TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.



Tf-6000 ile rafa kaldırdığımız bölgesel yolcu uçağı projeleri için ve hafif kargo uçağı hakkında bir atılım görebilirmiyiz acaba ?



Dornier Jet 328



Erj-135 Lr

35-40 arası yolcu taşıyorlar ve Tf-6000 ile benzer itkide motorları var.



British Aerospace 146 ise yine tf-6000 ile benzer itkide 4 motor taşıyor ve 100 civarı yolcu taşıyabiliyor.

Menzil olarakta yurt içinde ve komşu ülkelere rahatlıkla sefer düzenleyebilecek uçaklar.



Yine 4 adet tf-6000 kullanılırsa Kawasaki C-1 gibi bir uçak elde edilebiliyor. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Son aylarda okuduğum tüm yazılarda seramik matris kompozitler (CMC ) motor teknolojilerinde sıkça geçiyor , aşağıda kullanıldıkları yerler de var......Bizim TS-1400'de ,TF-6000 de böyle parçalar var mı?

türbin motor parçaları
sıcak gaz filtreleri
roket motorları için türbin disklerinde
ısı değiştirici tüpleri
zırhlarda
petrol borularında korozyona maruz kalan parçalarda
separatörlerde
ısıl işlem fırınlarında
dizel motorlarında eksoz valflarında
motor yalıtımı
fren diskleri

TF-6000 parçalarının üretimi devam ediyormuş , yıl sonunda prototipin çalıştırılması planlanıyormuş....Ama sivil kullanımı için askeri uçaklardan çok daha uzun bir süre gerekir diye düşünüyorum Battlestar hocam...
Mesajı Paylaş

#682
Bu bölgesel uçak projeleri niye rafa kalki anlamadım zaten..

Diyelim ki dışarıya sıfır satabildik..ülkede ki hava yollarını ve askeri ihtiyaçları karsilasa müthiş miktarda döviz yurtta kalırdı..

Nasil ki TSKnin bir aracı ya da silahı kullanması ihracat için olumlu etken oluyorsa, THYnin de bunları kullanması zamanla aynı etkiyi yapardı..

Nasil ki bati silahlarının hem alması hem idame ettirmesi pahalı olduğu için aynı işi,  hatta daha iyisini, daha ucuza bizim savunma sanayimiz yapabildigi için ihracat yapabiliyorsa zamanla sivil havacılıkta da bu avantajı kullanma şansımız olabilirdi Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Sn Battlestar,
Sizi tekrar forumda görmek çok iyi.
TF6000 motoru askeri bir motor. Düşük by-pass oranlı ve daha çok türbojete benzer çalışma rejimi var. Fanın dışarıdan çektiği havanın hemen hemen tamamı motorun içinden geçer.
Oysa yolcu uçaklarında kullanılan türbofan motorların önündeki fanlar oldukça büyüktür ve bunlar yüksek by-pass oranlı motorlardır. Bu motorların itkisinin çok büyük bir kısmı ( %80+) bu büyük fanların motor kenarlarından attıkları hava ile sağlanır.
Yolcu uçağı için apayrı bir sınıf motor geliştirmemiz gerekir. Mesajı Paylaş

Bugüne kadar Baykar'ın, TEI'yi pek övdüğünü hatırlamıyorum fakat şu cümle bence çok kıymetli. Hatta Mahmut Bey açıklamalarında Baykar sanırım XXX yapacak falan gibi çok muallak cümleler kuruyordu.


Alıntı YapSelçuk Bayraktar, Bayraktar TB3 motoru için:

"Türk mühendislerin tasarımı TEI PD-170, dünyadaki en gelişmiş dizel havacılık motoru. Bunu deneyerek söylüyoruz. Daha önce farklı ülkelerden yabancı motorlar kullandık

https://mobile.twitter.com/avionot/status/1646183583424421888

Sayın Re Abimin sözü ile bitireyim, işte Türk'ün gücü.  ;D Benim de aşırı sevdiğim bir cümle. Mesajı Paylaş

Alıntı YapGE Marine ile dev bir anlaşmaya daha imza attık.



İmzaladığımız bu anlaşmayla, LM2500 deniz gaz türbinlerinin bakımı, onarımı ve revizyonunda yetkili ülke içi hizmet sağlayıcısı olacağız.

Türk Deniz Kuvvetlerinde kullanılan GE gaz türbinlerinin yanı sıra Türkiye'nin ihraç ettiği ve edeceği gemiler ve LM2500'ü kullanan çeşitli küresel donanmalara da hizmet verebileceğiz.

https://tei.com.tr/tr/medya/basin-bultenleri/ge-marine-ve-tei-lm2500-deniz-gaz-turbinlerinin-bakim-onarim-ve-revizyonlari-icin-lisans-anlasmasi-imzaladi

#TEI #GücünKaynağı #GE
@GE_Turkiye
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapTEI_TUSAS Genel Müdürü Mahmut Akşit:


Bayraktar TB3'ün bir ay içerisinde uçabileceğinin müjdesini verdi:

"Þu anda yerli motor ile uçan Anka, Aksungur ve Kargı var. Bayraktar TB3, bir aya kalmaz listeye eklenecek."

"TEI-PD170'i yakın bir zamanda Asya'da teknolojisi ciddi gelişmiş bir ülkeye sattığımızı duyarsınız. Þu anda son pazarlıkları yapıyoruz."



Bazen soruyorlar 'iki motor da TEI'nin motoru muydu?' diye. Evet özellikle helikopterde iki motorun da aynı olması gerekiyor. Bunlar birbiriyle haberleşiyorlar. Motorların birisinde herhangi bir sıkıntı olduğunda diğer motorun yüzde 110, yüzde 120 anormal güç seviyesine çıkarak inişi yavaşlatması gerekiyor.

Rekor sayılabilecek bir hızda 6 yıl 2 hafta da ilk motorumuz olan TS 1400'ü uçurduk. Örnek olsun diye söylüyorum şu anda kullanılan ithal motor bin 373 beygir gücünde. Bu motorun ilk uçuşu proje başlangıcından bu yana 8 yıl. Fransızların bir motoru var yine bu sınıfta sayılıyor onun da proje başlangıçlarının ilk uçuşu 9 yıl.
Biz sıfırdan yapıyoruz ve 6 yılda uçurduk.

Gökbey ile ilgili siparişler var. Onları yetiştirmemiz lazım. Ama motorlara talep var; bize soruyorlar.
https://twitter.com/TyrannosurusRex
Mesajı Paylaş
]

Bir tanesi PD 180 ve 220'i sormamış..... Mesajı Paylaş

Alıntı YapTEİ Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit :

Milli Muharip Uçak



#KAAN TS-1400 motorunda gösterdiğimiz başarıyı Kaan'ın motorunda da isteniyor. İnşallah 10 yılın altında bitirmek için uğraşacağız.

#KARGI Motoru için seri imalat sipariş pazarlığındayız.


https://twitter.com/Keremhok/status/1654326802460864512?cxt=HHwWgMCzscfdrPUtAAAA
Mesajı Paylaş
]

Alıntı Yap

TEI Genel Müdürü Mahmut Faruk Akşit:

💢TF6000 ve TF10000 motorların çekirdeğini inşallah bir aksilik olmazsa bu yıl bitmeden çalıştıracağız.

💢Bu motorlar ANKA-3'e ve KIZILELMA'ya güç verecek



💢TF6000 / TF10000  boyut, ağırlık ve güç sınıfı olarak hem KIZILELMA'ya hem ANKA-3'e hem de hızlı millî hücum botlara güç verebilecek bir motor olacak İnşallah.

💢TF10000 Uçak motorunu dönüştürerek, gemide kullanılacak hale getiriyoruz"



💢STM'nin hızlı hücum bot projesi için motor geliştiriyoruz. Bu süre içerisinde de hızlı hücum botlar ithal motorlarla yürütülecek.

💢TS-1400 motorunun ilk seri imalatını önümüzdeki yıl bitmeden vereceğiz.

💢TS1400; T-129 ATAK'ı da rahat uçurabilecek durumda. Þu anda motorumuz direkt birebir mevcut motorun yerine sığabiliyor. Ve onun verdiğinden daha fazla güç üretebiliyor.


https://twitter.com/EnderunDefence
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz