TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

İstediğiniz beğeni olsun Sayın Tigerfish!  ;D Mesajı Paylaş

#721
Aman 1.5 sene koymuşlar gene, acaba sıfırdan mı seri üretim hattı yapacaklar ? Mesajı Paylaş

Darısı t629 atak 1.5 projesi başına...

Umarım Amerikan lhtec ve İtalyan t129 lisansından kurtuluruz...

Atak1,5 ton sınıfı ise, lhtec  1370 bg motoru ile;
Atak 1.5, 6-7 ton sınıfı olur.1500 bg ts1400 motoru ile Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 12 Ağustos 2023, 23:13:24
İstediğiniz beğeni olsun Sayın Tigerfish!  ;D

Huyum kurusun. Napim? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 12 Ağustos 2023, 23:47:11
Aman 1.5 sene koymuşlar gene, acaba sıfırdan mı seri üretim hattı yapacaklar ?

Evet. Yoksa 1.5 sene sonraya teslim tarihi vermezlerdi. Bu aşama, LRIP denilen düşük ölçekli seri imalat aşaması olmalı. Seri imalatta ortaya çıkabilecek sorunları tespit edebilmek için bu safhayı geçmek gerekli.

Sırada TF-10000 var. Sonra da TF-35000. Mesajı Paylaş

bu arada a haberdeki programda sayın akşit hoca kaan motorunun parça tasarımlarının yapıldığını söyledi. tf 10000 inde sene sonuna kalmadan çalıştırılacağını da söyledi.3. söylediği şey ise  ithal edilen sıcak bölge türbin kanatçıklarından %30 daha dayanıklı kanatçıklar üretiyoruz cümlesi oldu ki bu cümle geldiğimiz seviyeyi göstermeye yeter de artar bile Mesajı Paylaş

Kızılelma ve MİUS en kısa zamanda TF-6000/TF-10000 ile uçmalı... TF-35000'in yolu daha uzun...

Mesajı Paylaş

Alıntı Yapithal edilen sıcak bölge türbin kanatçıklarından %30 daha dayanıklı kanatçıklar üretiyoruz

Bu çelişkili ve Sn Akşit'in dengeli ve olgun açıklamalarıyla uyuşmayan bir beyanat.
Sn Akşit, daha önceki beyanatlarında, istememize rağmen tek kristal kanatçıkları bize kimsenin vermediğini söylemişti.
Bu ithal kanatçıklar, hali hazırda kullanılan motorlar için temin edilen kanatçıklarsa; o motorlara kendi kanatçıklarımızı takmadığımıza göre bizim yaptığımız kanatçıkların daha dayanıklı olduğunu nereden bilebiliyoruz?
Atak T-129 motorunda kullanılan kanatçıkların benzerlerini TS-1400'de kullanıyoruz. Ancak TS-1400 motoru yeterince uçuş şartları altında henüz denenmedi. Bu motorun kanatçıklarının yük altındaki performans ve dayanıklılık değerlerini nasıl bilebiliyoruz?
F110 motoru için tek kristal kanatçık dökmüyoruz. Sıcak kısım olarak T-700 motorunun sıcak kısımlarını yeni yapmaya başladık. Olsa olsa bu kanatçıklar için konuşuyor olabilir Sn Akşit. Ama bu motorları tam olarak helikopter üzerinde kullanıp kanatçıklarının dayanıklılığını ölçebilecek duruma da gelmiş değiliz.
Ancak laboratuvar şartlarında Honeywell motoruyla TS-1400 kanatçıklarının performansını ölçebiliriz. Bu da uçan ve yük altında olan bir motorun verileriyle aynı olmaz. Aynısı T700 motoru ve ithal motorun kanatçıkları içinde geçerlidir.
Kullandığımız GE-T700 ve Honeywell CTS800 motorlarındaki kristal kanatçıkların kaçıncı nesil oldukları da önemli. Biz artık 3üncü nesil tek kristal kanatçık üretiyoruz. Bu nesil kanatçık teknolojisi F22'nin F119 motorunda kullanılan kanatçık teknolojisi. F119 türbin hava girişi ısısı 1700 santigrat dereceye çıkıyor. Helikopterlerde kullanılan GE-T700 motorunun türbin hava girişi 1620 santigrat derecede. TS-1400 de bu 1400 santigrat civarındadır.
Elmayla armutu karşılaştırmamak gerekli. Biraz politik bir beyanat bu. 3üncü nesil tek kristal üretebilirken daha düşük standartı olan motor parçalarıyla karşılaştırma yapmak ters.
Mesajı Paylaş


#729
Alıntı yapılan: SH - 13 Ağustos 2023, 17:10:19

Birisi o sakallı adamın ağzına bir bant yapıştırsaydı çok iyi olurdu. Sn Akşit belki on defa sesini yükselterek adamın konuşmasının önünü kesmeye çalıştı. Adam hala gevezelik ediyor. Olacak şey değil. Nereden buluyorlar böyle zevzekleri?
Bilinen şeyleri tekrarlıyor Sn Akşit. Ama bilgi verici bir söyleşi.
Evet laboratuvardaki çekme testinde bizim yaptığımız 3üncü nesil kristallerin %20 ile %30 kadar daha dayanıklı olduğunu gördük diyor. Güzel bir şey. Ama hakiki dayanıklılık ve motor uzun ömrünü belirlemek için motoru yük altında (hem ısıl hemde merkezkaç stres altında) çalıştırıp ABD motorlarına oranla kaç sene dayanacak görmek lazım.
Askeri motorlarda 3 büyükler (GE, P&W ve RR) dışında motorları uzun ömürlü olan üreticiler yok. Rus motorlarının ömürleri, tipik olarak 2000 ile 5000 saat arasındadır.
Fransız Snecma M88 (Rafale motoru) 6200 saat ömüre ulaşmış durumda.
F22'nin F119 motorunun ömrü 8650 saat olarak verilmekte.
Eurojet EJ200 motorunun ömrü 6000+ saat olarak verilmekte.
F16'nın motorları 8000 ile 12000 (yarı ömür uzatma bakımı ile) saat ömürlü olarak veriliyor.
F15 motoru 9000 saat olarak verilmiş.
JAS Gripen F404 motoru için 8000saat veriliyor.
B52 uçaklarında kullanılan yeni RR F130 motorlarına 30+ yılı aşkın kullanım ömrü veriliyor.

Bizim TS1400 için bir röportajda 4000+ saat denmişti. Yeni geliştirmelerle ABD motorlarına yaklaşmamız işten değil.

Not. Önceki nesil Fransız motorlarında (miraj 2000) 2000 saatlik ömürler konuşulurdu. GE ile CFM ortaklığından sonra Safran gurubu motor ömürleri de uzadı.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz