TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#82
Alıntı Yap
Ismail Demir
‏Onaylanmış hesap @IsmailDemirSSB

Gerçek anlamda ilk jet motorumuzun üretildiği TEI'de T625 helikopterine güç verecek TS1400 Turboşaft motoru ve ANKA'ya güç verecek PD170 turbodizel motorunu test ettik.Yeni nesil imalat teknolojileri konusundaki yeni bir aşama olan Katmanlı İmalat Atölyesi'nin açılışını yaptık.

https://twitter.com/IsmailDemirSSB/status/1061970684929290240







Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

TEI Genel Müdürü Akşit'ten PD-170 ve PD-225 ile ilgili önemli açıklamalar



TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut F. Akşit, Türkiye'nin ilk milli havacılık motoru olan PD-170 ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu.

TEI Genel Müdürü Akşit tarafından yapılan açıklamada, "PD-170 projesine 2013 yılında, ANKA İnsansız Hava Aracı için başlanıldı. Geliştirilmesi 3 yıl sürdü, arada geçen 2 yıl ise acil ihtiyaç kapsamında bir yabancı bir motorun modifikasyonu projesi (PD-155) için geçti. ANKA, PD-170 ile 40.000ft irtifaya kadar çıkabiliyor. İlk ANKA, doğal olarak ithal motor ile tasarlandı. Bu sistem, 155HP'lik bir motordu ve ANKA'yı 30.000ft'e kadar çıkartabiliyordu. Bizden istenen ise 170HP'lik güce sahip bir motordu. İthal sistem, sınıfının en iyisi olan Avrupa üretimi bir motor. 20.000ft irtifaya gelene kadar belli oranda güç kaybediyor. PD-170 ise 20.000ft irtifaya kadar hiç güç kaybetmeden çıkabiliyor. Ayrıca, ithal sistem, 30.000ft irtifada 96HP'lik güç sağlarken bizimki 120-130HP'lik güç sağlıyor ve %11 daha az yakıt sarf ediyor." İfadelerine yer verildi.

Akşit, Baykar Makina tarafından üretilecek olan AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı için, PD-170 baz alınarak PD-225 adlı bir motor geliştirildiği ve ön çalışmalarda 220 beygire ulaşıldığını da açıklamalarına ekledi.

http://savunmasanayist.com/2019/01/02/tei-genel-muduru-aksitten-pd-170-ve-pd-225-ile-ilgili-onemli-aciklamalar/ Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çok güzel haberler, saha da da kendini kanıtladımı mis gibi :)
İnşallah bu projeleri daha da geliştireceğiz.
Mesajı Paylaş

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, TUSAÞ Motor Sanayii AÞ/TEI tarafından geliştirilen Gökbey Genel Maksat Helikopterine güç verecek TS1400 turboşaft motorunun testini gerçekleştirdi.



TEI tarafından geliştirilen ve Yerli Kara Þahin Helikopterinde kullanılacak T700 Helikopter Motoru Test Bremzesi Açılış Törenine katılan Bakan Varank, burada yaptığı konuşmada, söz konusu test bremzesinin, "Yerli Kara Þahin Helikopterleri"nde kullanılacak turboşaft motorlarının test edilmesine imkan tanıyacağını kaydetti.

TEI'nin söz konusu bremzeyle Türkiye'de ilk defa T700 motorlarının üretim testlerinin yapılabileceğini anlatan Varank, şöyle konuştu:

"Az önce testini gerçekleştirdiğimiz ilk milli helikopter motorumuz TS1400 ise Sayın Cumhurbaşkanımızın ismini koyduğu Gökbey'e güç verecek. Tamamı TEI mühendisleri tarafından tasarlanıp geliştirilen TS1400 turboşaft motoru, dışa bağımlılıktan kurtulmamız için atılan çok önemli bir adımdır. Savunma Sanayii Başkanlığımızın himayesinde ve finansal desteğiyle yürütülmekte olan TS1400 Motor Geliştirme Projesi ile ülkemize sadece ilk yerli helikopter motorunu kazandırmakla kalmayacağız. Bu süreçte, tasarım, üretim, test ve malzeme veri tabanı altyapılarını da ülkemize kazandırmış olacağız.



Bugün, yerinde gözlemlediğim TEI'nin dünya standartlarındaki imalat ve tasarım yetkinlikleri sayesinde hepimizin gurur duyacağı motorumuz ortaya çıkacaktır. Ayrıca bu motorun turbojet ve turboprop versiyonları şu an geliştirilmekte olan milli kabiliyetlerimiz açısından önemli farklı platformlara güç verecek."



Hedef tam bağımsız savunma sanayii

Bakan Varank, TEI'nin 34 yılda geldiği noktanın, hem ekonomiye sunduğu katma değer hem de stratejik öncelikleri karşılaması açısından göz kamaştırıcı ve örnek nitelikte olduğunu vurguladı.

Dünyadaki her iki uçaktan en az birinin, TEI parçalarıyla uçtuğunu vurgulayan Varank, şöyle devam etti:

"Türkiye'nin daha çok TEI'ye ihtiyacı var. Biz de buradan hareketle 'milli teknoloji, güçlü sanayi' diyerek yola çıktık. Sanayimizin tüm alt sektörlerinde, tıpkı savunma ve havacılıkta başardığımız gibi ülkemizin teknoloji yeteneğini yükselterek, yerlileşmeyi daha üst seviyelere çıkarmayı amaçlıyoruz. Biliyorsunuz savunma sanayimizde yerlilik oranı yüzde 65'ler düzeyinde. 16 senede, savunma sektöründe 700 yerli patent başvurusu yapıldı. Bunun yüzde 63'ü sadece son 5 yılda gerçekleşti.



Savunmada yerlileşme alanındaki tüm çabalarımız, Sayın Cumhurbaşkanımızdan aldığımız vizyonla şekillendi. Amacımız uluslararası savunma sanayi üreticilerine taşeronluk yapmak değil, tam bağımsız Türk savunma sanayini oluşturmaktır. Stratejiden, özgün tasarıma, altyapı kurulumundan, teknoloji geliştirmeye, nihai üründen ticarileşmeye kadar her aşamada bize teknolojik üstünlük kazandıracak projeler için tüm imkanlarımızı seferber ediyoruz.

http://defenceandtechnology.com/2019/01/04/bakan-varank-gokbeyin-motorunu-atesledi/

Mesajı Paylaş


Yerli motor TS1400 test bremzesinde



Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Motor çekirdeği testleri değilmi motorun testi değil Mesajı Paylaş
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR

TEI tarafından tasarlanan ve ANKA'da kullanılan yerli PD170 motoruyla ilgili olarak Savunma Sanayi Başkanlığı yeni bir infografik paylaştı.



Toplam ağırlığı 170 kg olan motor, 2300 RPM'de sürekli olarak 170 beygirlik güç üretiyor. Motorun mevcut ANKA serisinde kullanılan Thielert Centurion motorların yerini alacak.

YÜKSEK İRFİTADA YÜKSEK PERFORMANS

İnsansız Hava Araçları için yüksek irtifada uçabilmek çok önemli. Ne kadar fazla yüksek irtifada uçuş yapılabilirse İHA daha fazla havada kalabiliyor ve taşıdığı yük de artıyor.

TUSAÞ tasarımı olan ANKA İnsansız Hava Araçları'nda halen Alman Thielert Centurion motoru kullanılıyor. Toplam 155 beygir güç sağlayan motor, dört silindirli, kökeni sivil kara araçlarında kullanılan bir tasarım.



15 BEYGİR DAHA GÜÇLÜ

TEI mühendisleri tarafından geliştirilen PD170'in 15 beygir daha güçlü olması, ANKA'nın taşıdığı yükü artırıyor. İHA'nın daha yüksek irtifada performans kaybını en aza indirerek uçmasına imkan sunacak. Örneğin PD170, 20 bin feet irtifada 170 beygir güç üretiyor. ANKA 30 bin feet'e çıktığında ise bu güç irtifa nedeniyle 120 beygire düşüyor. Uzun süreli havada kalındığı için bu güç çok kritik.

SSB ve TUSAÞ Motor Sanayii A.Þ arasında 27.17.2012 tarihinde geliştirme sözleşmesi imzalanırken, TUSAÞ'a ilk PD170 prototip teslimatı 14 Kasım 2017'de yapıldı. ANKA ilk kez PD170 tipi motorla 27 Aralık 2018'de uçuşunu gerçekleştirirken, Baykar tarafından geliştirilen çift motorlu Akıncı İHA'nın da ilk etapta PD170 motoruylarıyla gökyüzüne çıkması bekleniyor.

http://www.kokpit.aero/pd170-infografik-ssb-tei Mesajı Paylaş

Alıntı YapGE, 18 ayda eski bir helikopter motorunun %50sini katmanli imalatla uretip denemis. 900 parcayi 16 parcaya dusurup,%40 daha hafif,  Ve %60 daha ucuza mal edilmis.

GE Team Secretly Printed a Helicopter Engine, Replacing 900 Parts with 16
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz