TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#230
Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Eylül 2021, 18:04:43
TF-6000 hakkında biraz daha bilgi verir misiniz?
Gücü?

Sayın Yaşar daha detaylı biliyor bu konuları, ama bildiğim kadarıyla art yakıcısız 2800 kg civarında itki üretecek. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 26 Eylül 2021, 18:42:28
Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Eylül 2021, 18:04:43
TF-6000 hakkında biraz daha bilgi verir misiniz?
Gücü?

Sayın Yaşar daha detaylı biliyor bu konuları, ama bildiğim kadarıyla art yakıcısız 2800 kg civarında itki üretecek.

2800 kg itki gücü kaç yaklaşık  lb ediyor?

Hürjet motoru F-404-102  Thrust class 17,700 lb güç üretiyor.
Bu motorun gücüyle karşılaştırmak için soruyorum... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Eylül 2021, 19:35:20
Alıntı yapılan: merzifonlu - 26 Eylül 2021, 18:42:28
Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Eylül 2021, 18:04:43
TF-6000 hakkında biraz daha bilgi verir misiniz?
Gücü?

Sayın Yaşar daha detaylı biliyor bu konuları, ama bildiğim kadarıyla art yakıcısız 2800 kg civarında itki üretecek.

2800 kg itki gücü kaç yaklaşık  lb ediyor?

Hürjet motoru F-404-102  Thrust class 17,700 lb güç üretiyor.
Bu motorun gücüyle karşılaştırmak için soruyorum...

Yaklaşık 6000 libre. Motorun adı da buradan geliyor galiba. Mesajı Paylaş

Teşekkürler... 

Bir de şunu sorayım tek motor 18.000 lb güç üretiyor diyelim...

Bunun yerine 2 tane 9.000 lb motor takarsak toplam itki yine 18.000 lb oluyor mu? Yoksa güç kaybı veya değişiklik oluyor mu? Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Eylül 2021, 20:39:36
Teşekkürler... 

Bir de şunu sorayım tek motor 18.000 lb güç üretiyor diyelim...

Bunun yerine 2 tane 9.000 lb motor takarsak toplam itki yine 18.000 lb oluyor mu? Yoksa güç kaybı veya değişiklik oluyor mu?

Toplam itki ikiye katlanır. İtki kaybı yaşanması için motorları çok hatalı konumlandırmış olmanız gerekir.

Hava alıkları hatalı tasarlanmalı ya da motorlar birbirine çok yakın konumlandırıldığı için ısınma sorunu yaşanmalı. Böylesine mühendislik faciaları yaşanmadığı sürece sorun çıkmaz bence.

Aerodinamik değişiklikler olur ama onun motorla ilgisi yok. Motorları doğru konumlandırırsanız, iki motordan iki katı itki alırsınız. Mesajı Paylaş


#237
Alıntı yapılan: merzifonlu - 26 Eylül 2021, 21:26:34
Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Eylül 2021, 20:39:36
Teşekkürler... 

Bir de şunu sorayım tek motor 18.000 lb güç üretiyor diyelim...

Bunun yerine 2 tane 9.000 lb motor takarsak toplam itki yine 18.000 lb oluyor mu? Yoksa güç kaybı veya değişiklik oluyor mu?

Toplam itki ikiye katlanır. İtki kaybı yaşanması için motorları çok hatalı konumlandırmış olmanız gerekir.

Hava alıkları hatalı tasarlanmalı ya da motorlar birbirine çok yakın konumlandırıldığı için ısınma sorunu yaşanmalı. Böylesine mühendislik faciaları yaşanmadığı sürece sorun çıkmaz bence.

Aerodinamik değişiklikler olur ama onun motorla ilgisi yok. Motorları doğru konumlandırırsanız, iki motordan iki katı itki alırsınız.
Doğru. Onun için Fadec var. (Full Authority Digital Engine Control)
Çift motorlu uçakta bu düzgün proğramlandığında iki motorun toplam gücünü kullanırsınız.
TF6000 motorundaki de 6000lbf kuru itki miktarı. Bu da normal olarak 9000-10000lbf afterburner ile itki verir. Afterburner ile genel olarak, en az, kuru itkinin %50 daha fazlası itki alınması beklenir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 28 Eylül 2021, 00:28:34Onun için Fadec var. (Full Authority Digital Engine Control)
Çift motorlu uçakta bu düzgün proğramlandığında iki motorun toplam gücünü kullanırsınız.
TF6000 motorundaki de 6000lbf kuru itki miktarı. Bu da normal olarak 9000-10000lbf afterburner ile itki verir. Afterburner ile genel olarak, en az, kuru itkinin %50 daha fazlası itki alınması beklenir.

+1. Onu unutmuşum, elbette motorların da eş güdümlü çalışması gerekir. Biri gazı köklediğinde, diğeri "Ben küstüm, oynamıyorum." dememeli! Mesajı Paylaş

#239
Bu motordan 2 tane taksak , Hürjet ebatındaki bir uçağa yeterli gücü vereceğine şüpheliyim..
Tabi  TF6000 , bizim İlk turbofan motorumuz başlangıç için idare eder...
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz