TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sayın Mahmut Bey, Derince'de öğrencilerle çok tatlı bir söyleşi yapmış. Benim gibi bu işe sonradan merak salanlar için güzel bir bilgi kaynağı oldu. Herkese de tavsiye ederim.

En dikkatimi çeken şeylerden biri Altay için tank ihalesine girmeleri engellenmiş olması geldi. Siz havacısınız, katılmayın demişler. Halbuki yine dizel motor sınıfında litre başına neredeyse Alman motoruna 2 kat fark atmış durumda. Sadece iş motordan ibaret değil tabi ama bu kadar bilinmezliğin olduğu yerde daha önce MMU için de yazdığım gibi keşke aynı anda 2-3 firma ile başlansaydı bu iş.

Bir diğer dikkatimi çeken şey de çok uzun üretim ve planlama süreleri. Her ne kadar diğer dünya devlerinden daha düşük sürelerde olsa bile halen korkunç süreler. TS1400 için süre 7 yıl ve bununla övünüyor. Ben burada yapılan işi küçümsemek için demiyorum ama acelemiz var bizim Temel Bey'in dediği gibi.

Bu arada ilk defa bu kadar uzun süreli izleme fırsatım oldu Mahmut Bey'i. Sempatim arttı :)

Mesajı Paylaş

Sempatik bir kişiliği var. Son İDEF'te görmüştüm. Güler yüzüyle her sorulan soruya lafı gevelemeden sakince cevap verdi. İşine sahip çıktığı her halinden belli. En ince detayına kadar biliyor. Forumda her zaman diyoruz, liyakat önemli diye. İnşallah bütün verilen görevlerin üstesinden beklediğinden bile kolaylıkla gelir. Biz de burada nice TF motorlarını tartışırız. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SH - 12 Aralık 2022, 02:15:26
Sayın Mahmut Bey, Derince'de öğrencilerle çok tatlı bir söyleşi yapmış. Benim gibi bu işe sonradan merak salanlar için güzel bir bilgi kaynağı oldu. Herkese de tavsiye ederim.

En dikkatimi çeken şeylerden biri Altay için tank ihalesine girmeleri engellenmiş olması geldi. Siz havacısınız, katılmayın demişler. Halbuki yine dizel motor sınıfında litre başına neredeyse Alman motoruna 2 kat fark atmış durumda. Sadece iş motordan ibaret değil tabi ama bu kadar bilinmezliğin olduğu yerde daha önce MMU için de yazdığım gibi keşke aynı anda 2-3 firma ile başlansaydı bu iş.

Bir diğer dikkatimi çeken şey de çok uzun üretim ve planlama süreleri. Her ne kadar diğer dünya devlerinden daha düşük sürelerde olsa bile halen korkunç süreler. TS1400 için süre 7 yıl ve bununla övünüyor. Ben burada yapılan işi küçümsemek için demiyorum ama acelemiz var bizim Temel Bey'in dediği gibi.

Bu arada ilk defa bu kadar uzun süreli izleme fırsatım oldu Mahmut Bey'i. Sempatim arttı :)


Çok doğru söylüyorsunuz. Seneler önce ben kendisini dinlemiştim; Türkiye'de yüksek verimli Dizel tank motoru ve Dizel Marine motoru yapabilecek iki adres var demişti. Birisi Tülomsaş öbürü de TEİ. Ne yazık ki bu işi onlara vermediler.

Tabii bunlar devlet ortaklı üretim kuruluşları. Üzerlerinden özel sektördeki gibi rant elde edebilmek için manipülasyona açık değiller. Mesajı Paylaş

Konuşmada dediğim gibi siz hava firmasısınız siz giremezsiniz denmesi beni gerçekten çok üzdü. Çünkü siyasetin savunma sanayisine az girdiğini düşünüyordum. Ben böyle yorumladım umarım yanlışımdır.

TEI'nin bir de unutulan bir kısmı var. O da firmanın yarısı GE'nin. Yönetimde çoğunluktayız fakat kararların alınmasında bu da etkili olmuş olabilir diye düşünüyorum. MMU motoru için GE'nin destek vermemesinden dolayı Kale Arge ve RR iş birliği daha sıcak gelmiş olabilir. Fakat bence en önemlisi üretim süreleri diye düşünüyorum. TEI muhakkak o işi bitirir. Ben çok eminim. Sadece ne kadar sürede bitirir acaba. 11 tane sanırım milli motorları var sadece 5 tanesi sanırım üretim hattında. Diğerleri henüz daha girememiş. TS1400 için 7 sene geçmiş.

TEI'nin artık devletten ihale beklemeden yurt dışı pazarları göz önünde bulundurarak da bazı motorları kendi insiyatifi ile yapabilecek seviyede olmalı. Þu ana kadar sattığımız SIHA ve mühimmatlar belki 5-10M $ kalem başı ama Atak 2, Altay, MMU vs. gibi daha nitelikli ürünlerin bir tanesi en az 50M $ olur. Atak 2 için F16 seviyesinde olacak denmişti hatırlarsanız. MMU için ne kadar olur tahmin bile edemiyorum bu tür uçakların motorlarını bile 10M $ olduğunu görünce değer biçemedim. En az 100M $ olur herhalde.

Özetle, TEI artık isminin hakkını verip, stratejisini tamamen innovasyon, Türkiye'nin gelecekteki olası ihtiyaçları (her ne kadar siyasi olarak önüne engeller konulsa da), bizim ihtiyacımız olmasa da dünya pazar gereksinimlerine uygun şekilde her türlü motor teknolojisine uygun motorlar üretmelidir. 

Mesajı Paylaş

#494
İş gücünü bölmek de istememişlerdir. Havacılık motorlarına da acilen ihtiyaç var. Hatta tank motorundan bile çok.

Bu arada, TEİ nin TF10K motorunun (yani TF10000) mock-up'ı sergilenmiş.

https://defencehub.live/attachments/20221212_110102-jpg.51334/

https://defencehub.live/attachments/20221212_110224-jpg.51335/ Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - 12 Aralık 2022, 02:15:26
Sayın Mahmut Bey, Derince'de öğrencilerle çok tatlı bir söyleşi yapmış. Benim gibi bu işe sonradan merak salanlar için güzel bir bilgi kaynağı oldu. Herkese de tavsiye ederim.

En dikkatimi çeken şeylerden biri Altay için tank ihalesine girmeleri engellenmiş olması geldi. Siz havacısınız, katılmayın demişler. Halbuki yine dizel motor sınıfında litre başına neredeyse Alman motoruna 2 kat fark atmış durumda. Sadece iş motordan ibaret değil tabi ama bu kadar bilinmezliğin olduğu yerde daha önce MMU için de yazdığım gibi keşke aynı anda 2-3 firma ile başlansaydı bu iş.

Bir diğer dikkatimi çeken şey de çok uzun üretim ve planlama süreleri. Her ne kadar diğer dünya devlerinden daha düşük sürelerde olsa bile halen korkunç süreler. TS1400 için süre 7 yıl ve bununla övünüyor. Ben burada yapılan işi küçümsemek için demiyorum ama acelemiz var bizim Temel Bey'in dediği gibi.

Bu arada ilk defa bu kadar uzun süreli izleme fırsatım oldu Mahmut Bey'i. Sempatim arttı :)


Rant için, arpalık gözüyle bakıldığı için böyle oldu. Aynı Bmc şuan Togg işinde de ortaklardan biri, ne desek az bunlara. Mesajı Paylaş


TF10000 mack-up  TF30000  mack-up hazirdir gercegini görmek

bize nasip eder insallah Mesajı Paylaş

Mahmut Bey'in cümlelerinden hiç de Kale'nin yapacağı izlenimi oluşmuyor.

Alıntı YapTUSAÞ Motor Sanayii AÞ (TEI) Genel Müdürü Faruk Akşit:

Nikel, titanyum ve süper alaşımların tamamını Türkiye'de dökebiliyoruz.

Dünyada bu teknolojiye sahip 4-5 ülke var.

TF-10000'de bunları uygulayıp MMU motorunda kullanacağız.


İki olasılık da mümkün gibi. Bu cümleler ile RR'a ciddi bir gözdağı veriliyor. Diğer ihtimal de TEI'nin yapacak olması.

Bana kalırsa ikisi de yola çıksınlar. Hak eden kazansın. Devlet bu yatırımı karşılıksız bırakmasın ve iki motoru da kullansın gerekirse. Mahmut Bey'in söylediği çok dikkat çeken şeyler var. Bu motorların kullanım alanı sadece havacılık değil Botaş ile bile anlaşma yapılmış. O yüzden her durumda yapılmalı.



Mesajı Paylaş

#499
TEI bizim şirketimiz. İşe şimdiden başlaması gayet normal ve olağan. Rolls Royce işi olmazsa ne olacak? Altay gibi fıldır fıldır motor mu arayacağız? Hadi Tank işinin aciliyeti yoktu. BMC motorunu bekleyebildik.MMU acilin de acili lazım bize.

Eşeğimizi sağlam kazığa bağlamak lazım. Rolls Royce işi de olursa dener test ederiz hangisi iyiyse onu kullanırız ama yumurtaları tek bir sepete koyma lüksümüz yok. Rolls Royce'u tek alternatif olarak görme şansımız da yok. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz