TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Benim anladığım 2 tane turbofan motoru geliştirme ekibi var...


Biri TF-6000'in prototipini yapıyor ; diğer 200 kişilik mühendis grubu da MMU için 35000 ibf'lik motoru çizmeye uğraşıyor...

En azından bir yerlerde gizli bir MMU motorunun uretilmediğini ( kötü haber) ; bir yerlerde de sadece MMU için motor geliştirme çalışmalarının 1-2 senedir kağıt uzerinde de olsa devam ettiğini( iyi haber) öğrendik ...
Mesajı Paylaş

#631
. Mesajı Paylaş

#632
Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Mart 2023, 15:40:32
Benim anladığım 2 tane turbofan motoru geliştirme ekibi var...


Biri TF-6000'in prototipini yapıyor ; diğer 200 kişilik mühendis grubu da MMU için 35000 ibf'lik motoru çizmeye uğraşıyor...

En azından bir yerlerde gizli bir MMU motorunun uretilmediğini ( kötü haber) ; bir yerlerde de sadece MMU için motor geliştirme çalışmalarının 1-2 senedir kağıt uzerinde de olsa devam ettiğini( iyi haber) öğrendik ...
Ben ise başka türlü, hatta sizin genelde anladığınız şekile daha yakın bir şekilde anladım Sn Serkan1976.
Sn Akşit, güzelce, daha önce bu senenin ilk çeyreğinde çalışacağını söylediği TF6000 motorunun ilk çalışma tarihini 2023 sonuna öteledi.
Sonra TFX motoru üzerine çalışma yapmalarını TF6000 ve TF10000 çalışmalarını basamak göstererek teyit etti. Yani önce TF6000 çalışacak. Oradan elde edilen bilgilerle TFX motorunun yapımına başlanacak. Çünkü böyle bir motor çok daha üst seviye bir motor. Bunun için TF6000 motoru bir basamak olacak. Çalışan 200+ mühendis ise TF6000 projesi ile ve belki de kağıt üstünde hazır olan bir TFX projesinde çalışan mühendis sayısı.
Eğer çantadan bir tavşan çıkmazsa daha TFX motoru için fiziksel bir çalışma yok benim anladığım.

Umarım bu gecikmeler daha fazla bu motor projesini etkilemez. MMU motoru bizim için beka meselesi. Ben ABD'ye güvenmiyorum. Mutlaka ve mutlaka kendi motorumuzu yapmamız lazım. Ya RR/Kale ile lisanslı bir ara motor projesi ile motor üreteceğiz, ya da dişimizi sıkıp kendi motorumuzu bir şekilde yapacağız. Mesajı Paylaş

Aynen mutabıkız...

MMU üstünde fiziksel bir çalışma yok (!) , galiba bu 200 kişilik TEİ  ekibi TF-6000'in kompresör sayısının artırılmış, fanının buyütüldüğü mühendislik çizimleri yapıyor ...

TF-6000 üzerine konularak bir turbofan motor ailesi yapılmasının en mantıklı çözüm olduğunu hep söyledim...

İşin garibi daha TF-6000'in prototipini bile yıl sonunda yapılacağını açıklayan bu ekibin koskoca RR ile MMU için rekabette kendine duyduğu bu güven...

İnsanın içinden "Acaba TF-35000 parçaları tasarlanıp üretilmeye başlandı mı?" sorusu geçmiyor değil.... Hadi hayırlısı....
Mesajı Paylaş

#634
Benim değerlendirmem, TF-6000 ve TF-10000 Kızılelma ve Mius başta platformlarda kullanılacak motorlar, hatta bu motordan Atak-2 ve T-965 miydi 10tonluk GM helikopter motorları da turetilecek. Bu motor MMU motoru için yapılabilirlik ölçeği olacakken,

Asıl büyük hedef olarak MMU motorunun toplam üretimi değil de, komponent tasarım ve testlerinin yapılıyor olması bence gayet kuvvetli ihtimal Mesajı Paylaş

Valla siyasiler umut pompalıyorlar fakat adam açıkca söylüyor. Bu motor çalışacak ve oradan gelecek verilerle art yakıcılı ve daha büyüğünü yapacağız. Geçen senenin sonunda 3. çeyrek gibi hedeflenmişti, şimdi 4. çeyrek lafı çıktı ağzından. Bu da ister istemez güven kırıyor. Mesajı Paylaş

Neyse sabır, Çin onlarca yıldır 1.000 saat ömürlü motorlar ile uçuruyor uçaklarını. Bizim mühendisilerimizin, TSK nın öyle bir şey istemediği açık. Mesajı Paylaş

En azından TF6000 bitmesi bile güzel olacak. Bu açıdan bakalım madem :) Sonuçta Anka 3 ve Kızılelma'nın motorlarını yapmak bile büyük bir başarı olacak. Mesajı Paylaş

#638
200 mühendis  icerisinde  ukraynani mühendisin oldugu

mühendis sayisinin 300 oldugu ama aciklanmadigi

TF6000 haric  TF 12000 bir motorun oldugu gösterinmedigi  helikopter motordan turbofan motora

giden  TF-X motorun cikacagi odaklanmis oldugu gösteriyor

cizimi geceli yillar oldu fanin büyütülüp kompresörün sayisinin cogalatilip  büyük motor üzerinde

calisindigini  gösteriyor


TEI TS1400  daha büyü fan ile bilikde TF-X motora giden yol olacaktir

Mesajı Paylaş

TUSAÞ bildiğim kadarıyla Antalya'da mühendislik ofisi açmıştı, TEI de açmış olabilir. Muhtemelen Antalya ofisleri Ukraynalı vs mühendisler içindir. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz