TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#480
Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Aralık 2022, 21:24:37
Alıntı yapılan: Yasar - 10 Aralık 2022, 15:20:03
TF10000AB motoru, her ne kadar TF6000 motorunun art yakıcılı versiyonu olsa da apayrı bir motor olacak.
Art yakıcı devreye girdiği an motorda ani + %50 bir itki sadmesi oluşur. Bu sadmeye dayanacak bir motor inşa edilmesi gerekir. Yoksa motor içi ve kendisi helezon gibi çökebilir. Motorun gövdeye bağlantısından tutun iç akşamlarının oturduğu noktalara varıncaya kadar hepsi yeniden yeni bir standartta üretilmek zorundadır. Honeywell F124 ve F125 motorlarda böyledir. Aradaki uçuk maliyet farkıda bundan ötürüdür.

Kuru itkisi belli bir turbofan motorun arkasına artyakıcı eklenince başka motor mu oluyor anlamadım ki... Tamam artyakıcı eklenince motorun oluşan itkiye dayanıklı olması gerek de o zaman kuruitkili motorun içini zayıf; artyakıcılı motorun içini kuvvetli yapmanın manası ne?İlk başta TF-6000 kuruitkili motorun içini 10000 ibf itkiye dayanacak şekilde neden dayanıklı yapmıyorlar ki?

Kuru itkiliyi motoru başka platformlarda , artyakıcılı motoru daha başka platformlarda kullanacakları için mi daha dayanıksız-ucuz olarak üretmek istiyorlar?
6000lbf lik Honeywell F124 motoru fiyatı 11.3 milyon dolar (İsrail 65 motor için 735 milyon dolar ödemiş). 80 adet Jaguar uçağı için 180 adet 10000lbf lik F125 motoru fiyatı ise 2.4 milyar dolar yani motor başı 13.3milyon dolar (180 adetlik büyük bir sipariş için bu fiyat verilmiş). Yani aynı adet olsa çok daha fazla motor başı fiyat olacak.

Afterburner ünitesi aslında, nozülün arkasına yerleştirilmiş basit bir yakıt püskürtücü ve ek bir silindirik boru. Çok büyük bir maliyet getirmez. Asıl maliyet motor parçalarının daha güçlü imalatında yatıyor.

Airmacchi 349 subsonik eğitim uçağına takılan f124 motor için güçlendirilmiş ek maliyetli motora ihtiyaç olmayacaktır.
Ama Jaguar savaş uçağı için art yakıcılı f125 motorda bu güçlendirme şart olduğundan maliyeti de ona göre daha yüksek olacaktır. (Aynı adet alımlarda %50 fiyat farkı olabilir)
Mesajı Paylaş

Yani TF-10000 yanında TF-6000'in de üretilecek olmasının nedeni;

Farklı isterlerdeki hava platformları için farklı maliyette motorlar kullanılsın diye... Mesajı Paylaş

turbojet yapan turbofan yapabiliyor  turbojete fan ekleniyor

youtubeda var turbofan nasil yapiliyor yas cikar bilenmeye bir sey degil  bilgisayar  devrimdeyiz

gelelim konuya mack-up  olarak gösterildi  parcalar üretildi  uzunluguda üretilmis olabilir Tf6000 Tf10000kuru itkide olabilir

cizim parca üretiminden becerebiliyorsak tubofan itkisinide yüksetebiliriz Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 11 Aralık 2022, 16:02:29
Yani TF-10000 yanında TF-6000'in de üretilecek olmasının nedeni;

Farklı isterlerdeki hava platformları için farklı maliyette motorlar kullanılsın diye...
Aynen. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 11 Aralık 2022, 19:55:52
Alıntı yapılan: serkan1976 - 11 Aralık 2022, 16:02:29
Yani TF-10000 yanında TF-6000'in de üretilecek olmasının nedeni;

Farklı isterlerdeki hava platformları için farklı maliyette motorlar kullanılsın diye...
Aynen.

Ve aynı zamanda, farklı yakıt tüketimleri olan, farklı ağırlıkta motorlar bunlar. Mesajı Paylaş

Az önce Mahmut Akşt hocanın videosunda dinledim... Yani TF-6000 deyince kuru bir rakam gibi geliyor ama videoda Akşit Hocam ; "6000 ibf ne demek Türk Yıldızlarının uçtuğu F-5'lerde iki motor var bu yapılan TF-6000 tek başına bu uçağın 2 motoru kadar güç üretiyor" dedi...

Sadece bu TF-6000 motorunun çapını 15 cm genişleterek 35000 ibf itki elde edilebilir ama bu 15 cm genişleme çok zor bir süreç dedi...

Mesajı Paylaş

cok zor degil  motorun icindeki  parcalarinida yapiyoruz  ve malzemenin hangi  metal oldugunu biliyoruz

bu cok önemli Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: tumucin - 11 Aralık 2022, 20:48:08
cok zor degil

Sizi Prof. Dr. Mahmut Akşit'in yerine TEİ'nin baş yöneticisi olarak önerelim o zaman beyefendi. O çok zor diyor ama size göre çok zor değil. :) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 11 Aralık 2022, 21:23:14
Alıntı yapılan: tumucin - 11 Aralık 2022, 20:48:08
cok zor degil

Sizi Prof. Dr. Mahmut Akşit'in yerine TEİ'nin baş yöneticisi olarak önerelim o zaman beyefendi. O çok zor diyor ama size göre çok zor değil. :)
+1 Mesajı Paylaş

yüksek okulda ögrendigim  bir seyi cizmeden önce  kapazite-hedef

cizim yapilir sonra uygulamaya baslanir benim ne egitim aldim ben kalsin

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz