TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#850
Alıntı yapılan: re - 02 Eylül 2023, 19:24:58Yanlış mı düşünüyorum? Kafam karıştı da ondan soruyorum, bu 10000 nerden çıktı? Benim hatırladığım 6000 idi çünkü.

Cümleyi imla kurallarına uygun olması için düzenledim. @putty; Kıdemli forumcu olarak, imla kurallarına dikkat etmenizi bekliyorum...

Sorunuza gelirsek; yerli turbo fan motor kıtlığı çekiyoruz ve o yüzden bazı arkadaşlar fantezi peşinde.  ;D  :D Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: re - 02 Eylül 2023, 19:24:58
TF10000 motoru 10000 değil 6000lbf değil mi. 10000 art yakıcı ile oluyor ama o sayılmaz art akıcı ile erişilen güçten bizene. 6000 lbf kabul etmeniz gerekir gibi geliyor bana. Sanki kuru itkisi 10000 gibi anmaya başladık birde onu 10000 diyorlarsa 12 olur a getirdik. Yanlışmı düşünüyorum kafam karıştıda ondan soruyorum bu 10000 nerden çıktı benim hatırladığım 6000 di çünkü

Aynen öyle ; kuru itki 6000 yerine 8000 olursa afterburner 10000 olan 12000 ibf olur mantığı  :D :D :D Mesajı Paylaş

TF-6000, sadece kuru itkili bir motor ve 6.000 lb gücünde,

TF-10000, TF-6000'in ard yakıcı eklenmiş modeli, ard yakıcı çalışınca motor 10.000 lb güç veriyor.

Bu bakımdan mantığınız doğru Sayın Serkan. TF-6000 devamlı olarak 7.000, 8.000 lb güç verirse, TF-10000 de 11.000, 12.000 lb güç vermeli.

Ancak bu bakımdan isimlendirmede bir sorun çıkıyor. F-110 gücünü  adının ardından gelen GE-129, GE-132  kodu ile belli ediyor.

Motorlar gelişmeye açık. F-110'dan seri üretime giren 3 farklı güçte motor çıktı, motorlar arasındaki fark ise kodlama ile ortaya konuyor. J-79'da da benzer durum var.

Þimdi Biz bu temel motora TF-6000 yerine  misal TF-23 deyip ilk çalışma tarihini isim olarak verseydik, ondan sonra TF-23/6000 veya TF-23/7000, TF-23/8000 gibi gücüne göre marka ve kodlama yapabilirdik. Mesajı Paylaş

Sn serkan1976,
Sn Ankarali , fantezi bir düşünceyle kafasından afaki bir itki önermiş.
TEİ, TF6000 motorunu yapmaya soyunduğunda, 6000lbf'lik bir motor yapmayı planlamış. Ancak mühendisler kendilerine belli bir marj bırakarak tasarımı yaptılarsa çıkacak motor da en fazla %10 daha fazla itkili çıkabilir. TS1400 üretildi. Bu motor devamlı 1400HP güç üretiyor. 120 saniye süreyle 1570HP güç üreterek çalışabiliyor. Ama motor 1400HP sınıfı. Bugün TEİ sitesine girip bakın motorun gücü 1400HP olarak verilmiş. Ha! Kopyeledikleri/Örnek aldıkları Honeywell motorundan (1360-1370HP) bir çıntık daha iyisini yapmışlar bizimkiler. O başka.
Þimdi TF6000 motoru için 6000lbf kuru itki öngörüldüyse hedef olarak, TEİ bu sınıf bir motor üretecektir. Bu çapta bu malzemelerle ve bu tasarımla çıkacak olan motordan 7-8000lbf alınmaz. Afaki ve keyfi rakamlar ortaya atılmasın.
Motor yapısıyla, kademeleriyle oynanır itkisi yükseltilir; o başka. O zaman da o motor TF6000 olmaz.
Zaten TEİ, bu motorun çapını yükseltip TF35000 motorunu yapacak.
Sn Mehmet05'in verdiği örnekler doğru.
F110 motorunun 129KNewton itkili olanı GE-129 olarak, 132KNewton itkili olanı da GE-132 olarak geçiyor.
Sn re'nin söylediği gibi bize asıl lazım olacak olan, kuru itki değerleri. GE-129'da bu 17100lbf; GE-132'de ise 19000lbf. TF6000'de bu değer 6000lbf olacak. TF35000'de de inşallah 24-26000lbf bir değer elde edeceğiz. Mesajı Paylaş

TEI daha üç beş sene önceye kadar bu motorla hava atıyordu. Doğrusu ben tank motorunda bile daha endişeliyim
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Milli motora yerli destek! Türkiye'nin ilk jet motorununun kritik parçası üretildi
Türkiye'nin havacılık motorlarındaki önde gelen şirketlerinden TUSAÞ Motor Sanayi AÞ (TEI), ilk milli turbofan motorunun fan iç mahfaza sistemini teslim aldı.


https://www.star.com.tr/savunma/milli-motora-yerli-destek-turkiyenin-ilk-jet-motorununun-kritik-parcasi-uretildi-haber-1809790/ Mesajı Paylaş

#856
Alıntı yapılan: tumucin - 04 Eylül 2023, 15:59:12
Milli motora yerli destek! Türkiye'nin ilk jet motorununun kritik parçası üretildi
Türkiye'nin havacılık motorlarındaki önde gelen şirketlerinden TUSAÞ Motor Sanayi AÞ (TEI), ilk milli turbofan motorunun fan iç mahfaza sistemini teslim aldı.


https://www.star.com.tr/savunma/milli-motora-yerli-destek-turkiyenin-ilk-jet-motorununun-kritik-parcasi-uretildi-haber-1809790/

"Turbofan motorun fan iç mahfaza sistemi"  ürettik dedikleri parçanın resmi var mı , fikir vermesi açısından.... Forumumuzdan bir arkadaş gördüm ama resim-video çektirmediler türünden birşeyler söylemişti galiba....

Tamam bu sitede var .... "Fan Duct Inner Case" deniyormuş bu parçaya...

https://www.savunmahaber.com/tei-turkiyenin-ilk-milli-turbofan-motorunun-fan-ic-mahfaza-sistemini-teslim-aldi/ Mesajı Paylaş

Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. Haluk Görgün'den TEI'ye ziyaret

Mesajı Paylaş

General Electric, T700 motorunun yerini alacak ilk T901'i ABD Ordusu'na teslim etti....


Bu gelişme bizim T700 üretme imkanımız artırabilir mı?
Yani artık ABD'nin elinde S-60 ve Apache serisi için çok daha verimli bir motor var bu T-7000 üstünde çalışmalarımızı kolaylaştırır diye düşünüyorum...

Yalnız bu haberi yapıştırnak için bu başlığa girdim yukarıda MMU motorun parça üretim aşamasına geçtiğimiz haberi gözümü açtı...
Hani TF-6000'i bekliyorduk bayağı bayağı MMU motor çizimleri , tasarımı bitmiş parça üretimine bile geçmişiz... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 19 Ekim 2023, 15:17:22
General Electric, T700 motorunun yerini alacak ilk T901'i ABD Ordusu'na teslim etti....


Bu gelişme bizim T700 üretme imkanımız artırabilir mı?
Yani artık ABD'nin elinde S-60 ve Apache serisi için çok daha verimli bir motor var bu T-7000 üstünde çalışmalarımızı kolaylaştırır diye düşünüyorum...


Biz zaten T-700'ü üretiyoruz ki. T-70 helikopterleri için üretiyoruz. Bize lazım olan TS-3000 motoru. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz