TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#190
"Hangi sınıfta motor çıkacağını düşünüyorsunuz, TS-1400'ün çekirdeği ve radyal kompresöründen? Yani hangi rezilliği önleyecek? MİUS sınıfındaki rezilliği mi, yoksa MMU sınıfındakini mi?"

olması gereken Hürjet sınıfındaki rezilliği.
olması gereken Hürjet bu değil be kardeşim!
olması gereken,  bize gereken Hürjet L-159'un ta kendisi.
en kötü iki ts1400 milli bir L-159 uçurmaya yeter diye bir ümidim var.

milli L-159'un silahsız hali jet eğitiminde,  silahlı hali  hafif saldırı   görevlerinde kullanılır.
görev bilgisayarına eklenecek bir yazılım ve hatta bir donanım paketiyle de  öncü insansız jet ihası olarak  yararlı olur ve sonraki jet iha projeleri için  veri birikimi sağlanır.
üç ü de bir uçak üzerinden karşılanırdı işte.
Mesajı Paylaş

Bunu çok tartıştık ama Tusaş tek motorda karar kırdı. Bence TS-1400 üzerinden devşirilecek yerli bir jet motorunun gelişiminin en az 10 yıl süreceği,  bunun envantere girişinin 15 yilı bulacağını düşündü...

Abd yeni trainer uçağı T-7A de tek motorlu ve Hürjet 'de kullanılacak F-404 motoruyla güç alacak.

Tabi ben yine Hürjet 'in kesinlikle ABD dışı bir motor kullanmasından yanayım....

Ama dediğim gibi gücü az olsun yerli bir jet motoru kullanalım desek de , Hürjet 2 motorlu tasarlansa bile en az 15 yıl isterdi... Mesajı Paylaş

#192
siz konuyu fazlasıyla magazinsel yorumluyorsunuz.
konu sadece motor veya ABD dışı motor değil.
ABD dışı motor ile yola çıkmak isteseniz bile o motor nerede?
en basitinden Hürkuş'ta Kanada motoru var işte,  işin geldiği nokta ortada.
demek bu iş sadece ABD dışı motorla düzene girecek bir iş değil.

onu da taşısın,  bunu da atsın diye aklınıza gelen her şeyi her uçağa takma konsepti, batı ile ilişkileri kötü olan ve emekleme aşamasındaki bir savunma sanayisi olan ülkeler için temelden sakat bir yaklaşım.
her şeyi taşıyacak olan uçak mecburen büyük oluyor,
büyük olan uçak mecburen ağır oluyor,
ağır olan uçak mecburen kuvvetli bir motor istiyor.
bu üçünü birleştirince  bir de bakmışsın ki hem pahalı hem de  yapılması güç bir şey çıkıvermiş ortaya.

Hürkuş'u sakat bırakan da aynı  iş tutma şekliydi,  Hürjet de aynı yoldan gidiyor.

Hürjet nedir?
gerektiğinde hafif silahlar da takabilecek bir jet eğitim uçağı mı?
yoksa gerektiğinde silahları sökülüp jet eğitiminde de kullanılabilecek bir taaruz uçağı mı?


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan - 06 Ağustos 2021, 11:01:48
Hürjet nedir?
gerektiğinde hafif silahlar da takabilecek bir jet eğitim uçağı mı?
yoksa gerektiğinde silahları sökülüp jet eğitiminde de kullanılabilecek bir taaruz uçağı mı?

Tamam, haklısınız ama TS-1400'den ideal bir turbofan olmaz. Turbofan motor yapılacaksa, o amaç için baştan tasarlanacak. TS-1400'den ideeal bir turboprop motor olur ama turbofan motor olmaz. Mesajı Paylaş

"Tamam, haklısınız ama TS-1400'den ideal bir turbofan olmaz. Turbofan motor yapılacaksa, o amaç için baştan tasarlanacak. TS-1400'den ideeal bir turboprop motor olur ama turbofan motor olmaz.
"

TS-1400 diye bir inadım yok zaten.
ne kadar olur veya olmaz?  bunu düşünmek için  zaman geçti artık.
dediğim gibi,  motor  konusu denizciliği ayrı  tutmak koşuluyla   işin magazin kısmı artık.
ben biraz başka bir hususa deyinmeye çalıştım.

tasarım  aşamasını bitirmek üzere olan ve hatta montaj aşamasına gelmiş projeler için  TS-1400 isterse sınıfının en iyi fan motoru olsun,  geçti artık.
bazı şeyler baştan düşünülmeliydi.


Hürjet için de, MMU için de   nasıl başladıysa öyle devam edecek.

Baykar ise Roketsan ile kurduğu verimli ortaklığı belki bir gün TEİ ile de kurabilir.
TB-3 ilk adım;  ama  arkası gelecek gibi.
Mesajı Paylaş

TS-1400 mükemmel bir turboprop motor olur  özellikle Hürkuş için...
Peki TS-1400 turboprop yapılırsa Akıncı için gelen 450hp ve 750 hp'lik Ukrayna motorlarının yerine kullanılabilir mi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 06 Ağustos 2021, 14:42:42
TS-1400 mükemmel bir turboprop motor olur  özellikle Hürkuş için...
Peki TS-1400 turboprop yapılırsa Akıncı için gelen 450hp ve 750 hp'lik Ukrayna motorlarının yerine kullanılabilir mi?

Fazla gelir. Akıncı'nın kanatlarını geliştirip, örneğin insansız havadan erken ihbar uçağı yapılacaksa olabilir. Mesajı Paylaş

Motor gücünü bir şekilde yazılımlarla sınırlamak mümkün değil mi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 06 Ağustos 2021, 16:03:43
Motor gücünü bir şekilde yazılımlarla sınırlamak mümkün değil mi?

Mümkün elbette. Ama belli bir orandan sonra uçakta ölü sermaye ve ölü ağırlık taşıyacaksınız.1500 HP'lik motoru örneğin 1350 HP'ye indirmek başka, 750 HP'ye indirmek başka şey. Mesajı Paylaş

#199
Teşekkürler.  Yani 750 hp motor ihtiyacı için baştan bir motor tasarlamakdansa acaba elimizdeki motorun gücünü sınırlayıp zamandan tasarruf yapabilir miyiz? düşüncesiyle sordum.

Çünkü bir motoru baştan tasarlayıp platforma takmak çok zaman alıyor Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz