TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: baryshx - 18 Ağustos 2022, 00:16:25
Rolls-Royce Turbomeca Adour
HAL HTFE-25
Honeywell/ITEC F124

Bu motorların bypass oranları TF6000'den düşük, sebebi ve beklentileri neler acaba?
By-pass oranı arttıkça motorun birim yakıtla verdiği itkide artar. By-pass oranı yüksekçe olan türbofan motor daha sessiz olur.
MİUS veya TISU gibi stealth uçakta kullanılacak motorun sessiz olması gerekir.
Uçuş zarfı çoğunlukla yüksek subsonik ya da Transonic (atmosferin bilhassa denize yakın katmanlarında ses hızına çok yakın uçarken sık sık ses duvarını aşan uçuş hızı) olacak bir Mius için, düşük by-pass oranlı motor çok gerekli olmayabilir.
Her jet itkili motor bir yerde ortak paydaların birleşmesi kuralıyla orta yolu bulma mantığıyla tasarlanır. Yüksek ses üstü ve yüksek irtifa uçuş için düşük by-pass oranı idealdir. Ama transonic ve subsonik uçuş için 3:1 - 4:1 gibi by-pass oranları daha uygun olur. 1.08:1 gibi bir oran aslında düşük by-pass oranı olarak kabul edilebilir. Ama 0.5:1 by-pass oranına göre de daha randımanlı ve sessiz bir motor potansiyeli ortaya koyar. Mesajı Paylaş

#351
Alıntı yapılan: Yasar - 18 Ağustos 2022, 02:57:14
Alıntı yapılan: baryshx - 18 Ağustos 2022, 00:16:25
Rolls-Royce Turbomeca Adour
HAL HTFE-25
Honeywell/ITEC F124

Bu motorların bypass oranları TF6000'den düşük, sebebi ve beklentileri neler acaba?
By-pass oranı arttıkça motorun birim yakıtla verdiği itkide artar. By-pass oranı yüksekçe olan türbofan motor daha sessiz olur.
MİUS veya TISU gibi stealth uçakta kullanılacak motorun sessiz olması gerekir.
Uçuş zarfı çoğunlukla yüksek subsonik ya da Transonic (atmosferin bilhassa denize yakın katmanlarında ses hızına çok yakın uçarken sık sık ses duvarını aşan uçuş hızı) olacak bir Mius için, düşük by-pass oranlı motor çok gerekli olmayabilir.
Her jet itkili motor bir yerde ortak paydaların birleşmesi kuralıyla orta yolu bulma mantığıyla tasarlanır. Yüksek ses üstü ve yüksek irtifa uçuş için düşük by-pass oranı idealdir. Ama transonic ve subsonik uçuş için 3:1 - 4:1 gibi by-pass oranları daha uygun olur. 1.08:1 gibi bir oran aslında düşük by-pass oranı olarak kabul edilebilir. Ama 0.5:1 by-pass oranına göre de daha randımanlı ve sessiz bir motor potansiyeli ortaya koyar.
Düşündükleri bir şey var ki böyle yapılmış diyelim o zaman. İsterlerse daha düşük bypass oranı yapabilir yani veya yapabilirler mi onu merak ettiydim? Mesela 0.55:1, 0.50:1 gibi bir şey Mesajı Paylaş

Tek bir TF-6000 motorunun gücü sadece trainer amaçlı kullanılacak Hürjet için yeterli olamaz mı? Mesajı Paylaş

#353
Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Ağustos 2022, 09:49:12
Tek bir TF-6000 motorunun gücü sadece trainer amaçlı kullanılacak Hürjet için yeterli olamaz mı?

Hayır. Bir adet GE F404 17.000 lbs itki veriyor. Bizimki 10.000 lbs. 2 Tane TF-6000 lazım.

Hele GE F414 ayarında (22.000 lbs) bir şey istenirse, 2 tane TF-6000 de yetmez. 2 Tane "TF-8000" falan gerekir. Mesajı Paylaş

Merak ediyorum--nerede kullanılacağı önemli değil--çok acil teslim edin dense TF-6000 ne kadar sürede kullanıma hazır teslim edilebilir acaba ??? Mesajı Paylaş

#355
Alıntı yapılan: baryshx - 18 Ağustos 2022, 06:39:30
Alıntı yapılan: Yasar - 18 Ağustos 2022, 02:57:14
Alıntı yapılan: baryshx - 18 Ağustos 2022, 00:16:25
Rolls-Royce Turbomeca Adour
HAL HTFE-25
Honeywell/ITEC F124

Bu motorların bypass oranları TF6000'den düşük, sebebi ve beklentileri neler acaba?
By-pass oranı arttıkça motorun birim yakıtla verdiği itkide artar. By-pass oranı yüksekçe olan türbofan motor daha sessiz olur.
MİUS veya TISU gibi stealth uçakta kullanılacak motorun sessiz olması gerekir.
Uçuş zarfı çoğunlukla yüksek subsonik ya da Transonic (atmosferin bilhassa denize yakın katmanlarında ses hızına çok yakın uçarken sık sık ses duvarını aşan uçuş hızı) olacak bir Mius için, düşük by-pass oranlı motor çok gerekli olmayabilir.
Her jet itkili motor bir yerde ortak paydaların birleşmesi kuralıyla orta yolu bulma mantığıyla tasarlanır. Yüksek ses üstü ve yüksek irtifa uçuş için düşük by-pass oranı idealdir. Ama transonic ve subsonik uçuş için 3:1 - 4:1 gibi by-pass oranları daha uygun olur. 1.08:1 gibi bir oran aslında düşük by-pass oranı olarak kabul edilebilir. Ama 0.5:1 by-pass oranına göre de daha randımanlı ve sessiz bir motor potansiyeli ortaya koyar.
Düşündükleri bir şey var ki böyle yapılmış diyelim o zaman. İsterlerse daha düşük bypass oranı yapabilir yani veya yapabilirler mi onu merak ettiydim? Mesela 0.55:1, 0.50:1 gibi bir şey
Stealth MIUS ve/veya TISU için kullanılacak diyoruz TF6000 için.
Havada uzun kalabilmesi için ve daha uzun menzili olabilmesi için az yakıttan daha çok güç alabilmesi gerekiyor. By-pass oranı yükseldikçe hem bu özelliğine katkısı olur hem de motor daha sessiz çalışır. TEİ, şu anda GE için üretmekte olduğu motor kompresör bölümlerinde tek parça "Blisk" teknolojisi uyguluyor. Bu teknoloji ile türbin hava giriş ısısı fazla yükseltilmeden daha yüksek itki alınıyor ve hem motor parçalarının ömrü uzuyor hemde performans artıyor. Büyük ihtimalle bu teknolojide kullanılacak TF6000'de. Çünkü F110GE132 motorunda da var bu teknoloji. Motorun gücünü %20 'ye kadar arttırmaya yaradığı gibi daha az bakım ve performans artışı sağlıyor. RR pearl motorlarında da aynı blisk ve yüksek by-pass oranı mevcut. Bu motorların üzerinden Tempest motoru üretiliyor.
Daha düşük by-pass oranlı motor tabii ki yapılabilir. İki adedini Hürjet'te kullanırsanız Hürjet'in şu andaki kuru itkisi 11000lbf'lik f404 motorundan daha fazla itki üreten bir güç paketiniz olur. Hürjet gibi devamlı yüksek irtifada ve yüksek süpersonik hızlarda uçacak bir uçak için daha düşük by-pass oranlı motor daha uygun olabilir.
Mesajı Paylaş

#356
Alıntı yapılan: Türkay - 18 Ağustos 2022, 10:57:05
Merak ediyorum--nerede kullanılacağı önemli değil--çok acil teslim edin dense TF-6000 ne kadar sürede kullanıma hazır teslim edilebilir acaba ???
Gelen bilgilere göre en az iki yıldır bu motor üzerine çalışma yürütüyormuş TEİ. Bu durumda ilk ateşleme seneye olabilir. Ondan sonra prototip üretimi ve uçağa entegrasyon süreçleri var. TS1400 önümüzde bir ölçü ise (2020 Aralık ayında motor bitmiş hali ile tanıtılmıştı. Hala Gökbey'e entegre edilebilmiş değil. Seneye yani 3 yıl sonra gökbey'in TS1400 ile uçacağı belirtiliyor) , TF6000'in ilk ateşlemesinden 3-4 yıl sonra seri üretim başlayabilir. 2026'dan önce bu motor hazır olmaz.

"Nerede kullanılacağı" çok önemli. Çünkü kullanılacağı platforma entegrasyonu epeyi bir zaman alıyor, ve ona göre üretimi yapılıyor. Mesajı Paylaş

TS-1400 entegrasyon süresi ölçü olmayabilir. Sivil araçta fazla titizlenmişlerdir. Dronda işler bir tık hızlı ilerleyebilir. Yine de 2025 yılından önce bir şey görmeyi ummuyorum. Mesajı Paylaş

TF6000 afterburner eklenirse islak ile  12000 ibs itki verir

bu motor test yapilip yapilmadigini bilmiyoruz

Kompresör: eksenel, 3 fan   ( F404 )

Tf6000 Kompresör: eksenel, 2 fan Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: tumucin - 18 Ağustos 2022, 15:12:26
TF6000 afterburner eklenirse islak ile  12000 ibs itki verir

bu motor test yapilip yapilmadigini bilmiyoruz


Planlanan ard yakıcı ile 10.000 lbs itki vermesi. 12.000 lbs itki verir diyemeyiz şu aşamada. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz