TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#460
Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Aralık 2022, 15:00:49
Alıntı yapılan: mavi1991 - 10 Aralık 2022, 14:04:28
F404'ün muadili mi ?

Hocam ne yaptın F-404  17000 ibf....

Bu bizim İha için yapılan TF-6000 motoru
Muhtemelen mokaptır. Çünkü TF-10000, TF-6000'İn Artyakıcılı hâli olup TF-6000'in 2023 yılının başlarında çekirdek ateşlemesi olacak; daha sonra da tümleşik haliyle testler başlar. Çekirdek testleri başlamamış bir motorun artyakıcılı versiyonunun prototipi hazır olamaz. Mahmut Akşit, TF-6000 için artyakıcı hazır olmadığı için sergileyemiyoruz, diyordu. 3.5 metre boyunda artyakcılı TF6000 görürüz muhtemelen. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 10 Aralık 2022, 14:04:28
F404'ün muadili mi ?
Bu Ukrayna motoru AI322F'in karşılığı sayılacak motor. 6000 lbf kuru itkisi 10000lbf art yakıcılı itkisi olacak bir motor.
F404 motoru 17700lbf art yakıcılı ve 11000lbf kuru itkili bir motor. Mesajı Paylaş


#463
TF10000AB motoru, her ne kadar TF6000 motorunun art yakıcılı versiyonu olsa da apayrı bir motor olacak.
Art yakıcı devreye girdiği an motorda ani + %50 bir itki sadmesi oluşur. Bu sadmeye dayanacak bir motor inşa edilmesi gerekir. Yoksa motor içi ve kendisi helezon gibi çökebilir. Motorun gövdeye bağlantısından tutun iç akşamlarının oturduğu noktalara varıncaya kadar hepsi yeniden yeni bir standartta üretilmek zorundadır. Honeywell F124 ve F125 motorlarda böyledir. Aradaki uçuk maliyet farkıda bundan ötürüdür. Mesajı Paylaş

burda herkes tf 6000 ab ile tf 10000 olarak sunulacak diye görüş belirtiyor ama tei şapkadan tf 6000 i çıkardığındada kimse beklemiyordu. belki de tei tf 10000 ile farklı bir motor mock up ı sergileyecek bence böylede bir kapı açık bırakın tei bu ne yapacağı belli olmaz. millete r  yaptırmayı sever tei Mesajı Paylaş

#465
Dün Sayın VLS; "Aralık sonu-Ocak ayı başında sürpriz bir TF-6000 videosu gelebilir" demişti... Sürpriz dediği olay bu olabilir...

Bence Artyakıcısı hazır olmasa bile prototip TF-6000 bitirilmiş ve 12-13 Aralık İNOVASYON Haftası etkinliklerinde sergilenecek...

Eğer bu olay gerçekleşirse TEİ gerçekten MÜTHİÞ bir hızla MÜTHİÞ bir iş yapmış demektir.... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 10 Aralık 2022, 15:20:03
TF10000AB motoru, her ne kadar TF6000 motorunun art yakıcılı versiyonu olsa da apayrı bir motor olacak.
Art yakıcı devreye girdiği an motorda ani + %50 bir itki sadmesi oluşur. Bu sadmeye dayanacak bir motor inşa edilmesi gerekir. Yoksa motor içi ve kendisi helezon gibi çökebilir. Motorun gövdeye bağlantısından tutun iç akşamlarının oturduğu noktalara varıncaya kadar hepsi yeniden yeni bir standartta üretilmek zorundadır. Honeywell F124 ve F125 motorlarda böyledir. Aradaki uçuk maliyet farkıda bundan ötürüdür.

Kuru itkisi belli bir turbofan motorun arkasına artyakıcı eklenince başka motor mu oluyor anlamadım ki... Tamam artyakıcı eklenince motorun oluşan itkiye dayanıklı olması gerek de o zaman kuruitkili motorun içini zayıf; artyakıcılı motorun içini kuvvetli yapmanın manası ne?İlk başta TF-6000 kuruitkili motorun içini 10000 ibf itkiye dayanacak şekilde neden dayanıklı yapmıyorlar ki?

Kuru itkiliyi motoru başka platformlarda , artyakıcılı motoru daha başka platformlarda kullanacakları için mi daha dayanıksız-ucuz olarak üretmek istiyorlar? Mesajı Paylaş

tabi biraz fark olacak;  ama o derece büyük bir fark değil.
aynı motor,  burada  konu art yanıcı tasarım ve üretim yeteneğini kazanıp test etmek.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Aralık 2022, 21:24:37
Kuru itkiliyi motoru başka platformlarda , artyakıcılı motoru daha başka platformlarda kullanacakları için mi daha dayanıksız-ucuz olarak üretmek istiyorlar?

Bingo! Aynen öyle. İhtiyaç yoksa, neden gereksiz yere dayanıklı inşa edip motora ağırlık eklesinler ki. İki motor farklı platformlarda görev yapacak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 10 Aralık 2022, 21:52:00
Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Aralık 2022, 21:24:37
Kuru itkiliyi motoru başka platformlarda , artyakıcılı motoru daha başka platformlarda kullanacakları için mi daha dayanıksız-ucuz olarak üretmek istiyorlar?

Bingo! Aynen öyle. İhtiyaç yoksa, neden gereksiz yere dayanıklı inşa edip motora ağırlık eklesinler ki. İki motor farklı platformlarda görev yapacak.

O zaman Sayın VLS'nin TF-6000 motoru 2023'ün ilk çeyreğinde KE'ya takılacak dediği doğru olmalı... Artyakıcı tasarımı ile uğraşmaya gerek kalmadan mevcut haliyle takıverecekler Ukrayna motoru yerine... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz