TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#390
https://www.youtube.com/watch?v=JQoFGNj0BwE&feature=youtu.be

Sırada TF10000 motoru var. Prof. Dr. Mahmut Akşit anlatıyor #sahaexpo2022

ambargo oldugunu söylüyor art yakici ile 20000 ibf itki üretecigini  cift motorlu Hürjet  olabilecegini

hürjetin  F404 motorunun 17-19,000 lbf ürettigini söyledi

F404 turbofan motor

Genel özellikler
Tip: Artyakıcılı turbofan
Uzunluk: 154 inç (390 cm)
Çap: 35 inç (89 cm)
Boş ağırlık: 2,282 lb (1,035 kg)
Komponentler
Kompresör: eksenel, 3 fan ve 7 HP aşamalı
Yakıcılar: dairesel
Türbin: 1 LP ve 1 HP aşamalı
Performans
Maximum itki:
11,000 lbf (48.9 kN) askeri itki-----------------------------------
17,700 lbf (78.7 kN) artyakıcılı-----------------------------------
Genel basınç oranı: 26:1
Bypass değeri: 0.34:1
Hava kütle akışı: 146 lb/s (66 kg/s)
Yakıt tüketimi:
Askeri itki: 0.81 lb/(lbf⋅h) (23 g/(kN⋅s))
Tam artyakıcılı: 1.74 lb/(lbf⋅h) (49 g/(kN⋅s))
İtki ağırlık oranı: 4.8 (boş), 7.8 (artyakıcılı)

bizim TF6000  uzatilirsa boyu  --icindeki disler sayisi arttarsa  art yakiciyla beraber TF10000  TF12000 olabilir Mesajı Paylaş

zaten bir teknoloji geliştirme projesiydi ve  2028  öncesinin  konusu değildi.
fakat,  dün Yaşar beyin bahsettiği dedikodu umarım doğru değildir.
daha Ağustos'ta şöyle bir haber çıkmış.

https://www.defenceturk.net/ukrayna-bayraktar-kizilelma-icin-motor-teslimatlarina-devam-ediyor

Akıncı projesi Ukrayna olmadan da yürür,  Allah'tan zamanında PD170  yapılmış yani.



arkadaşlar, Hindistan'ın lisans altı ADOUR üretim tecrübesi var mı?
internetteki kaynaklar çok karışık,  çevirilerden net bir şey anlayamıyorum.


?


Mesajı Paylaş

unutulan bir sey var  TF6000 test yapilmadi

kuru itki nasil tamam art yakiciyla ne kadar  artdi

test sonra sonuc verecek  kesin olan bu motor mius kulllanilacak

TFX icin 2026 kesin 300000 ibf cikacak Mesajı Paylaş

#393
Alıntı yapılan: tumucin - 27 Ekim 2022, 21:14:35
https://www.youtube.com/watch?v=JQoFGNj0BwE&feature=youtu.be

Sırada TF10000 motoru var. Prof. Dr. Mahmut Akşit anlatıyor #sahaexpo2022

ambargo oldugunu söylüyor art yakici ile 20000 ibf itki üretecigini  cift motorlu Hürjet  olabilecegini

hürjetin  F404 motorunun 17-19,000 lbf ürettigini söyledi

F404 turbofan motor

Genel özellikler
Tip: Artyakıcılı turbofan
Uzunluk: 154 inç (390 cm)
Çap: 35 inç (89 cm)
Boş ağırlık: 2,282 lb (1,035 kg)
Komponentler
Kompresör: eksenel, 3 fan ve 7 HP aşamalı
Yakıcılar: dairesel
Türbin: 1 LP ve 1 HP aşamalı
Performans
Maximum itki:
11,000 lbf (48.9 kN) askeri itki-----------------------------------
17,700 lbf (78.7 kN) artyakıcılı-----------------------------------
Genel basınç oranı: 26:1
Bypass değeri: 0.34:1
Hava kütle akışı: 146 lb/s (66 kg/s)
Yakıt tüketimi:
Askeri itki: 0.81 lb/(lbf⋅h) (23 g/(kN⋅s))
Tam artyakıcılı: 1.74 lb/(lbf⋅h) (49 g/(kN⋅s))
İtki ağırlık oranı: 4.8 (boş), 7.8 (artyakıcılı)

bizim TF6000  uzatilirsa boyu  --icindeki disler sayisi arttarsa  art yakiciyla beraber TF10000  TF12000 olabilir

Hocam forumda 10000 defa tartıştık öyle eldeki motoru 15 cm uzat , fanın çapını 5 cm artır ile olmuyor bu iş...Titreşim , artan ısı vs. ömrü dayanmıyor , parçalanıyor bıçaklar ....Olacak ama o kadar sanıldığı kadar kolay olmayacak...TF-6000'deki zorlukları sayın Akşit'i izledik videoda az önce beni olumsuz düşüncelere itti bu video... Mesajı Paylaş

Bana bu video itiraf gibi geldi; işlerin yolunda gitmediğini sezdim tavırlarından cevaplarından. TF10000 dediği de TF6000'in artyakıcılı hali sanırım. Art yakıcı ekleyince yeni bir motor gibi lanse edilmesi bana pek hoş gelmedi.

Uzun süre daha büyük bir motor beklentim yok benim ne yazık ki. Mesajı Paylaş

Rolls-Royce işi oldu oldu olmadı bu TEI MMU motorunu yapar ama 2040'ta yapar. O zamana kadar kim öle kim kala. İşimiz Rolls Royce'a kalmış durumda. Yoksa bu TEI bu kafayla anca konuşur. Konuşmalardan benim anladığım bu. Mesajı Paylaş

#396
Alıntı yapılan: ACE - 27 Ekim 2022, 23:10:25
Bana bu video itiraf gibi geldi; işlerin yolunda gitmediğini sezdim tavırlarından cevaplarından. TF10000 dediği de TF6000'in artyakıcılı hali sanırım. Art yakıcı ekleyince yeni bir motor gibi lanse edilmesi bana pek hoş gelmedi.

Uzun süre daha büyük bir motor beklentim yok benim ne yazık ki.
Aynen

Normalde artyakıcı ile mi uçacak uçak , artyakıcısız uçacak. Hiç artyakıcı olmasa bile olur, mecburiymiş gibi söylüyor artyakıcı olayını. Sanki tek sorun bu, daha parçalar bazında sorun var

Kale Arge+RR ile olacaktır bu işler, durum onu gösteriyor. Mesajı Paylaş

Hükümet Tei  anlassin   motor icin 2025 TFX  motoru hazirdir

Mesajı Paylaş

#398
Alıntı yapılan: baryshx - 27 Ekim 2022, 23:18:57
Alıntı yapılan: ACE - 27 Ekim 2022, 23:10:25
Bana bu video itiraf gibi geldi; işlerin yolunda gitmediğini sezdim tavırlarından cevaplarından. TF10000 dediği de TF6000'in artyakıcılı hali sanırım. Art yakıcı ekleyince yeni bir motor gibi lanse edilmesi bana pek hoş gelmedi.

Uzun süre daha büyük bir motor beklentim yok benim ne yazık ki.
Aynen

Normalde artyakıcı ile mi uçacak uçak , artyakıcısız uçacak. Hiç artyakıcı olmasa bile olur, mecburiymiş gibi söylüyor artyakıcı olayını. Sanki tek sorun bu, daha parçalar bazında sorun var

Kale Arge+RR ile olacaktır bu işler, durum onu gösteriyor.
Uçak eğer Süpersonik uçmayacaksa art yakıcı gerekmez. Ve motor art yakıcısız olur.
Uçak Süpersonik uçacaksa art yakıcı şarttır.
Honeywell F124 artyakıcısız 6000lbf Sınıfı
Honeywell F125 artyakıcılı 10000lbf Sınıfı
Bunlar iki ayrı motor olarak üretiliyor. Çünkü art yakıcı motorun arkasına eklenen 1metrelik ek bir ünite. Bu ünitede (diverging/converging) açılıp kapanan diye bahsi geçen nozülün ağzını açıp ve boğan bir sistem var. Mesajı Paylaş

#399
Alıntı yapılan: Yasar - 28 Ekim 2022, 00:56:45
Alıntı yapılan: baryshx - 27 Ekim 2022, 23:18:57
Alıntı yapılan: ACE - 27 Ekim 2022, 23:10:25
Bana bu video itiraf gibi geldi; işlerin yolunda gitmediğini sezdim tavırlarından cevaplarından. TF10000 dediği de TF6000'in artyakıcılı hali sanırım. Art yakıcı ekleyince yeni bir motor gibi lanse edilmesi bana pek hoş gelmedi.

Uzun süre daha büyük bir motor beklentim yok benim ne yazık ki.
Aynen

Normalde artyakıcı ile mi uçacak uçak , artyakıcısız uçacak. Hiç artyakıcı olmasa bile olur, mecburiymiş gibi söylüyor artyakıcı olayını. Sanki tek sorun bu, daha parçalar bazında sorun var

Kale Arge+RR ile olacaktır bu işler, durum onu gösteriyor.
Uçak eğer Süpersonik uçmayacaksa art yakıcı gerekmez. Ve motor art yakıcısız olur.
Uçak Süpersonik uçacaksa art yakıcı şarttır.
Honeywell F124 artyakıcısız 6000lbf Sınıfı
Honeywell F125 artyakıcılı 10000lbf Sınıfı
Bunlar iki ayrı motor olarak üretiliyor. Çünkü art yakıcı motorun arkasına eklenen 1metrelik ek bir ünite. Bu ünitede (diverging/converging) açılıp kapanan diye bahsi geçen nozülün ağzını açıp ve boğan bir sistem var.
Yani demek istediğim, motoru yaptıkta artyakıcı olayı mı kaldı? Normal seyir hızında artyakıcıya gerek yok diye biliyorum. Önce çalışan bir motor yap, tek derdimiz artyakıcı olsun. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz