sessiz bir motor potansiyeli ortaya koyar.

Bypass oranı arttıkça motor büyümüyor mu? Bu da stealth bir uçak için engel teşkil eder.
Yolcu uçaklarında kullanılan büyük fanlı türbofan uçak motorları için söylediğiniz bir ölçüde doğru. Bu uçaklarda by-pass oranı 10:1 ve daha yukarılarda olabiliyor. Örneğin Boeing Dreamliner motoru RR Trent-1000 'in by-pass oranı 10:1 ve 2.8m çapında bir fanı var.
Oysa tempest'te kullanılacak motorda değişken by-pass oranlı motor teknolojisi kullanılıyor. Pearl serisi motorlarda by-pass oranı 3:1 oranında; ve motor çapı büyük değil. Değişken by-pass oranlı bir motor ile ve aşağıdaki resimdeki motordaki gibi daha küçük fan ile istenilen yüksekçe by-pass oranı elde edilebilir.
En aşağıdaki resimde 18000lbf lik Pearl 10X motoru fanı büyük değil ve 3.8:1 by-pass oranı var.


https://www.rolls-royce.com/products-and-services/civil-aerospace/business-aviation/pearl-10x.aspx#section-technology
Mesajı Paylaş

1 Temmuz 2022'de;
"Milli Muharip Uçak'ta kullanılacak 'Özgün Turbofan Motor" için TÇD (Teklife Çağrı Dosyası) yayınlandı. Yayınlanan TÇD'ye, TRMotor ve TEI cevap verdi." 

haberi gördüm şimdi. Yahu daha yeni mi açıldı ihale?
SSB ne zaman karar verecek MMU motor kararını?
Daha RR-Kale ortaklığı Teklife çağrı dosyası bile almamış , görüşmeler devam ediyor diyor haberler.

Ben bir şirket ihaleye girsin diye devletin o şirket ile görüşmeler yaptığını hayatımda ilk kez duyuyorum.
Sen isterlerini yazarsın, ihaleyi açar gelen teklifleri değerlendirirsin...
Ne olur bize teklif ver denir mi?
O zaman ihale açma git direkt RR şirketiyle görüş... Mesajı Paylaş

Milli Muharip Uçak'ta (MMU) milli motor hazır olana kadar kullanılması planlanan F110-GE-129E motorunun Türkiye'de üretilmesi için çalışmalar sürüyor.
TUSAÞ Motor Sanayii A.Þ.(TEI) Genel Müdür Mahmut Faruk Akşit, M5 Dergi Ağustos sayısında M5 Yayın Koordinatörü Abdullah Þentürk'ün sorularını yanıtladı.

Röportajda, MMU'da milli motor hazır olana kadar kullanılması planlanan F110-GE-129E motoru ile ilgili bilgiler veren Akşit, "Ülkemizin ihtiyacı olan Milli Muharip Uçaklarına (MMU) ilk etapta güç verecek F110-GE-129E motorlarının üretimlerinin yerlileştirmesi ve TEI tarafından Eskişehir tesislerimizde yapılması için çalışmalarımız devam ediyor. Bu çerçevede platform üreticisi TUSAÞ ve ana motor üreticisi GE (General Electric) ile yerli üretimi azami seviyede tutacak bir iş modeli üzerinde çalışıyoruz." ifadelerini kullandı.

2-3 Haziran 2022 tarihinde gerçekleştirilen 9. Hava ve Aviyonik Sistemleri Semineri kapsamında açıklamalarda bulunun Savunma Sanayii Başkanlığı Uçak Daire Başkanı Abdurrahman Þeref Can, MMU'da kullanılacak ilk F110-GE-129E motorunun Türkiye'ye teslim edildiğini belirtmişti
https://m5dergi.com/savunma-haberleri/mmuda-kullanilacak-f110-motorlarinin-turkiyede-uretilmesi-icin-calismalar-suruyor/
Mesajı Paylaş

Alıntı YapTEI_TUSAS Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Akşit, TEI'nin TJ90 motorunu ve devam eden diğer motor çalışmalarını anlattı.
📌"TJ90 motorları seri üretime girdi. İlk 10 adedini teslim ettik."

TJ 90'ın cift motor denemeleri.
https://defensehere.com/tr/mahmut-aksit-teinin-tj90-motorunu-ve-diger-motor-calismalarini-anlatti


CEO Mahmut Akşit @TEI_TUSAS  TF-6000 turbofan motorunun motor çekirdeğinden 3500-4000hp turboşaft motor geliştirileceğini söylüyor.
Bu turbo şaftlı motor daha sonra T-929 Ağır Saldırı Helikopterine güç sağlayacak.




@BaykarTech, MIUS-B İnsansız savaş uçağının @TEI_TUSAS TF-6000 motor (10.500 lbf afterburner ile) ve Sweeping Delta Canard Wings kullanımı sayesinde MACH 2 seyir hızına sahip olacağını duyurdu.


https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg/status/1569931974256783361?cxt=HHwWgsDT8YG0wskrAAAA
Mesajı Paylaş
]

Alıntı yapılan: カメせ - 15 Eylül 2022, 10:15:50
Alıntı YapTEI_TUSAS Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Akşit, TEI'nin TJ90 motorunu ve devam eden diğer motor çalışmalarını anlattı.
📌"TJ90 motorları seri üretime girdi. İlk 10 adedini teslim ettik."

TJ 90'ın cift motor denemeleri.
https://defensehere.com/tr/mahmut-aksit-teinin-tj90-motorunu-ve-diger-motor-calismalarini-anlatti


CEO Mahmut Akşit @TEI_TUSAS  TF-6000 turbofan motorunun motor çekirdeğinden 3500-4000hp turboşaft motor geliştirileceğini söylüyor.
Bu turbo şaftlı motor daha sonra T-929 Ağır Saldırı Helikopterine güç sağlayacak.




@BaykarTech, MIUS-B İnsansız savaş uçağının @TEI_TUSAS TF-6000 motor (10.500 lbf afterburner ile) ve Sweeping Delta Canard Wings kullanımı sayesinde MACH 2 seyir hızına sahip olacağını duyurdu.


https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg/status/1569931974256783361?cxt=HHwWgsDT8YG0wskrAAAA
Zaten Mius'a özel yapıldığını söylemişti Akşit hoca
Mesajı Paylaş

Alıntı YapTEI-TS1400 Turboşaft Motor, 1570 beygire ulaştı.



Türkiye'nin lider motor şirketi TEI, çalışanları ve çalışanlarının aileleriyle TEI Geleneksel Aile Pikniği'nde buluştu.

25 Eylül Pazar günü TEI Eskişehir Yerleşkesinde düzenlenen etkinliğe 6000'in üzerinde kişi katıldı. TEI çalışanlarının aileleriyle birlikte yer aldığı etkinlikte TEI bir kez daha tüm çalışanları ve çalışan aileleriyle birlikte büyük bir aile olduğunu gösterdi.

Piknik alanında düzenlenen yiyecek-içecek alanları, çocuklar, gençler ve tüm katılımcılar için organize edilen 20'nin üzerinde farklı eğlenceli etkinlikle tüm TEI ailesi keyifli bir gün geçirdi.



Geliştirdiği TEI-TJ90 Turbojet Motoruyla yaptığı taksi gösterisiyle piknik katılımcılarına bir jet motorunu çalışırken görme heyecanını yaşatan TEI, ayrıca çalışanlarının ailelerini Motor Serüveni Müze Alanı'nda misafir etti. Piknik katılımcıları TEI'nin geliştirdiği özgün motorları, küresel havacılığa sunduğu imalat katkılarını ve kalite, bakım, onarım, revizyon, montaj, tamir alanlarındaki kabiliyetlerini yerinde görme şansına sahip oldular. Misafirler, ayrıca Türkiye'nin Yerli ve Milli İlk Turbofan Mobil Bremzesini piknik alanında inceleme fırsatı buldular.



Günün anısına bir konuşma yapan Aksit. TEI-TS1400 Turboşaft Motorundaki güncel gelişmelerden de bahseden Akşit, motorun 1570 beygire ulaştığı testten görüntüler paylaştı. "İnşallah sırada TEI-TF6000 motorumuzun test görüntülerini izlemek var. Belki de bir sonraki pikniğimizde hep beraber TEI-TF6000 motorumuzun test görüntülerini izleyeceğiz. Tüm gücümüzle ülkemizin özgün motorları için çalışıyoruz." dedi.


➡️ @TEI_TUSAS
TEI-TS1400 Turboşaft Motor, 1570 beygire ulaştı
Mesajı Paylaş
]

]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz