TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: SH - 12 Aralık 2022, 21:41:33


Þu videoda son durumumu şu şekil olarak yorumlarım:



  • TF6000: Prototipin tamamlanmasına en az 1 sene var. 1 seneden az da test süresi olmaz. Kabaca 2 senelik bir süre olacaktır. 2025 Ocak gibi düşünün.
  • TF10000: TF6000 prototip tamamlanınca, ardından 1 sene kadar sonra başlanır dedi. Sadece art yakıcı ekleneceği için 6-12 ay da o sürse en iyi ihtimalle o da 2026 Ocak gibi olur.
  • TF35000: Kabaca bu da 2028 olur diyorum.

Videoda çok net söylüyor her şeyi. Çok uçmaya gerek yok maalesef. Daha TF6000 için 2 seneden az olmayacak bir süreden bahsediyoruz. Hatırlayın TS1400'ü ne zamandır görüyoruz daha halen ancak ortaya çıkıyor. Kale'nin neden alternatif olduğu biraz daha belli oldu diye düşünüyorum. TEI kaliteli iş yapan, akademik kafalı bir firma görüntüsünde. Zaten GM'ü bile öğretim görevlisi. Kale daha piyasa işi yapıyor görüntüsünde. Risk almadan iki firma ile de anlaşıp ilerlemeli.
Mahmut akşit gdh defence verdiği röportajda tf1000 için hedefimiz 2030 olmadan uçurmak dedi tf35000 için 2028 imkansız yani kaldıki test uçuşları vs 2035 olur en doğrusu rr ile anlaşma yapıp hızlıca geliştirmek her geçen gün lehimize yani şunuda anlamıyorum madem tei günün sonunda mmu için motoru yapıcaksa rr ve kale ile en azından tei motoru yapana kadar ara sınıf bir motor üretilseydi ve motor hakları bu kadar dert edilmese olmaz mıydı rr ile bu kadar sürtüşmez olmazdı şimdiye motoru yapmıştık bile Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 12 Aralık 2022, 22:23:56
Arkadaşlar;
Eurofighter EJ-200 motorunu ne kadar bekledi acaba,

Keza Rafale yıllarca  F-404 motoru ile uçmadı mı ?

F-35, F-135 motorunu ne kadar bekledi, motor hala problemli gibi, F-136 alternatif motoru ise yeni piyasaya çıktı.

Gayet iyi gidiyoruz, ambargolara, malzemelerin yeni geliştirilmesine rağmen.
Sn mehmet05,
İzninizle ek yapayım;
Eurofighter prototipi, ilk olarak bir çift Tornado motorlarıyla uçtu. Daha sonra EJ200 takıldı uçaklara.
Evet ilk Rafale ler F404 kullanıyordu.
Yalnız f136 motoru , evet alternatif bir motor olarak GE/RR ortaklığında geliştirilmişti ama kabul görmedi ve rafa kaldırıldı.
Türk hava araçları motor endüstrisi çok kısa sürede çok yol katetti. Bu bir gerçek. Ancak bunlar hep dikkat ederseniz yumurta deliğin ağzına gelince yapılan işler. Ambargolar olmasa bunlar da olmazdı. Kalıcı inovasyon kültürü olan bir sanayi kurmamız şart. Yoksa çok çabuk rehavete döner bizim insanımız.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: emre34 - 13 Aralık 2022, 00:44:59
Alıntı yapılan: SH - 12 Aralık 2022, 21:41:33


Þu videoda son durumumu şu şekil olarak yorumlarım:



  • TF6000: Prototipin tamamlanmasına en az 1 sene var. 1 seneden az da test süresi olmaz. Kabaca 2 senelik bir süre olacaktır. 2025 Ocak gibi düşünün.
  • TF10000: TF6000 prototip tamamlanınca, ardından 1 sene kadar sonra başlanır dedi. Sadece art yakıcı ekleneceği için 6-12 ay da o sürse en iyi ihtimalle o da 2026 Ocak gibi olur.
  • TF35000: Kabaca bu da 2028 olur diyorum.

Videoda çok net söylüyor her şeyi. Çok uçmaya gerek yok maalesef. Daha TF6000 için 2 seneden az olmayacak bir süreden bahsediyoruz. Hatırlayın TS1400'ü ne zamandır görüyoruz daha halen ancak ortaya çıkıyor. Kale'nin neden alternatif olduğu biraz daha belli oldu diye düşünüyorum. TEI kaliteli iş yapan, akademik kafalı bir firma görüntüsünde. Zaten GM'ü bile öğretim görevlisi. Kale daha piyasa işi yapıyor görüntüsünde. Risk almadan iki firma ile de anlaşıp ilerlemeli.
Mahmut akşit gdh defence verdiği röportajda tf1000 için hedefimiz 2030 olmadan uçurmak dedi tf35000 için 2028 imkansız yani kaldıki test uçuşları vs 2035 olur en doğrusu rr ile anlaşma yapıp hızlıca geliştirmek her geçen gün lehimize yani şunuda anlamıyorum madem tei günün sonunda mmu için motoru yapıcaksa rr ve kale ile en azından tei motoru yapana kadar ara sınıf bir motor üretilseydi ve motor hakları bu kadar dert edilmese olmaz mıydı rr ile bu kadar sürtüşmez olmazdı şimdiye motoru yapmıştık bile

Valla dediğiniz gibi demiş. Ben de şaşırdım.

https://twitter.com/gdhdefence/status/1602350035831730176

MMU için TEI'nin motoruna kavuşmamız epeyce zaman alacak. Hazır ürünlere gitmekten başka çaremiz yok gibi. Mesajı Paylaş

RR'yi yola getirmeye çalışıyorlar gibi, anlaşılamayan konularda. Tei'de bunun ana unsurlarından, olmazsa Tei var, onunla devam ederiz gibisinden. Mesajı Paylaş

Uçak 2028'de hazır olacak diyor TUSAÞ, TEI daha TF6000'i 2030'dan önce uçurmayı planlıyor. MMU motoruna başladık diyorlar ama onun da 10 yıldan önce hazır olmayacağını düşünürsek bu duruma göre MMU'nun motoru TEI motoru falan olmaz.

2. bir seçenek beklentileri biraz düşürmek adına söylenmiş bir takvim. Nasıl MMU ete kemiğe bürünmeden 2026'da ilk uçuş hizmete giriş 2030 diye söyleniyorken şimdi 2024 ilk uçuş, 2028 hizmete giriş resmi olarak ifade edildiyse, bu projelerde de 2-3 yıllık öne çekişler olabilir. Zira 2023'te imalatı bitecek bir motorun 7 yıl sonra uçurulması bana mantıklı gelmedi.

Diyelim ki öyle olacak. O zaman RR-Kale (TAEC) motorunu da 2028'e falan yetiştiremezler. Sıfırdan tasarlanıp, prototipi üretilip önce yerde test ardından uçuş testi vs nasıl 2028'e yetişecek? Bu tarihler bana mantıklı gelmiyor. Lakin söylenenler tamamen gerçekse MMU 2028'de envantere falan giremez. Mesajı Paylaş

Bir rivayete göre işi Rolls Royce alırsa halihazırda elinde olan bir sivil turbofan motordan askeri motor turetecek. O sayede 2028e yetişebilir.

Öte yandan sayın Kotil'in açıklamaları daha önce Anadolu kartalinda vs. açıklanan zaman cizelgesinin çok önüne geçti. Orada tam kapasite üretimin 2034ten itibaren olacağı söylenmişti. Þimdi sayın kotil 2028ten itibaren ayda 2 tane uretebileceklerini söylüyor. Sanki ekibi motive etmek için daha agresif hedefler koymuşlar gibi geldi. Sarkarsa şaşırmam.

Eğer olur da uçak seri üretime hazır hale gelir ama motor yetismezse aradaki yıllarda  F110 motorlu halinden birkaç filo üretebiliriz. O hali bile rafale eurofighter vs bütün 4. Nesil uçaklardan daha ileride olur. Mesajı Paylaş

#516
Alıntı yapılan: Karga - 13 Aralık 2022, 02:57:09
Bir rivayete göre işi Rolls Royce alırsa halihazırda elinde olan bir sivil turbofan motordan askeri motor turetecek. O sayede 2028e yetişebilir.

Öte yandan sayın Kotil'in açıklamaları daha önce Anadolu kartalinda vs. açıklanan zaman cizelgesinin çok önüne geçti. Orada tam kapasite üretimin 2034ten itibaren olacağı söylenmişti. Þimdi sayın kotil 2028ten itibaren ayda 2 tane uretebileceklerini söylüyor. Sanki ekibi motive etmek için daha agresif hedefler koymuşlar gibi geldi. Sarkarsa şaşırmam.

Eğer olur da uçak seri üretime hazır hale gelir ama motor yetismezse aradaki yıllarda  F110 motorlu halinden birkaç filo üretebiliriz. O hali bile rafale eurofighter vs bütün 4. Nesil uçaklardan daha ileride olur.
Oda şu demek olur; elimizde görünürlüğü çok daha az olan F-15 lerimiz olur en azından... Mesajı Paylaş

#517
       Motor konularında hiç acele etmelerine gerek yok. Nasıl olsa teknoloji gelişiyor ve değişiyor. Þimdi üzerinde çalıştığımız motor teknolojilerini ilerleyen dönemde bize verebilirler. (Umarım kinaye olduğu anlaşılmıştır)
       Tei ya da Kale isimleri bir kenara bırakalım--motor ve motorlara ihtiyacımız var. Arge vb süreçler devam etsin. Maketleri gezdirelim sorun olmaz ama bize MOTOR ve MOTORLAR lazım. On yıl önce alınan bazı kararların sonuçlarını yaşıyoruz ve hala akıllanmadığımız ortada.
Mesajı Paylaş

İngilizler bize motor yapmayacak derken bizim istediğimiz şartlarda vermezler demek istedim...IP haklarını , motorun teknolojisini ( RR Pearl10x motorundan devşirme bir motor öneriyor bizim MMU için) asla vermeyeceklerdir...

Tabiki bunlar kapitalist parayı verince motoru yapar İngilizler dedi bazı arkadaşlar...Ama arkadaşlar bizim de tıpkı Çin gibi kötü bir sicilimiz var...

Biz de aldığımız ürünü kopyalıyoruz .İtalyanlar helikopter verdi en ihtiyacımız olduğu anda. Þimdi 2028'de antlaşmamız bitiyor. Artık İtalyanlira ihtiyacımız yok diyoruz...Tıpkı Fırtına 2 , Altay vb olduğu gibi...

İngilizler de biz Türklere IP haklı bir motor satarsak 10 yıl sonra bunu devşirir bizim yüzümüze bakmaz diyorlardır...Acil motor aradığımızı bildiklerinden asla bizim istediğimiz noktaya gelmeyecekler. Sadece F-110'dan farklı olarak istediğiniz kadar motor veririz derler en fazla( Olası bir krizde onu da vermezler yine ... gibi ortada kalırız , bizimkiler de bunu bildiklerinden bunu kabul etmez)
Yani bu iş BIZİM İSTEDİĞİMİZ GİBİ ASLA SONUÇLANMAZ....
Tek çare TF-10000'den bir motor ailesi yapmaya yüklenmemizdir....

Mesajı Paylaş

#519
Ne alaka Çinlilerle aynı olmak!

Yapılan anlaşmalar belirli bir seviyeye kadar. O seviyeden ileriye geliştirmek bizim işimiz. Her iki taraf da biliyor bunu. Çinliler gibi elalemin makinelerini kopyalamıyoruz. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz