TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.



Scramjet ve ramjet de ısı dayanımı sorununu aşmak zorunda kalacağımız türbin , kanatçıklar vs yok...

Yani turnofan-turbojet motorlarda sürekli bu kanatçıkların ısı dayanımını artırmaya çalışıyor metalurji mühendisleri...

Demek istediğim ısı dayanımına dayanmak zorunda kalınan türbin kanatçıkların olmayabileceği Scramjet veya ramjet prensibine sahip bir uçak motoru çalışması düşünülmüştür mutlaka...Fizik yasaları her ne kadar bu Scramjet veya ramjet motorların belli bir hava akışı - hızdan - hava akışından yararlanması gerektiğini gösteriyorsa da NASA X-43 programı gibi motor çalışmaları olmalı , biz de bu yönde çalışmalıyız...

Çünkü hareketli türbin kanatlarda kullanılan metallerin dayanım sınırı artık bu ısıları kaldıracak seviyeyi aşmış durumda ; yeni devrimsel itki sistemlerine yönelinmeli...Tabi bu iş para gerektiriyor... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 30 Aralık 2022, 22:44:06
Aslında sürekli türbin kanatçıklarının ısı dayanımını artırmaya yönelik üretim teknikleri üzerinden gidiyor bu motor işi...

Newton'un 3. Hareket Yasası, bir cisme uygulanan her kuvvete karşılık, eşit büyüklükte ve zıt yönde bir kuvvet  oluşur.
Yani motor ; havayı önünden içine alır, hızlandırır ve geriye doğru iterler . Havanın bu şekilde hızlandırılarak arkaya atılmasına karşılık, zıt yönde bir kuvvet-itki oluşur.

Radikal bir itiş teknolojisi düşüncesi yok mu motor teknolojisinde? İllaha havanın yakıt ile sıkıştırılıp itki elde etmeye yönelik bir bilimsel çerçeve ile mi devam edilmek zorunda? Scramjet ya da hipersonik füze teknolojileri mutlaka uçaklara da uygulanmalı tabi bunu bulan ülke devrim yaratır...
O sizin dediğinizin adı Rotating Detonating Engine. Zamanında Nazilerin kullandığı soba borusundan hallice pulsejet motorların çalışma prensibiyle aynı, ama patlama silindirik bir yanma odasında dairesel hareket kazandırılarak sürekli itki sağlanıyor.

Pulsejet:


Rotating Detonation Engine:


RDE motorları aynı itkiyi daha küçük bir yapıda %25 daha az yakıt tüketerek verebiliyor. ve en güzel yanı da şu: MİLLİSİ VAR!
https://twitter.com/Defence_Turk/status/1599717905037262849?s=20&t=W870XTTcWfQReHoKEf0zng
Mesajı Paylaş

Mahmut akşit tf6000 motorunun imalatına başlandığının ve önümüzdeki sene çalıştırmaya başlıcaklarını söyledi motor test süresi tahminen kaç yıl alır birde böyle bir motorun tasarımı kaç yılda yapılıyor tei çok önceden mi başladı yoksa hızlı bir şekilde mi tasarladı merak ettim Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: emre34 - 31 Aralık 2022, 01:42:40
Mahmut akşit tf6000 motorunun imalatına başlandığının ve önümüzdeki sene çalıştırmaya başlıcaklarını söyledi motor test süresi tahminen kaç yıl alır birde böyle bir motorun tasarımı kaç yılda yapılıyor tei çok önceden mi başladı yoksa hızlı bir şekilde mi tasarladı merak ettim

Þöyle açıklıyorlardı hatırladığım kadarıyla, tasarladıkları motoru önce 3 boyutlu yazıcı vb benzer metodlarla gerçekleştirip, bunu ancak gerçek motorun %70i performans ile çalıştırıyorlar, sonuçlara göre pahalı kalıp hazırlama vs alaşım dökme gibi yöntemlere geçiyorlar. Mesajı Paylaş

#575
Sn Serkan1976,
Ben sizin yazdığınızı biraz farklı anladım. Radikal deyince çok farklı bir motordan bahsediyorsunuz diye algıladım.
Sn Heartbang'in sözünü ettiği Rotating Detonation Engine aslında sizin aradığınız radikal çözüm.
Ama olgunlaşmasına daha çok zaman var. Konu üzerine bizim de çalışmalarımız var. Teknolojinin gerisinde kalınmış değil.

Bence, şu anda denemeleri yapılmakta olan Variable Cycle motorlar kullanacakları seramik kompozit malzemelerle kısa dönemde türbin bıçaklarındaki ısıl problemi çözecekler.

Bir sonraki adımda TBCC var. (Turbine Based Combined Cycle) motor ile türbojet bir motorla kalkış yapan uçak mach+ hıza çıkınca Ramjet'e dönüyor ve Ramjet olarak çalışıyor. Tabii bunun bir ötesi de Scramjet olarak çalışması TBCC motorun. (Bu motorla uçan uçak son Top Gun Maverick filminde işlenmişti). Hatta bu uçağın gerçeği, SR72 Darkstar'ı izlemek için Çin hükümeti koca bir uyduyu 7/24/365 olarak bu işe adamış.







Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 31 Aralık 2022, 03:15:31
Sn Serkan1976,
Ben sizin yazdığınızı biraz farklı anladım. Radikal deyince çok farklı bir motordan bahsediyorsunuz diye algıladım.
Sn Heartbang'in sözünü ettiği Rotating Detonation Engine aslında sizin aradığınız radikal çözüm.
Ama olgunlaşmasına daha çok zaman var. Konu üzerine bizim de çalışmalarımız var. Teknolojinin gerisinde kalınmış değil.

Bence, şu anda denemeleri yapılmakta olan Variable Cycle motorlar kullanacakları seramik kompozit malzemelerle kısa dönemde türbin bıçaklarındaki ısıl problemi çözecekler.

Bir sonraki adımda TBCC var. (Turbine Based Combined Cycle) motor ile türbojet bir motorla kalkış yapan uçak mach+ hıza çıkınca Ramjet'e dönüyor ve Ramjet olarak çalışıyor. Tabii bunun bir ötesi de Scramjet olarak çalışması TBCC motorun. (Bu motorla uçan uçak son Top Gun Maverick filminde işlenmişti). Hatta bu uçağın gerçeği, SR72 Darkstar'ı izlemek için Çin hükümeti koca bir uyduyu 7/24/365 olarak bu işe adamış.








abd böyle insanlı bir uçakla ne yapacak turbojet li uçuşte hss ler yada diğer uçaklar tarafından avlanma olasılığı yüksek. scramjet modunu sadece  füzelerden kaçmak için kullanabilir oda yakıtı aşırı tüketir.menzili kısaltır.  o hızlarda saldırı yapamazsın en ufak bomba kapağını açsan o kapak anında gövdeyi yırtar. normal hızlarda saldırı yapacaksan eğer o işi diğer uçaklarda hallediyor. atom bombası bırakık sonra kaçacaksa onun içinde balistik füzeler var ee ne işe yarayacak.bence sscb ye oynadığı oyunu oynuyor .çinin kaynaklarını tüketmeye çalışıyor Mesajı Paylaş

Bomba kapağını açtığında gövdeyi yırtacak bir hız olması yani daha hızlı bir motor teknolojisi için söylemedim ramjet veya scramjet motorunu.

Türbin kanat ısı dayanım problemlerinin yaşanmayacağı farklı bir motor tipleri de çalışılmalı diye söyledim.
Ama Sayın Yaşar'ın seramik kompozisyon malzemelerle sorun aşılacaktır dediğine göre orta vadede sorun çözülür.
Ama uzun vadede alternatif motor teknolojilerine de yatırım yapılmalı.    Mesajı Paylaş

Alıntı Yap

TEİ Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit

TF10000

🔷Tasarımı ciddi bir noktaya geldi.

🔷İleride Tisu'ya güç verecek

🔷Bazı modifikasyonkarla TF10000 çekirdeğinden Atak 2 helikopterine 3000 3500 beygir sınıfında güç verecek helikopter motoru türetme hedefimiz var.


TF6000


🔷Motorun ciddi bir kısmını üretmiş bulunmaktayız.
Nasip olursa Nisan ayı gibi bütün parçalarının üretimini tamamlayıp montajına başlamayı hedefliyoruz.

🔷2023 yılı içinde ilk çalıştırmayı ve sizlere duyurmayı planlıyoruz

https://mobile.twitter.com/Keremhok
Mesajı Paylaş
]

TS1400 için ilk çalıştırma videosu 4 sene önce iken teslimatı daha yeni oldu. Kabaca TF6000 için 3 senelik daha yol var dersek hatalı olmaz herhalde. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz