TEİ MOTOR PROJELERİ

Başlatan AVCI, 02 Haziran 2010, 15:47:20

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: カメせ - 16 Ocak 2023, 13:48:12
Alıntı Yap

TEİ Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit

TF10000

🔷Tasarımı ciddi bir noktaya geldi.

🔷İleride Tisu'ya güç verecek

🔷Bazı modifikasyonkarla TF10000 çekirdeğinden Atak 2 helikopterine 3000 3500 beygir sınıfında güç verecek helikopter motoru türetme hedefimiz var.


TF6000


🔷Motorun ciddi bir kısmını üretmiş bulunmaktayız.
Nasip olursa Nisan ayı gibi bütün parçalarının üretimini tamamlayıp montajına başlamayı hedefliyoruz.

🔷2023 yılı içinde ilk çalıştırmayı ve sizlere duyurmayı planlıyoruz

https://mobile.twitter.com/Keremhok

Yani TS3000 projelendirilmemiş henüz...
Mesajı Paylaş

TF10000 çekirdeği TF6000 zaten 6000 beygir değil mi? Bu şekilde konumlanmıyor muydu? Ben kaç kere dinledim bu lafı. Farklı bir beygir kavramı mı var? Mesajı Paylaş

art yakici ile TF 10000 oldu  TF 10000 turbofan motoru

diyebiliriz 15 -16 santim uzatindiginda bu motoru 35000 ibf olacagini söyledi Aksit

5 sene icinde TF-X motoruda cikabilir Mesajı Paylaş

#583
Alıntı yapılan: SH - 16 Ocak 2023, 14:28:29
TF10000 çekirdeği TF6000 zaten 6000 beygir değil mi? Bu şekilde konumlanmıyor muydu? Ben kaç kere dinledim bu lafı. Farklı bir beygir kavramı mı var?
Güç değeri beygir ile ölçülür.
İtki değeri Lbf ya da Newton ile ölçülür.

Jet motoruna şanzıman ya da şaft takarsanız güç alırsınız. Helikopter (türboşaft) ve pervaneli (türboprop) motorlardan güç elde edildiğinden beygir değeri HP kullanılır. TS-1400 motoru 1400HP güç üreten bir türboşaft motordur.

Turbojet ve Türbofan (ya da Ramjet ve Scramjet) motorlarda güç değeri olamaz. Ama itki değeri olur. Yani lbf ya da Newton.

TEİ jet motorlarında itki değeri olarak lbf kullanır. TF-6000 motoru 6000lbf itki üreten bir türbofan motorudur. Art Yakıcılı versiyonu TF-10000 motoru ise 10000lbf itki üretecektir.

PS Sn Akşit bazı konuşmalarında MMU ya takılacak özgün motorun 30-35bin beygir güç üretebilecek bir motor olacağından bahsederek kafa karıştırmış olabilir. Evet MMU nun özgün motoruna şaft ya da şanzıman takarsanız 30-35000 beygir gücü alırsınız. Ne kadar güçlü bir motor yapacaklarını anlatabilmek için bu örneği vermişti Sn Akşit. Mesajı Paylaş

Çok teşekkürler. O halde Mahmut Akşit Bey'in dediği gibi TF6000 herhalde şu anda 2500 beygir civarı güç üretiyor. Modifikasyonlarla Atak 2 için 3000-3500 olmuş olacak.

Mesajı Paylaş

#585
Yanlış hatırlamıyorsam A400'lerde Rafale'nin 11.200 lbf itki veren m88'inden türetilme bir turboprop motor kullanılmıştı.Yaklaşık yine 11 000 beygir gücü vardı. Mesajı Paylaş

#586
Alıntı yapılan: SH - 16 Ocak 2023, 15:45:58
Çok teşekkürler. O halde Mahmut Akşit Bey'in dediği gibi TF6000 herhalde şu anda 2500 beygir civarı güç üretiyor. Modifikasyonlarla Atak 2 için 3000-3500 olmuş olacak.
Þu anda güç üretmiyor. İtki üretiyor. TF6000 çekirdeği kullanılarak yapılacak bir turboşaft motor ise 5000-7000HP arası güç üretebilir.

Türboşafta değiştirmek için, motorun dışarıya attığı jet itkisi enerjisi bir şekilde şaftı ve dolayısıyla dişli sistemiyle palleri çevirmeye yöneltilir. Bu şekilde "Güç" elde edilir.

Benzetme olarak şöyle izah edeyim:
Elektrik bataryasının kutuplarını değdirirseniz kıvılcım çıkarabilirsiniz. Burada elektrik enerjisi vardır; Voltaj ve Amper olarak. (Bunu itki kabul edin). Bataryanın kutuplarını elektrik motoruna bağlarsanız, elektrik enerjisini (itkiyi), motoru çevirerek güce dönüştürürsünüz.
Bu da benzer bir olay. Mesajı Paylaş

#587




How turbofan jet engines were made in the '80s 🇬🇧 | Safran

turbofan motorunun ne kadar sor oldugunu gösteren videolari paylastim











Mesajı Paylaş

Alıntı Yapİhalarda kullanılmak üzere 305 HP gücünde yeni bir motor geliştiriliyor.


https://mobile.twitter.com/CptLightning
Mesajı Paylaş
]

Projede gösterilen MTU'yeni geliştireceği tank motoru hibrit sistem değilde sadece dizel motordan bu gücü alınır ise gerçekten çok başarılı ürün olur bu kadar küçük motordan 1300+ beygir alır birde yeni nesil zırhlı araçlarda batarya desteği ile bu güçler 2500+hp çıkarki bu gerçekten çok hızlı, çevik tanklar bekliyor demektir aynı zamanda gerektiğinde sadece bataryadan güç alan bir sistem çok da sessiz ve ısıl izi çok düşük demektir.Ayrıca tanklarda İHA vb platformlara korumak ve taarruz amaçlı yönlendirilmiş enerji silahları kullanılabileceğe benziyor.Tabi burda bataryayı tankın altına koyulacak gövde geometrisinden tutun lityum bataryaların korunmasına bakıma kadar bazı sistemlerin değişmesi demek inşallah Altay projesini 100 adet civarında üretip yeni nesil hibrit otonomisi yüksek 130 mm top kullanan aktif pasif korumalara sahip tank zırhlı muharebe araçları obüsler tasarlarız ortak platform kullanan alt batarya modüllerinden araç içi donanıma kadar... Bunu yapacak tr de firma var mı o işte şüpheli.... Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz