TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#450
Alıntı yapılan: mehmet05 - 30 Kasım 2022, 18:49:02
Alıntı yapılan: merzifonlu - 30 Kasım 2022, 15:34:16
Ben asıl bu dönüşümün neden hala daha yapılmadığına şaşırıyorum. Akıncı'dan Murad radarı marifetiyle AWACS-İHA türeteceksek, o motorlar şart.

AWACS İHA için AB'lü TF-10000'e gerek yok, zira AB'ın çalıştırılmasının EASA'ya doğrudan bir güç katkısı olmayacağı gibi, AB'lı uçuş çok kısıtlı olacaktır. Ancak AB'sız supercruise'ı sağlayabilirsek işte o süper olacaktır.

Bahsettiğim motor TS-1400'ün turboprop modelidir; TF10000AB Turbofan motoru değildir. Murad radarı veya radarları ile donatılmış Akıncıdan AWACS-İHA olabilir. Ona güç verecek motorlardan bahsediyoruz.

Prof. Dr. Mahmut Akşit, "Ukrayna motor veremezse TS-1400'ü turboprop motora çevirerek Akıncıya uyarlayabiliriz." demiş. Ben de "Þimdiye kadar bu dönüşüm neden yapılmamış, asıl ona şaştım." dedim. Olay bu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 01 Aralık 2022, 05:56:36
Alıntı yapılan: mehmet05 - 30 Kasım 2022, 18:49:02
Alıntı yapılan: merzifonlu - 30 Kasım 2022, 15:34:16
Ben asıl bu dönüşümün neden hala daha yapılmadığına şaşırıyorum. Akıncı'dan Murad radarı marifetiyle AWACS-İHA türeteceksek, o motorlar şart.

AWACS İHA için AB'lü TF-10000'e gerek yok, zira AB'ın çalıştırılmasının EASA'ya doğrudan bir güç katkısı olmayacağı gibi, AB'lı uçuş çok kısıtlı olacaktır. Ancak AB'sız supercruise'ı sağlayabilirsek işte o süper olacaktır.

Bahsettiğim motor TS-1400'ün turboprop modelidir; TF10000AB Turbofan motoru değildir. Murad radarı veya radarları ile donatılmış Akıncıdan AWACS-İHA olabilir. Ona güç verecek motorlardan bahsediyoruz.

Prof. Dr. Mahmut Akşit, "Ukrayna motor veremezse TS-1400'ü turboprop motora çevirerek Akıncıya uyarlayabiliriz." demiş. Ben de "Þimdiye kadar bu dönüşüm neden yapılmamış, asıl ona şaştım." dedim. Olay bu.

Doğru demişsiniz, ama muhtemelen Ukrayna ile halihazırda uyulması gerekebilecek bir satın alım anlaşması vardır. Gerekebilecek diyorum zira, savaş sebebiyle Ukrayna teslimatı yapamıyorsa aslında sözleşme feshedilebilir ama politik iyiniyet ve stratejik beklentiler sebebiyle beklenebilir de.  Mesajı Paylaş

TF-6000 prototip üretiminde bazı sorunlar olduğu söylenmişti ( yağ pompası , dişli vb ambargosu )

Bir gelişme var mı TF-6000 ile ilgili...? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 01 Aralık 2022, 11:59:12
TF-6000 prototip üretiminde bazı sorunlar olduğu söylenmişti ( yağ pompası , dişli vb ambargosu )

Bir gelişme var mı TF-6000 ile ilgili...?

Prototip imalatına başladıklarına göre halledilmiştir. Muhtemelen Alp Havacılık üzerinden halledildi. O kısımlar fazla oyalayamaz artık TEİ'yi. Eskiden olsa, 10 yıl önce mesela, proje dururdu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 01 Aralık 2022, 05:56:36
Alıntı yapılan: mehmet05 - 30 Kasım 2022, 18:49:02
Alıntı yapılan: merzifonlu - 30 Kasım 2022, 15:34:16
Ben asıl bu dönüşümün neden hala daha yapılmadığına şaşırıyorum. Akıncı'dan Murad radarı marifetiyle AWACS-İHA türeteceksek, o motorlar şart.

AWACS İHA için AB'lü TF-10000'e gerek yok, zira AB'ın çalıştırılmasının EASA'ya doğrudan bir güç katkısı olmayacağı gibi, AB'lı uçuş çok kısıtlı olacaktır. Ancak AB'sız supercruise'ı sağlayabilirsek işte o süper olacaktır.

Bahsettiğim motor TS-1400'ün turboprop modelidir; TF10000AB Turbofan motoru değildir. Murad radarı veya radarları ile donatılmış Akıncıdan AWACS-İHA olabilir. Ona güç verecek motorlardan bahsediyoruz.

Prof. Dr. Mahmut Akşit, "Ukrayna motor veremezse TS-1400'ü turboprop motora çevirerek Akıncıya uyarlayabiliriz." demiş. Ben de "Þimdiye kadar bu dönüşüm neden yapılmamış, asıl ona şaştım." dedim. Olay bu.
Sanki ahşabı çeviriyor gibi söylüyor, hallederiz Kadir gibi. O zaman 24 saat içinde çevirin diyeceksin, çünkü hemen lazım. Mesajı Paylaş

"Prototip imalatına başladıklarına göre halledilmiştir. Muhtemelen Alp Havacılık üzerinden halledildi. O kısımlar fazla oyalayamaz artık TEİ'yi. Eskiden olsa, 10 yıl önce mesela, proje dururdu."

hiç emin değilim.
dediğiniz firmanın aksesuar  alanında  dişli  kutusu hariç   deneyimi var mı?

bir ihtimal,  piyasadan bulunabilecek sivil aksesuarlar ilk ateşleme için yeterli olabilir.
başka bir ihtimal ise,  emekli olmuş jet eğitim uçaklarından  parçalar  uydurulabilir;  ama son kertede,  bunlar günü kurtarır.

Mesajı Paylaş

Alıntı YapTuran Oguz @TyrannosurusRex


🇹🇷 Türkiye'nin en güçlü milli turbofan motoru
@TEI_TUSAS TEI-TF10000, 12-13 Aralık 2022'de Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlenecek #TürkiyeİnovasyonHaftası'nda sergilenecek.

KIZILELMA'da da kullanılması beklenen motor, kuru 6.000, art yakıcı ile 10.000 lbf itki üretebilecek.
Mesajı Paylaş
]

#457
Bu ne anlamadım....

TF-6000 art yakıcılı 10000ibf üretilen gerçek  prototip'i mi sergilenecek , mock-up 'ı mı?

Görücüye çıkıyor dediklerine göre prototip'i bitirmişler...
Çünkü mock-up daha önce sergilenmişti
Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: mavi1991 - 10 Aralık 2022, 14:04:28
F404'ün muadili mi ?

Hocam ne yaptın F-404  17000 ibf....

Bu bizim İha için yapılan TF-6000 motoru Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz