TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Cunki halk çığırtkan devlet adamlarını seviyor. Dersi, sakin düşünen insan figürü bizim ülkemizde ilgi görmüyor.  Ne kadar ülke tehdit edersen ve bağırırsan seni o kadar güçlü sanıyolar. Bağırmayı güç göstergesi sanan bir toplumuz. Mesajı Paylaş

#181
Alıntı yapılan: Hornet - 11 Mayıs 2021, 15:13:00
Cunki halk çığırtkan devlet adamlarını seviyor. Dersi, sakin düşünen insan figürü bizim ülkemizde ilgi görmüyor.  Ne kadar ülke tehdit edersen ve bağırırsan seni o kadar güçlü sanıyolar. Bağırmayı güç göstergesi sanan bir toplumuz.

+1

Ancak laf lafı açmış ve konu dağılmış. Bence artık konuya dönebiliriz.

Alıntı yapılan: tumucin - 11 Mayıs 2021, 13:32:37

cok eskidendi cok eskiden istediklerini yapabiliyorlardi simdi gecti bolunun pazari

Düzeltme!
Bolu'nun değil!
"Geçti Bor'un pazarı, sür eşeği Niğde'ye" şeklindedir.
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#182
https://www.savunmasanayiidergilik.com/tr/HaberDergilik/TEI-TS1400-Motorumuz-2023-te-Gokbey-ile-ucusa-hazir-olacak
Mahmut Akşit, TS1400 motorunun 2023'te Gökbey ile uçuşa hazır olacağını söylüyor.
Demekki, ilk yapılan ve Tusaş'a teslim edilen motorlar Gökbey'i uçuracak kadar istenilen evsafta değiller.
TS1400, 2023'de ilk uçuşa hazır olacak. Sonra entegrasyon işi var. Daha sonra bu motorun "askeri" versiyonu yapılacak ki t129 larda kullanılabilsin. Bu motor daha hazır olmadığına göre, TEİ ne zaman TS3000 ve TFX motorunu yapacak?
Sn Akşit, PD170 için de, bu sene içerisinde Aksungur'a  entegrasyon işleminin sonuçlanacağını söylemiş. O zaman Aksungur hangi motorla uçuyordu iki yıldır?
Her şeyi 2023'e kitlemiş vaziyetteyiz:
Altay tankı
TS1400 ilk uçuş testi
Tfx ilk motor çalıştırma , hangardan çıkma
İ-Sınıfı fırkateyn teslimi

2022 için planlanan Piri Reis denizaltı teslimi ve Hürjet'in ilk uçuşunu da 2023'e ertelemesinler de!!
Tabii 2020 sonu teslim edilecek TCG Anadolu da bu arada 2023'e kalır görünüyor. Daha üstünden TB3 kaldırıp indirilecek hale gelecek. (TB3 ortada yok daha ama).
TB3'den önce TCG Anadolu'nun üzerinde konuşlanacak helikopter lazım. Agusta Bell 212'ler çok yaşlı pat-pat cinsi. (1977 ve 1988 de teslim alınmış) Bu gemiye yakışmaz. 9 adet Super Cobra dışında denize uyumlu atak helikopteri yok elimizde. Seahawk'lar dan kaç tanesini TCG Anadolu'ya akatarabiliriz acaba? Asker taşıyacak gemi konuşlu denize uyumlu helikopterimiz yok. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 03 Temmuz 2021, 18:50:24
https://www.savunmasanayiidergilik.com/tr/HaberDergilik/TEI-TS1400-Motorumuz-2023-te-Gokbey-ile-ucusa-hazir-olacak
Mahmut Akşit, TS1400 motorunun 2023'te Gökbey ile uçuşa hazır olacağını söylüyor.
Demekki, ilk yapılan ve Tusaş'a teslim edilen motorlar Gökbey'i uçuracak kadar istenilen evsafta değiller.
TS1400, 2023'de ilk uçuşa hazır olacak. Sonra entegrasyon işi var. Daha sonra bu motorun "askeri" versiyonu yapılacak ki t129 larda kullanılabilsin. Bu motor daha hazır olmadığına göre, TEİ ne zaman TS3000 ve TFX motorunu yapacak?

Bence 2023 yılında TS1400 motorunun entegrasyonu ve sertifikalandırması bitmiş olur. O kadar karamsar değilim. Deniz helikopteri işi ise asıl sorgulanması gereken mevzu. Helikopter taşıyacak gemiye koyacak helikopter yok.  :-X Mesajı Paylaş

Bir helikopterin navalize olması ve olmaması arasında motor, şasi ve elektronik aksamlar olarak ne kadar ömür farkı var acaba. Korozyon özellikle motoru etkileyecektir ama belki hangarda buna alınabilir bir önlem vardır.

Ayrıca TCG Anadolu'nun üzerinde sürekli o kadar helikopterle gezeceğini sanmıyorum. Düşünün, şu an üzerinde 10 helikopterle gezse ne olacak? Hangi işe yarayacak? Sanırım ekstrem operasyonel durumlarda ihtiyaç duyulacaktır. Þu an yaşlanmış TB2'lerden devşirme ihalar ve iki adet helikopter yeter diyeceklerdir büyük ihtimal. Mesajı Paylaş

#185
Alıntı yapılan: ACE - 04 Temmuz 2021, 09:27:41
Bir helikopterin navalize olması ve olmaması arasında motor, şasi ve elektronik aksamlar olarak ne kadar ömür farkı var acaba. Korozyon özellikle motoru etkileyecektir ama belki hangarda buna alınabilir bir önlem vardır.

Ayrıca TCG Anadolu'nun üzerinde sürekli o kadar helikopterle gezeceğini sanmıyorum. Düşünün, şu an üzerinde 10 helikopterle gezse ne olacak? Hangi işe yarayacak? Sanırım ekstrem operasyonel durumlarda ihtiyaç duyulacaktır. Þu an yaşlanmış TB2'lerden devşirme ihalar ve iki adet helikopter yeter diyeceklerdir büyük ihtimal.

https://www.stripes.com/theaters/middle_east/migrated.image.Image_82695559.jpg/alternates/LANDSCAPE_910/The%20guided-missile%20destroyer%20USS%20Stout%20sails%20in%20th

The guided-missile destroyer USS Stout sails in the Arabian Gulf, May 6, 2020. (Lyle Wilkie/U.S. Navy)
Yukarıdaki resim geçen sene çekilmiş ABD nin bir destroyeri İran açıklarında. Her tarafı pas içinde.

2-3 ay denizde kalan geminin her tarafından pas akar. Su ve bilhassa tuzlu su ummadığınız yerlere girer ve pas oluşturur. Denize uygun gemi de dahi pas oluştuğu gibi  güvertedeki aletler ve uçar platformlar da çok çabuk etkilenirler. Onun için gerekmedikçe kıymetli aletler hangarlarda tutulur. Ama hangarlar dahi havadaki nem ve tuzdan etkilenirler. Onun için helikopter ve uçar aletlerin çok iyi boyanmaları ve hertürlü malzemelerinin çok iyi izole edilmeleri gerekir.
Limandan ayrılan her gemi savaşa hazır durumda olmalıdır. Bunun için kendi koruması için gerekli helikopter ve uçar platformların, minimum seviyede de olsa, güvertede hazır olması gerekir. Savaş gemisinin harbe hazırlık egzersizleri sırasında güverteye alınan helikopter ve uçakların 5-10 saat güvertede kalmaları bile korozyona sebebiyet verir. (Unutmayın; korozyon, kümülatif bir olaydır) onun için güverteye alınan her alet, hangara döndüğünde bakımdan geçer ve temizlenir.
Önerdiğiniz gibi, topyekün savaş anı dışında, tam teçhizat güvertede dolaşan hiç bir uçak/helikopter gemisi yoktur.
Bu bilgiler ışığında, gemi üzerindeki uçar aletlerin denize uyumlu (navalize) olması şarttır.

Not: deniz kenarına ya da yoğun demiryolu trafiğinin olduğu demiryolu istasyonlarının yakınına arabasını hergün park edenler iyi bilirler korozyonu. Mesajı Paylaş

Alıntı Yap
Turan Oguz @TyrannosurusRex

@TEI_TUSAS Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof Dr Mahmut Faruk Akşit:

"AKINCI'nın C tipinin motorlarının her biri 170 beygir, 2 tane."

(Bu da AKINCI'nın C modelinde 2 adet TEI-PD170 turbo dizel motor kullanılacağı anlamına gelir. TO)

"Bugüne kadar TUSAÞ, Türk Hava Kuvvetleri ve Baykar'a 100'e yakın İHA motoru ürettik."

(Türk Hava Kuvvetleri envanterindeki Heron'ların motorları sonradan TEİ tarafından geliştirildi. TO)

"TEI-TS1400 motorumuzun (Gökbey'e) entegrasyonu devam ediyor. Hedefimiz 2023 bitmeden ilk uçuşu yapmak. Takip eden süreçte de seri imalata geçilecek."

"TEI-TS1400 kolay bir şekilde turbopropa dönüştürülebilir. Belki güç türbininin parametreleriyle biraz oynamamız gerekebilir.

Devletimiz isterse Hürkuş'u kolayca uçurabilecek güç sınıfında."

"TEI-TS1400'de helikopter kullanımına daha uygun çift radyal kompresör var. Yüksek verimlilikte jet ve itki için tasarlanmadı. Turbojete dönüştürülebiliriz ama sınıfındaki en iyi motor olmaz."

"TEI-PD170 üzerinden TEI-PD222'yi geliştirmek için de çalışıyoruz. Testlerde 225 hp'yi gördük ama iş bitmedi. Olgunlaştırma testleri, analizleri, ömür hesapları devam ediyor."

"Yakında TEI-PD170'in değişik versiyonları çıkacak. Kimi daha yüksek irtifada daha yüksek güç üretecek kimi kalkışta güç üretip irtifada o kadar güç üretmeyecek kimi de irtifada daha verimli yakıt sarfiyatı yapacak."

Blisk teknolojisine sahip dünyadaki 3-5 firmadan biriyiz

Yeni nesil atalet kaynağı teknolojisini de kullanarak tüm kompresörü yekpare yapabilen dünyadaki 2 firmadan biriyiz

Katmanlı imalat know-how'ı açısından dünyadaki 3-5 firmadan biriyiz"

"TEI-TS1400 helikopter motorumuzun %45'i katmanlı imalat ile yapıldı.

Dönen kanatlarda katmanlı imalatı kullanan dünyadaki ilk şirketiz."
https://mobile.twitter.com/TyrannosurusRex/status/1422962619443462146
Mesajı Paylaş
]

sınıfında en iyisi olmasa da olur; hatta 1970 model bir tf motor olsa da olur.
şu rezilliği çekmekten iyidir.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan - 05 Ağustos 2021, 14:41:05
sınıfında en iyisi olmasa da olur; hatta 1970 model bir tf motor olsa da olur.
şu rezilliği çekmekten iyidir.

Hangi sınıfta motor çıkacağını düşünüyorsunuz, TS-1400'ün çekirdeği ve radyal kompresöründen? Yani hangi rezilliği önleyecek? MİUS sınıfındaki rezilliği mi, yoksa MMU sınıfındakini mi? Mesajı Paylaş

motor isinin baslanmazi  olmasinda daha iyidir Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz