TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 13 Aralık 2022, 13:04:18
Ne alaka Çinlilerle aynı olmak!

Yapılan anlaşmalar belirli bir seviyeye kadar. O seviyeden ileriye geliştirmek bizim işimiz. Her iki taraf da biliyor bunu. Çinliler gibi elalemin makinelerini kopyalamıyoruz.

IP haklarını niye istiyoruz , ileride bu motora bakarak benzer motorlar üretmek için değil mi? Mesajı Paylaş

#521
Alıntı yapılan: serkan1976 - 13 Aralık 2022, 17:48:46
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 13 Aralık 2022, 13:04:18
Ne alaka Çinlilerle aynı olmak!

Yapılan anlaşmalar belirli bir seviyeye kadar. O seviyeden ileriye geliştirmek bizim işimiz. Her iki taraf da biliyor bunu. Çinliler gibi elalemin makinelerini kopyalamıyoruz.

IP haklarını niye istiyoruz , ileride bu motora bakarak benzer motorlar üretmek için değil mi?
Hayır.
Bu motorun aynısını yapmak için IP hakkını istersiniz.
Motorun yapısında değişiklik yapar gücünü 35000lbf değilde 36000lbf olarak patent alırsınız, olur size yeni bir motor.
F110 motoru adı altında motoru GE'den başka kimse üretemez. Siz 6000lbf lik yeni bir motor yaparsınız kompresör ve fan kesimlerinde Blisk teknolojisi kullanırsınız. Adını TF6000 ve TF10000 koyarsınız. Sonra bunun 29000lbf'lik büyültürmüş versiyonunu yaparsınız, adınıda TF29000 koyarsınız. Olur size f110 kopyası. Ama TF6000'den türetildiği ve bazı kısımları ve ölçüleri farklı olduğu için ayrı bir patent alırsınız. Onun IP hakları sizde olur. Mesajı Paylaş

#522
Bahsettiğim liberallik bu işte. Amarikalı alman Fransız hiç kimse motorun haklarını vermez ama İngiliz verir. Bunların liberallik konusundaki mezhebi genişliğine bizim hayalimiz bile yetişemez. Adamlar denemişler sınamışlar bu liberal ekonomik yaklaşımların üstünlüğüne ikna olmuşlar uyguluyorlar bunun ardında bir kaç yüz yıllık birikim tecrübe var. Siz bir Türk olarak kim verecek motorun haklarını dersiniz çünkü dediğim gibi o liberal yaklaşıma hayaliniz yetişemez ama İngiliz verecekse verir. Ama adamlara akılcı mantıklı işin kuralına uygun yaklaşmak gerek bileceksin liberal kafalı adamı nasıl ikna edeceğini. Doğru yaklaşırsak Rolls Royce u bile satın alabiliriz bir Allah'ın devlet kurumu da engel olmaz. Abarttım tabi biz alamayız ama bir Alman ın parası teknolojisi yeterse alabilir Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#523
PW 1120 İsrail Rafael için üretilmiş, J-79 boyutunda PW F 100dü galiba. Tabi başka firmanın değil ama İsrail'e özel, sonradan da başka bir uçakta kullanılmadı galiba oysa F-4'e süper Cruise yaptırıyordu. İsrail olunca, diğer devletlerde bile sistemleri kendine göre devşirtebiliyorsunuz galiba Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Karga - 13 Aralık 2022, 02:57:09
Bir rivayete göre işi Rolls Royce alırsa halihazırda elinde olan bir sivil turbofan motordan askeri motor turetecek. O sayede 2028e yetişebilir.

Öte yandan sayın Kotil'in açıklamaları daha önce Anadolu kartalinda vs. açıklanan zaman cizelgesinin çok önüne geçti. Orada tam kapasite üretimin 2034ten itibaren olacağı söylenmişti. Þimdi sayın kotil 2028ten itibaren ayda 2 tane uretebileceklerini söylüyor. Sanki ekibi motive etmek için daha agresif hedefler koymuşlar gibi geldi. Sarkarsa şaşırmam.

Eğer olur da uçak seri üretime hazır hale gelir ama motor yetismezse aradaki yıllarda  F110 motorlu halinden birkaç filo üretebiliriz. O hali bile rafale eurofighter vs bütün 4. Nesil uçaklardan daha ileride olur.
RR'un Tempest için geliştirmekte olduğu motor, sivil havacılıkta kullanılan ve yeni üretmeye başladıkları Pearl motorun bir versiyonu olacak. Bu motorla 18000lbf'den 24000lbf kuru itkiye kadar itki elde ediyorlar sivil sübsonik ve transonik uçan uçaklarda. Bunu büyütüp biraz daha geliştirip Variable-Cycle olarak imal edecekler Tempest için. Bize de aynı motorun türbofan süpersonik olanını öneriyorlar. Yani 6ncı nesil uçağa koyacakları motorun bir tık altında bir versiyonunu öneriyorlar. Bu motorun tasarımı bilgisayarlarında mevcut ki bize teklif sunuyorlar.
Adamlar tasarımdan prototipe 18 ayda gelebilecek kabiliyete sahipler. Tasarım bitmişki teklif veriyorlar.
Bizim f16'ları uçuran f110 motoru kuru itki olarak 16600lbf üretebiliyor.
Mesajı Paylaş

#525
Alıntı yapılan: Yasar - 13 Aralık 2022, 19:13:00
Alıntı yapılan: serkan1976 - 13 Aralık 2022, 17:48:46
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 13 Aralık 2022, 13:04:18
Ne alaka Çinlilerle aynı olmak!

Yapılan anlaşmalar belirli bir seviyeye kadar. O seviyeden ileriye geliştirmek bizim işimiz. Her iki taraf da biliyor bunu. Çinliler gibi elalemin makinelerini kopyalamıyoruz.

IP haklarını niye istiyoruz , ileride bu motora bakarak benzer motorlar üretmek için değil mi?
Hayır.
Bu motorun aynısını yapmak için IP hakkını istersiniz.
Motorun yapısında değişiklik yapar gücünü 35000lbf değilde 36000lbf olarak patent alırsınız, olur size yeni bir motor.
F110 motoru adı altında motoru GE'den başka kimse üretemez. Siz 6000lbf lik yeni bir motor yaparsınız kompresör ve fan kesimlerinde Blisk teknolojisi kullanırsınız. Adını TF6000 ve TF10000 koyarsınız. Sonra bunun 29000lbf'lik büyültürmüş versiyonunu yaparsınız, adınıda TF29000 koyarsınız. Olur size f110 kopyası. Ama TF6000'den türetildiği ve bazı kısımları ve ölçüleri farklı olduğu için ayrı bir patent alırsınız. Onun IP hakları sizde olur.

Motorun aynısını nasıl yapacağız  bunun için İngilizler sana o IP haklarını aldığınız motorun yapım sırlarını da vermek zorunda değil mi?
" IP hakları= Motorun yapım sırları " değil mi?             

Yani IP haklarını alınca o motoru yapmak için yine İngilizlere mi ihtiyacımız olacak? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 13 Aralık 2022, 19:33:19
Alıntı yapılan: Karga - 13 Aralık 2022, 02:57:09
Bir rivayete göre işi Rolls Royce alırsa halihazırda elinde olan bir sivil turbofan motordan askeri motor turetecek. O sayede 2028e yetişebilir.

Öte yandan sayın Kotil'in açıklamaları daha önce Anadolu kartalinda vs. açıklanan zaman cizelgesinin çok önüne geçti. Orada tam kapasite üretimin 2034ten itibaren olacağı söylenmişti. Þimdi sayın kotil 2028ten itibaren ayda 2 tane uretebileceklerini söylüyor. Sanki ekibi motive etmek için daha agresif hedefler koymuşlar gibi geldi. Sarkarsa şaşırmam.

Eğer olur da uçak seri üretime hazır hale gelir ama motor yetismezse aradaki yıllarda  F110 motorlu halinden birkaç filo üretebiliriz. O hali bile rafale eurofighter vs bütün 4. Nesil uçaklardan daha ileride olur.
RR'un Tempest için geliştirmekte olduğu motor, sivil havacılıkta kullanılan ve yeni üretmeye başladıkları Pearl motorun bir versiyonu olacak. Bu motorla 18000lbf'den 24000lbf kuru itkiye kadar itki elde ediyorlar sivil sübsonik ve transonik uçan uçaklarda. Bunu büyütüp biraz daha geliştirip Variable-Cycle olarak imal edecekler Tempest için. Bize de aynı motorun türbofan süpersonik olanını öneriyorlar. Yani 6ncı nesil uçağa koyacakları motorun bir tık altında bir versiyonunu öneriyorlar. Bu motorun tasarımı bilgisayarlarında mevcut ki bize teklif sunuyorlar.
Adamlar tasarımdan prototipe 18 ayda gelebilecek kabiliyete sahipler. Tasarım bitmişki teklif veriyorlar.
Bizim f16'ları uçuran f110 motoru kuru itki olarak 16600lbf üretebiliyor.

Bize teklif ettikleri variable cycle değil mi? Mesajı Paylaş

#527
Hocam teklif felan yok... Biz RR'ye dedik ki bize motor teklifi yapın ama şu şartlarda teklifte bulunun diye teklifte bulunduk...

Kafanız karıştı değil mi?

Daha motor konusuna bile gelemedik ...Yapılacak teklifin çerçevesini çizemiyorlar bir türlü ... Pearl10X teklifi dedilkleri kulislerdeki dedikodu... Mesajı Paylaş

#528
Nasil yani?

Uçak uc aşağı beş yukarı belli, elbetteki motorun isterleri de bellidir...

Motoru baştan mı tasarlar, elindeki bir motoru mu elinden gecirir , isterleri karşıladığı sürece ( hem teknik hem haklar açısından) RR in bileceği iş değil mi?

Biz illa X motoru olsun mu diyoruz onlara? Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#529
Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Aralık 2022, 21:28:12
Nasil yani?

Uçak uc aşağı beş yukarı belli, elbetteki motorun isterleri de bellidir...

Motoru baştan mı tasarlar, elindeki bir motoru mu elinden gecirir , isterleri karşıladığı sürece ( hem teknik hem haklar açısından) RR in bileceği iş değil mi?

Biz illa X motoru olsun mu diyoruz onlara?

Bizim derdimiz  öncelikle motor bulmak mı (RR için bu problem değil , istediğimiz motoru üretir.Sayın Yaşar'ın dediği gibi 18 ayda PearlX motor çekirdeğinden turbofan motor yapıverdiler) ;

İstediğimiz gibi erişebileceğimiz bir motor bulmak mı? ( Satarken , üretirken vs engel istemiyoruz,3.ülkelere -istediğimiz ülkelere satmak istiyoruz)

İşte biz daha motor teknik şartlarına geçemedik neden? Rahatça satmak,üretmek bizim için öncelik .10 motor aldıktan sonra tırışkadan bir siyasi sorunda motorun üretiminde sorun istemiyoruz...Daha bu konuyu aşamadık İngilizlerle (Güç isterleri 2. aşama) Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz